Diablo IV

Diablo IV

Ik vind sorc toch wel een heel stukje complexer dan in de vorige delen. Of ben ik inmiddels zo gewoon aan D3 dat ik het gewoon nog even moet zien? (lvl 28 sorc nu)
Ik heb een build gevonden via Youtube en ik gebruik die nu. Is nog easy te gebruiken momenteel.
Veel hits kan je wel niet verdragen maar heb zo'n ice armor dat ik kan activeren in geval van nood.
 
Welke builds spelen de sorcerers hier?

Ik doe Ice shard nu, gaat wel goed maar mana regen moet beter. Shields ben ik tot nu toe van weg gebleven, niet echt nodig.
 
Ik heb ook een chronisch te kort an mana.
ik gebruik momenteel eigenlijk alleen maar ijs skills, omdat je dan in een hele korte burst vrij veel DMG doet. Alleen is je mana dan ook in een korte burst volledig leeg :p
 
Welke builds spelen de sorcerers hier?

Ik doe Ice shard nu, gaat wel goed maar mana regen moet beter. Shields ben ik tot nu toe van weg gebleven, niet echt nodig.
Ik volg de arc lash leveling guide op maxroll.
Arc lash, unstable currents, frost nova, ice armor, hydra en charged bolts.
Wel nog maar net level 30.

Was in eerste instantie niet overtuigd van sorc. Andere builds interesseren mij ook niet echt (flamewall, ice shards, chain lightning mss nog wel…).
Heb tussendoor even druid gespeeld om te zien wat dat geeft maar na een 15 tal levels toch maar terug naar de sorc. Die speelt toch iets vlotter.
Zal dus zien wat het geeft. De juiste legendaries gaan veel doen, maar zie me evengoed na de campaign een andere class spelen…
 
Gebruik zelf deze


Ook hetzelfde dat ik heel veel damage doe in short bursts. Forst Nova, Ice Shards en dat verspreid zich overal en alles dood.
Single target is moeilijker en dan werkt het beste om met de basic skill de crit chance hoog te houden en ice shards te doen.
 
Ik heb nog niet echt online een build opgezocht. Ben nu vooral aan het zoeken hoe welke combinaties wat lijken te werken.
Zal nog veel respeccen (dus zal nog veel gold moeten vinden) :p
 
Ik had een zeer def maar trok op niet veel eens je tegen Boss speelde veel te weinig dps .
Ik heb voorlopig wel een deftige build, niks super zot, maar ik heb geen moeite te overleven, zelf niet met zware CC en zowel trash als bosses gaan vlot neer. Nu, ik weet ook niet hoe lang en ver deze build het gaat houden in de post game... Maar dat vind ik net interessant, kijken wat ik zelf kan maken/verzinnen en hoe ver kan ik mee geraken. Zo blind van lvl 1 nen guide volgen pakt veel fun van de game weg voor mij.
 
Hier nog aant sukkelen met het spel te begrijpen. Ik ben slechts lvl 17 met een sorc maar al veel plezier mee gehad.
Nu nog de boel in gang proberen te krijgen op de steam deck voor de zetelsessies
 
Welke world trier speel je? Want dat maakt ook best een verschil.
WT1-2 nog, want ik ben nog bezig met het einde van de campain, maar nu zeggen dat WT3 een probleem zou kunnen zijn voor mijn huidige build is geen referentie, want ik heb ook nog geen gear en items kunnen farmen voor WT3... Diablo is altijd een proces van omschakelijk naar hoger niveau waarbij je soms gaat te sterk zijn voor het ene en te zwak voor het andere, dat heeft niet altijd met de build zelf te maken, soms gewoon met de verkeerde of ontbrekende stats. Voorlopig heb ik er nog veel vertrouwen in want ik heb echt heel veel oud gear dat nog sids act 1 mee gaat en als nog ga ik zeer vlot door alle content. Dus eenmaal wat betere geare pieces met hogere stats en ik ga klaar zijn voor WT3.
 
Ik heb voorlopig wel een deftige build, niks super zot, maar ik heb geen moeite te overleven, zelf niet met zware CC en zowel trash als bosses gaan vlot neer. Nu, ik weet ook niet hoe lang en ver deze build het gaat houden in de post game... Maar dat vind ik net interessant, kijken wat ik zelf kan maken/verzinnen en hoe ver kan ik mee geraken. Zo blind van lvl 1 nen guide volgen pakt veel fun van de game weg voor mij.
Ik snap je standpunt zeker, niks mis mee. Ik ken mezelf maar al te goed en ik weet dat als ik zelf een build probeer te maken, het op niks gaat trekken. Die online builds geven garantie dat je het beste uit je character kan halen en als je het nog steeds niet redt, is dat te wijten aan je eigen skills en niet aan de build.
 
Nu nog de boel in gang proberen te krijgen op de steam deck voor de zetelsessies
Heb ik dit weekend ook gedaan. Even mee gesukkeld maar uiteindelijk toch gelukt. Van mouse en keyboard switchen naar SD controls is toch even wennen. Bij PoE ging me dat precies beter af…
 
Gisteravond heb ik een eerste poging ondernomen om battle.net te installeren maar kreeg een fout melding.
Was pertank in de compatibiliteitsmodus.
Vanavond nog eens een poging, desnoods met een andere youtube video.
 
Alright, deze middag eventjes gespeeld. Look & feel zit er wel boenk op, vind ik. Laatste keer dat ik Diablo II heb gespeeld dateert zeker van meer dan 15 jaar geleden, maar ik herken nog wel een en ander. Nog wel wat mijn weg zoeken met de controls en de inventaris skipt soms een veld als ik over mijn gear scrol.
 
Alright, deze middag eventjes gespeeld. Look & feel zit er wel boenk op, vind ik. Laatste keer dat ik Diablo II heb gespeeld dateert zeker van meer dan 15 jaar geleden, maar ik herken nog wel een en ander. Nog wel wat mijn weg zoeken met de controls en de inventaris skipt soms een veld als ik over mijn gear scrol.
Als je nog eens wat nostalgie wil opsnuiven kan ik diablo 2 resurrected aanbevelen.
Ik zat in no time weer gear te grinden samen met mijn broer, tot ergernis van onze vrouwen.
 
Welke builds spelen de sorcerers hier?

Ik doe Ice shard nu, gaat wel goed maar mana regen moet beter. Shields ben ik tot nu toe van weg gebleven, niet echt nodig.
Ik gebruik deze nu https://d4builds.gg/builds/da9253d0-ac8f-48f9-84f5-31f8337cca47/
Had eerst mijn eigen build maar fire bolt enchantment (voor burning procs) samen met devouring blaze skillpoint is echt super. Enige variatie op die build is dat ik maar 1 point in glass cannon steek ipv. 3

Voor mana issues aspect of the umbral en/of prodigy's aspect op een ring imprinten en dat samen met frigid breeze skillpoint zou mana issues moeten oplossen. Ik zie ook higher level sorcs zonder (glinting) frostbolt runnen maar dan heb ik soms ook mana problemen.

Ben nu 64, nog een leveltje en ik ga de WT4 capstone dungeon proberen.
 
Terug
Bovenaan