De Rode Duivels | UEFA Nations League 2022-2023 (begin juni)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die wissel van CDK is toch echt wel met zijn bakkes lachen..
Het feit dat Trossard niet gewoon op de plaats van Hazard mag invallen en op den back moet spelen gewoon omdat Mertens daar zou kunnen spelen is ronduit belachelijk..

En dan zie je PVDB op Sporza zeggen "De bondscoach heeft zijn sterkst mogelijke team opgesteld." :laugh:

Ik zou geopteerd hebben voor Courtois - Castagne, Vertonghen, Alderweireld, Meunier - Witsel, De Bruyne, Onana - Carrasco/Trossard, De Ketelaere, Saelemaekers.

Of gezien hij toch weigert af te wijken van zijn 3-mans defensie: Courtois - Vertonghen, Theate, Alderweireld - Carrasco, Witsel, De Bruyne, Castagne - Trossard, De Ketelaere, Saelemakers
Onana sterker dan Tielemans noemen, of Trossard sterker dan Hazard, of Saelemaekers sterker dan Batshuayi, dat zijn toch allemaal subjectieve gedachtegangen die niet echt te staven valken met een overduidelijke status of zo. Eerder een “eens iets nieuws proberen, hopelijk is dat beter”. Dat mag en is valabel, maar dat die ontegensprekelijk sterker zouden zijn kan je toch niet zomaar beweren.

Onana sterker dan Tielemans noemen, of Trossard sterker dan Hazard, of Saelemaekers sterker dan Batshuayi, dat zijn toch allemaal subjectieve gedachtegangen die niet echt te staven valken met een overduidelijke status of zo. Eerder een “eens iets nieuws proberen, hopelijk is dat beter”. Dat mag en is valabel, maar dat die ontegensprekelijk sterker zouden zijn kan je toch niet zomaar beweren.
Tielemans is niet in vorm, in een ploeg niet in vorm. Onana is een ander type speler, en we missen elke match duelkracht op het middenveld. Saelemaekers en Trossard zijn beiden in topvorm, Batshuayi speelt in Turkije en is vooral een afwerker. Goed als we domineren, maar verder heb je niets aan hem. Hazard, ik hou van de speler, en wanneer fit en in vorm uiteraard altijd een 10 keer betere speler dan Trossard. Maar dat is hij nu gewoon niet.

En ik weet dat Bobby teert op status, maar de grootste namen selecteren is niet hetzelfde als de sterkste ploeg selecteren.

Mja, ik blijf het een rare oefening vinden om de vorm te vergelijken tussen spelers van Real en van Brighton.

Wereld van verschil die clubs.

Tielemans zijn cijfers trouwens gewoon heel goed vandaag.

De ene heeft matchritme, de andere al 2 jaar niet meer. Da's echt geen rocketscience hoor.

En Tielemans verzoop de eerste 20 minuten, en leed weer verschillende keren dom balverlies. Daarna liep het wel beter. Maar voor de balans van de ploeg geloof ik veel meer in een De Bruyne op de plek waarin hij gewoon de beste van de wereld is, met naast hem meer defensieve profielen.

Laatst bewerkt:
Hazard zit zeker niet in topvorm maar dat maakt pakweg Lennert Mertens niet ineens een betere speler omdat die er nu 30 inlegt in 1B. Ik trek het op flessen natuurlijk maar Hazard zit bij een club vast waar hij achteraf gezien beter niet zou gezeten hebben die 150 miljoen voor hem betaald heeft. Ik weet alleszins dat zulke bedragen nooit voor Trossard betaald zullen worden.

Dus mja ik zie er het nut nog van in te hopen dat hij nog eens schittert maar bon.

En wat KDB betreft, die speelt bij City vaker hoger dan de CM dan op de CM en hij doet dat daar ook werelds. Je kan er vanalles mee. In een topmatch à la tegen Brazilië zou ik hem hoger laten zwerven en er een Tielemans (of iemand anders) achter zetten, in kleine matchen trek je hem achteruit en zet je er een paar hangende spitsen voor en ga je all-in. Lijkt me prima hoe Roberto daarmee omgaat eigenlijk.

Compleet onbegrijpelijk om Mertens erin te gooien en CDK pas zo laat om tijd te rekken. Hopelijk krijgen CDK en Trossard hun minuten tegen Nederland.

Ik kan mij enkel aansluiten bij bovenstaande opmerkingen:
- Trossard zeer goed ingevallen ook al opereerde hij vanop LWB en dus verder van de goal
- Witsel wordt er op het middenveld uitgelopen en zo komt doelpunt tot stand
- Tielemans en Witsel gaan sterretjes zien tegen het middenveld van NL
- Meunier liet Moore aan Debast zodat die achteruit moest komen en niet in de bal kon komen voor het kopduel
- Meerwaarde van Mertens is nihil. Loopt rond als een kip zonder kop, kiekenborst vooruit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan