De Slimste Mens ter Wereld 2024

Echt een verademing om eens rustige mensen in de jury te hebben die niet schreeuwen naar aandacht. Ik word daar zelf ook veel rustiger van merk ik.

Ik ga u voor ne keer eens 100% gelijk geven. Was (of leek) 1 van de minst gescripte afleveringen sinds mensenheugenis.
Via de Play radio-uitzendingen gehoord: sowiewo allemaal veel minder scripted dan je denkt.

In realiteit vraagt Erik bij zowat elke vraag achteraf aan iedereen: wat denk jij? heb jij al eens? Zou jij dat of dat doen? ...
De helft van de reacties halen het scherm niet en worden geknipt.
De wel grappige stukken worden behouden, waardoor het lijkt dat alles en iedereen constant op scherp staat.
De werkelijkheid is wel iets anders.

Via de Play radio-uitzendingen gehoord: sowiewo allemaal veel minder scripted dan je denkt.

In realiteit vraagt Erik bij zowat elke vraag achteraf aan iedereen: wat denk jij? heb jij al eens? Zou jij dat of dat doen? ...
De helft van de reacties halen het scherm niet en worden geknipt.
De wel grappige stukken worden behouden, waardoor het lijkt dat alles en iedereen constant op scherp staat.
De werkelijkheid is wel iets anders.

Idd, een aflevering duurt rond de 3u of zo qua opname waar dus enorm veel geknipt wordt.

De juryleden hebben wel op voorhand een lijstje voorgekauwde mopjes. Worden opgesteld nav de vragen van die aflevering.
Maar ze moeten die niet gebruiken, is een kapstok.

En alles waar ik een kandidaat betrokken is is 100% ingeving van het moment. Dus elk mopje na een opmerking van een kandidaat bvb.

Idd, een aflevering duurt rond de 3u of zo qua opname waar dus enorm veel geknipt wordt.
Ben je eigenlijk al eens geweest? Als ik jouw post lees denk ik van niet. Je moet altijd 2 volledige afleveringen bijwonen (inclusief retakes op einde van de show) dat zou dus betekenen dat iedereen daar 6u zit... Dat klopt dus niet. Godzijdank zou ik zeggen.

Een aflevering duurt hoogstens 1u30 maar je zit daar 2u voor de eerste aflevering omdat de publieksopwarmer ook nog een 20tal minuten werk heeft met iedereen (terwijl de show wordt voorbereid)

Ben je eigenlijk al eens geweest? Als ik jouw post lees denk ik van niet. Je moet altijd 2 volledige afleveringen bijwonen (inclusief retakes op einde van de show) dat zou dus betekenen dat iedereen daar 6u zit... Dat klopt dus niet. Godzijdank zou ik zeggen.

Een aflevering duurt hoogstens 1u30 maar je zit daar 2u voor de eerste aflevering omdat de publieksopwarmer ook nog een 20tal minuten werk heeft met iedereen (terwijl de show wordt voorbereid)
Ben paar keer geweest, seizoen van Van Bouwel die won.

Veel scheelt het toch niet? Die eerste ronde duurde volgens mij toen al meer dan een uur qua zuivere opname (al was die ronde toen misschien nog iets meer vragen dat zou kunnen).

Collega's zijn ooit is geweest, mss ondertussen al 7j geleden weliswaar.

Die hebben daar toch gezeten van 20u tot 24u, sommige opnames duren tot na middernacht had ik ooit ergens gelezen.

Toen werden ook de "mooiere" mensen achter de jury gezet en achter den Erik omdat die constant in beeld komen.

4u is inderdaad realistisch

dat applaudisseren tijdens de warm-up snap ik trouwens niet... je moet daar iedere keer een rustig applaus doen, een opkomend applaus, een luide lach, een stille lach, enzovoort... ze hebben er toch al 100000 denk ik dan neen? als je dan de show ziet en je hoort applaus of gelach, besef je dat dat niet de live lach is

triestig eigenlijk, en fake as hell tegelijkertijd

Das dan ook totaal haar job toch niet? Ze zit er als deelneemster, niet jury.

En dan nog de excuses dat ze de 10 seconden kreeg bij de doe opdracht, alsof ze daardoor 20 afleveringen heeft kunnen winnen 🤡

Snap echt niet hoe ge Daphne irritant kunt vinden
Het was Roosje, Guga vorig jaar of andere kandidaten hun job ook niet maar ze waren het wel. En nee ze gaat het niet halen op die 10 seconden maar het helpt wel.

Nee, maar ik heb onlangs een jurylid erover horen vertellen in een podcast.

Ik dacht Rik Verheyen in "achter de schermen"

Als ge dan ziet wie er nog terugkomt, Raven, Bart, Timon en Roosje (like whut die is tweede sterkste van dit seizoen) dan is er toch ook echt een gigantisch verschil tussen Daphne en de rest qua niveau, zou echt zonde zijn moest die dit seizoen niet winnen imo.

Vorig jaar een Baul, Brokken, Agnew, Adigery en dan in iets mindere mate Pront, Germijns, ... . Die gaf je toch allemaal wel kans op eindwinst.

In 2022 dan allerslimste mens dat is anders maar dan in 2021 een Van Gucht, Meyfroidt, Lubach, Imbo, Merol, ... toch ook.

Maar nu, in die laatste finaleweek zie ik niemand maar in de buurt komen van Daphne. Dan is een Aster die wat in vorm is, mogelijks zelfs nog de meest gevaarlijke.

Meh al bij al maar mager seizoen. Vond Soundos bv ook lang niet zo grappig in haar juryafleveringen terwijl die vorig jaar als speelster één revelatie was, behalve de juryaflevering samen met Alex Agnew die twee hebben echt wel een chemie.

Het was Roosje, Guga vorig jaar of andere kandidaten hun job ook niet maar ze waren het wel. En nee ze gaat het niet halen op die 10 seconden maar het helpt wel.
Wil toch niet zeggen dat iedereen dat moet zijn? Ok ze is niet grappig, voor u, wil niet zeggen dat ze irritant is omdat ze u niet kan boeien

Letterlijk eerste ronde is irrelevant, die extra seconden doen niets

Wil toch niet zeggen dat iedereen dat moet zijn? Ok ze is niet grappig, voor u, wil niet zeggen dat ze irritant is omdat ze u niet kan boeien

Letterlijk eerste ronde is irrelevant, die extra seconden doen niets
Ale ga nog eens een paar paginas terug. Ze zit daar keer op keer als de leerling van de klas die altijd met de vinger omhoog zit omdat ze het niet kan laten om te tonen aan de rest dat ze het beter weet. Dat niet grappig zijn maakt het enkel erger. Als er dan nog eens een hype rond gaan maken is het gewoon teveel en wordt het irritant

Ben paar keer geweest, seizoen van Van Bouwel die won.

Veel scheelt het toch niet? Die eerste ronde duurde volgens mij toen al meer dan een uur qua zuivere opname (al was die ronde toen misschien nog iets meer vragen dat zou kunnen).
Hoe ben je daar eigenlijk binnen geraakt als publiek?
Ik sta nu toch al kleine twee jaar ingeschreven bij In The Picture, maar voor DSMTW heb ik dit jaar niks zien passeren - of het moet er wel heel kort opgestaan hebben dan?

Ik sta nu toch al kleine twee jaar ingeschreven bij In The Picture, maar voor DSMTW heb ik dit jaar niks zien passeren - of het moet er wel heel kort opgestaan hebben dan?
Ik was toen wel werkzaam in de sector als redacteur (niet bij de slimste mens ter wereld).

Ik ben vorige maand nog geweest.
Dat was maar 1 aflevering maar duurde wel echt 3,5 uur ofzo.

Ik heb er een aantal zien staan, maar die waren supersnel weg.

Terug
Bovenaan