De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Is de icon reeks. Daarnet nog eens geprobeerd en ik krijg het nu wel dicht. Maar spant toch rond mijn biceps. Morgen eens een ritje doen… Wie weet rekt het nog wat uit.
:unsure:

Van zodra je wat traint kloppen die maten toch niet meer… Je hebt normaal toch maar xs s m l xl en xxl. Die lappen er nog eens 4 bij.

Oej, dat is dan nog de losse zittende reeks :P
Een beetje spannen aan de biceps moet wel, mag zeker daar niet loszitten of flapperen.

Maat begint bij 0 wat XXS is, en loopt door tot 5XL. Vooral vanaf L begint het af te wijken van normale kledij omdat men meer voor de lengte gaat dan meer ruimte voor de pens.

Fietskleding is sowieso wel sterk merkgebonden en reeksgebonden hoe de fit is. Een endurance truitje van craft of een aero van MAAP is al een wereld van verschil.

Ik heb nog een oude koersfiets waar ik doodgraag mee rij, plus ik ga niet met een dure koersfiets even naar de Rode Duivels kijken. Ik ben dan nooit op mijn gemak. Maar het zadel van die oude koersfiets is wat versleten en mijn witte broek wordt zelfs zwart omdat het wat afbrokkelt. Mijn zadel is 28cm x 14cm breed. Zou deze passen? Bijna alles wat ik vind ik 28cm x 18cm breed :shy:

Koop gewoon ineens een deftig zadeltje? Kost geen drol. Zo een mottig overtrekje, bah!

Of vraag aan iemand uit uw buurt of hij geen overschotje heeft. Iedereen die ooit al een fiets heeft gekocht heeft er minstens 1 op overschot omdat dit meestal het onderdeel is dat onmiddellijk verwisseld wordt.

Volgens chatGPT is die 18cm toch ok voor mij

Een zadelhoes is altijd groter dan het zadel zelf, omdat:
  • er gel of foam in zit (waardoor hij breder wordt),
  • hij over de randen van het zadel moet vallen,
  • hij aan de onderzijde wordt aangespannen.

Nieuwe fiets besteld: Canyon Aeroad CF SLX 8 Di2. Bij gebrek aan zwart, voor Metallic Acid gegaan.
2027_FULL_aeroad_cf-slx-9-di2_4534_R107_P12_oasrct

Vandaag de eerste keer iemand zien rijden op zo’n Factor One. Hij kwam me tegemoet. Ik vond het echt een heel raar zicht zo langs de voorkant.
Het verkoopt dus blijkbaar toch, maar het design is niets voor mij.

Terug
Bovenaan