De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Als je het over de gele verbindings lus hebt, akkoord.
De groen, paarse, rode en blauwe lus zijn toch echt wel ontworpen als mtb lus.
Ja, je kan erover rijden met je gravelbike. Als ik wil kan ik er ook over met de speed pedelec van mijn vrouw, zal ook wel lukken.
Maar rij ze toch maar gewoon met een mtb, zal je meer plezier aan beleven.
Maar dat is toch totaal geen technisch parcours? Er is welgeteld geen enkele drop, geen enkele krappe switchback,...

Ik zou er ook terug gaan met de MTB hoor, omdat ik daar gewoon liever mee rijd, maar het is echt perfect te doen, en wellicht ook heel leuk met de gravelbike
 
Maar dat is toch totaal geen technisch parcours? Er is welgeteld geen enkele drop, geen enkele krappe switchback,...

Ik zou er ook terug gaan met de MTB hoor, omdat ik daar gewoon liever mee rijd, maar het is echt perfect te doen, en wellicht ook heel leuk met de gravelbike
Euh, pardon? Volgens mij hebben we het over andere routes😅
Wanneer is de laatste keer dat je daar geweest bent? De trail crew heeft al wel veel leuke dingen toegevoegd.
 
Bijna 2 jaar geleden dus, er is hier en daar wel wat veranderd. Trail crew heeft echt zijn best gedaan om hier en daar dropje, klein jumpje in te steken. Ondergrond is ook ingereden ondertussen waardoor je hogere snelheden haalt en dus bijgevolg de bochten snel op elkaar volgen. Dit gaat volgens mij toch wel vlotter met een mtb dan met een gravelbike.
En gele lus moet je vergeten, er zijn leukere stukken om de lussen met elkaar te verbinden.
 
Op de technische lusjes vind je niet veel drops of jumps.
Ik heb er in totaal 5 geteld. En je kan er perfect naast rijden. 't gaat hem duidelijk om de flow in de trails.
Ik heb mij gisteren nog zitten afvragen of dit leuke parcours zouden zijn voor een gravelbike met alle kombochten, maar dat kan ik niet inschatten omdat ik nog nooit met een gravellaar gereden heb.


edit: "It's hard when you're old and fat" :ROFLMAO:
 
Uiteindelijk kan je alleen maar content zijn dat die mens op de fiets kruipt en aan zijn conditie werkt é. Of dat nu op een Cube is of op een Pinarello...
Hij rijdt tenminste nog omhoog.
Die andere twee zijn meer het summum van een pinarello-rijder, een gebrek aan conditie en kunnen compenseren met een veel te dure fiets.
 
Mocht er nog iemand een lange broek zoeken, promotie dit weekend;
 
Iemand ervaring met de bibshorts van Futurum? Met name de 4 seasons. Ik wil me wat comfortabeler kleden voor mijn woon-werk ritten, maar nu ook niet de hoofdprijs betalen.
 
Iemand ervaring met de bibshorts van Futurum? Met name de 4 seasons. Ik wil me wat comfortabeler kleden voor mijn woon-werk ritten, maar nu ook niet de hoofdprijs betalen.
Echt goedkoop vind ik die spullen van futurum nu ook niet hoor.
Maar je mag ze 14dagen proberen, ik zou daar gebruik van maken en het zelf testen.
 
Ik vroeg me af of het schadelijk zou zijn om in onze kelder te trainen.
Wij hebben wel wat verluchtingsgaten en zo'n ventilatorke, maar het is echt wel een vochtige kelder.
Vochtig als in: hevige regen = hier en daar water in kelder
Ook veel salpeteruitslag op de muren.

Het zou héél handig zijn als ik mij daar kan installeren, maar vraag me af of ik er wel goed mee doe voor mijn longen.
 
Ik vroeg me af of het schadelijk zou zijn om in onze kelder te trainen.
Wij hebben wel wat verluchtingsgaten en zo'n ventilatorke, maar het is echt wel een vochtige kelder.
Vochtig als in: hevige regen = hier en daar water in kelder
Ook veel salpeteruitslag op de muren.

Het zou héél handig zijn als ik mij daar kan installeren, maar vraag me af of ik er wel goed mee doe voor mijn longen.
Je kan altijd eens een luchtvochtigheidsmeter installeren daar.
Maar als er al water in komt als het regent lijkt het mij geen goeie plek eerlijk gezegd.
 
Laatst bewerkt:
Iemand een goed adres om een fiets te laten herspuiten?
Liefst omgeving Leuven/Mechelen.
Kostprijs vind ik online tussen de 500€ en 1000€, wel relatief veel geld.
 
Terug
Bovenaan