De Slimste Mens Ter Wereld 2025

Ik heb door dit topic 1 aflevering deels bekeken om te zien of Felix echt zo erg is. Maar ik was door het topic hier al zo goed voorbereid, dat hij best meeviel. Beetje aparte manieren en uitspraken, maar toch niets gezien dat ik over de schreef vond.
Ik denk dat vorige donderdag zijn dieptepunt was. Vermoedelijk is hij nu aangesproken (door zijn ouders?) om toch wat rustiger aan te doen.

Inderdaad, wij verkiezen om aanvallende taal te weren. Alsook wordt gratuite crewkritiek onderaan je bericht vaak berispt.
Vooral bij het aanvullen van ontbrekende antwoorden, meteen erna kijken naar de mede kandidaat van "Ja zie je, dat was dus het juiste antwoord".

Nu, die reverse lapdance vond ik er toch wel los over. Boertige dame (zou normaal een ander woord gebruiken maar dan gaat er weer een tussenkomst van de crew zijn, tegenwoordig :) ).

Vooral bij het aanvullen van ontbrekende antwoorden, meteen erna kijken naar de mede kandidaat van "Ja zie je, dat was dus het juiste antwoord".

Nu, die reverse lapdance vond ik er toch wel los over. Boertige dame (zou normaal een ander woord gebruiken maar dan gaat er weer een tussenkomst van de crew zijn, tegenwoordig :) ).
Hij kijkt naar zijn ouders en vrienden, die zitten rechts van hem in het publiek.

Ik zit ook te wachten op Emma. Ik hoop dat dat niet net voor de finale weken gaat zijn want dan is t nog efkes op de kin kloppen.

Was 2 weken geleden bij de opnames met Dorien Nuts en Van Peel en vond toch ook al dat het van een minder niveau was.

Leuk om eens opname mee te maken maar teveel voorgekauwde humor.
De jury krijgt natuurlijk wel een scriptje wanneer Eric hun een vraag gaat stellen en dan kunnen ze op voorhand een “grappig” antwoord verzinnen.
Beetje zonde :-)

Was 2 weken geleden bij de opnames met Dorien Nuts en Van Peel en vond toch ook al dat het van een minder niveau was.

Leuk om eens opname mee te maken maar teveel voorgekauwde humor.
De jury krijgt natuurlijk wel een scriptje wanneer Eric hun een vraag gaat stellen en dan kunnen ze op voorhand een “grappig” antwoord verzinnen.
Beetje zonde :)
Veel beter waren de glorietijden toen Rik Torfs een heel seizoen genadeloos Marc Reynebeau verbaal kapotmaakte wegens zijn uiterlijk

Veel beter waren de glorietijden toen Rik Torfs een heel seizoen genadeloos Marc Reynebeau verbaal kapotmaakte wegens zijn uiterlijk
Veel beter was het seizoen waar De Wever, Rik Torfs door de gehaktmolen draaide elke keer die laatste zijn mond durfde open doen. :lol:

Van Peel zal het toch ook niet worden hoor. Daarvoor kan hij niet goed genoeg op namen komen om aan te vullen.
Dat zal toch beter moeten inderdaad. Kreeg gisteren (zoals wel vaak met nieuwe kandidaten) ook wel wat vragen op maat. Zowel in de fotoronde als het fragment ging over film (waar hij toch een stuk meer in zal thuis zijn, dan in sport bijvoorbeeld :wink: )

Ik vond dat die Annelies het eigenlijk zo slecht nog niet deed, ergens verrassend dat ze er toch uitgespeeld is door Dorien.
Want die laatste heeft toch ook enorme gaten in haar kennis hebben we al gemerkt. Geen enkel trefwoord bijvoorbeeld in dat fragment van Miet Smet...

Ik lees eigenlijk al bijna vijftien jaar ieder jaar hetzelfde over de Slimste Mens. "Het niveau is bedroevend laag", "Dit is het seizoen te veel" en "Hoe is het mogelijk dat ze niks konden antwoorden op die vraag".

Thuis heb ik meerdere edities van het gezelschapspel van de Slimste Mens liggen, en dat wordt jaarlijks eigenlijk best wel vaak gespeeld tijdens de feestdagen. In mijn familie zitten er ook meerdere mensen die dezelfde uitspraken doen als hierboven. Maar als ze dan zélf het spel moeten spelen en de vragen moeten beantwoorden, kunnen ze ook dikwijls amper een juist trefwoord geven op al bij al "makkelijke" vragen.

Er zijn maar weinig vragen in de Slimste Mens waar je écht het antwoord niet op weet, behalve dan misschien in die 3-6-9 ronde. Op veel vragen weet je ergens wel het antwoord, of heb je er ooit wel van gehoord, maar het is niet altijd even vanzelfsprekend om effectief zelf op alle trefwoorden te komen. Als je dan op tv kijkt en de goede antwoorden hoort die vaak toch heel snel gegeven worden, denk je uiteraard "dat wist ik ook wel", maar echt zelf die antwoorden geven, is helemaal niet hetzelfde. Zeker als je daar dan nog eens in die stoel moet zitten met een groot publiek en allerlei camera's in je gezicht. Naar een quiz kijken geeft vaak de illusie dat je het zelf allemaal beter weet, terwijl dat niet altijd het geval is.

Daarnaast is het ook een typisch fenomeen dat je veel waarde hecht aan vragen waar een deelnemer het antwoord niet op weet en waar jij het wel onmiddellijk wist, maar hecht je onbewust weinig belang aan alle keren dat een deelnemer sneller een antwoord kon geven op een vraag, waar jij misschien niet eens het antwoord zou kunnen geven hebben.

Dat een jongere generatie minder weet over personen als Pol Pot, vind ik nu ook niet schokkend. Ikzelf ging ook maar twee correcte antwoorden kunnen geven hebben op de vraag, en ik zit in de leeftijdscategorie 35-45. In mijn middelbaar is die ook NOOIT aan bod gekomen, laat staan in het onderwijs van vandaag.

Dat een jongere generatie minder weet over personen als Pol Pot, vind ik nu ook niet schokkend. Ikzelf ging ook maar twee correcte antwoorden kunnen geven hebben op de vraag, en ik zit in de leeftijdscategorie 35-45. In mijn middelbaar is die ook NOOIT aan bod gekomen, laat staan in het onderwijs van vandaag.
Pol Pot komt zelfs in FC De Kampioenen voor.

Dat zal toch beter moeten inderdaad. Kreeg gisteren (zoals wel vaak met nieuwe kandidaten) ook wel wat vragen op maat. Zowel in de fotoronde als het fragment ging over film (waar hij toch een stuk meer in zal thuis zijn, dan in sport bijvoorbeeld :wink: )
Ik ken iemand van de productie en het enige voordeel is de allereerste 3 6 9 vraag. Vragen worden voor de rest zeker niet toegewezen aan bepaalde personen.

Ik ken iemand van de productie en het enige voordeel is de allereerste 3 6 9 vraag. Vragen worden voor de rest zeker niet toegewezen aan bepaalde personen.
Dat geloof ik ook wel. Het excuus dat sommigen makkelijke vragen krijgen wordt vooral gebruikt wanneer iemand die niet populair is toevallig een makkelijkere vraag krijgt. En wat is "makkelijk" uiteindelijk. Hangt ook maar af van de kennis, op hier en daar een flauwe fotoronde na dan.

Van Peel zal het toch ook niet worden hoor. Daarvoor kan hij niet goed genoeg op namen komen om aan te vullen.
Eerste deelname ook he. En eigenlijk ondanks dat met de vingers in de neus gewonnen. Denk dat hij toch ver kan komen.

