Oei, had jij echt iets anders verwacht?
Ik leef op hopium hé. Barslecht toernooi gespeeld, zelfs onze laffe pers was kritisch. Als hij blijft, zijn we Courtois ook permanent kwijt. Casteels heeft hem goed vervangen, maar dat wil niet zeggen dat hij geen niveau of 2 onder Courtois blijft. Die tegen het WK Real kennende nog eens 2 extra CL titels achter zijn naam mag zetten terwijl Casteels enkel nog meedingt voor de prijs van mooiste zandkasteel bouwen in de woestijn.
Ik zou sowieso Lukaku nog oproepen hoor, maar ik zou toch meer beginnen inzetten op Openda de komende twee jaren en daar automatismen mee beginnen op te bouwen en zien wat daarvan komt. Een speler als Lukaku heeft meer als ervaring genoeg om toch van belang te zijn op het WK zonder echt meegespeeld te hebben in de kwalificatie.
Als Openda dit seizoen op hetzelfde elan verder gaat en Lukaku zijn schwung niet terugvindt (die transfer naar Napoli is er ook nog altijd niet), dan moeten we sowieso pivotten naar Openda. Eventueel in een tweespitsensysteem als CDK verdere stappen blijft zetten.
Ik maak mij qua spelers geen grote zorgen. Voor velen van de nieuwe lichting kwam het EK gewoon te vroeg, dat hadden we op voorhand ook wel al verwacht.
Met Openda, CDK, Bakayoko en Doku heb je 4 jongens die over 2 jaar toch echt een killer voorhoede moeten kunnen vormen. En dan heb je nog Lukebakio, Trossard en Lukaku. En zijn Godts en Duranville misschien ook doorgebroken.
Op het middenveld is het hopen dat Onana bij Villa de volgende stap kan zetten, en dat Lavia en Vermeeren aan spelen toekomen. Als De Bruyne vorm, fitheid en motivatie kan aanhouden tegen het WK dan heb je in potentie echt een dijk van een middenveld.
En in de verdediging hebben we nu toch ook potentiële subtoppers lopen, laat ons hopen dat het er de komende twee jaar uitkomt met jongens als De Cuyper, Debast, De Winter, Sabbe, ...
Het is alleen dat we nu met 100% zekerheid wéten dat we een totaal incompetente coach aan het roer staan hebben, en dat dus ook deze nieuwe lichting weggepist gaat worden.