Wielersport De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Iemand een idee of de aeroad cf sl versies vrij courant op stock komen bij canyon? Ik zou er graag 1 hebben tegen volgend seizoen en dan weet ik een beetje of ik er nu al bij moet zijn of als ik nog kan wachtenttot december/januari om te bestellen.
Ik zou wachten tot de nieuwe kleuren die uitkomen tegen eind dit jaar.
En dan is het kwestie van alert zijn en direct bestellen of je zal er geen hebben.
 
Ik zou wachten tot de nieuwe kleuren die uitkomen tegen eind dit jaar.
En dan is het kwestie van alert zijn en direct bestellen of je zal er geen hebben.
Ah zalig nieuwe kleuren.

Daar zat ik nog meer op te wachten. Dat blauw is mijn ding niet en grijs zwart is dan weer saai.
 
Ja daar staan segmenten ook aan :(

Maar als ik het goed begrijp dan werkt dit wel gewoon bij u?
Dus je maakt een route op Strava, geeft enkele segmenten een ster daar, automatisch komt die route in uw connect, je verzend via de app de route naar de edge en start de route van uw edge waarna je gewoon de segmenten ziet eenmaal je in hun buurt komt?
ik maak nooit routes op strava, maar ik laad wel alle gpx'en in in Connect.

Als ik in de buurt kom van segmenten die een sterretje hebben komen die inderdaad op mijn scherm tevoorschijn. Je hebt er dus volgens mij ook Strava routebuilder niet voor nodig.
 
Hier, en zijt braaf!

Belt-7.jpg
Dat is een loopfietsje?
 
Als uitzondering hebben we nog pinion, dat een schakelbox ter hoogte van je bottom bracket. Maar daarvoor moet je frame specifiek zijn uitgerust (en is bijgevolg behoorlijk duur). Maar dat is een intern systeem waarbij het gewicht tussen de wielen zit, op een veel efficiëntere plaats dan in het achterwiel. Shimano heeft een jaar of 2 geleden ook een patent aangevraagd voor een dergelijk systeem, maar ik heb geen idee wanneer ze het op de markt gaan brengen (of tegen welke prijs.....)
Op zich inderdaad wel een interessant systeem, maar er zijn nog net iets te veel kinderziekten in om op hetzelfde betrouwbare niveau als Rohloff te staan. Ik zie er op mijn andere job meer terug binnenkomen met problemen dan Rohloff hoewel die laatste veel couranter is, terwijl het prijskaartje wel beduidend hoger ligt.
 
Ok het mocht eens regenen maar dit is ook wel van het goede teveel.
En nog geen zin om op de rollen te kruipen :p

Blijft melk uit mijn raceband ontsnappen langs miniscuul gaatje. Denk dat ik er binnenband ga insteken :unsure:
 
Ik heb 2 Schwalbe Pro One TLE in 25mm op mijn Zipp 303S maar ze verliezen zeer snel druk, zijn ze iets te smal voor de velg die bovendien nog hookless is.
Ik zou graag 28mm willen proberen maar het is wel zonde om 2 nieuwe banden weg te gooien.
Moest iemand interesse hebben om de 25mms over te nemen hoor ik het graag (er staat 500km op).
 
zeker dat er nieuwe kleuren uitkomen? Er zijn toch niet zo lang geleden nieuwe kleuren uitgekomen?

Zeker niet.
Maar het vermoeden is wel groot dat ze met nieuwe kleuren gaan komen en een fiets met 105 di2 gaan uitbrengen.
De kleuren die momenteel te verkrijgen zijn zijn een allegaartje en afhankelijk van de afmontage zowel bij de SL als de SLX.
 
Op zich inderdaad wel een interessant systeem, maar er zijn nog net iets te veel kinderziekten in om op hetzelfde betrouwbare niveau als Rohloff te staan. Ik zie er op mijn andere job meer terug binnenkomen met problemen dan Rohloff hoewel die laatste veel couranter is, terwijl het prijskaartje wel beduidend hoger ligt.
Waar werk je misschien?
Ik heb nog niemand iets slecht horen zeggen over Pinion, maar ik werk natuurlijk niet in een atelier en ken enkel individuele gebruikers. Ik vond alleszins dat het veel aangenamer reed dan welke naaf dan ook. Zo'n Tout Terrain Outback met pinion en ketting (en vaste vork), zoiets zie ik me nog wel eens toevoegen aan mijn arsenaal (maar ik vrees dat ik dan het huis niet meer binnen mag).
Ik ben heel nieuwsgierig naar wat Shimano nu eigenlijk op de markt gaat brengen; maar het komt er gelijk niet van.
 
Als je die nog niet kende moet je hier toch beter opletten 😜 al vaker aangehaald door @Mr.Fingers en die werkt wel handig.

Ja had ik idd al eens gezien maar niet echt bekeken. Maar je kan die alleen op de pc gebruiken of mis ik iets?
Ik zit zo goed als nooit op een pc waar ik op ingelogd ben met chrome.
 
Ja had ik idd al eens gezien maar niet echt bekeken. Maar je kan die alleen op de pc gebruiken of mis ik iets?
Ik zit zo goed als nooit op een pc waar ik op ingelogd ben met chrome.
Ik heb hem op de pc ingesteld, ja. Maar vanaf dan krijg ik een mail per wijziging.
 
Waar werk je misschien?
Ik heb nog niemand iets slecht horen zeggen over Pinion, maar ik werk natuurlijk niet in een atelier en ken enkel individuele gebruikers. Ik vond alleszins dat het veel aangenamer reed dan welke naaf dan ook. Zo'n Tout Terrain Outback met pinion en ketting (en vaste vork), zoiets zie ik me nog wel eens toevoegen aan mijn arsenaal (maar ik vrees dat ik dan het huis niet meer binnen mag).
Ik ben heel nieuwsgierig naar wat Shimano nu eigenlijk op de markt gaat brengen; maar het komt er gelijk niet van.
Ik spring regelmatig bij bij Bikepacking Belgium. Probleem met Pinion is o.a. dat er meer onderdelen aan de buitenkant zitten, dewelke in de praktijk al eens zwakke punten blijken te zijn. Er is gewoon meer dat kapot kan gaan. Let wel, ik noem het geen slecht of onbetrouwbaar systeem, maar qua betrouwbaarheid haalt het vooralsnog niet het niveau van Rohloff. Hopelijk groeit Pinion nog verder door om de details helemaal in orde te krijgen.
 
Terug
Bovenaan