De Rode Duivels | UEFA Nations League 2022-2023 (begin juni)

Status
Niet open voor verdere reacties.

"Het stoort me dat de attitude van de spelers in vraag gesteld wordt"

????

Die oelewapper heeft toch ZELF na de match gezegd dat een hoop spelers niet speelden om te winnen????

????

Ik volg hem niet meer. Hij haalt aan dat ze niet speelden om te winnen, pers en voetbalminnend Belgie geeft er dan commentaar op en nu gaat hij zeggen dat dat hem stoort.
Ja wtf man, motiveer ze dan wat beter. Stel enkel de gemotiveerde spelers op en niet de sterren die dringend nood hebben aan rust ??

???? :unsure: :unsure: :unsure: :unsure:

Van mij mogen die andere jongens ook hun kansen krijgen maar we kennen ondertussen ook wel zo'n beetje de bovenlimiet van een Foket of Dendoncker en helaas kan je daarmee net zo goed van die matchen zoals tegen Nederland voorhebben.

Dat is voor mij de matige tussengeneratie (zie ook Vanaken, Vanzeir, Mechele, Boyata, Trossard, etc.): in de tussentijd moet je het ermee doen en in een goed omringend geheel met een top-KDB/Hazard/Witsel/... kunnen ze misschien even meesurfen, maar het zal weer krasselen zijn om met dat soort niveau verder te raken dan de poules op een tornooi. 't Is ook weer geen niveau-De Roover/Bisconti natuurlijk. Dat gelukkig niet.

Nee het is wachten en bidden dat de echt grote talenten zich goed ontwikkelen en er hier en daar nog wat verrassingen opstaan. En je kan dan die echte talenten nu al zoveel mogelijk kansen geven maar dat is ook een gok, misschien ben je je tijd aan 't verdoen (zie bv. Bakkali indertijd), en het is de vraag of gasten als KDB goesting hebben om mee te doen aan zo'n halve opleidingsploeg (ze hebben nu al vaak amper goesting).

Ook al zijn sommigen behoorlijk over hun top heen, ben ik ook geen fan om zoveel mogelijk jongeren (die ook niet klaar zijn voor het niveau) te droppen in de ploeg. Daar doe je die gasten toch ook geen plezier mee? En nu klinkt dat leuk, deels door de frustraties van de huidige spelers, maar als het niet rendeert, dan gaan die frustraties ook komen. Soms moet je ook even doorbijten en wachten op het volgende. Jongens die er tegenaan leunen moeten uiteraard wel hun kunnen krijgen.

Daar hebben jullie beiden een punt maar dan heb je tenminste wel het gevoel dat ze zich 100% gesmeten hebben. Je weet ondertussen ook dat een Boyata ook niet het gewenste niveau haalt. Dan kan je evengoed een Theate of Faes brengen die het goed doen in het buitenland. Verder is het al meermaals gebleken dat 3 centrale verdedigers gewoon niet meer werkt bij ons. Keer op keer worden we (tegen een tegenstander op niveau) te kijk gezet door onze wijkende centrale verdedigers die nooit durven doordekken omdat ze de snelheid niet meer hebben. Probeer dan op zijn minst eens een andere opstelling. We staan 0-4 achter tegen Nederland en dan nog durft Martinez het niet aan om zijn systeem aan te passen. Het werkt gewoon niet meer tegen ploegen op niveau :(

Daar hebben jullie beiden een punt maar dan heb je tenminste wel het gevoel dat ze zich 100% gesmeten hebben. Je weet ondertussen ook dat een Boyata ook niet het gewenste niveau haalt. Dan kan je evengoed een Theate of Faes brengen die het goed doen in het buitenland. Verder is het al meermaals gebleken dat 3 centrale verdedigers gewoon niet meer werkt bij ons. Keer op keer worden we (tegen een tegenstander op niveau) te kijk gezet door onze wijkende centrale verdedigers die nooit durven doordekken omdat ze de snelheid niet meer hebben. Probeer dan op zijn minst eens een andere opstelling. We staan 0-4 achter tegen Nederland en dan nog durft Martinez het niet aan om zijn systeem aan te passen. Het werkt gewoon niet meer tegen ploegen op niveau :(
Zeker mee eens.

Grijpt ook altijd naar zijn vaste kern, bij de rode duivels heb je juist de luxe om elke keer de spelers te kunnen opstellen die in hoogvorm zitten. Alleen misbruikt Martinez wedstrijden in deze periode om bepaalde spelers speelminuten te geven. Alsof die minuten nu een verschil gaan maken naar november toe. Sommige vroeger bepalende spelers bij de rode duivels zouden er beter aan doen om een stap terug te zetten op clubniveau, in plaats daarvan gaat hij de tegen de jongere spelers gaan zeggen dat ze moeten opletten bij hun volgende stap.

Dit toch vooral he... Ik ben akkoord dat er bepaalde spelers ondermaats waren maar het lag imo écht niet alleen aan de spelers zelf maar aan het systeem waarin die jongens moesten opdraven.

We zijn vant kastje naar de muur gespeeld omdat Nederland 90 minuten lang geen enkele moeite had om de vrije man te vinden... Omdat u middenveld een man te weinig had, omdat er waanzinnig veel ruimte tussen onze linies lag zodat hun middenveld simpelweg kon aansluiten bij een aanval waardoor ze achteraan ook vaak een man meer situatie hadden en omdat hun verdeding in een zetel speelde.
Dat ligt niet aan de motivatie van u spelers he Roberto! Dat ligt aan het feit dat ge op elk front tactisch volledig overklast zijt door Van Gaal!

En zo zijn we terug op't punt gekomen dat we weer naar de lijst van Martinez moeten teruggrijpen die @Gavin en ikzelf hier in't verleden meermaals hebben aangehaald.
Zoals hier:

Is het tijd voor nieuwe gezichten achterin? "Ik ben hier begonnen met Vermaelen, Kompany, Vertonghen en Alderweireld. Intussen zijn Vermaelen en Kompany weg. Hebben we ze kunnen vervangen met spelers van hetzelfde niveau? Neen. Hebben we talenten op die posities? Ja."

"Maar die jongens hebben die ervaring nog niet. We hebben een lange lijst met spelers die we volgen: Koni De Winter, Zeno Debast, Wout Faes, Leander Dendoncker, Sebastiaan Bornauw, Elias Cobbaut, ... Maar die 10 jaar ervaring in een topteam hebben ze niet. Dus ja, het niveauverschil tussen Vertonghen en Alderweireld en de rest van de verdedigers is nog groot."

Dus hij kijkt enkel naar namen, leeftijd en de teams waarin ze spelen ?
Alderwereild speelt ergens in de woestijn, dan moet je toch es diep zuchten als je zelf elke week in de bundesliga of Serie A speelt hé
Als een team 4 goals om de oren krijgt, wordt er al snel naar de verdediging gekeken. Timothy Castagne meent niet dat de defensie van de Rode Duivels te oud is. "Kijk naar Italië. De Italianen hebben het EK gewonnen met een verdediging op leeftijd. Dat heeft er dus niks mee te maken", vindt Castagne.
Onze verdediging vergelijken met Chielini - Bonucci
Al hebben Toby en Jan meer matchen met elkaar gespeeld dan bovenstaande, maar dan nog. Er is niemand die kiest voor onze 2 boven de italianen ?!
De flankverdedigers wisselde trouwens wel vaker en daar staat ook een middenveld voor dat iets hoger is qua niveau.

Wat een zever

Dendoncker hoort niet eens in die lijst thuis. Bij Wolves staat hij ook maar heel zelden CV. Ik begrijp niet waarom met de huidige selectie Mechele niet speelt. Uiteraard in een 4 mans verdediging. Zoals door anderen aangehaald blijven we nog leuke spelers hebben om toch iets te kunnen doen. KDB op een pure 10, Rom in de spits. Daarnaast is er aanvallend nog genoeg leuks met een Carasco/Trossard/Doku. Maar Carasco moet iets misdaan hebben tov Bobby want die kreeg in de prime van zijn carrière amper écht kansen. En Trossard moet het nog altijd afleggen tegen Mertens/Hazard terwijl hij tegen de grote 6 in de PL scoort bij Brighton.

Dendoncker hoort niet eens in die lijst thuis. Bij Wolves staat hij ook maar heel zelden CV. Ik begrijp niet waarom met de huidige selectie Mechele niet speelt. Uiteraard in een 4 mans verdediging. Zoals door anderen aangehaald blijven we nog leuke spelers hebben om toch iets te kunnen doen. KDB op een pure 10, Rom in de spits. Daarnaast is er aanvallend nog genoeg leuks met een Carasco/Trossard/Doku. Maar Carasco moet iets misdaan hebben tov Bobby want die kreeg in de prime van zijn carrière amper écht kansen. En Trossard moet het nog altijd afleggen tegen Mertens/Hazard terwijl hij tegen de grote 6 in de PL scoort bij Brighton.
Mechele is echt wel minder goed dan Theate, Bornauw, Faes enzovoort. Die mag eigenlijk niet in de selectie zitten als iedereen gezond is.

Intrinsiek kan ik je gelijk geven, zeker met oog op de toekomst. Maar ik vind niet dat Mechele onbetrouwbaar is. Ik heb misschien te weinig bv Bornauw zien spelen, maar ik zie anno 2022 liever Mechele op het blad staan dan Bornauw. In ieder geval is een ieder van die namen gegoten in een 4 mans defensie beter dan de huidige 3-mans Alderweireld Boyata en Jantje. Het zal minder zijn dan wat we ooit hadden defensief, maar mijn punt is dat we desondanks met een matige 4 mans defensie nog altijd ploegen pijn kunnen doen door een KDB op zijn beste positie te spelen en meer tactiek te brengen dan Bobby doet.

Dat is hier toch iets met die club supporters en het overschatten van hun spelers. Zelfs anno 2022 heeft een Mechele niets te zoeken bij de RD's.

Dat is hier toch iets met die club supporters en het overschatten van hun spelers. Zelfs anno 2022 heeft een Mechele niets te zoeken bij de RD's.
Hij kent Tissoudali (van wk tegenstander Marokko) natuurlijk wel als zijn broekzak :unsure:

JHP35FVBXRFSPOPU54EV66TFJE.jpg

Sorry @Solleke89 :hug:

Intrinsiek kan ik je gelijk geven, zeker met oog op de toekomst. Maar ik vind niet dat Mechele onbetrouwbaar is. Ik heb misschien te weinig bv Bornauw zien spelen, maar ik zie anno 2022 liever Mechele op het blad staan dan Bornauw. In ieder geval is een ieder van die namen gegoten in een 4 mans defensie beter dan de huidige 3-mans Alderweireld Boyata en Jantje. Het zal minder zijn dan wat we ooit hadden defensief, maar mijn punt is dat we desondanks met een matige 4 mans defensie nog altijd ploegen pijn kunnen doen door een KDB op zijn beste positie te spelen en meer tactiek te brengen dan Bobby doet.
Volgens mij heb je niet enkel te weinig Bornauw gezien, maar ook te weinige Mechele, Hier zitten zelfs Brugge supporters die Mechele niet op het blad willen zien bij Club.

En als ge wat matchen hebt bekeken kunt ge ze enkel maar gelijk geven.
Pak dan nog liever Siebe Van Der Heyde erbij of Delcroix, voor mijn part zelfs Ritchie, maar alles behalve Mechele

Ik heb Samoise trouwens toch ook wel enkele goeie matchen zien spelen bij Gent, kan volgens mij op de 2 flanken. Is nog jong.
Waarom krijgt die eens geen selectie ? Voor wat Meunier laat zien moet ge hem ook niet thuis laten

Zou dan gelijk eerder voor Castro Montes gaan eigenlijk, kan op beide flanken ingezet worden in het huidige systeem (maar ook in 4-4-2, denk ik)

Volgens mij heb je niet enkel te weinig Bornauw gezien, maar ook te weinige Mechele, Hier zitten zelfs Brugge supporters die Mechele niet op het blad willen zien bij Club.

En als ge wat matchen hebt bekeken kunt ge ze enkel maar gelijk geven.
Pak dan nog liever Siebe Van Der Heyde erbij of Delcroix, voor mijn part zelfs Ritchie, maar alles behalve Mechele
Hij gaat veel de mist in en elk jaar kopen ze een vervanger maar hij knokt zich toch altijd in de ploeg, maar dat hij geen RD materiaal is kunnen we het over eens zijn.
Dat E hazard steeds opgeroepen is kan ik echt niet bij

Zo ne Siebe Van der Heyde was hopelijk toch ook maar een eenmalige grap, die kwam bij Union zelfs nog amper van de bank.

In de defensie zou ik aan jongens als Faes, Theate, Denayer en eventueel ook Delcroix (als die wat langer fit is) denken. Met Vertonghen en Alderweireld wat mij betreft niet noodzakelijk helemaal afgeserveerd maar toch stilaan meer als invallers/begeleiders dan als basisspelers.

Van Bornauw raak ik nog altijd niet overtuigd. En met figuren als Boyata, Mechele of Cobbaut gaan we natuurlijk ook geen stappen zetten.

De fysieke capaciteiten van Mechele zijn gewoon te beperkt. En internationaal voetbal is quasi élke wedstrijd gewoon beenhard én snel. Je staat elke match tegenover de beste aanvaller van het hele land.

Als men Vertonghen al te traag vindt zal Mechele nog veel sneller door de mand vallen. Niet alleen is die vermoedelijk trager, maar die zal ook nog vaker uit positie staan.

Helaas hebben we kans dat Mechele de volgende Boyata/Ciman is en dus permanent een jong talent thuis mag blijven zitten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan