De Rode Duivels | de laatste rechte lijn naar het WK2022 in Qatar (20/11-18/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat heet "lange termijn denken" (qua jonkies), "denken aan het geheel" en "spelers belonen voor hun werk". Als bepaalde spelers als Mertens geen klote presteren voor een maand of twee/drie maar bepaalde andere spelers wel in vorm zijn, beloon je ze enerzijds voor hun vorm en prestaties en toon je anderzijds ook aan dat je openstaat voor nieuwe dingen. De kans is groot dat je op de meeste momenten gewoon kunt teruggrijpen naar je vaste kern, maar je laat zien dat mits hard werken spelers ook kansen kunnen krijgen. En dat toont mooi naar spelers, clubs en supporters toe waardoor dat ook veel welwillendheid en een positieve attitude kweekt bij die spelers, die clubs en die supporters. Wat rigide ondanks vorm vasthouden aan dezelfde en spelers in vorm (zoals nu bvb Januzaj) negeren, zorgt ervoor dat supporters je niet serieus nemen, dat clubs je niet serieus nemen en spelers zeggen "Fuck it, ook al sta ik scherp en speelt X als een dikke vod, mag ik nog niet zelfs één keer bij de kern komen".

Verander je iets aan "de legacy van de nationale ploeg"? De kans is groot van niet. Maar op sommige momenten kan het wel een belangrijk verschil maken als je een speler in vorm hebt staan ipv "de vaste naam die eigenlijk geen deuk in een pakje boter trapt". Als bvb Mertens en Thorgan Hazard een maand of drie compleet uit vorm zijn, heb je meer aan een in vorm zijnde Januzaj.
Maar je verandert evenzeer niets in de negatieve zin aan de legacy van de nationale ploeg.
Het gaat hier in de meeste (!) gevallen ook gewoon over kernopvulling. Dus je verliest niets, maakt spelers duidelijk dat hard werk beloond wordt en kweekt goede wil door spelers als Vanzeir, Faes, Theaté, Heynen, Bongonda eens bij de kern te nemen wanneer ze op niveau zijn.

Wie neemt Martinez nu nog serieus? En daar is enerzijds zijn tactische kennis verantwoordelijk voor, maar anderzijds ook zijn selectiepolitiek.
Ik vind dat er een verschil is tussen talent oproepen (genre-CDK bv) en middelmaat (imo) Bongonda of zo. Jongeren meenemen en laten proeven vind ik meer verdedigbaar. Maar het hangt ook van de kleur af. Als Martinez in die redenering Verschaeren erbij pakt roep je moord en brand.

En nee ik vind ook niet dat Chadli nog zijn plaats heeft en heb ook mijn bedenkingen bij een Mertens nu.

Wij zijn geen helemaal geen topland, onze vijver is 5 keer kleiner dan de toplanden die keuze zat hebben uit spelers in topcompetities.
Je moet vergelijken met kleine voetballanden en die laten hun paar sterren ook zo makkelijk niet weg.
Ja, onze vijver is kleiner dan de meeste toplanden, maar je kan toch niet ontkennen dat Martinez koppig vasthoudt aan de gevestigde namen? Allez ja. Wat is nu bijvoorbeeld het nut om zo goed als altijd uw beste elftal op te stellen in de kwalificatiewedstrijden? Wat meer geëxperimenteer mag bij momenten wel hoor.

Hazard bakt er niks van dit seizoen bij Real Madrid, hij speelt zelfs amper nog terwijl hij wel fit zou zijn. Mertens is op z'n 34e niet meer dan een bankzitter geworden en beide spelers worden nu opgeroepen? Slaat gewoon nergens op. Als je geen alternatieven hebt kan ik dat nog begrijpen, maar bv. Januzaj is een belangrijke basisspeler bij de huidige Spaanse leider en die wordt gewoon genegeerd.

Ja, onze vijver is kleiner dan de meeste toplanden, maar je kan toch niet ontkennen dat Martinez koppig vasthoudt aan de gevestigde namen? Allez ja. Wat is nu bijvoorbeeld het nut om zo goed als altijd uw beste elftal op te stellen in de kwalificatiewedstrijden? Wat meer geëxperimenteer mag bij momenten wel hoor.

Hazard bakt er niks van dit seizoen bij Real Madrid, hij speelt zelfs amper nog terwijl hij wel fit zou zijn. Mertens is op z'n 34e niet meer dan een bankzitter geworden en beide spelers worden nu opgeroepen? Slaat gewoon nergens op. Als je geen alternatieven hebt kan ik dat nog begrijpen, maar bv. Januzaj is een belangrijke basisspeler bij de huidige Spaanse leider en die wordt gewoon genegeerd.
Dat is ook zo, ontken ik niet. Maar sommigen zouden hier elke interlandperiode een andere kern bijeenroepen van spelers die eens 2 matchen gescoord hebben in de Jupkes Lieg. Het is balanceren tussen aan een ploeg en automatismen bouwen, en spelers in vorm erbij pakken. Ik ontken niet dat RM overdrijft in 1 richting maar een Hazard op 1 been is wat mij betreft nog altijd van meer nut dan (ik zeg maar wat) een Bongonda of Vanzeir.

Allez ja het is allemaal zo zwart-wit niet vind ik.

Dat is ook zo, ontken ik niet. Maar sommigen zouden hier elke interlandperiode een andere kern bijeenroepen van spelers die eens 2 matchen gescoord hebben in de Jupkes Lieg. Het is balanceren tussen aan een ploeg en automatismen bouwen, en spelers in vorm erbij pakken. Ik ontken niet dat RM overdrijft in 1 richting maar een Hazard op 1 been is wat mij betreft nog altijd van meer nut dan (ik zeg maar wat) een Bongonda of Vanzeir.

Een volledig andere kern bijeen roepen vraagt echt niemand hier. Gewoon een normale selectie maken en onnozeliteiten zoals Chadli et al. achterwege laten. Martinez laat in matchen met inzet waarbij hij over z'n volledige selectie kan beschikken toch altijd hetzelfde lijstje van 15 namen opdraven, maar dus voor de andere 8 heeft ie best wel wat mogelijkheden om creatief te zijn. En hij mag gerust ook kritisch zijn voor z'n lijst van 15, maar dat is misschien ineens wat veel gevraagd voor Bobby, dus ik geef hem wat respijt en laat hem wat spelen met de andere 8 namen om de selectie aan te vullen.
Maar dat doet is dus niet. Liever Chadli oproepen die 75% van't seizoen kapot was en de andere 25% op de bank zat. Liever Benteke of Batshuayi blijven selecteren terwijl die bij hun teams niet speelden (de situatie is nu anders bij die spelers, I know). Altijd diezelfde bullshit over Duivels speelkansen geven die bij hun teams niet aan de bak komen. Dat geeft veel vertrouwen aan spelers die net naast de kern vallen en quasi wekelijks de pannen van't dak spelen bij hun clubs.

Dat is dus wat veel mensen (hier) Martinez verwijten.

Zeker akkoord, maar je kan van de situatie wel eens gebruik maken om een statement te maken naar Hazard toe. Bepaalde gevestigde namen zijn op dat vlak toch te zeker van hun plaats in de selectie, ongeacht hun huidig niveau en dat vind ik niet correct. Je geeft op die manier langs één kant een signaal dat die mannen moeten blijven werken voor hun plaats in de selectie én je geeft (potentiele) nieuwe namen het gevoel dat hard werken beloond kan worden.

Ik ben bijvoorbeeld geen fan van Bongonda, maar die jongen had vorig seizoen toch een periode waar hij echt wel een oproep verdiende. Zo zijn er nog genoeg voorbeelden te vinden, dat moeten daarom niet meteen vaste selectiespelers worden hè. Dat je voor eindtoernooien kijkt naar uw beste namen kan ik nog begrijpen, maar in kwalificatiewedstrijden kan je zulke dingen toch perfect uitvoeren. Ons materiaal is nog altijd meer dan voldoende om u makkelijk te kwalificeren voor eindtoernooien, maar je gaat imo meer leren uit een 20 op 30 met nieuwe namen en uitprobeersels, dan dat je weer eens 30 op 30 pakt met de gevestigde namen.

De Bongonda van vorig seizoen had meer rendement dan de Hazard van dit seizoen. De Bongonda van dit seizoen heeft minder rendement dan Bryan Limbombe.
Ik noem niet voor niets verschillende namen op om een punt te maken. De namen zelf boeien me niet (maar uiteraard noem ik namen die ik volg), die veranderen van seizoen tot seizoen. Maar het punt "af en toe eens op vorm selecteren om spelers scherp en geïnteresseerd te houden" staat als een huis. En dan mag dat Bongonda zijn of Vanzeir of Brandon Mechelen of Ritchie De Laet zijn.

Ik heb er nog maar een halfuur van bekeken, maar zo zo jammer dat we nu pas de echte mens achter Kevin De Bruyne zien. Wat een heerlijk warme en bescheiden kerel. Hij moet wel echt niet graag persinterviews doen, want daar komt hij altijd zo verdedigend over :p

Ik heb er nog maar een halfuur van bekeken, maar zo zo jammer dat we nu pas de echte mens achter Kevin De Bruyne zien. Wat een heerlijk warme en bescheiden kerel. Hij moet wel echt niet graag persinterviews doen, want daar komt hij altijd zo verdedigend over :p

Als je al die journalistjes zo eens bekijkt snap ik dat wel. Heel geloofwaardig vind ik onze persjongens niet overkomen.

Nu zat hij samen met 2 “maten” van hem, en zien we eens de echte ontspannen KDB lijkt me.

Ik vind dat ge als nationale coach ook wel af en toe op "vorm" moet selecteren. En dat is iets dat Martinez enkel lijkt te doen wanneer het hem uitkomt. Een Mertens had een bepaalde periode bvb niks te zoeken bij de Duivels, terwijl Heynen en Bongonda een bepaalde periode (nu weliswaar absoluut niet) wel een oproeping verdienden. Met CDK, Theaté en nu Vanzeir doet hij dat wel en dat juich ik absoluut toe. Maar ik zou op dat vlak toch in beide richtingen wat consequentie willen zien.

Een speler wint daar ook mee, want ik ben er rotsvast van overtuigd dat de oproepingen en caps van Vanaken, CDK en Lang echt wel een paar procentjes aan hun branie en niveau hebben toegevoegd.
De Yari heeft er op dit moment nog niks meegewonnen … ge moet natuurlijk niet alles verbloemen hè , hun carrière word /werd niet gemaakt bij de RD

Enkel Denayer en Vertonghen aan de aftrap blijkbaar. Daarnaast Meunier én Castagne. Zou hij nu toch eens 4 man achterin proberen? Of zou Castagne gewoon mee achterin staan?

Je bent eigenlijk al gekwalificeerd, stel dan eens wat ander volk op om iets te proberen. Een ander systeem of formatie, wat back-ups of jongeren aan de aftrap. Maar neen, op de geblesseerden na is dit gewoon het basiselftal. Tegen fakkin Estland terwijl je al gekwalificeerd bent (tenzij je denkt dat we EN vanavond verliezen EN in Wales gaan verliezen).

Niet dat ik problemen heb met een 6-0, maar iets uit leren doe je daar niet mee.

Je bent eigenlijk al gekwalificeerd, stel dan eens wat ander volk op om iets te proberen. Een ander systeem of formatie, wat back-ups of jongeren aan de aftrap. Maar neen, op de geblesseerden na is dit gewoon het basiselftal. Tegen fakkin Estland terwijl je al gekwalificeerd bent (tenzij je denkt dat we EN vanavond verliezen EN in Wales gaan verliezen).

Niet dat ik problemen heb met een 6-0, maar iets uit leren doe je daar niet mee.
dees is toch ni de basiselftal imo , gene lukaku , ouderweirld , tielemans
Dus gij zou het geen probleem vinden , als we alle nieuwelingen en heel veel jeugd droppen en op ons doos krijgen ;)

Dus gij zou het geen probleem vinden , als we alle nieuwelingen en heel veel jeugd droppen en op ons doos krijgen ;)
Leer lezen wat hij zegt en kom dan terug

Op de geblesseerden na.

Eden hazard is toch echt platte kak geworden

Leer lezen wat hij zegt en kom dan terug

Op de geblesseerden na.

Eden hazard is toch echt platte kak geworden
Ik vind Hazard één van de slechtere spelers op het veld vandaag, of is dat gewoon mijn indruk omdat ik MEER van hem verwacht? Hij heeft natuurlijk een gebrek aan wedstrijdritme maar toch ..

Even de post helemaal lezen. Ik zeg dat het OP DE GEBLESSEERDEN NA het basiselftal is. Lukaku en Tielemans zijn geblesseerd. Wie ouderweireld is, weet ik niet maar Alderweireld is ook geblesseerd.

Als jij meent dat we met een De Ketelaere, Lokonga, Trossard, Saelemaekers en bv Theate in de basis op ons doos gaan krijgen van godbetert Estland, tsja, dan hebben wij duidelijk een andere mening over de kwaliteit van die spelers.

En Eden Hazard toonde netjes aan op welke manier hij eigenlijk gewoon passe is. Alleen op goal af en gewoon niks klaarspelen. Tegen Estland.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan