De Slimste Mens ter Wereld 2024

De quiz is in de loop der jaren geswitcht van meer serieus en moeilijk naar makkelijk en meer entertainend.
Maar Daphne is echt wel een sterke quizzer hoor. Ok, soms kreeg ze wel eens punten die ik ook onterecht vond (zoals de bekende "Mathieu, ik draag uw kind") maar ze weet best wel veel.

Ik was bijvoorbeeld wel onder de indruk na de foto ronde met de bekende koppeltjes. Aster laat daar heel wat liggen en zij vult dat op een razendsnel tempo aan. Verder speelt ze het tactisch ook wel dik oké.

Dus met de "ze moet winnen" kritiek ben ik toch niet helemaal mee.

Zou 't wel zijn Timon die wint :biglaugh:.

Tijdje terug al wel gezegd Aster de enige zou zijn die het Daphne nog moeilijk zou kunnen maken en dat blijkt uit te komen logischerwijs zou het tussen die twee moeten gaan in de finale. Diegene die dan is een keer of twee drie ver alle trefwoorden vind maakt veel kans.

Daphne verdient het om te winnen gelet op haar parcours maar Aster gaat het haar wel moeilijk kunnen maken, die eindigde dikwijls met 500 seconden of meer.

Gisteren nog maar eens gebleken dat het niveau van de quiz jaar na jaar achteruit gaat.
"Spanje" als trefwoord bij Koning Boudewijn z'n dood. Geen Motril of zelfs Villa Astrida. En dat in de halve finale van de hele reeks. Sja.

Timon speelt toch best wel knap gezien zijn leeftijd en dat het ook geen ras quizzer is dat hij zelf in die finale zit een puike prestatie.
Zeker de hele grote underdog maar het zou hem wel gegund zijn om de hele quiz te winnen.
Maar de kans is denk ik heel klein.

Daphne verdient het om te winnen gelet op haar parcours maar Aster gaat het haar wel moeilijk kunnen maken, die eindigde dikwijls met 500 seconden of meer.
Ik vind die hoge scores niet altijd een parameter. Ok dat bewijst dat je veel weet maar dat toont ook meestal aan dat de andere kandidaten veel, en soms evidente, seconden laten liggen (die je wel nog altijd moet kunnen aanvullen).

Maar Aster deed dat goed. Blijft rustig, snapt het spelletje ook en heeft heel goed door naar welke trefwoorden ze op zoek zijn in het programma.

Gisteren nog maar eens gebleken dat het niveau van de quiz jaar na jaar achteruit gaat.
"Spanje" als trefwoord bij Koning Boudewijn z'n dood. Geen Motril of zelfs Villa Astrida. En dat in de halve finale van de hele reeks. Sja.

Ge moogt al blij zijn dat de helft weet dat het in Spanje is gebeurd, laat staan de naam van zijn vakantiewoning of de plaats waar het gebeurd is.
Vrij zeker dat 90% van die hier op't forum zitten dat ook niet weten.

Ge moogt al blij zijn dat de helft weet dat het in Spanje is gebeurd, laat staan de naam van zijn vakantiewoning of de plaats waar het gebeurd is.
De discussie is hier al vaker aan bod gekomen dat het niveau daalt. Maar imo daalt dit zowel qua kennis als amusementswaarde.

Ik heb enkele afleveringen bewust gekeken met kandidaten die me aanspraken en nu de finaleweken. Maar volgend seizoen zal het ook maar bij eens toevallig zappen blijven.

Ja dat is dus het ding he. In de halve finale moogt ge toch verwachten dat niet alle 5 de trefwoorden bij een filmpje én binnen de 10" geraden worden én zo voor de hand liggend zijn?! Enig niveau is op z'n plaats, imo.

Ja dat is dus het ding he. In de halve finale moogt ge toch verwachten dat niet alle 5 de trefwoorden bij een filmpje én binnen de 10" geraden worden én zo voor de hand liggend zijn?! Enig niveau is op z'n plaats, imo.
Helemaal mee eens. Imo mag het algemene niveau ook naar boven.
Bv bij de filmpjes ronde waar het over een film gaat: vroeger was de regisseur standaard één van de antwoorden die gezocht werd. Maar nu, ik kan me van de films die dit seizoen gepasseerd zijn, geen enkele keer herinneren waar ze naar de regisseur zochten?

De finale is toch gewoon 50/50 hoor. Met hoeveel seconden je de finale begint maakt in de meeste gevallen niet uit, tenzij er iemand start onder de 200 seconden maar dit zal id finale helemaal niet het geval zijn.

Wie er id finale komt is wel hevig ih voordeel van Daphne en Aster, zij weten gewoon meer dan Timon die zich tot nu toe met heel veel geluk telkens door die finale heeft kunnen sleuren.

Als het spel was, wie haalt de meeste seconden zou ik Daphne 60/40 inschatten tegenover Aster maar gezien het finalespel zal de winnaar gewoon 50/50 zijn en hangt het af van het initiatief bij de 2 laatste vragen.

Helemaal mee eens. Imo mag het algemene niveau ook naar boven.
Bv bij de filmpjes ronde waar het over een film gaat: vroeger was de regisseur standaard één van de antwoorden die gezocht werd. Maar nu, ik kan me van de films die dit seizoen gepasseerd zijn, geen enkele keer herinneren waar ze naar de regisseur zochten?
Ik wel, in de filmpjesronde een keer, was een film van Ridley Scott denk ik, ben wel niet meer 100% zeker. Maar ik weet nog dat ik niet op de naam van de regisseur kon komen en toen Erik het antwoord gaf dacht "ach ja, natuurlijk".
Edit: was een fragment van Napoleon, nu weet ik het weer. :tongue:

Maar algemeen: het niveau mag inderdaad iets omhoog van mij, al moet je je als quiz toch ook altijd een beetje aanpassen aan de kandidaten. Als ze geen enkel antwoord weten, is het ook niet leuk om volgen natuurljk.

Wie 150 seconden achter staat wanneer de finale start, krijgt een of twee makkelijke vragen en hop... de stand is gelijk :D
Daphne moet winnen trouwens ^^

Daar zal men wel voor zorgen? ;)

Grootste reden waarom ik hier niet meer kan naar kijken. Zo makkelijk te beïnvloeden deze "Quiz".
Welk voordeel zou Play4 hier nu uithalen door iemand te laten winnen?

Altijd dat geneut over hoe laag het niveau is geworden, hoe mensen worden voorgestoken,... elk jaar hetzelfde maar het niveau van dit topic is létterlijk niet veel beter ☠️

Snap niet dat men niet gewoon verstand op nul kan zetten na een werkdag en naar een simpel programma kan kijken.

Welk voordeel zou Play4 hier nu uithalen door iemand te laten winnen?
Woestijnvis. ;)

Zou mij niet verwonderen dat Daphne in menig woestijnvis productie zal opduiken. Die wil je als winnaar van 1 van je meest prestigieuze programma’s he.

Deze week nog een artikel gelezen waar Alain Grootaerts dit gewoon letterlijk revealde dat ze hem liever niet als winnaar wouden, en dan maar wat vragen gaven waarvan ze dachten dat hij er weinig van kende. Wat echter mislukte. ;)

Woestijnvis. ;)

Zou mij niet verwonderen dat Daphne in menig woestijnvis productie zal opduiken. Die wil je als winnaar van 1 van je meest prestigieuze programma’s he.
Ah bon, waar is Guga? Danira? Geert?

Nergens.

Deze week nog een artikel gelezen waar Alain Grootaerts dit gewoon letterlijk revealde dat ze hem liever niet als winnaar wouden, en dan maar wat vragen gaven waarvan ze dachten dat hij er weinig van kende. Wat echter mislukte. ;)

Dus gij denkt dat zij da letterlijk tegen hem hebben gezegd? "Ey Alain, wij willen niet dat je wint dus wij geven u moeilijke vragen."
De boekjes niet geloven hé

Ah bon, waar is Guga? Danira? Geert?

Nergens.

Dus gij denkt dat zij da letterlijk tegen hem hebben gezegd? "Ey Alain, wij willen niet dat je wint dus wij geven u moeilijke vragen."
De boekjes niet geloven hé
Ik heb lang genoeg naar deze “quiz” gekeken om zelf te kunnen concluderen dat dit heel makkelijk te sturen is als men dat zou willen.

Ik ga zeker niet beweren dat men alles vooraf zit te bedisselen. Maar als en ex kandidaat zoiets beweert ben ik zeker geneigd dat te geloven.

Ze (Vandenhaute) zei blijkbaar (volgens het artikel) letterlijk tegen Grootaerts dat hij hem moest laten verliezen. Die wou dat niet, en toen kwamen opeens moeilijkere vragen.

Goed, boeit mij allemaal niet meer sinds er vreselijke figuren in de jury zitten. Maar een geloofwaardige quiz heb ik het nooit gevonden.

Terug
Bovenaan