Het is geen arrogantie als je effectief beter bent... Alle respect voor Casteels, en hij heeft geen enkele misser begaan op het EK, maar ik ben toch ook blij dat er nooit gescoord is op ballen die "Courtois had gehad".
Trouwen of een of andere nutteloze, overbodige match gaan spelen tegen een klein kutland dat 700e op de wereldranglijst staat? Zo ergens in de week omdat u kalender ramvol zit want elk organisatie die een competitie organiseert ruikt geld en zet meer en meer matchen per jaar.
Je mag er vergif op innemen dat alle spelers die iet of wat zeker zijn van hun cap op het EK die avond ook hadden thuis gezeten. En terecht.
Het neemt niet weg dat Courtois een vreselijk vent is met de mentaliteit van een kleuter natuurlijk. Maar behalve KDB, om extrasportieve redenen, heb ik enkel nog maar Tedesco iets slecht horen zeggen over hem. Terwijl hij al jàren meedraait aan de top van het voetbal en al een hoop ego's is tegen gekomen op het veld en in de kleedkamer.
Draai het of keer het, Courtois is een kwal maar een topspeler en een prof. Tedesco heeft dezelfde mentaliteit maar heeft nog niks bewezen en heeft in deze zaak gegokt en verloren want het is al een boemerang in zijn gezicht terug gekomen. Het is jammer dat zo iemand weer nog een WK mag verneuken ook maar het enige wat deze situatie mij heeft geleerd is dat zijn people skills zo mogelijk nog slechter zijn dan zijn tactische kennis.