De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ter info ik verkoop mijn direct drive elite direto aangezien ik nu een stages bike heb en wil gerust een Beyondgaming korting geven. Haat 2dehands en facebook market place.

Is incl trainer mat voor eronder te leggen, zweetvanger en indien je wil laat ik de 10 speed cassette erop liggen.
 
Ter info ik verkoop mijn direct drive elite direto aangezien ik nu een stages bike heb en wil gerust een Beyondgaming korting geven. Haat 2dehands en facebook market place.

Is incl trainer mat voor eronder te leggen, zweetvanger en indien je wil laat ik de 10 speed cassette erop liggen.
De gratis watts zijn ook gratis zeker? :oi22:

Het lijkt mij nu wel niet de ideale moment om een trainer te verkopen. Het seizoen om buiten te gaan fietsen komt stilaan terug op, en het lijkt me dat iedereen die een trainer wilt er eentje zal hebben.
Er staan momenteel 14 diretto’s en 52 kickr’s op 2dehands.
 
Dat is niet de bedoeling.
Maar het nu eenmaal zo dat de ervaring zeker belangrijk om het ook effectief te doen. Zo een wheel-on daar kan je ook mee op zwift rijden maar het eerste grote nadeel is al dat het redelijk wat lawaai maakt en dat het rijgevoel gewoon niet zo denderend is. Ook is het maximale wattage niet zo hoog en de gradiënt die gesimuleerd kan worden ook beperkt. Je moet ook zien dat er voldoende druk op uw band staat met de rol of deze slipt door.
Als je van plan bent om daar wekelijks toch een uur of 4 of meer op te zitten dan loont het al eens de moeite om na te denken om niet ineens voor een goeie set-up te gaan.

Misschien 200€ besparen en het amper gebruiken omdat het niet tof is daar heb je ook niks aan natuurlijk.
Ik begrijp je helemaal hoor MrKendl. De direct drive zal zeker beter zijn dan een wheel on, maar ik ben niet overtuigd van het feit dat je die wheel on niet zou gebruiken omdat de ervaring minder is. Zeker wanneer je hoort wat GPLama zegt : "het rijgevoel is verrassend goed". Bovendien ken ik verschillende mensen die best tevreden zijn van hun wheel on trainer. Uiteindelijk doet die wat die moet doen.

Je hebt enkele nadelen opgenoemd, maar ik denk dat ik de meeste wel kan weerleggen.
- maximale wattage niet zo hoog -> klopt. Maar als ik Sluysen zijn posts lees denk ik niet dat hij daar aan zal komen.
- gradiënt die kan gesimuleerd worden -> als je met een oudere fiets op de rollen rijdt denk ik dat je blij bent dat je de gradiënt simulatie op 50% kan zetten. De overbrengingsverhoudingen van die oudere fietsen zijn vaak niet zo goed.
- Zien dat er voldoende druk op uw band staat -> Dan pomp je je band op hé. Als je buiten gaat fietsen zorg je er toch ook voor dat je banden hard genoeg staan. Als je met de mtb rijdt doe je zelfs niks anders dan oppompen en lucht laten ontsnappen afhankelijk van de ondergrond en de weersomstandigheden
- grotere foutenmarge -> Klopt, maar who cares ? Als je gewoon wat zit rond te rijden in Zwift met de bedoeling wat beter te worden maakt het toch niet uit of je trainer een foutenmarge heeft van 1% of van 5%.
- meer lawaai -> Dat is eigenlijk de enige keer dat ik je helemaal gelijk moet geven. Indien je op een appartementje woont snap ik helemaal dat een wheel on trainer geen optie is. Maar ik denk ook wel dat dat geluidsoverlast wat overroepen wordt. Mijn Elite qubo was helemaal zo luid niet. Die Tacx zou wel veel luider zijn.

