Play4 De Slimste Mens Ter Wereld 2023

Of die vraag over de 4 hoogste gebouwen... maar dan vragen ze gewoon de steden. Gewoon even de grootste steden van het land overlopen en klaar.

Ik vind simpele vragen niet heel erg, maar vragen waar je heel gericht bij kan gaan gokken, vind ik toch wel storender.

Zo blijft een jaartal als trefwoord toch ook altijd wat dubbel. Jacotte had daar gisteren toch een groot voordeel mee vind ik, aangezien de andere twee al de jaartallen 2001 t.e.m. 2004 genoemd hadden in die vraag over Gore/Bush.
 
Ik stoor mij al jarenlang aan dergelijke vragen.

Naar jaartallen mag je maar 2x gokken, maar bij vragen als bv.: "Geef de 5 grootste steden ter wereld" mag je er gewoon rustig op los blijven gokken tot je toevallig iets juists zegt. Dat slaat nergens op en vind ik verschrikkelijk irritant.
 
Of die vraag over de 4 hoogste gebouwen... maar dan vragen ze gewoon de steden. Gewoon even de grootste steden van het land overlopen en klaar.

Ik vind simpele vragen niet heel erg, maar vragen waar je heel gericht bij kan gaan gokken, vind ik toch wel storender.

Zo blijft een jaartal als trefwoord toch ook altijd wat dubbel. Jacotte had daar gisteren toch een groot voordeel mee vind ik, aangezien de andere twee al de jaartallen 2001 t.e.m. 2004 genoemd hadden in die vraag over Gore/Bush.
Ze gaan bij stedenvragen ook nooit verder dan West-Europa of de VS. Bij België inderdaad zitten Gent, Brussel en Antwerpen er altijd bij, of het nu gaat over meeste inwoners of hoogste gebouwen of wat dan ook. En dan gisteren in de finale over het VK kregen ze er al 2 cadeau omdat die iets moeilijker te raden waren? 🤨
De 5 grootste steden uit Moldavië is wat te moeilijk maar de kennis mag toch wel iets meer getest worden.
 
Zo blijft een jaartal als trefwoord toch ook altijd wat dubbel. Jacotte had daar gisteren toch een groot voordeel mee vind ik, aangezien de andere twee al de jaartallen 2001 t.e.m. 2004 genoemd hadden in die vraag over Gore/Bush.
Maar zoals @Pinkman zegt is het daar net goed dat ze maar 2x mogen gokken i.p.v. te blijven gokken. Ze had een voordeel maar de anderen hadden wel al 4 kansen gehad om het juist te hebben.
Ik stoor mij al jarenlang aan dergelijke vragen.

Naar jaartallen mag je maar 2x gokken, maar bij vragen als bv.: "Geef de 5 grootste steden ter wereld" mag je er gewoon rustig op los blijven gokken tot je toevallig iets juists zegt. Dat slaat nergens op en vind ik verschrikkelijk irritant.
 
Zou de ProtPrint ( :p ) hier nog het forum lezen? Hij was zich plots zeer bewust van zijn water tic in de laatste aflevering.
 
Zou de ProtPrint ( :p ) hier nog het forum lezen? Hij was zich plots zeer bewust van zijn water tic in de laatste aflevering.

Denk vooral omdat hij precies ook veel commentaren gelezen/gehoord had.
Ik vond het ook geweldig hoe Rik Verheye ook wat op zijn kap zat rond zijn nerveus gedrag.

Ben wel benieuwd hoe het vandaag ten huize Pront-Timmers is... "Wie is je favoriete actrice, Robin ?" "Veerle Baetens"... Hoezo ?!?! 🤪
 
Maar zoals @Pinkman zegt is het daar net goed dat ze maar 2x mogen gokken i.p.v. te blijven gokken. Ze had een voordeel maar de anderen hadden wel al 4 kansen gehad om het juist te hebben.

Voor mij is het vooral een reden om geen jaartallen te vragen. Vaak gaat het toch over fragmenten van de laatste 20-30 jaar en dan wordt het een gokspel met 2 kansen.

Zelfde met het bekende 'Oscar' antwoord. Bij een vraag over een acteur, regisseur of film is dat gewoon een standaard gok.
 
Voor mij is het vooral een reden om geen jaartallen te vragen. Vaak gaat het toch over fragmenten van de laatste 20-30 jaar en dan wordt het een gokspel met 2 kansen.

Zelfde met het bekende 'Oscar' antwoord. Bij een vraag over een acteur, regisseur of film is dat gewoon een standaard gok.

Soms is het gokken , maar sommige jaartallen moet je toch als quizer dan van buiten weten, dus vind ik een vraag met een jaartal niet zo erg.

Soms zijn jaartallen gewoon belangrijk !

Maar die specifieke vraag weet een quizer toch dat presidentsverkiezingen per 4 jaar zijn dan is 2002 niet zo een slim antwoord om te geven.

Bij vragen waar het makkelijk op te sommen is bvb met landen / gemeentes / ... Zou er idd wel een limiet opmogen , mss geen 2 maar dan max. 4 of 5 bvb
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Miljaarde wat was Alex zwak vandaag. Charlotte was echt te pakken. Hoeveel makkelijke antwoorden hij liet liggen. Niet normaal. En dan bij de laatste vraag zo lang getaffeld, als hij 3 seconden eerder stop had gezegd dan zou Charlotte 4 antwoorden nodig gehad hebben en was de kans groot dat hij het ging halen.

Finalespel zal vlgs mij gaan tussen Jacotte en Guga. En hopen dat Jacotte wint.
 
Chanel nr5 zal ze ook wel geweten hebben. En zoals Eric zei: die kandidaten zitten in de flow. Daar ‘koud’ toekomen is geen cadeau.

Guga heeft denk ik een minder druk leven en zal de laatste dagen zich wél enorm hebben voorbereid. Voor AA was het al voldoende geweest denk ik.

Zoals sport heb je ook goede en minder goede dagen.
 
Ik ga straks mijn eerste en enige volledige aflevering van dit seizoen kijken: het finalespel :laugh:

Normaal gezien ben ik een vaste kijker, maar het begin van dit seizoen heb ik gemist. Ik wou het dan achteraf allemaal inhalen, maar uiteindelijk bleef ik dat maar uitstellen dat de achterstand iets te groot werd. Ik heb hier en daar wel wat stukken gezien en op social media bv.

Al moet ik zeggen dat ik precies niet veel gemist heb. Ik was sowieso al niet echt hyped toen ik het deelnemersveld bekeek en als ik dan zie wie er uiteindelijk allemaal de finaleweek hebben gehaald... Veel interessants zit er met alle respect toch niet tussen. Ik was sowieso al geen fan van Alex Agnew en Robin Pront bv.
 
Ik zal toch ook blij zijn dat het terug gedaan is. Uiteindelijk kijkte naar het programma voor het entertainment gehalte en nimmer voor de quiz.

Al geluk dat een Guga, Alex en toch ook een Jeroen Leenders dat programma hebben kunnen “upspicen”.

Ben wel benieuwd naar de jury vandaag. Die Jennifer Heylen heeft toch al gedaan eh hoop ik :unsure:
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Ik zal toch ook blij zijn dat het terug gedaan is. Uiteindelijk kijkte naar het programma voor het entertainment gehalte en nimmer voor de quiz.

Al geluk dat een Guga, Alex en toch ook een Jeroen Leenders dat programma hebben kunnen “upspicen”.

Ben wel benieuwd naar de jury vandaag. Die Jennifer Heylen heeft toch al gedaan eh hoop ik :unsure:
't Is Cannaerts en Cooke vandaag.
 
Terug
Bovenaan