De Verhulstjes Seizoen 5

Ik denk niet dat reclame zo werkt. Eerder 50% korting (zeker omdat ze weten dat Gertje het kan betalen)
Ik werk in die sector. Die Sunweb vertoning is een product placement. Eén van de vormen van reclame die niet zo super hard gereguleerd is en je de laatste tijd steeds vake ziet opduiken op TV. Dat ze daar in het Het Huis (op de openbare en 'reclamevrije' zender VRT) Ritchie limonade slurpen is ook niet toevallig. Of Dagelijkse Kost en KitchenAid... Bij die laatste is er dan nog wel een duidelijke link met de inhoud van het programma.

Product placement is een goedkopere vorm van reclame als je het vergelijkt met een plekje in de reguliere reclameblokken. Als kan je in die reclameblokken wel 100% (binnen het wettelijk kader) zelf de vorm en inhoud bepalen. Bij product placement moet je dit overeen komen met de programmamakers.

Product placement is trouwens nog een bron van conflict geweest tussen de Pfaffs en VTM. In die tijd was VTM redelijk vrij van product placement maar die dekselse Pfaffs sloten zelf deals af met bedrijven die ze dan in beeld lieten komen tijdens hun soap. Dat scenario werd daar beïnvloed als Carmen een nieuwe keuken had onderhandeld. De reden waarom VTM toen zelf de regie over die product placement in handen heeft genomen.

De deal tussen Verhulst en Sunweb ken ik niet maar my two cents gaat Verhulst geen euro hebben neergelegd voor die cruise.
 
Laatst bewerkt:
Die kerstsingle, vreselijk. Doe dat toch niet als ge niet kunt zingen, die maken zich gewoon belachelijk.
Beter Gert en Marie alleen, echt, ik word ziek van dat gezang van de Ellen en den Viktoooooor.

Anderzijds zijn de Verhulstjes een guilty pleasure en kan ik het niet geheel afkeuren :shy:
 
Ik werk in die sector. Die Sunweb vertoning is een product placement. Eén van de vormen van reclame die niet zo super hard gereguleerd is en je de laatste tijd steeds vake ziet opduiken op TV. Dat ze daar in het Het Huis (op de openbare en 'reclamevrije' zender VRT) Ritchie limonade slurpen is ook niet toevallig. Of Dagelijkse Kost en KitchenAid... Bij die laatste is er dan nog wel een duidelijke link met de inhoud van het programma.

Product placement is een goedkopere vorm van reclame als je het vergelijkt met een plekje in de reguliere reclameblokken. Als kan je in die reclameblokken wel 100% (binnen het wettelijk kader) zelf de vorm en inhoud bepalen. Bij product placement moet je dit overeen komen met de programmamakers.

Product placement is trouwens nog een bron van conflict geweest tussen de Pfaffs en VTM. In die tijd was VTM redelijk vrij van product placement maar die dekselse Pfaffs sloten zelf deals af met bedrijven die ze dan in beeld lieten komen tijdens hun soap. Dat scenario werd daar beïnvloedt als Carmen een nieuwe keuken had onderhandeld. De reden waarom VTM toen zelf de regie over die product placement in handen heeft genomen.

De deal tussen Verhulst en Sunweb ken ik niet maar my two cents gaat Verhulst geen euro hebben neergelegd voor die cruise.
Ik snap dat als je een advertentie ziet van lokale dakwerker op Facebook dat je zegt: bla bla negeer

Maar als Gert een “Ritchie” drinkt, dan doet dat voor mij ook niets eerlijk gezegd.
 
Ik snap dat als je een advertentie ziet van lokale dakwerker op Facebook dat je zegt: bla bla negeer

Maar als Gert een “Ritchie” drinkt, dan doet dat voor mij ook niets eerlijk gezegd.
Ik gaf je gewoon maar wat verduidelijking over hoe reclame werkt. Kan zeker zijn dat dat voor jou niks doet.

Product Placement zie je de laatste jaren meer en meer opduiken in TV programma's. De wetgeving daarrond is niet zeer sluitend. Vlaams mediadecreet laat product placement toe zolang de sponsorende producten niet overmatig in beeld komen.

De cruise van de Verhulstjes is dus reclame.
Dat ze in de Mol met BMW's rijden is niet toevallig.
Enz...

Naast product placement heb je ook rechtstreekse overeenkomsten tussen bekendheden en merken. Beroemdheid krijgt een product ter beschikking in ruil om zich publiek te tonen met dat merk. Er is wat semantische discussie over de terminologie maar ik catalogeer zoiets als Brand Ambassador. Bvb. Axel Daeseleire krijgt kledij van PME Legend en draagt die kleren op tv. Dat is een redelijke passieve manier om een merk te promoten. De deal is dan ook niet op geld gebaseerd maar op ruil. Wout Van Aert mag van Range Rover met één van hun wagens rijden en in ruil gaat hij die wagen tonen. Dan heb je de meer actieve manier waar een bedrijf een beroemdheid betaalt om een product te promoten op een platform: brand influencers. Op sociale media moet dit vermeld worden (betaald partnerschap). Er zijn ook spontane endorsements, een beroemdheid die in een interview laat vallen wat zijn favoriete restaurant is bvb. Dat is Brand Advocacy, in principe is daar niet voor betaald maar gaat het om fans van een merk die dat graag willen delen met de wereld.

Je kan ook een beroemdheid gewoon betalen om op te duiken in je reclamecampagnes. Dat is celebrity endorsement. George Clooney en Nespresso bijvoorbeeld. En dat is dan één van de betere voorbeelden, vaak slagen merken daar de bal mis. Wat te denken van Remco Evenepoel die - zo wordt gesuggereerd - na zijn training met de fiets stopt bij een Pizza Hut voor een cirkel fast food? Celebrity endossement werkt enkel indien het geloofwaardig en authentiek overkomt. Nafi Thiam en Axa, Jeroen Meus en AH, enz... Vaak een uitdaging voor de plaatselijk marketers om daar een goede balans te vinden.
 
Laatst bewerkt:
Toch nie slecht gezien van Gert

Die Mercedes wagen (en land rovers) goed ik beeld brengen dus korting scoren + nog gebruiken in uw programma's (zeker die in Frankrijk met in het groot de reclame van zijn vakantiewoning) waardoor ge die grotendeels in de kosten van uw onderneming steekt

Tis gene uil
Tussendoor nog wat reclame voor zen pretparken en musicals
 
Ik denk dat hier ook meespeelt dat er geen echte content is om de familie Verhulst in te laten figureren dus is een gesponsord aanbod ideaal om toch afleveringen van te maken.

Waar je bij de Planckaerts de bouw van hun kasteel of B&B volgt en bij Gooris een geplande rondreis, zit Gert vooral stil. Maar daar kan je niet veel van maken, die duikt dan even in het zwembad, koopt croissants, gaat een halve dag op ski. De citroen raakt wat uitgeperst.
 
Ik denk dat de familie Verhulst erg VVIP was want de mevrouw van Sunweb was daar hoogstpersoonlijk bij de minste klacht, een vergeten strik voor het kostuum! Dit reclamemoment van 3 afleveringen mocht niet mislopen.

faHHBVd.png
 
Ik denk dat de familie Verhulst erg VVIP was want de mevrouw van Sunweb was daar hoogstpersoonlijk bij de minste klacht, een vergeten strik voor het kostuum! Dit reclamemoment van 3 afleveringen mocht niet mislopen.

faHHBVd.png
Je moet het zelf eens testen met Sunweb, en dan timen 😁
 
Eigenlijk is er dus op heel die aflevering gisteren weer helemaal niks gebeurd. :unsure:

Buiten die Victor die dan toevallig "goed is" in Bingo... het moet weer lukken dat hij net wint in datgene waarvoor je niks moet kunnen :laugh: niet slecht bedoeld overigens. Die jongen weet van zichzelf volgens mij ook maar al te goed dat hij perfectly average is wat hem net zo intrigerend maakt. Veel leuker om naar te kijken dan al die Pseudo BV-influencers die ze de laatste tijd overal proberen te pushen.

Ik denk dat hier ook meespeelt dat er geen echte content is om de familie Verhulst in te laten figureren dus is een gesponsord aanbod ideaal om toch afleveringen van te maken.

Waar je bij de Planckaerts de bouw van hun kasteel of B&B volgt en bij Gooris een geplande rondreis, zit Gert vooral stil. Maar daar kan je niet veel van maken, die duikt dan even in het zwembad, koopt croissants, gaat een halve dag op ski. De citroen raakt wat uitgeperst.
Ik zat bij de Planckaerts in het begin altijd met open ogen te kijken van... allé die hebben daar nog járen werk aan da kasteel en die houden zich dan bezig met onnozelheid. Maar ondertussen snap ik ook wel dat het niet echt de bedoeling dat dat kasteel de eerste jaren af geraakt. De bouw van dat kasteel is de kapstok waar heel het programma aan op hangt. Ondertussen hebben ze de inkomsten van hun TV serie en in de zomer doen ze rustig glamping arragementen van 3 dagen aan prijzen waarvoor je elders een week in een 5-sterren hotel zit.
 
Eigenlijk is er dus op heel die aflevering gisteren weer helemaal niks gebeurd. :unsure:

Buiten die Victor die dan toevallig "goed is" in Bingo... het moet weer lukken dat hij net wint in datgene waarvoor je niks moet kunnen :laugh: niet slecht bedoeld overigens. Die jongen weet van zichzelf volgens mij ook maar al te goed dat hij perfectly average is wat hem net zo intrigerend maakt. Veel leuker om naar te kijken dan al die Pseudo BV-influencers die ze de laatste tijd overal proberen te pushen.
Kom, nu doe je Victor toch echt wel serieus tekort -> hij is echt wel op en top heerser in het vangen van Pokémons hé, zelfs op het toilet terwijl zijn zus op hem ligt te wachten :rofl:
 
Ze zijn vertrokken vanaf Kiel, dus blijkbaar eerst effe een vlucht naar Hamburg. Dat is ocharm 5-6 uur rijden.

Wij zijn daar 1 dag voordien vertrokken van Kiel naar Oslo En hun boot lag daar een kade verder. We dachten dat wij een gigantische boot hadden. (Colorline Fantasy) tot we langs deze van hun kwamen gevaren. Hoe gigantisch kan zo een ding zijn. Waanzinnig.
Ook al lijkt het niet zo maar zo’n Gert heeft ook nog wel een bedrijf, Studio 100 genaamd, te leiden. Dan kan het wel eens zijn dat die werkt tot vlak voor vertrek. ;)
 
Ik las ergens dat Victor lessen volgt om helikopterpiloot te worden.
Vermoed dat dit dan PPL(H) is en niet commercieel piloot.
Zelf volg ik momenteel theorielessen PPL(A), en hoewel de leerstof zelf niveau middelbaar is, is de hoeveelheid wel enorm, en is het examen in Brussel alle vakken na mekaar van 09:00-16:00. Gene kattepis dus.

Ben zeer benieuwd of die gaat kunnen slagen voor de theorie.
 
Terug
Bovenaan