Voor trainer zou ik toch ook voor een direct drive gaan hoor. Voor rond de 500€ heb je al een deftige zoals de zwift hub. En het is toch wel een stuk materiaal die ik heel veel gebruik.
Tegenwoordig is het verschil inderdaad nog maar 200 euro. Dus eigenlijk heb je gelijk, het is een no-brainer. Maar indien het op die 200 euro steekt...
Of je kan nog altijd zoeken naar een occasie direct drive trainer natuurlijk.
 
De gratis watts zijn ook gratis zeker? :oi22:

Het lijkt mij nu wel niet de ideale moment om een trainer te verkopen. Het seizoen om buiten te gaan fietsen komt stilaan terug op, en het lijkt me dat iedereen die een trainer wilt er eentje zal hebben.
Er staan momenteel 14 diretto’s en 52 kickr’s op 2dehands.
Ja inclusief alle gratis watts😐

Zal inderdaad op zolder gaan en volgend jaar bij begin winter nog eens online gezet worden.
 
Met iets goedkoop kopen en iets later iets anders ietwat beter kopen ben je financieel net slechter af dan meteen iets goed.
Ligt het u niet? Dan verkoop je het.
Belangrijkste is dat je 2de hands een goei deal doet bij de aankoop en liefst ook bij de eventuele verkoop.
Dat klopt vaak.
Zeker voor een mtb van 200 euro.

Maar zo een tacx flow of nog een paar andere wheel on trainers zijn gewoon degelijk materiaal. En geen rommel waar ge niks mee zijt.

Als ik hier de opmerkingen lees twijfel ik of die mensen ooit met een wheelon hebben gereden.

Kijk gewoon youtube reviews. Dat broodrooster model bijvoorbeeld is kwa rijgevoel zeer dicht bij de drive-ons.

Ik heb 15.000km met een tacx flow gereden. Ben er gewoon content van. Geen last van te weinig vermogen, doorslippende wielen, ... deed gewoon zijn ding.
 
Gisteren nog eens gekeken thuis maar echt plaats voor een rollensetup is er momenteel niet. Enkel in de garage maar dat is net onder slaapkamer van jongste dochter. Die is nu soms bij het minste lawaai daar al wakker.

Ik zal beginnen met wat extra te fietsen buiten, zal sowieso al iets uitmaken. Niet meteen de ambitie om dit jaar een berg op te rijden ofzo 😝
 
die wheel-ons zijn oké in ideale omstandigheden. Ik heb een moderne Blue Motion gehad en dat marcheert wel, met de perfecte druk en een trainingsband.

Je hebt wel veel minder dat "coasten" zoals je buiten of op een direct drive hebt, dat wiel komt gewoon veel sneller tot stilstand. Die machientjes hebben een vliegwiel van 200gram en er is toch veel meer wrijving dan op een direct. Het werkte voor mij niet super motiverend, maar het werkt wel gewoon.
 
Wat is een deftige winkel voor fietskledij? Kheb vooral handschoenen en en muts nodig met dit vriesweer. Decathlon goed genoeg?
 
Wat is een deftige winkel voor fietskledij? Kheb vooral handschoenen en en muts nodig met dit vriesweer. Decathlon goed genoeg?
fashion for cycling in Lotenhulle, maar eigenlijk... Ja, zeker ook Decathlon.

Ik heb daar net een winterjersey gekocht in de solden (€19 ipv €55, staat nu aan €24 dacht ik) en ik heb meteen na het eerste ritje mijn Rapha Pro Team Winter Jacket van €250 op Vinted gezet.

Sommige dingen zijn gewoon supergoed, en al zeker voor de prijs. Sommige zaken, zoals de "100" lijn van bibs, zijn gewoon compleet te mijden. Geldverspilling. Hun "900" lijn gebruikt echter ook pads van Elastic Interface die in veel duurdere merken te vinden zijn.

De Van Rysel 900 handschoenen zijn trouwens ook héél warm....een beetje loemp, maar wel warm :)
 
Mijn ultimate is de deur uit. Toch met licht hartzeer, want was toch echt altijd een zalige fiets om mee te rijden. Maar een ritje op de aeroad zal wel genoeg troost bieden.
 
fashion for cycling in Lotenhulle, maar eigenlijk... Ja, zeker ook Decathlon.

Ik heb daar net een winterjersey gekocht in de solden (€19 ipv €55, staat nu aan €24 dacht ik) en ik heb meteen na het eerste ritje mijn Rapha Pro Team Winter Jacket van €250 op Vinted gezet.
Ook wel een beetje overdreven :p
Maar het is geen geheim dat je bij rapha ook wel een stuk voor de naam en de flair betaalt. Daar kan je niet omheen.
Nog maar simpel de jacket van lapasionne doet niet onder en is 80€ goedkoper.
Sommige dingen zijn gewoon supergoed, en al zeker voor de prijs. Sommige zaken, zoals de "100" lijn van bibs, zijn gewoon compleet te mijden. Geldverspilling. Hun "900" lijn gebruikt echter ook pads van Elastic Interface die in veel duurdere merken te vinden zijn.

De Van Rysel 900 handschoenen zijn trouwens ook héél warm....een beetje loemp, maar wel warm :)
Je moet ook wel in uw achterhoofd houden dat de beste broek bij van rysel ook 100€ kost, en elastic interface verschillende zemen maakt van diverse kwaliteit.
Maar het is zo dat die broek komt met een goeie zeem. Qua design minder fan omdat de achterkant een profiel heeft.
En de zeem is ook maar één onderdeel, de stof van de broek, de grippers, de lengte van de pijpen, de straps en het rugstuk zijn ook onderdelen van een broek.

@Scifo
Qua muts zou ik niet te zot doen, een skullcap zoals deze is echt al een gerief ze.

Qua handschoenen is er veel verschil. Moeten ze waterdicht zijn?
Dik of dun (belangrijk want te dik en geen gevoel in uw stuur hebben vind ik persoonlijk niet zo fijn)? Mijn vriendin heeft er van roecki die binnenin gewatteerd zijn en vrij goed winddicht ook al staat er hier van niet en ze zijn niet te dik.

Ik heb zelf ook de oudere versie van deze, water en winddicht maar je krijgt er snel zweethanden in en zijn ook vrij stug en dik.
 
Merci voor de tips. Ik ben wel geen wielrenner ofzo :p Pas fiets geleased en het is voor woon-werk.

Een deftige webshop zoals hierboven kan ik al mee verder :)
 
@Scifo
Qua muts zou ik niet te zot doen, een skullcap zoals deze is echt al een gerief ze.
Deze ook wel goed, als je wat kan wachten op de levering.
 
Wat zijn alweer de go to sites om fijne routes te vinden, komoot? Laatste Strava suggestie was ruk.
Ik werk de laatste weken met komoot. Al bij al de beste maar schiet toch nog te kort. Ik werk/sleep nog redelijk veel zelf bij en zo kom ik wel tot mooie routes. Er worden toch redelijk veel onlogische keuzes gemaakt. Grote banen kiezen waar er gemakkelijk een beter alternatief is. Voor gravel en mtb is het helemaal huilen met de pet op. Je krijgt dan een route met amper 10% onverhard.
 
Ik werk de laatste weken met komoot. Al bij al de beste maar schiet toch nog te kort. Ik werk/sleep nog redelijk veel zelf bij en zo kom ik wel tot mooie routes. Er worden toch redelijk veel onlogische keuzes gemaakt. Grote banen kiezen waar er gemakkelijk een beter alternatief is. Voor gravel en mtb is het helemaal huilen met de pet op. Je krijgt dan een route met amper 10% onverhard.
Voor komoot download ik meestal routefiles van andere sites (bv die bloso mtb routes) en pas die dan beetje aan waar ik zie dat het grote banen zijn.

Maar naast grote banen neemt ie soms ook wel baantjes die offroad zijn, maar waar je niet mag (of kan) fietsen
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan