De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik heb zowel de korte als lange versie van de SRX versie. In promo, de korte staat nu aan 119 euro, kan nog lager met korting code van youtubers, zeker zijn geld waard. Ik vind ze zelf iets beter dan de Rapha core reeks. Geen ervaring met de versies eronder maar in mijn ervaring bespaar je best niet op een bibs.
Rapha blijft voor mij toch een beetje een jersey merk. Ik ben over het algemeen niet zo onder de indruk van hun Bibs.
* Ik heb 2 Pro Team bibs: regular & long. Bij de regular zijn de bretellen veel te kort naar mijn goesting en de long vind ik alles samen matig van kwaliteit voor de prijs die ervoor betaald. Ik denk dat ik die €130-140 betaald heb, das ongeveer hetzelfde als mijn meest recente Assos broek en die is véél beter dan die van Rapha.
* Ik heb daarnaast ook een core bibs onder het motto van voor €80 kunde niet gekloot zijn. Wel ja... ik weet het niet. Ik heb die broek niet graag aan. Veel te dik van stof, voelt ook nogal syntetisch aan, slechte verluchting...

Broeken zijn tot op zekere hoogte natuurlijk wel iets vrij persoonlijk maar op een bepaald moment is er wel een duidelijk onderscheid in kwaliteit.
 
Broeken van castelli of Gobik, meer moet ik niet hebben.
Zeker die laatste is prijs/ kwaliteit top in hun gerief.

Bibs moeten compressie geven, deftige zeem die niet te dik is hebben en niet te dik qua stof zijn en ook geen dikke bretellen.

Heb twee pro team jerseys van rapha, die zijn goed eh. Maar qua maat toch wat raar, net iets te los aan de armen in principe. Ook altijd kopen met korting, full price kan ik ze toch niet echt aanraden.
MAAP al getest en dat is zijn geld in mijn ogen niet waard.
Castelli is kwalitatief goed maar qua prints en design niet altijd leuk. Assos ook qua design niet altijd super.
 
Broeken van castelli of Gobik, meer moet ik niet hebben.
Zeker die laatste is prijs/ kwaliteit top in hun gerief.

Bibs moeten compressie geven, deftige zeem die niet te dik is hebben en niet te dik qua stof zijn en ook geen dikke bretellen.

Heb twee pro team jerseys van rapha, die zijn goed eh. Maar qua maat toch wat raar, net iets te los aan de armen in principe. Ook altijd kopen met korting, full price kan ik ze toch niet echt aanraden.
MAAP al getest en dat is zijn geld in mijn ogen niet waard.
Castelli is kwalitatief goed maar qua prints en design niet altijd leuk. Assos ook qua design niet altijd super.

Gobik begint toch ook wel al heel duur te worden qua broeken. Ziet er wel kwalitatief uit.
 
Gobik begint toch ook wel al heel duur te worden qua broeken. Ziet er wel kwalitatief uit.
120-140€ voor de kwaliteit dat je krijgt is zeker niet duur hoor.
Natuurlijk als je kijkt tegenover een Northwave of Santini van 80€ dan is dat een serieuze meerprijs.
 
120-140€ voor de kwaliteit dat je krijgt is zeker niet duur hoor.
Natuurlijk als je kijkt tegenover een Northwave of Santini van 80€ dan is dat een serieuze meerprijs.
Hier broeken van bioracer die wel goed zijn zoals straight zei, met oranje zeem. Nuja doe max 3k per jaar.

Truitjes van northwave zitten goed. Nog een paar van decathlon ook voor korte ritten.
Base layers zijn van craft.
 
Dat Deep Polar op die nieuwe Canyon's is dan toch nog zo mis niet precies, vergeleken met hoe het oogt op de website.
Of die foto moest ook een vertekend beeld geven natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Dat Deep Polar op die nieuwe Canyon's is dan toch nog zo mis niet precies, vergeleken met hoe het oogt op de website.
Of die foto moest ook een vertekend beeld geven natuurlijk.
Heb vandaag zo een nieuwe Ultimate in die kleur gezien en is wel proper. Ik zou het blauw iets donkerder voorstellen dan op die foto :p
 
Met de komst van kouder en slechter weer ga ik stilaan de overstap van buiten fietsen naar binnen moeten maken.
Wees gerust, hier komt niet de 1000e vraag van welke trainer ik moet aanschaffen.. dat stadium ben ik al voorbij. Ik heb 2 fietsen, 1 voor buiten (12 speed Di2) en 1 voor binnen (11 speed) en nu vraag ik me af of ik die Di2 af en toe eens moet opladen of iets dergelijks terwijl die heel de winter stil staat. Lijkt me anders toch niet zo wauw voor die batterij?
 
Met de komst van kouder en slechter weer ga ik stilaan de overstap van buiten fietsen naar binnen moeten maken.
Wees gerust, hier komt niet de 1000e vraag van welke trainer ik moet aanschaffen.. dat stadium ben ik al voorbij. Ik heb 2 fietsen, 1 voor buiten (12 speed Di2) en 1 voor binnen (11 speed) en nu vraag ik me af of ik die Di2 af en toe eens moet opladen of iets dergelijks terwijl die heel de winter stil staat. Lijkt me anders toch niet zo wauw voor die batterij?
Ik zorg voor mij batterijen dat ze gewoon op kamertemperatuur liggen op een droge plaats en af en toe check ik het % eens dat het niet onder de 20% zakt. Heeft bij mij altijd gewerkt.
 
Met de komst van kouder en slechter weer ga ik stilaan de overstap van buiten fietsen naar binnen moeten maken.
Wees gerust, hier komt niet de 1000e vraag van welke trainer ik moet aanschaffen.. dat stadium ben ik al voorbij. Ik heb 2 fietsen, 1 voor buiten (12 speed Di2) en 1 voor binnen (11 speed) en nu vraag ik me af of ik die Di2 af en toe eens moet opladen of iets dergelijks terwijl die heel de winter stil staat. Lijkt me anders toch niet zo wauw voor die batterij?
Je gaat gewoon niet meer op die fiets rijden?
In principe kan dat echt geen kwaad om hem enkele maanden gewoon zo te laten staan hoor.
Gewoon zien dat hij op een warme plaats staat en dat je hem niet bijna leeg aan de haak hangt.
 
In april rij ik de volledige LBL challenge en gisteren aan de praat geraakt met iemand die hem ooit gedaan heeft. Blijkbaar is het meer regel dan uitzondering dat het weer dan nog extreem koud/nat/wit kan zijn. Ik heb het rap koud aan handen of voeten. Iemand ervaring met zo'n warmtepads voor de voeten en (elektrische) handschoenen? Ik rij wel met di2 dus het moet wel een beetje werkbaar zijn.
 
In april rij ik de volledige LBL challenge en gisteren aan de praat geraakt met iemand die hem ooit gedaan heeft. Blijkbaar is het meer regel dan uitzondering dat het weer dan nog extreem koud/nat/wit kan zijn. Ik heb het rap koud aan handen of voeten. Iemand ervaring met zo'n warmtepads voor de voeten en (elektrische) handschoenen? Ik rij wel met di2 dus het moet wel een beetje werkbaar zijn.
deze winter wennen aan de koude, fietsen zonder handschoenen en alst te extreem wordt kan je ze nog aandoen onderweg
ik heb dat ook swinters dat ik ijskoude handen en voeten krijg en na een tijdje is die koude ineens weg raar maar waar :D
 
Ik zou zeggen koop goed isolerende handschoenen speciaal voor de koude.
Maar zonder handschoenen fietsen zal ook wel werken zeker :unsure:

Ik heb van die handschoenen van sealskins, isoleren heel goed. Maar uw handen af en toe is bewegen helpt zeker.
 
Als ik sommige pinarello rijders zie dan hangt die fiets toch meer aan de stasdock in de living dan dat erop gereden wordt :unsure:
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan