Play4 De Slimste Mens Ter Wereld 2023

Iemand op HLN had blijkbaar finale al gezien want had deze move van Guga voorspeld (of dus gespoilerd). Wél sterk van hem. Mooie finale ook.
 
Sterk gespeeld van Guga. Jacotte had het zeker ook verdiend, maar er kan maar één winnaar zijn natuurlijk. Leuke laatste aflevering!
 
Genoten van deze aflevering , zo eentje zoals hij moest zijn.

Eentje die leutig was in het begin en dan wat serieuzer begon te wordenna de reclame , met vragen die op redelijk niveau waren nu.
Duidelijk te merken omdat Charlotte het plots moeilijk begon te krijgen met vrij normale quizvragen.

Waardoor de 2 meest terechte personen in de finale zaten.

En dan een straffe finale !
 
Straf toch van Guga om dat te doen op dat moment.

Ik vond wel Jacotte over het algemeen het meeste kennis hebben, zeker voor haar leeftijd is die echt heel straf.
 
In de situatie waarin hij zat was zich laten zakken sowieso de enige optie uiteindelijk, anders kon Jacotte eerst aan de beurt komen met maar 2 of 3 antwoorden te geven. Had die Macbeth fout geweest had hij nog tot 1 kunnen zakken en hopen dat Jacotte Macbeth niet wist. Stoppen op 45 ofzo is redelijk zelfmoord
 
Eigenlijk is het toch vooral door het falen van de meeste andere kandidaten dat we dit een boss move vinden? Als je de regels van het spelt leest en kent was dit het logische om te doen.

Ok, onder druk enzo.. maar toch.. toch vooral verrassend omdat de meeste dat spel niet snappen in de finale met de seconden.

Jacotte en Guga beiden terechte finalisten trouwens. De enigste 2 die ik in de ‘moeilijkere’ jaargangen perfect zie overleven in de finaleweken.
 
Ik denk dat zo’n situatie nu nog niet veel is voorgevallen.

En de stress die je daar hebt, zeker niet te onderschatten.

Maar dat velen het spel niet kennen klopt wel.
 
Sterke move op het einde. Macbeth vormt samen met Lear en Hamlet de zogenaamde grote drie volwassen toneelstukken van Shakespeare.
Macbeth was een redelijk zeker antwoord. En Guga is acteur...
 
Laatst bewerkt:
Jacotte en Guga gaan gewoon in de finale uitmaken wie wint, imo. Ik zie Pront, Adigéry en Agnew daar weinig tegen doen tegen die twee.
Called it.

Dik gespeeld van allebei, heerlijke move van Guga. Als het niet Macbeth is ben je de pineut maar nu is dat wel absoluut geniaal, straf straf.
 
Bah bah bah bah.
Jacotte zou de enigste verdiende winnaar geweest zijn.
Onterechte winnaar imho. Wel de 2e beste van het seizoen, maar voor mij niet de beste.

James Cooke as usual zijn irritante zelf.

Bah.

/end rant
 
Ik denk dat zo’n situatie nu nog niet veel is voorgevallen.

Volgens mij is dit nog nooit gebeurd. Er is al een paar keer gebeurd dat de kandidaat te vroeg het 5de antwoord gaf en zich daardoor in eigen voet schoot.
Dat dit dan nog eens in de grote finale gebeurt is wel heel speciaal. Bovendien was het de enige manier om nog te kunnen winnen toen het iets van een 67-120 of zo stond, want zonder 5 antwoorden, kwam Jacotte nog aan de beurt en kon ze zich zelf laten zakken.
 
In de situatie waarin hij zat was zich laten zakken sowieso de enige optie uiteindelijk, anders kon Jacotte eerst aan de beurt komen met maar 2 of 3 antwoorden te geven. Had die Macbeth fout geweest had hij nog tot 1 kunnen zakken en hopen dat Jacotte Macbeth niet wist. Stoppen op 45 ofzo is redelijk zelfmoord

Dan zei Jacotte zelf direct stop en moest hij op 1 seconde nog 2 antwoorden geven. Of Jacotte kon zich ook tot 1 laten zakken en daarna nog 1 antwoord geven (een situatie die in het verleden al vaak voor kwam).
 
Guga is COOL , omdat te doen in zo'n stress situatie , chapeau, als Guga binnekomt daalt de temperatuur 2 graden ;)

Off topic : de tafel van Gert, links achter Eric van Looy in het publiek zat er wel iets heel mooi :)
 
Terug
Bovenaan