De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jongens je gaat op uw 31e in de aanloop naar een WK niet opeens zeggen tegen de bondscoach "laat mij maar op de bank starten" hè, laat staan uw afscheid aankondigen.

Op het EK 2021 was hij namelijk ook nog behoorlijk op niveau, dus niet onlogisch dat je dat dan probeert door te trekken naar een WK slechts anderhalf jaar later.

Dat vind ik een twijfelgeval want hij had amper speelminuten, stond niet 100% scherp en Trossard was in bloedvorm.
Take one for the team.

Natuurlijk, het ligt moeilijk want intrinsiek is die wereldklasse. Je kan het vergelijken met Scifo in 1998 die geen 2 matchen op 4 dagen aankon.

Geen enkele speler gaat zeggen "zet mij op de bank.." Ge zou ook maar nen debiel moeten zijn om dat te doen..
Het is aan den trainer om de ploeg op te stellen dus de enige schuldige was Martinez..

Anyway zand erover tis gedaan met Hazard dus NEEEXT!

Lukaku----------Trossard
Carrasco----Onana---De Bruyne----Saelemaekers
De Cuyper--Vertonghen(Faes)-Debast--Castagne(Foket?:))
Courtois

Hopla, da zou ik graag wel eens zien

Het is nog altijd veel te vroeg voor Debast, imo.

Courtois - De Cuyper, Theate, Faes, Castagne - Onana, De Bruyne, Lavia - Carrasco, Lukaku, Trossard
OF
Courtois - Theate, Vertonghen, Faes - Carrasco, Onana, De Bruyne, Lavia, Castagne - Lukaku, Trossard

--> Twee defensieve middenvelders naast De Bruyne, om controle over het middenveld te hebben en De Bruyne optimaal zijn ding te kunnen laten doen. Da's voor mij echt de sleutel om de Duivels de komende paar jaar nog te laten renderen. Het is op het middenveld dat we echt de spelers hebben waarmee we het verschil kunnen maken. En waar we een klein leger aan veelbelovende spelers hebben, in tegenstelling tot de andere posities. En hoewel dat bijna allemaal defensieve middenvelders zijn, zijn ze bijna stuk voor stuk ook technisch onderlegd, met een goede pass in de voeten en infiltrerend vermogen.

Ik geef u geen ongelijk. Maar hij speelt nu toch wel al een tijd degelijk zijn matchen en staat ook gewoon naast Vertonghen, dus die kennen elkaar.
Lavia staat wel op een degradatieplaats :) Dus misschien kan hij toch niet zo goed verdedigen :p

Maar u 2de opstelling is idd een goeie als ze bij de 352 gaan blijven
Ik denk dat het eerder een 433 zal worden.

Ik zie gewoon geen reden om nu al met Debast te spelen, als je ziet welke spelers we nog rondlopen hebben. Laat die jongen eerst maar eens een volledig seizoen op het hoogste niveau spelen.

Ik zie gewoon geen reden om nu al met Debast te spelen, als je ziet welke spelers we nog rondlopen hebben. Laat die jongen eerst maar eens een volledig seizoen op het hoogste niveau spelen.
Dit toch he...
Ik wil die jongen niet afbreken en erken zeker zijn talent maar het is niet alsof er op die positie zo weinig spelers voorhanden zijn dat je persé met een jongen van 19, die aan zijn eerste volledige seizoen in 1e klasse bezig is, moet gaan starten. Mocht hij nu linksachter zijn zou ik het begrijpen maar centraal achterin is er meer dan voldoende ruimte in de kern om Debast traag te brengen ipv erin te gooien en hem te laten verzuipen zoals Martinez deed vorig jaar.

Inderdaad, laat Debast maar rustig groeien. Hij kan in principe wel meegaan als 4de centrale verdediger, na bv. Faes, Theate en Vertonghen. Maar het heeft geen enkel nut hem nu al te verbranden.

Ik ben vooral benieuwd met wel systeem Tedesco gaat spelen, en of hij niet-gestopte "oudjes" genre Witsel en Mertens gaat thuislaten.

Zijn de voorselecties nu al doorgegeven aan alle teams?
Westerlo is blijkbaar op de hoogte van De Cuyper zijn voorselectie maar Genk doet zo van "wat met Heynen en Tresor". Lijkt me dan toch dat ze er beide gewoon niet bij zijn of kan het zijn dat nog niet de volledige voorselectie bekend is?

De puzzel op het middenveld lijkt me de moeilijkste. Ik ben benieuwd wat Tedesco daar gaat doen.

Lavia lijkt wel een speler te zijn die meer een 8 is dan een 6. En Onana zijn kwaliteiten passen dan weer beter op de 6. Hij is een dynamo, energiek én kan soms infiltreren. Maar zijn passing is iets minder secuur enzovoort, terwijl Lavia dat aspect beter onder de knie heeft.

Tielemans valt voor mij uit de boot denk ik, tenzij tegen zwakkere tegenstanders. Hij is te traag en maakt te veel fouten die wij defensief gewoon niet kunnen verwerken. Hij heeft enkele kwaliteiten die pieken. Zijn schot is fenomenaal en als hij de concentratie heeft, dan is zijn passing ook zéér sterk. Maar hij gaat soms te snel voor zijn eigen goed en levert de bal dan in bij de tegenstander. Hij kan ook minder goed om met hoge pressing van de tegenstander wegens het gebrek aan snelheid/dribbel/fysiek. Als de ploeg goed draait zie ik hem wel renderen. Hij verdient alvast wel de nodige kansen in de nieuwe opbouwperiode.

Ik hoop dat we ook wat backupplannen aftasten. Een paar keer met twee spitsen spelen en dergelijke meer. Zodat we in een wedstrijd ons beter kunnen aanpassen indien nodig. Onze laatste 5-10 minuten op achterstand zijn steeds hail mary-ballen, waarbij je nooit het gevoel hebt dat er iets uit gaat komen. Zeker sinds Fellaini niet meer werd opgeroepen. Dat was de enige killer in de lucht. Lukaku kan ze goed vrij inkoppen, maar een echte stormram hebben we totaal niet meer. Ondanks dat de gemiddelde lengte +- 2m47 is/was. Echt ridicuul dat je als manager bewust beslist om niet te trainen op stilstaande fases met zo een luchtmacht. *kuch* Wilmots *kuch*

Ik vraag me vooral af of Tedesco al veel grote veranderingen gaat doen of zich nog meer moet verdiepen in de minder bekende namen.

De puzzel op het middenveld lijkt me de moeilijkste. Ik ben benieuwd wat Tedesco daar gaat doen.

Lavia lijkt wel een speler te zijn die meer een 8 is dan een 6. En Onana zijn kwaliteiten passen dan weer beter op de 6. Hij is een dynamo, energiek én kan soms infiltreren. Maar zijn passing is iets minder secuur enzovoort, terwijl Lavia dat aspect beter onder de knie heeft.

Tielemans valt voor mij uit de boot denk ik, tenzij tegen zwakkere tegenstanders. Hij is te traag en maakt te veel fouten die wij defensief gewoon niet kunnen verwerken. Hij heeft enkele kwaliteiten die pieken. Zijn schot is fenomenaal en als hij de concentratie heeft, dan is zijn passing ook zéér sterk. Maar hij gaat soms te snel voor zijn eigen goed en levert de bal dan in bij de tegenstander. Hij kan ook minder goed om met hoge pressing van de tegenstander wegens het gebrek aan snelheid/dribbel/fysiek. Als de ploeg goed draait zie ik hem wel renderen. Hij verdient alvast wel de nodige kansen in de nieuwe opbouwperiode.
Mij kan het eerlijk gezegd weinig schelen wie hij voor de verdediging zet, zolang het maar Witsel niet is. :unsure:

Nee, ik ben ook wel benieuwd hoor. Een goeie Tielemans is zeker een meerwaarde, zoals je aanhaalt, dus hopelijk krijgt Tedesco hem wel op een hoger niveau bij de Duivels! En dat zal inderdaad moeten met een deftige DM ernaast. Ik heb alleszins voor het eerst sinds tijden weer wat gezonde spanning en hoop voorafgaand aan een interland break. :clap:

Hoewel ik het graag zou willen, kan ik me ook niet voorstellen dat Witsel niet minstens nog een jaar basisspeler blijft. Maar dan is het absoluut noodzakelijk om met 3 mensen op dat middenveld te spelen, liefst met een Onana nog achter hem, want alleen kan hij het gewoon niet meer belopen.

Als Onana en Lavia nog kunnen groeien, en wetende ook dat er op die plekken nog heel wat spelers met potentieel aankomen, zie ik in Tielemans eigenlijk enkel nog een back-up voor De Bruyne. Als je Tielemans ook zuiver zijn ding kan laten doen, geruggensteund door een Onana en een Lavia, dan kan die ook echt wel mooie dingen laten zien.

Hoewel ik het graag zou willen, kan ik me ook niet voorstellen dat Witsel niet minstens nog een jaar basisspeler blijft. Maar dan is het absoluut noodzakelijk om met 3 mensen op dat middenveld te spelen, liefst met een Onana nog achter hem, want alleen kan hij het gewoon niet meer belopen.

Als Onana en Lavia nog kunnen groeien, en wetende ook dat er op die plekken nog heel wat spelers met potentieel aankomen, zie ik in Tielemans eigenlijk enkel nog een back-up voor De Bruyne. Als je Tielemans ook zuiver zijn ding kan laten doen, geruggensteund door een Onana en een Lavia, dan kan die ook echt wel mooie dingen laten zien.
Volg u volledig. Onze verdediging zal moeten groeien dus is het belangrijk om een stevig middenveld ervoor te posteren met bvb. Onana - Lavia of Onana - Dendoncker die als het nodig zijn oorlog maken en de tegenstander opvreten, maar ook goed kunnen voetballen. Ervoor zet je dan KDB in een vrijere rol. Tielemans is tweede viool, sowieso. Die heeft wel kwaliteit maar heeft een sterke man naast of achter zich nodig (Bij Leicester speelt die goed als Maddison erbij loopt) en iemand moet eindelijk zijn kauwgom afnemen.

Nog drie keer slapen.

Ik vraag me vooral af of Tedesco al veel grote veranderingen gaat doen of zich nog meer moet verdiepen in de minder bekende namen.
Ik verwacht ook geen shocking changes. Eigenlijk liet Tedesco dat in de media ook al een beetje optekenen.

Hij moet sowieso wel al 3 spelers vervangen natuurlijk.

Ik kan me niet voorstellen dat een Witsel van een basisplaats op het EK, nu naar een niet-selectie zal gaan. Idem met bv. een Vertonghen.

We kunnen alleen maar hopen dat een Witsel niet meer incontournable is.

Spelers die natuurlijk nog geen echte vaste stek hadden (genre CDK), moeten mogelijk wel vrezen natuurlijk.

Straks zijn eerste selectie! Ik verwacht zoals hierboven geschreven ook geen shocking changes maar ik hoop toch wel op een frisse wind..

Ik verwacht toch ook niks verrassends.
Zeker niet op vlak van selectie... Al wie op het WK was en nog mee wil doen zal er wel bij zijn. De gasten die gestopt zijn zullen ook wel logische vervangers hebben.

Het is uiteindelijk pas bij zijn opstelling dat we gaan zien of er een frisse wind gaat waaien. Voor mijn part roept hij Witsel en Mertens nog 6 jaar op, zolang die nooit meer in de ploeg komen is het immers allemaal goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan