Play4 De Slimste Mens Ter Wereld 2023

Klopt, en ik denk Gilles indertijd ook de 2de beurt was (ik zou het echt graag eens terugzien :headshake:). Dus wat Guga deed was wellicht nog nooit eerder gebeurd. Maar wel hetzelfde principe uiteraard. Nu, ik vind wel dat er een beetje té lyrisch over gedaan wordt in de pers, gaande van 'geniaal' tot 'meesterzet' of nog straffer. Het was gewoon de enige logische zet he, ik (en samen met mij nog vele anderen hier) had meteen door wat hij moest/ging doen.
Ik vind geniaal wel op zijn plaats eigenlijk. Het was inderdaad de enige uitweg die hij nog had (om te kunnen winnen), maar hij moet 1) alle antwoorden weten en 2) er vooral aan denken om zich perfect te laten zakken. Ik denk dat er heel veel kandidaten gewoon zo snel mogelijk alle antwoorden zouden gezegd hebben als ze die al weten. Zeker gezien dit het allerlaatste finalespel wa, velen zouden daar gewoon niet aan gedacht hebben door de stress.

Plus wij als kijker hebben al honderden finales zien passeren, dus wij weten eigenlijk perfect wat alle mogelijkheden zijn. Ik denk dat veel kandidaten die ervaring niet eens hebben.
 
Ik heb dat finalespel herbekeken. Voor die fameuze toneelstukkenvraag was er een kleine pauze. Guga had ongeveer 65 seconden (weet ik niet van buiten), Jacotte 119 seconden. In een krant zegt hij dat die zet niet zomaar kwam; hij heeft vooraf alle opties doorgesproken met een maat. Ik vermoed dat hij op het moment van die pauze zowat direct dacht aan deze mogelijkheid.
 
Ik heb dat finalespel herbekeken. Voor die fameuze toneelstukkenvraag was er een kleine pauze. Guga had ongeveer 65 seconden (weet ik niet van buiten), Jacotte 119 seconden. In een krant zegt hij dat die zet niet zomaar kwam; hij heeft vooraf alle opties doorgesproken met een maat. Ik vermoed dat hij op het moment van die pauze zowat direct dacht aan deze mogelijkheid.

Heb je daar ook een link/ref naar, want het lijkt me wel zeer bizar dat ze ineens tussen 2 vragen in kandidaten zouden laten overleggen met iemand anders. En waarom zou het dan met een maat zijn, en waarom zou Tine Embrechts dan van niets weten. Want bij Verhulst gaf ze aan dat het publiek blijkbaar geen seconden kon zien (of waar zij zat toch alleszins niet). Dus toen Guga zich ineens duidelijk liet zakken, was haar eerste reflex blijkbaar 'hoe stom, want Jacotte is nog aan de beurt', maar dan zei hij ineens het 5de antwoord en bleek ineens hoe geniaal het was.
 
Heb je daar ook een link/ref naar, want het lijkt me wel zeer bizar dat ze ineens tussen 2 vragen in kandidaten zouden laten overleggen met iemand anders. En waarom zou het dan met een maat zijn, en waarom zou Tine Embrechts dan van niets weten. Want bij Verhulst gaf ze aan dat het publiek blijkbaar geen seconden kon zien (of waar zij zat toch alleszins niet). Dus toen Guga zich ineens duidelijk liet zakken, was haar eerste reflex blijkbaar 'hoe stom, want Jacotte is nog aan de beurt', maar dan zei hij ineens het 5de antwoord en bleek ineens hoe geniaal het was.
Ik bedoel dat Guga zijn uitvoerige voorbereiding ook wat overleg met een maat over de verschillende mogelijkheden in het finalespel omvatte. Dat staat zo in een interview in de krant van West-Vlaanderen deze week (ik heb geen link). Ik bedoelde geen overleg tijdens het finalespel tussen twee vraag, dat zou idd zeer bizar geweest zijn.

Dan nog vind ik het knap en spectaculair om het juist uitgevoerd te krijgen, en uitgerekend op dat moment. De reactie van het publiek maakte het nog wat dramatischer. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik bedoel dat Guga zijn uitvoerige voorbereiding ook wat overleg met een maat over de verschillende mogelijkheden in het finalespel omvatte. Dat staat zo in een interview in de krant van West-Vlaanderen deze week (ik heb geen link). Ik bedoelde geen overleg tijdens het finalespel tussen twee vraag, dat zou idd zeer bizar geweest zijn.
Heeft hij vandaag ook op de radio verteld tijdens een interview in de Warmste Week. Hij en een kameraad hadden allerlei strategieën doorlopen vanaf hij ongeveer 150 seconden zou overhebben.
 
Er gaat nog altijd wel een grote factor geluk mee gepaard. Hij heeft het geluk dat er juist een vraag komt waar hij de 5 antwoorden op weet, terwijl het eerder uitzonderlijk is dat iemand alle 5 de antwoorden weet.
 
Terug
Bovenaan