De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik spring regelmatig bij bij Bikepacking Belgium. Probleem met Pinion is o.a. dat er meer onderdelen aan de buitenkant zitten, dewelke in de praktijk al eens zwakke punten blijken te zijn. Er is gewoon meer dat kapot kan gaan. Let wel, ik noem het geen slecht of onbetrouwbaar systeem, maar qua betrouwbaarheid haalt het vooralsnog niet het niveau van Rohloff. Hopelijk groeit Pinion nog verder door om de details helemaal in orde te krijgen.
Ah, top. Wijze winkel (deze week nog bestelling van ontvangen).
Interessant om horen alleszins. Ik blijf nieuwsgierig naar de zet van Shimano, maar ze zullen het te druk gehad hebben met hun 105 di2 het laatste jaar zeker :)
 
Wat zou ik nog kunnen krijgen voor mijn ultimate cf sl 8.0 rim brake van 2019 met carbon 45mm cuore wielen? Is 1800€ te optimistisch?

Is wel in perfecte staat en nooit een druppel regen gezien.
 
Wat zou ik nog kunnen krijgen voor mijn ultimate cf sl 8.0 rim brake van 2019 met carbon 45mm cuore wielen? Is 1800€ te optimistisch?

Is wel in perfecte staat en nooit een druppel regen gezien.
Rim brake is wel iets minder gewild tegenwoordig. Maar 1800€ lijkt me zeker een faire prijs.
 
Ik kocht net deze lamp omdat die heel goed is, via usb-c kan opgeladen worden, en bij Mantel merkbaar goedkoper is dan alle andere shops (wrs een foutje)
doe er je voordeel mee!
 
Ik kocht net deze lamp omdat die heel goed is, via usb-c kan opgeladen worden, en bij Mantel merkbaar goedkoper is dan alle andere shops (wrs een foutje)
doe er je voordeel mee!
Aan 57 staat deze toch niet zo extreem goedkoop? Of is de prijs ondertussen reeds aangepast?

EDIT: Over verlichting gesproken. Wie gebruikt er de Garmin Varia Radar? Is dat zijn geld echt waard (~160 EUR)?
 
Laatst bewerkt:
Aan 57 staat deze toch niet zo extreem goedkoop? Of is de prijs ondertussen reeds aangepast?

EDIT: Over verlichting gesproken. Wie gebruikt er de Garmin Varia Radar? Is dat zijn geld echt waard (~160 EUR)?
Als je even kan wachten ga je die waarschijnlijk goedkoper kunnen aankopen.
Garmin heeft op Radar gebied nooit concurrentie gehad waardoor ze de prijs zelf in de hand hadden.
Sinds deze zomer is er een concurrent opgedoken die ook vrij positieve reviews krijgt (DC rainmaker, GPlama,...)
de Magene L508
Verwachtingen zijn dat wanneer deze overal vlot verkrijgbaar gaat worden Garmin iets aan zijn prijs zal moeten doen (aangezien deze goedkoper is).
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Als je even kan wachten ga je die waarschijnlijk goedkoper kunnen aankopen.
Garmin heeft op Radar gebied nooit concurrentie gehad waardoor ze de prijs zelf in de hand hadden.
Sinds deze zomer is er een concurrent opgedoken die ook vrij positieve reviews krijgt (DC rainmaker, GPlama,...)
de Magene L508
Verwachtingen zijn dat wanneer deze overal vlot verkrijgbaar gaat worden Garmin iets aan zijn prijs zal moeten doen (aangezien deze goedkoper is).
SRP $130 voor die Magene. Met de huidige actie bij Garmin (200> 160) denk ik niet dat je de Garmin de komende maanden nog veel goedkoper gaat vinden.

Wel schandalig dat de Varia nog met Micro USB geleverd wordt.
 
Wel schandalig dat de Varia nog met Micro USB geleverd wordt.
Nog heel veel apparaten natuurlijk.
Ik zie daar persoonlijk niet echt een probleem in, aangezien heel veel toestellen het hebben heb ik ook 1001 kabels van dat type.
Die standarisatie van USB-C daar zijn we nog niet. En om eerlijk te zijn het aantal toestellen met USB-C die ik heb zijn echt een hele grote minderheid.
 
2__12824.1662632724.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Fuse
"Speciaal" just doesn't cut it. Afschuwelijk, amai, daar zou ik niet dood mee teruggevonden willen worden...

Where do I even begin?
- De naden zitten aan de buitenkant? Recht in het zicht...
- De lijnen verspringen op de naden
- De lijnen veranderen bruusk van kleur op de naden
- De lijnen zijn niet overal even dik
- De lijnen golven zo danig dat ik er zeeziek van wordt.

Mijn OCD tendancy's draaien overuren :unsure: . Zelfs een verwijzing naar Bas kan zoveel onkunde niet meer redden.
 
"Speciaal" just doesn't cut it. Afschuwelijk, amai, daar zou ik niet dood mee teruggevonden willen worden...

Where do I even begin?
- De naden zitten aan de buitenkant? Recht in het zicht...
- De lijnen verspringen op de naden
- De lijnen veranderen bruusk van kleur op de naden
- De lijnen zijn niet overal even dik
- De lijnen golven zo danig dat ik er zeeziek van wordt.

Mijn OCD tendancy's draaien overuren :unsure: . Zelfs een verwijzing naar Bas kan zoveel onkunde niet meer redden.

Zie je die draadjes uitsteken aan de bovenkant? De Chinezen zijn er bijna jaloers op.
 
Zijn toch gewoon sokken van sockeloen met hun eigen design op?
Niks mis mee, sterker nog heel veel profs rijden met die sokken :p
 
Zie je die draadjes uitsteken aan de bovenkant? De Chinezen zijn er bijna jaloers op.
Had ik idd gezien, ook questionable maar daar zijn nog oplossingen voor :)
Zijn toch gewoon sokken van sockeloen met hun eigen design op?
Niks mis mee, sterker nog heel veel profs rijden met die sokken :p
Heel veel profs rijden met die Star Wars helm van Specialized met bijpassende sok rond, dat wil niet zeggen dat het niet afschuwelijk lelijk is...
 
Had ik idd gezien, ook questionable maar daar zijn nog oplossingen voor :)

Heel veel profs rijden met die Star Wars helm van Specialized met bijpassende sok rond, dat wil niet zeggen dat het niet afschuwelijk lelijk is...
Het zijn witte sokken met hun gekende huisstijl van kleuren.
Dat is smaak en kleur natuurlijk. Maar kwalitatief is dat gewoon een zeer goeie aerosok hoor :p
 
Het zijn witte sokken met hun gekende huisstijl van kleuren.
Dat is smaak en kleur natuurlijk. Maar kwalitatief is dat gewoon een zeer goeie aerosok hoor :p
Voor alle duidelijkheid ik heb absoluut niks tegen de kleuren, ik heb kledij waar ze perfect bij zouden passen en sowieso is discussieren over kleuren moeilijk. Buiten de obvious blunders zoals groen en rood combineren, tenzij je graag een kerstboom bent.
Maar we kunnen er toch wel akkoord over zijn dat de afwerking abominabel is? Die sokken van Sockeloen zijn duur genoeg om te verwachten dat de details kloppen en dat doen ze gewoon niet.
 
Voor alle duidelijkheid ik heb absoluut niks tegen de kleuren, ik heb kledij waar ze perfect bij zouden passen en sowieso is discussieren over kleuren moeilijk. Buiten de obvious blunders zoals groen en rood combineren, tenzij je graag een kerstboom bent.
Maar we kunnen er toch wel akkoord over zijn dat de afwerking abominabel is? Die sokken van Sockeloen zijn duur genoeg om te verwachten dat de details kloppen en dat doen ze gewoon niet.
Jongens.....het zijn sokken.....
 
Voor alle duidelijkheid ik heb absoluut niks tegen de kleuren, ik heb kledij waar ze perfect bij zouden passen en sowieso is discussieren over kleuren moeilijk. Buiten de obvious blunders zoals groen en rood combineren, tenzij je graag een kerstboom bent.
Maar we kunnen er toch wel akkoord over zijn dat de afwerking abominabel is? Die sokken van Sockeloen zijn duur genoeg om te verwachten dat de details kloppen en dat doen ze gewoon niet.
Shots fired :unsure:
Ik vind dat mijn mooiste tenue :p
Rode helm, donkergroen shirt, zwarte broek, rood-zwarte schoenen

edit: trouwens al van 2 of 3 mensen spontane complimenten op het truitje gekregen (terwijl ik de helm droeg!) =]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan