De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Fiets laten spuiten is nu eenmaal ook een vrij arbeidsintensief proces, en je weet even goed als ik dat de loonkost in België niet om te lachen is.
 
Ik vroeg me af of het schadelijk zou zijn om in onze kelder te trainen.
Wij hebben wel wat verluchtingsgaten en zo'n ventilatorke, maar het is echt wel een vochtige kelder.
Vochtig als in: hevige regen = hier en daar water in kelder
Ook veel salpeteruitslag op de muren.

Het zou héél handig zijn als ik mij daar kan installeren, maar vraag me af of ik er wel goed mee doe voor mijn longen.
Ik zwift in de kelder. Wel een nieuwbouw betonnen gegoten kelder die geïsoleerd is. Constante lage temperatuur is wel ideaal maar zonder ventilator zit je al rap in je eigen vocht te verdrinken. Als je kelder nu al aan de vochtige kant is zou ik er nooit aan beginnen alleen al voor je trainer.
 
Ik zwift in de kelder. Wel een nieuwbouw betonnen gegoten kelder die geïsoleerd is. Constante lage temperatuur is wel ideaal maar zonder ventilator zit je al rap in je eigen vocht te verdrinken. Als je kelder nu al aan de vochtige kant is zou ik er nooit aan beginnen alleen al voor je trainer.
Ondertussen nog is over nagedacht. Garage is moeilijk omdat ik hem dan niet altijd kan laten staan.
Maar onze tuinkamer (= overdekt terras met langs alle kanten glazen schuifwand) is denk ik ideaal. Misschien wel wat koud in de beginfase maar goed. Beter als te warm
 
Te koud gaat het niet hebben.
Terwijl het vriest I mijn tuinhuis rij ik nog met enkel korte broek en shirt.
Idd… enkel de start is moeilijk.

Ik start dan met een (gewatteerd) windjack (van Rapha ;)), en soms met handschoenen. Na minder dan 5 minuten is dat uit en moet de ventilator aan
 
Ben nog relatief nieuw in de wereld van het wielrennen dus veel ken ik er nog niet van, iemand hier die mij kan zeggen of de broeken van siroko zo wat deftig zijn op vlak van kwaliteit, en dan meer bepaald deze ? Op hun website zijn de reviews alvast overwegend positief maar dat kan soms wat gemanipuleerd zijn natuurlijk. Mijn vorige en enige lange fietsbroek kwam van aliexpres maar de kwaliteit was er ook naar want is inmiddels na nog geen half jaar volledig opengescheurd achteraan, heb ze vijftal keer aangehad denk ik . Dus zoek nu iets dat wat prijselijk is maar toch wel wat kwalitatiever is.
 
Ben nog relatief nieuw in de wereld van het wielrennen dus veel ken ik er nog niet van, iemand hier die mij kan zeggen of de broeken van siroko zo wat deftig zijn op vlak van kwaliteit, en dan meer bepaald deze ? Op hun website zijn de reviews alvast overwegend positief maar dat kan soms wat gemanipuleerd zijn natuurlijk. Mijn vorige en enige lange fietsbroek kwam van aliexpres maar de kwaliteit was er ook naar want is inmiddels na nog geen half jaar volledig opengescheurd achteraan, heb ze vijftal keer aangehad denk ik . Dus zoek nu iets dat wat prijselijk is maar toch wel wat kwalitatiever is.

Hierboven stond ergens een link van www.zale-online.nl, waar bib tights van Bioracer aan 60 EUR stonden. Dan zou ik eerder voor deze (gevestigde) waarde kiezen.

Ervaringen met bibs zijn subjectief, maar prijs/kwaliteit zit Bioracer doorgaans snor - zeker aan de helft van de prijs.

(en échte korting, niet van die 'merken' zoals Siroko die permanent in promo staan)
 
De letters van mijn bioracer broek van zale zijn al aan het lossen (broek is 4 maand oud)

Kwaliteit van bioracer is er precies ook wel op achteruit gegaan. Onze club heeft sinds dit jaar ook bioracer en die broeken zijn na 1 seizoen bij de meesten al helemaal kapot aan de lies.
 
Kwaliteit van bioracer is er precies ook wel op achteruit gegaan. Onze club heeft sinds dit jaar ook bioracer en die broeken zijn na 1 seizoen bij de meesten al helemaal kapot aan de lies.
Het is toch ook zo dat je bij bioracer verschillende lijnen hebt.
De producten die je kan kopen als teamkleding is andere dan in de winkel en hun webshop en zeker dan waarme ineos rondrijdt.

Heb zo ook een broek van vermarc. Dat is geen zeem maar een klein laagje stof dat lijkt op een zeem.

kvind Bioracer ook maar shit ze, ik blijf trouw aan Assos daar fiets ik 3 tal jaar mee op zen minst

Kan je ook wel niet vergelijken ook :p
Assos hun instaplijn is al beter dan sommige hun toplijn. Maar assos is ook wel heer en meester in hun meuk voor premium prijs verkopen.
 
ze hebben geen meuk
Ze hebben ook zeker niet allemaal topspullen in hun gamma :p
Maar zoals ik al zei is assos wel echt het topsegment van gerief, voor de prijs dat je bij sommige merken een topbroek hebt koop je bij assos een instapbroek die bijvoorbeeld nog geen compressie bied.
 
Ik heb vorig jaar rond de kerstperiode 2 Hors Categorie bibs gekocht van LeCol aan ~€60/stuk (één of andere stuntpromo die stackte met nog een andere promo en ook nog een Strava code) en ik ben eigenlijk best tevreden van die broeken. Het zijn eigenlijk een beetje mijn "go to" broeken geworden. Ik heb nochtans ook een Asos RS S9 broek liggen waar ik ook wel tevreden van ben maar die koste wel een pak meer en houdt ik dus eerder voor speciale gelegenheden :tongue:
 
Ben nog relatief nieuw in de wereld van het wielrennen dus veel ken ik er nog niet van, iemand hier die mij kan zeggen of de broeken van siroko zo wat deftig zijn op vlak van kwaliteit, en dan meer bepaald deze ? Op hun website zijn de reviews alvast overwegend positief maar dat kan soms wat gemanipuleerd zijn natuurlijk. Mijn vorige en enige lange fietsbroek kwam van aliexpres maar de kwaliteit was er ook naar want is inmiddels na nog geen half jaar volledig opengescheurd achteraan, heb ze vijftal keer aangehad denk ik . Dus zoek nu iets dat wat prijselijk is maar toch wel wat kwalitatiever is.
Ik heb zowel de korte als lange versie van de SRX versie. In promo, de korte staat nu aan 119 euro, kan nog lager met korting code van youtubers, zeker zijn geld waard. Ik vind ze zelf iets beter dan de Rapha core reeks. Geen ervaring met de versies eronder maar in mijn ervaring bespaar je best niet op een bibs.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan