De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Uiteraard, ik zeg ook nergens dat Martinez het goed gedaan heeft. Of geen factor zou zijn in het ontgoochelende wk. Maar doen alsof zaken zoals het wegvallen van Lukaku en onze kern (en oproepbare spelers) minder goed zijn dan 2/4 jaar geleden 0% invloed hebben gehad om “te oogsten” is toch ook niet waar?
Dat heeft er toch aanzienlijk minder mee te maken dan het gebrek aan tactische flexibiliteit bij Martinez ja. (en dat is inclusief zijn selectiepolitiek dus e)

Een beetje dwaas zitten discussieren over semantische dingen als 0% en 100% blablabla terwijl ge goed genoeg weet wat er bedoeld wordt vind ik trouwens ook wel weer typisch dit forum.

Hans bedoelt dat onder eender welke bondscoach, Lukaku missen een aderlating vormt. Welk systeem je ook speelt, die geeft een zekerheid op goalen als hij fit is. Daar volg ik hem. Natuurlijk, spelers als Saelemaekers en Lukebakio die zich toch al wat hebben bewezen in buitenlandse hoog aangeschreven competities, thuis laten is - om het te kwantificeren - 100% de verantwoordelijkheid van Bobby.

Hans bedoelt dat onder eender welke bondscoach, Lukaku missen een aderlating vormt. Welk systeem je ook speelt, die geeft een zekerheid op goalen als hij fit is. Daar volg ik hem. Natuurlijk, spelers als Saelemaekers en Lukebakio die zich toch al wat hebben bewezen in buitenlandse hoog aangeschreven competities, thuis laten is - om het te kwantificeren - 100% de verantwoordelijkheid van Bobby.
Maar als ploegen zonder een spits van het niveau Lukaku beter kunnen presteren had dat met België ook mogelijk geweest als er tactisch andere keuzes waren gemaakt dus in dat opzicht boeit het idd niet echt dat Lukaku niet fit was is het punt wat andere proberen te maken. Martinez mag dat dus weldegelijk voor zijn rekening nemen dat de groepsronde niet overleefd is.

En dan kunt ge nu wel zeggen jama Marokko en Kroatië staan alletwee in de halve finale, maar hebben die ploegen dan meer kwaliteit dan ons algemeen gezien? Ik vind van niet. Maar ge moet dan wel de juiste spelers oproepen, een groep die samenhangt creëren en u tactisch plannetje doen kloppen. En in vele ogen is Martinez op alledrie die vlakken gefaald dit WK.

Uiteraard, ik zeg ook nergens dat Martinez het goed gedaan heeft. Of geen factor zou zijn in het ontgoochelende wk. Maar doen alsof zaken zoals het wegvallen van Lukaku en onze kern (en oproepbare spelers) minder goed zijn dan 2/4 jaar geleden 0% invloed hebben gehad om “te oogsten” is toch ook niet waar?
Wie heeft dat dan gedaan?

In Sjotcast suggereerde ene Southgate als opvolger…. Gewoon Bobby 2.0
Southgate is gewoon goed, voor interlandvoetbal kan je niet veel beter gaan halen. Denk dat die niet eens wil komen, kan makkelijk naar een premier league club.

Ik stoor mij nog het meeste aan Guillaume Maebe . Qua gebrek aan eloquentie moeten ze voor mekaar daar niet onderdoen
Janko Beeckman ben ik wel fan van. Hij is de reden dat ik nog af en toe naar de sjotcast luister. Maar dit wk snel opgegeven toen Geril en Calcoen werden opgevoerd.

Als ik jullie was zou ik niet voor Van Gaal gaan. Die man heeft er bij Oranje echt alles uitgehaald maar toch loopt hij wel een beetje op zijn laatste benen en is hij duidelijk een dagje ouder. Afgelopen jaar ook wel wat psychologische blunders gemaakt.

La Dernière Heure is er zeker van: Michel Preud’homme gaat aan de slag bij de Belgische voetbalbond. De vraag die nog moet worden beantwoord: zal het als bondscoach of als technisch directeur zijn? Een duobaan - zoals Roberto Martinez het deed - is namelijk niet aan de orde.

edit: Ze schrijven er nog bij dat we dit jaar geen verder nieuws moeten verwachten. Leuk seg.

Gezien de procedure die ze opgesteld hebben, is dat niet onlogisch natuurlijk.

Als je een vacature uitschrijft, dan moet je deze natuurlijk wel even laten openstaan en niet na 2 dagen al gaan sluiten. En dan zitten we al rap in de kerstperiode zeker...

Liever dat ze dan hun tijd nemen en een goede keuze maken... (dat laatste zal al moeilijk genoeg zijn).

Als ze dan uiteindelijk toch met Preud'homme afkomen als bondscoach, dan gaat heel de procedure wel wat belachelijk overkomen.

Gezien de procedure die ze opgesteld hebben, is dat niet onlogisch natuurlijk.

Als je een vacature uitschrijft, dan moet je deze natuurlijk wel even laten openstaan en niet na 2 dagen al gaan sluiten. En dan zitten we al rap in de kerstperiode zeker...

Liever dat ze dan hun tijd nemen en een goede keuze maken... (dat laatste zal al moeilijk genoeg zijn).

Als ze dan uiteindelijk toch met Preud'homme afkomen als bondscoach, dan gaat heel de procedure wel wat belachelijk overkomen.
Sorry maar die vacature is toch om te lachen? In 2016 deden ze dat ook. Als je die nu herleest en je legt er het gereden parcours van nonkel Bobby naast, een groter contrast kan er niet bestaan.
Een ‘vrije’ coach met een beetje beroepsernst weet dat de positie open is. Het is aan de bond een selectie te maken al dan niet actieve en individuele bevraging. Als je iemand wil, dan vraag je die gewoon.

Sorry maar die vacature is toch om te lachen? In 2016 deden ze dat ook. Als je die nu herleest en je legt er het gereden parcours van nonkel Bobby naast, een groter contrast kan er niet bestaan.
Een ‘vrije’ coach met een beetje beroepsernst weet dat de positie open is. Het is aan de bond een selectie te maken al dan niet actieve en individuele bevraging. Als je iemand wil, dan vraag je die gewoon.
Daarom dat ik die samenstelling van die zogenaamde 'taskforce' ook zo raar vond. Dat waren enkel CEO's. Zij gingen de vacature opstellen.

Vraag is natuurlijk in welke mate ze zich laten omringen door technischere profielen en welke personen uiteindelijk de gesprekken voeren en (mee) de beslissing maken.

Je zou ook zélf een shortlist kunnen maken en gesprekken beginnen voeren idd. Zoals het meestal gebeurd in het voetbal zeker...

Mja, we zullen wat het wordt. Vooral benieuwd met welke Belgische coaches er uiteindelijk ook gesprekken zullen gevoerd worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan