Play4 De Slimste Mens Ter Wereld 2021

Ik kijk ook al jaren niet meer.

Ik zit (zat, sinds corona) in een quizgroep en gemiddeld 3 keer per maand gingen wij met onze groep quizzen. En dat was ook onmiddellijk de reden waarom dit vroeger één van mijn favoriete programma's was.

Maar het quizelement is ondertussen zo op naar de achtergrond verschoven, dat ik er niet meer naar kijk.

Voor goede quizzen te bekijken van enig niveau zijn er alleen nog maar Nederlandse zenders (2 voor 12, per seconde wijzer) of BBC (Mastermind, Only Connect, University Challenge). Ik vind persoonlijk dat er al jaren geen enkele goede quiz meer is op de Vlaamse televisie. Geen enkele, alleen maar onnozelheid.
 
Ben ik de enige die die Arjen maar irritant vindt? Heb de indruk dat die regelmatig geforceerd grappig wilt zijn, maar daar allesbehalve in slaagt.

Ik kijk ook al jaren niet meer.

Ik zit (zat, sinds corona) in een quizgroep en gemiddeld 3 keer per maand gingen wij met onze groep quizzen. En dat was ook onmiddellijk de reden waarom dit vroeger één van mijn favoriete programma's was.

Maar het quizelement is ondertussen zo op naar de achtergrond verschoven, dat ik er niet meer naar kijk.

Voor goede quizzen te bekijken van enig niveau zijn er alleen nog maar Nederlandse zenders (2 voor 12, per seconde wijzer) of BBC (Mastermind, Only Connect, University Challenge). Ik vind persoonlijk dat er al jaren geen enkele goede quiz meer is op de Vlaamse televisie. Geen enkele, alleen maar onnozelheid.
Kijk je toevallig geen Impossible? Vind ik wel een zeer interessante quiz.
 
Laatst bewerkt:
@Kojiro_Vance : inderdaad. Per seconde wijzer is een schitterend programma. Daar kan je als kijker echt nog meedenken en meespelen.
Mijn ouders spraken vroeger ook over bv een programma als “cijfers en letters” en “waagstuk”. Ook hier kan je als kijker nog meespelen, meedenken.

Dat missen we wel op de televisie.
 
Cijfer en letters was tof als u dat interesseerde. Want da's echt een heel specifieke quiz.

De vraag van 1miljoen herinner ik me ook vaag. Één kandidaat koos een onderwerp en kreeg daar een quiz over. Dat was ook wel pittig. Al was ik toen zelf 10 ofzo dus lukt alles wat moeilijker :D

De Campus Cup vind ik nog wel een leuke quiz. Gaat ook wat over de vakgebieden van de deelnemende richting en daardoor soms heel uitdagend.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Amai dit is echt belachelijk hoor. "Beste/top vd wereld" wordt niet goed gerekend als "nummer 1". Ik kan me nog heel goed een soortgelijke vraag over Federer herinneren en daar werd dat wél goedgerekend.

In Open Deur werd "gaan slapen" goed gerekend als "stoppen na het klaarkomen" wat twee verschillende dingen zijn, hou op hoor.
 
Maar Gloria zei effectief ook "top van de wereld" wat gewoon krak hetzelfde is. Ze heeft quasi alles opgenoemd buiten "nummer 1".

Ik heb er geen problemen mee dat ze het letterlijke antwoord willen, maar wees dan wel consequent he. Ik kan me Linda de Win haar "slasaus aka dressing" waardoor ze won nog herinneren.
 
Maar Gloria zei effectief ook "top van de wereld" wat gewoon krak hetzelfde is. Ze heeft quasi alles opgenoemd buiten "nummer 1".

Ik heb er geen problemen mee dat ze het letterlijke antwoord willen, maar wees dan wel consequent he. Ik kan me Linda de Win haar "slasaus aka dressing" waardoor ze won nog herinneren.
Vond ik ook wel. Vooral als hij eerst onhandig in bed goedkeurde als ze zei de clitoris niet vinden.

Als je dat goed keurt dan moet je het andere ook goed keuren.
 
Pfffieuw, laatste aflevering. Heb mij er dit seizoen moeten doorsleuren eerlijk gezegd. Wrs ook door het late uur en de reclame blokken van 20min lang.
Mag ook terug wat serieuzer worden, ben die preut en piet grappen en op Erik zijn kap zitten wat beu, nieuw concept zeg maar.
 
Geert Meyfroidt is toch de enige verdiende winnaar. Het blijft een spel, maar die man is toch een wandelende encyclopedie. Arjen weet binnen zijn "niche" ook veel (literatuur en film) en krijgt daar toch veel vragen over me dunkt. Hopelijk wint Geert.
 
Geert Meyfroidt is toch de enige verdiende winnaar. Het blijft een spel, maar die man is toch een wandelende encyclopedie. Arjen weet binnen zijn "niche" ook veel (literatuur en film) en krijgt daar toch veel vragen over me dunkt. Hopelijk wint Geert.
Geert weet inderdaad wel wat en lijkt mij ook een groot kanshebber (al weet ik niet hoe goed hij is in het finalespel), maar ik mis toch zo'n échte slimste mens dit seizoen.
Adil El Arbi is me bijvoorbeeld ontzettend bijgebleven. Zeker aangezien die toen nog heel jong was (25?)
Die wist echt belachelijk veel.
En zo zijn er nog wel enkele figuren gepasseerd.
Dit jaar dus iets minder, naar mijn idee.
 
Geert zou de verdiende winnaar zijn dat sowieso. Al was Merol ook prima tijdens haar gewone afleveringen, al helemaal voor iemand die niet Vlaams is en dus daar al wat achterstand mee heeft. Arjen is uiteraard niet dom maar of dat nu degene moet zijn die en slimste mens is geworden in Nederland en in Vlaanderen, imo niet.
 
Geert zou de verdiende winnaar zijn dat sowieso. Al was Merol ook prima tijdens haar gewone afleveringen, al helemaal voor iemand die niet Vlaams is en dus daar al wat achterstand mee heeft. Arjen is uiteraard niet dom maar of dat nu degene moet zijn die en slimste mens is geworden in Nederland en in Vlaanderen, imo niet.
Heeft ook teveel last van stress, hoe die ooit de nl versie heeft gewonnen. Als Geert ook in de finale rustig blijft komt dat dik in orde, tenzij ze er vragen zullen stellen : ‘benoem de vijf vingers van het menselijke hand’

😆
 
Heeft ook teveel last van stress, hoe die ooit de nl versie heeft gewonnen. Als Geert ook in de finale rustig blijft komt dat dik in orde, tenzij ze er vragen zullen stellen : ‘benoem de vijf vingers van het menselijke hand’

😆

HLN-volk bij winst Geert:
"Ze hebben die gewoon laten winnen zodat de schaapjes denken dat de corona-experten slim zijn!"

Hier alleszins ook wel fan van Geert, heeft me aangenaam verrast als kandidaat.
 
Terug
Bovenaan