Play4 De Slimste Mens Ter Wereld 2021

Sowieso gaan die niet allemaal willen en/of kunnen meedoen dus ze gaan sowieso wel uit de andere kandidaten ook moeten selecteren.
 
Heb enkel nog naar de finale week gekeken. Op basis daarvan denk ik dat Geert de breedste kennis had met weinig ‘gaten’. Als je weinig van sport kent zoals Lubach zal het toch moeilijk worden.

Had Arjen het fragment van Geert zijn filmpje beter kunnen aanvullen: was Merol en Lubach dan de finale? Weet die scores niet meer.
 
Heb enkel nog naar de finale week gekeken. Op basis daarvan denk ik dat Geert de breedste kennis had met weinig ‘gaten’. Als je weinig van sport kent zoals Lubach zal het toch moeilijk worden.

Had Arjen het fragment van Geert zijn filmpje beter kunnen aanvullen: was Merol en Lubach dan de finale? Weet die scores niet meer.

Sorry maar je kunt ook perfect de DSMTW worden met gigantische gaten in de wiskunde, fysica, chemie, biologie, techniek, ... maar zelfs ook grammatica, spelling, enzovoort.

Maar ook omgekeerd: als je veel kent van films en showbizz dan ben je al vrij zeker van een plaatsje in de finale. Het is zelfs een running gag geworden dat er bij vragen waar kandidaten niets van afweten al standaard "Oscar gewonnen!" roepen en dit 9 kansen op 10 een juist antwoord is. Je kunt nagaan.

Is het doelbewust omdat het vooral een amusant quizje moet blijven of zijn de programmamakers echt zo bekrompen dat ze denken dat de wereld stopt bij de laatste hippe serie op Netflix?
 
Sorry maar je kunt ook perfect de DSMTW worden met gigantische gaten in de wiskunde, fysica, chemie, biologie, techniek, ... maar zelfs ook grammatica, spelling, enzovoort.

Maar ook omgekeerd: als je veel kent van films en showbizz dan ben je al vrij zeker van een plaatsje in de finale. Het is zelfs een running gag geworden dat er bij vragen waar kandidaten niets van afweten al standaard "Oscar gewonnen!" roepen en dit 9 kansen op 10 een juist antwoord is. Je kunt nagaan.

Is het doelbewust omdat het vooral een amusant quizje moet blijven of zijn de programmamakers echt zo bekrompen dat ze denken dat de wereld stopt bij de laatste hippe serie op Netflix?
Als je een brede kennis hebt van celebrities, actua, politiek, geschiedenis, sport, film/series, literatuur/kunst en aardrijkskunde dan ben je allrounder. Denk dat Geert dit allemaal redelijke beheerst.
 
Als je een brede kennis hebt van celebrities, actua, politiek, geschiedenis, sport, film/series, literatuur/kunst en aardrijkskunde dan ben je allrounder. Denk dat Geert dit allemaal redelijke beheerst.

Dat Geert deze zaken goed beheerst, klopt als een bus.

Maar ik heb precies de vergadering gemist waarop er beslist werd dat enkel de door jou opgesomde thema's hierboven relevant zijn om iemands allround kennis aan af te toetsen. Ik vind dat namelijk een héél beperkte paardenkleppen-visie, die jammer genoeg als ongeschreven regel de maatschappij-standaard lijkt te worden.

En dat uit zich bijvoorbeeld perfect in absurde zaken als: "Ik heb gestudeerd voor deze quiz (!), en het heeft geholpen want enkele vragen zijn teruggekomen en heb ik op die manier goed beantwoord". Dat zouden rode vlaggen moeten zijn voor de opstellers van de vragen, een duidelijk teken dat hun vragen te voorspelbaar zijn. En dat is niet moeilijk als je je beperkt tot slechts enkele thema's.

Maar geef mij gerust uw redenen waarom het ene thema wél en het andere thema niet mag meetellen als allround kennis. Mag je nog toevoegen aan het lijstje compleet genegeerde thema's: economie en fiscaliteit.
 
Hopelijk doen ze de vragen ook op een iets hoger niveau ipv die Mickey Mouse vragen
Inderdaad

Sowieso gaan die niet allemaal willen en/of kunnen meedoen dus ze gaan sowieso wel uit de andere kandidaten ook moeten selecteren.
Ik denk dan vooral aan Delphine Lecompte. Bij Adil El Arbi zal het misschien afhangen of hij ergens in het buitenland aan het filmen is, maar hij mag naar mijn mening echt niet ontbreken :D.

