De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Yep, absoluut.

Ik ben er ook geen fan van, maar hij heeft wel de prestaties om dat ego te tolereren.

Van de drie doelmannen in onze EK-selectie speelt er intussen eentje in de zandbak, eentje in de Engelse tweede klasse en eentje bij een degradatiekandidaat in de PL. Om dan te zeggen, we laten de beste keeper van de wereld thuis omdat we niet tegen zijn karakter kunnen ... fuck dat.
nee echt niet zo iemand wil je echt niet in je ploeg mag nog de beste van de wereld zijn fuck dat niemand heeft het recht om zich zo boven de ploeg te hijsen, omdat hij geen aanvoerder is komaan zeg.

nee echt niet zo iemand wil je echt niet in je ploeg mag nog de beste van de wereld zijn fuck dat niemand heeft het recht om zich zo boven de ploeg te hijsen, omdat hij geen aanvoerder is komaan zeg.
Het was echt niet enkel en alleen omdat hij 'geen aanvoerder is', die discussie is hier al tientallen keren gevoerd en ik ga ze dus ook niet opnieuw voeren.

Die gast moet gewoon onder de lat staan. Ego of niet, moeilijk karakter of niet, het is verdomme de beste doelman van de wereld.

Het was echt niet enkel en alleen omdat hij 'geen aanvoerder is', die discussie is hier al tientallen keren gevoerd en ik ga ze dus ook niet opnieuw voeren.

Die gast moet gewoon onder de lat staan. Ego of niet, moeilijk karakter of niet, het is verdomme de beste doelman van de wereld.
wat maakt dat nu uit dat hij de beste is, hij moet gewoon luisteren naar de coach en niet zeveren genoeg spelers zeggen ook al over wat een ego hij heeft niemand staat boven de ploeg.

Van de drie doelmannen in onze EK-selectie speelt er intussen eentje in de zandbak, eentje in de Engelse tweede klasse en eentje bij een degradatiekandidaat in de PL. Om dan te zeggen, we laten de beste keeper van de wereld thuis omdat we niet tegen zijn karakter kunnen ... fuck dat.
Er is nog altijd Colin Coosemans dus geen paniek.

Dit. Voor Tedesco waren er ook geen problemen, bij zijn clubs zijn er geen problemen (minus de transferitis shit).

Het is een egoïstische kwal, maar de reacties zijn zwaar overdreven. We kunnen dan straks ook weer lullen dat er te weinig winnaarsmentaliteit in de ploeg zit, dat er te weinig karakter in de ploeg zit. Maar van zodra een speler eens niet de stereotype bescheiden Belg speelt, wordt ie afgemaakt.

De voornaamste reden dat we nu deze shit hebben, is omdat Tedesco zijn hand zwaar overspeelde in een poging om te tonen wie baas is. Hij heeft daar zijn ego boven dat van Courtois én boven dat van de ploeg gezet. Terwijl Courtois toen en nu de beste doelman van de speler was en is, en hij op dat moment een complete nobody die nog alles te bewijzen had. En intussen helaas bewezen heeft dat hij het niet kan. Noch tactisch, noch qua people management.

En onze bond laat opnieuw een incompetente coach een generatie wegpissen. Ik word er echt ambetant van. Wat een tristesse.

Dat hij maar wegblijft met zijn trots heeft een groter ego dan België zelf.
Proficiat je hebt net dezelfde loser mentaliteit als Tedesco. Je vergeet ook nog eens dat degene die dat drama met de band heeft gestart Tedesco is. Welke coach heeft nu een roulatie systeem voor de band. Geen enkele coach die wat meer krijgt dan brood en gehakt op een zondag.

Maar bericht toont dus aan dat de bond verder gaat met Tedesco.

Proficiat je hebt net dezelfde loser mentaliteit als Tedesco. Je vergeet ook nog eens dat degene die dat drama met de band heeft gestart Tedesco is. Welke coach heeft nu een roulatie systeem voor de band. Geen enkele coach die wat meer krijgt dan brood en gehakt op een zondag.

Maar bericht toont dus aan dat de bond verder gaat met Tedesco.
Ik een loser mentaliteit hoe weet jij nu hoe ik in elkaar zit ? Weet je wat een loser mentaliteit is gewoon zwichten en hem terug in de de ploeg zetten omdat hij de beste keeper is.

Het gaat hier ook niet om wat je gewonnen hebt maar gewoon mentaliteit, Courtois is een kleuter.

En persoonlijke aanvallen mag je achterwege laten stoere praat op een forum is laag bij de grond.

Nogmaals hij mag gewonnen hebben wat hij wil het gaat over mentaliteit zoals ik zei.

Geef mij eens 5 namen bij de RD die een winnaars mentaliteit hadden op het EK en waar het iets opbracht.

Wat België al jaren mist is net die mentaliteit om zich volledig kapot te geven op een tornooi. Ze hebben altijd maar op hun kwaliteiten geteerd. Nooit op een systeem of mentaliteit.

Nu hebben we een coach met een Napoleon syndroom die angstig voetbalt speelt met mindere kwaliteit in het elftal en der is nog altijd geen mentaliteit.

Courtouis kan de grootste kwal zijn en ik persoonlijk vind het ook een eikel. Maar de enigste die een probleem zijn bij de RD zijn die lulletjes die spreken over de sfeer in een ploeg want iets anders kunnen ze niet. Ze gaan nooit geen prijzen pakken niet invidiueel als met een team. Die mentaliteit dat je zo graag wilt om altijd te willen winnen no matter what. Die hebben die mannen niet.

Het probleem sinds dag 1 is Tedesco spijtig genoeg heeft de bond ook maar van die lulletjes zonder enige karakter die over hem moeten beslissen. Typische Belgische Loser mentaliteit.

Wat is het volgende?

Courtois die de volgende coach wil kiezen?
Courtois die niet meer wil samenspelen met verdediger x of y voor zich?
Courtois die de selectie wil maken?
Courtois die de tactiek wil bepalen van de ploeg?
Courtois die op zijn 50e nog in de goal moet staan omdat hij een CL heeft gewonnen?
Courtois die wil bepalen op welke dag en welk uur we spelen?

Misschien nog iets uit een interview van 2021 van Courtois over zijn winnaarsmentaliteit:

Nu hebben we een ploeg die voor de winst gaat, maar als we merken dat we over vier jaar niet meer tot de favorieten behoren op een toernooi, dan ga ik geen drie, vier weken extra meer spelen om uitgeschakeld te worden in de achtste finales, want daar is niks aan

Tegen Wilmots heeft hij ook al klacht ingediend in het verleden

Nogmaals hij mag gewonnen hebben wat hij wil het gaat over mentaliteit zoals ik zei.

Een mentaliteit die hem talloze prijzen, respect van elke trainer die met hem gewerkt heeft in clubverband en een onbetwiste plaats onder de lat bij één van de absoluut beste clubs in de geschiedenis van het voetbal heeft opgeleverd.

In geen enkele club zijn er zo issues geweest, bij geen enkele clubcoach zijn er zo issues geweest. Enkel de supporters hebben altijd moeilijk gedaan wanneer Courtois zijn carrière niet ging zoals de supporters wilden. En Tedesco. Een zevenderangstrainer wiens enige prijs voor altijd de beker met Leipzig zal zijn.

Maar ja, platte Belgen mentaliteit: Iedereen die er wat boven uitsteekt moeten we neermaaien.

Laatst bewerkt:
grandpa-abe-exit.gif

Dat hij maar wegblijft met zijn trots heeft een groter ego dan België zelf.
Het is geen arrogantie als je effectief beter bent... Alle respect voor Casteels, en hij heeft geen enkele misser begaan op het EK, maar ik ben toch ook blij dat er nooit gescoord is op ballen die "Courtois had gehad".

Courtois en mentaliteit in 1 woord 😂
Tis hij die niet wou gaan shotten in Estland om wat vroeger zijne trouw te gaan vieren.
Trouwen of een of andere nutteloze, overbodige match gaan spelen tegen een klein kutland dat 700e op de wereldranglijst staat? Zo ergens in de week omdat u kalender ramvol zit want elk organisatie die een competitie organiseert ruikt geld en zet meer en meer matchen per jaar.
Je mag er vergif op innemen dat alle spelers die iet of wat zeker zijn van hun cap op het EK die avond ook hadden thuis gezeten. En terecht.

Het neemt niet weg dat Courtois een vreselijk vent is met de mentaliteit van een kleuter natuurlijk. Maar behalve KDB, om extrasportieve redenen, heb ik enkel nog maar Tedesco iets slecht horen zeggen over hem. Terwijl hij al jàren meedraait aan de top van het voetbal en al een hoop ego's is tegen gekomen op het veld en in de kleedkamer.

Draai het of keer het, Courtois is een kwal maar een topspeler en een prof. Tedesco heeft dezelfde mentaliteit maar heeft nog niks bewezen en heeft in deze zaak gegokt en verloren want het is al een boemerang in zijn gezicht terug gekomen. Het is jammer dat zo iemand weer nog een WK mag verneuken ook maar het enige wat deze situatie mij heeft geleerd is dat zijn people skills zo mogelijk nog slechter zijn dan zijn tactische kennis.

Het is geen arrogantie als je effectief beter bent... Alle respect voor Casteels, en hij heeft geen enkele misser begaan op het EK, maar ik ben toch ook blij dat er nooit gescoord is op ballen die "Courtois had gehad".

Trouwen of een of andere nutteloze, overbodige match gaan spelen tegen een klein kutland dat 700e op de wereldranglijst staat? Zo ergens in de week omdat u kalender ramvol zit want elk organisatie die een competitie organiseert ruikt geld en zet meer en meer matchen per jaar.
Je mag er vergif op innemen dat alle spelers die iet of wat zeker zijn van hun cap op het EK die avond ook hadden thuis gezeten. En terecht.

Het neemt niet weg dat Courtois een vreselijk vent is met de mentaliteit van een kleuter natuurlijk. Maar behalve KDB, om extrasportieve redenen, heb ik enkel nog maar Tedesco iets slecht horen zeggen over hem. Terwijl hij al jàren meedraait aan de top van het voetbal en al een hoop ego's is tegen gekomen op het veld en in de kleedkamer.

Draai het of keer het, Courtois is een kwal maar een topspeler en een prof. Tedesco heeft dezelfde mentaliteit maar heeft nog niks bewezen en heeft in deze zaak gegokt en verloren want het is al een boemerang in zijn gezicht terug gekomen. Het is jammer dat zo iemand weer nog een WK mag verneuken ook maar het enige wat deze situatie mij heeft geleerd is dat zijn people skills zo mogelijk nog slechter zijn dan zijn tactische kennis.
Welke match was het nu alweer dat hij niet wou dat Mignolet mocht spelen bij een match van de RD terwijl het een match was zonder inzet?

Courtois en Tedesco zijn beiden in de fout gegaan in hun communicatie (naar aanleiding van het probleem maar ook erna).

Welke match was het nu alweer dat hij niet wou dat Mignolet mocht spelen bij een match van de RD terwijl het een match was zonder inzet?
Nogmaals: het is een kwal he... en als hij niet zo goed had geweest had hij al lang eens tegen de verkeerde schenen gesjot en het gevoeld.
Maar hij is gewoon goed genoeg om hem veel te permiteren.
Courtois en Tedesco zijn beiden in de fout gegaan in hun communicatie (naar aanleiding van het probleem maar ook erna).
Met dan het verschil dat het Tedesco zijn job is om alle spelers te motiveren en de neuzen in 1 richting te krijgen en het Courtois zijn job is om ballen uit zijn goal te houden. En laat de ene net iets beter zijn in zijn job dan de andere.

2018: Courtois stuurt zijn kat naar een wedstrijd voor de community shield, maar gaat de aftrap geven van Genk - STVV (hij wou zijn transfer naar Real forceren)

2011: Courtois stuurt zijn kat naar de fandag van Genk en (oefen)match tegen Lyon om zijn transfer naar Chelsea te forceren.

Alles is belangrijker voor Courtois als hij zijn goesting nie krijgt. Een kleuter van 5 is volwassener

Geen zin meer in dezelfde discussie als enkele maanden terug maar laat het er ons op houden dat de beste keeper vd wereld een belg is en dat hij niet meer zal spelen voor de RD zolang deze huidige bondscoach aan het roer blijft. En, om welke reden dan ook, dat vind ik gemeend jammer.

Benieuwd naar Tedesco zijn evaluatie, als die er ooit komt, want een ontzettend zwak EK in combinatie met deze flater zou toch genoeg moeten zijn om die vent buiten te gooien. Allez, in een wereld waar onze voetbalbond niet geleid wordt door compleet incompetente zoutpilaren toch.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan