Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Er is toch niks mis met alleen te fietsen op een racefiets?Omdat ik altijd alleen moest rijden heb ik mijn emonda verkocht (voor meer dan ik betaald heb overigens) en ben dus opzoek naar een MTB. Rij dan liever op onverhard/in de bos hier.
Ik had vroeger een BMC agonist 02, maar dat verkopen ze nietmeer, was tot mijn val wel een uitstekende fiets. Weet wel niet of ik nog een Full suspension wil, opzich is dat hier niet nodig en blokkeerde de achterdemper vaak. Ook weet ik niet of carbon echt nodig is voor een MTB. Is buiten het gewicht er nog een groot verschil tussen de 2?
Buiten het feit dat ik er wel mee de bos intrek moet die ook kunnen dienen om met het gezin te rijden.
Er is toch niks mis met alleen te fietsen op een racefiets?
Los daarvan zou ik zelfs durven zeggen voor in de lokale bos dat een gravelbike ook meer dan voldoet.
Een hardtail lijkt me binnen het MTB spectrum wel het beste wat je kan kopen. Je hebt daar binnen ook nog veel verschil natuurlijk. Ik vraag me wel af of MTB’en zo tof is als het altijd in dezelfde côte is. Dat is echt een discipline waar je af en toe wel eens wat afwisseling wilt, of je moet heel veel verharde stroken gaan nemen.
) en is 1,5km.fuck, bestaat dat nog?Maar die heeft dan weer een quickrelease
Ofwel zit ik naar de verkeerde fiets te kijken maar als het deze is heeft ie toch gewoon steekassen?Denk aan een Canyon Grand Canyon 9 (alu hardtail) of een Exceed CF 6 (carbon hardtail).
Denk dat de afmontage elkaar niet veel ontloopt, iets beter op de Alu denk ik. Maar die heeft dan weer een quickrelease en vind een steekas makkelijker.
Moet de geometrie ook eens bekijken of ik daar wel goed op kan passen.
Ofwel zit ik naar de verkeerde fiets te kijken maar als het deze is heeft ie toch gewoon steekassen?
Een XT shifter kan een extra versnelling richting kleinste tandwielen schakelen, de remhendels hebben een iets meer grippy textuur, maar verder is SLX tegenwoordig echt wel meer dan goed genoeg. Gewoon een tikje zwaarder.Dat is hem. Heb idd verkeerd gelezen. Is een steekas met QR hendel. Mijn Trek was met 6mm imbus.
De exceed is wel wat lichter, heeft betere wielen, bottem bracket en cranckstel.
Voor de rest zal SLX ook wel goed zijn, mijn 2018 BMC had XT, maar vermoed dat de huidige SLX al beter is.
Op termijn verslijten die dingen toch…
Het mooie daar vind ik dan dat het ook mogelijk is met een enkele versnelling te werken door vanaf de andere kant van de hendel te schakelen, waar die dubbele shift niet mogelijk is.Ja, vroeger was dat dag en nacht verschil qua feeling tussen SLX en XT. Ik heb nu full SLX en dat is zeker zo goed. Dat dubbel schakelen van XT vind ik op de MTB zelfs iets te gevoelig, een tandje kleiner te schakelen en over een hobbel rijden is misschakelen.
.Vanaf 8 oktober verhoogt Trek hun prijzen, het is maar dat je het weet.
.Toen gingen ze omhoog omdat modeljaar 2023 begon. Nu gaan ze nog eens wat omhoog omdat ze in Amerika gemerkt hebben dat een euro niks meer waard is.Die waren toch pas verhoogd, maat van mij heeft de X-caliber gekocht vorige maand en toen gingen de prijzen ook omhoog. Of dat is nu pas effectief zo. Maar nog 5 dagen dus.
Toen gingen ze omhoog omdat modeljaar 2023 begon. Nu gaan ze nog eens wat omhoog omdat ze in Amerika gemerkt hebben dat een euro niks meer waard is.