Enkel deelnemers met meeste aantal deelnames, maar die de seizoensfinale niet hebben gehaald:
- Guinevere Claeys (2012)
- Lisa Smolders (2013)
- Stan Van Samang (2015)
- Boris Van Severen (2018)
- Rani De Coninck (2018)
- Lotte Vanwezemael (2019)
- Conner Rousseau (2020)
- Liesbeth Van Impe (2020)
- Gloria Monserez (2021)
 
Studeren als in actua bijhouden of opsnorren is wat mij betreft bv al logisch voor de meeste quizzen bv. Zijn andere geweest die zeiden ik heb (Kinder) encyclopedie bekeken dat heeft geholpen.

Dat je met het vanbuiten blokken van de tabel van mendeljev niets of minder gaat zijn is zo maar de gemiddelde mens interesseert zich daar ook minder voor dan hoe het nieuwe K3 tje heet (of dat positief is is een andere vraag). Met de nobelprijs winnaars literatuur vanbuiten blokken had je bv overigens wel al iets geweest vermits de laatste vier deze week in de puzzel staken.

Nu pas op wat mij betreft ligt het niveau ook net iets te laag, en zeker lager dan vroeger. Maar qua verdeling in thema's vind ik het niet problematisch voor een quiz van dit niveau.

Een stuk "erger" vind ik dan dat zeker in de gewone speelweken de nieuwkomer altijd een nest vragen krijgt waarvan iedereen weet dat het recht in zijn/haar straatje ligt.

Als je een quiz wil met veel geschiedenisvragen veel harde wetenschap, droge fauna en flora vragen ja dan moet je een canvas crack terug op de rails krijgen denk ik, in een slimste mens gaan die thema's logischerwijze imo minder aan bod komen en als ze aan bod komen zal het niet droog zijn of zelden.
 
De allerslimste mens gaat hun redding worden voor volgend jaar. Hopelijk nemen ze ook de beste juryleden.
 
Studeren als in actua bijhouden of opsnorren is wat mij betreft bv al logisch voor de meeste quizzen bv. Zijn andere geweest die zeiden ik heb (Kinder) encyclopedie bekeken dat heeft geholpen.

Dat je met het vanbuiten blokken van de tabel van mendeljev niets of minder gaat zijn is zo maar de gemiddelde mens interesseert zich daar ook minder voor dan hoe het nieuwe K3 tje heet (of dat positief is is een andere vraag). Met de nobelprijs winnaars literatuur vanbuiten blokken had je bv overigens wel al iets geweest vermits de laatste vier deze week in de puzzel staken.

Nu pas op wat mij betreft ligt het niveau ook net iets te laag, en zeker lager dan vroeger. Maar qua verdeling in thema's vind ik het niet problematisch voor een quiz van dit niveau.

Een stuk "erger" vind ik dan dat zeker in de gewone speelweken de nieuwkomer altijd een nest vragen krijgt waarvan iedereen weet dat het recht in zijn/haar straatje ligt. Als je een quiz wil met veel geschiedenisvragen veel harde wetenschap, droge fauna en flora vragen ja dan moet je een canvas crack terug op de rails krijgen denk ik, in een slimste mens gaan die thema's logischerwijze imo minder aan bod komen en als ze aan bod komen zal het niet droog zijn of zelden.
Het verschrikkelijkste blijft die vragenronde met tien liedjes die ze moeten zingen.
 
Het verschrikkelijkste blijft die vragenronde met tien liedjes die ze moeten zingen.
Vreselijk inderdaad. De doe-vragen in het algemeen voor mij.

Ik heb alleen het laatste deel van de finale gezien en het niveau van die vragen lag gelukkig toch al een stuk hoger. Volgend jaar zullen ze het algemene niveau ook wel makkelijker naar omhoog kunnen trekken.
 
Vreselijk inderdaad. De doe-vragen in het algemeen voor mij.

Ik heb alleen het laatste deel van de finale gezien en het niveau van die vragen lag gelukkig toch al een stuk hoger. Volgend jaar zullen ze het algemene niveau ook wel makkelijker naar omhoog kunnen trekken.
Vroeger was dat eens om de paar afleveringen. Nu is dat zo goed als iedere aflevering. Het lollige is er dan vanaf. Dit seizoen moeten ze ook per se bij iedere vraag een grap maken. Ga toch voor kwaliteit i.p.v. kwantiteit.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
ik herhaal wat ik toen zei je had toen al 1 kans op 6 ofzo. En dat je Geert meer kans geeft dan een Gloria of Arjen is al niet onlogisch. Het was gok twee ook.

Nee mijn geslacht mag er nog steeds af als dat op voorhand bekend is.
 
Terug
Bovenaan