De laatste twee weken heb ik het eigenlijk niet meer gevolgd, ik heb begrepen dat iedereen hier fan was van Felix. Beetje jammer om dat te hebben gemist, maar nu ga ik Van Peel toch wat volgen.

Over de jury: Bart Cannaerts is daar echt geweldig op zijn gemak. Bij Alex Agnew voelt dat veel meer geforceerd, alsof hij soms een typische De Slimste Mensgrap wil maken, maar dat het niet klopt. Het ging bvb over Bart Cannaerts zijn 17(?) deelnames. Alex: "Al goed dat er niet vernoemd wordt hoe vaak ik mocht terugkomen haha." - "Hoe vaak was dat ook alweer?" - "Euh ... negen."
Dat werkt toch alleen als je 1 keer erin hebt gezeten.
Grappig hoe Cannaerts dan ff pushte over hoeveel Sportpaleizen nog in optie waren. Ook daar was het antwoord ff moeilijk =)

Ik lees eigenlijk al bijna vijftien jaar ieder jaar hetzelfde over de Slimste Mens. "Het niveau is bedroevend laag", "Dit is het seizoen te veel" en "Hoe is het mogelijk dat ze niks konden antwoorden op die vraag".

Thuis heb ik meerdere edities van het gezelschapspel van de Slimste Mens liggen, en dat wordt jaarlijks eigenlijk best wel vaak gespeeld tijdens de feestdagen. In mijn familie zitten er ook meerdere mensen die dezelfde uitspraken doen als hierboven. Maar als ze dan zélf het spel moeten spelen en de vragen moeten beantwoorden, kunnen ze ook dikwijls amper een juist trefwoord geven op al bij al "makkelijke" vragen.

Er zijn maar weinig vragen in de Slimste Mens waar je écht het antwoord niet op weet, behalve dan misschien in die 3-6-9 ronde. Op veel vragen weet je ergens wel het antwoord, of heb je er ooit wel van gehoord, maar het is niet altijd even vanzelfsprekend om effectief zelf op alle trefwoorden te komen. Als je dan op tv kijkt en de goede antwoorden hoort die vaak toch heel snel gegeven worden, denk je uiteraard "dat wist ik ook wel", maar echt zelf die antwoorden geven, is helemaal niet hetzelfde. Zeker als je daar dan nog eens in die stoel moet zitten met een groot publiek en allerlei camera's in je gezicht. Naar een quiz kijken geeft vaak de illusie dat je het zelf allemaal beter weet, terwijl dat niet altijd het geval is.

Daarnaast is het ook een typisch fenomeen dat je veel waarde hecht aan vragen waar een deelnemer het antwoord niet op weet en waar jij het wel onmiddellijk wist, maar hecht je onbewust weinig belang aan alle keren dat een deelnemer sneller een antwoord kon geven op een vraag, waar jij misschien niet eens het antwoord zou kunnen geven hebben.

In de zetel is het zeker gemakkelijker om te quizen. Zeker als je wat stress hebt is het moeilijker.

Ik heb wel een beetje quiz kennis, maar nu niet om te zeggen dat ik een super expert ben. Dus ieder seizoen zijn er kandidaten die het gevoel geven dat ze wat gelijkwaardig zijn , andere wat slimmer en andere waar ik vrij zeker ben dat ik ze zou kunnen verslaan (meestal zijn dat maar een paar enkelingen per seizoen).

Maar dit seizoen zaten de zwakkere quizers allemaal in dezelfde week of in elkaars buurt toch (radja, Nora, Charlotte , dikke , arno(die zijn aflevering niet gezien maar blijkbaar dus ook niet goed)

en dat was toch in mijn ervaring wat vervelend om te bekijken...

Je wilt toch in alles (sport, quiz, muziek, gamers...) naar iets kijken dat de deelnemers op zijn minst een beetje kunnen. Ze moeten daarvoor niet de allerbeste zijn maar dat ze het toch een beetje kunnen.

Hopelijk komt dat niveau wat terug op pijl de komende weken.

Terug
Bovenaan