De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
De dubbele dekking voorbij dribbelen, faut le faire. Ik erger me soms ook aan Doku, maar als hij er zo af en toe door geraakt is het toch snel gevaarlijk.

De Cuyper doet vlot mee, en is aanvallend duidelijk een meerwaarde. Indrukwekkend gezien zijn leeftijd. Maar, het is jammer dat hij nog geen ervaring heeft tegen topploegen. Ik vind het een stevige fout van Tedesco om hem niet sneller op te roepen het afgelopen jaar. Had je hem toch al eens kunnen opstellen in een match met inzet ofzo...

Sorry voor de Brugge fans, maar hopelijk kan De Cuyper deze zomer een mooie transfer versieren. Eindelijk een goeie linksback bij de RD dan!

Ik dacht zelf tot je eigen eerste match.
Spelers en doelmannen mogen alleen vervangen worden, in geval zowel de teamarts als de arts van de UEFA aangeven dat de blessure of ziekte dusdanig ernstig is, dat de speler niet meer kan deelnemen aan het toernooi. [1]

Een veldspeler op de definitieve lijst mag alleen vervangen worden in geval van blessure of ziekte tot een dag voor de eerste groepswedstrijd.

Als je De Cuyper zo ziet spelen, is het toch helemaal absurd dat die nu pas is opgeroepen hé. OK, werd hier nu wel twee matchen defensief helemaal niet getest, maar offensief wel duidelijk een meerwaarde.

Als je De Cuyper zo ziet spelen, is het toch helemaal absurd dat die nu pas is opgeroepen hé. OK, werd hier nu wel twee matchen defensief helemaal niet getest, maar offensief wel duidelijk een meerwaarde.
De Cuyper maakt m.i. aanspraak op een basisplaats. Speelt zeer matuur, direct en met veel voetbalintellect. Dan kan je fitte Theate centraal zetten naast Debast.

Witsel blijkbaar ook geblesseerd?

Meunier lijkt me sowieso out. Theate en Vertonghen geraken voor de eerste match niet fit.

Dat hij maar 25 spelers oproept bijt hem nu al in zijn gat :lol:.

Waarom niet? Bij Milan speelde die de hele flank.
Buiten die 3 keer dat hij effectief als vleugelverdediger bij Milan heeft gespeeld, speelde hij er als flankaanvaller met een effectieve back achter hem. En dit seizoen heeft hij elke match op de linksbuiten gestaan. Hij heeft een enorm loopvermogen, en een defensieve actie. Maar als je ook effectieve rechtsbacks kan oproepen, waarom zou je dan voor Saelemaekers gaan?

Pas op, ik zou het ook wel eens geestig vinden om een match aan te vangen met Carrasco en Saelemaekers als wingbacks, maar misschien niet met Witsel, Faes, Vertonghen, ... als verdedigers.

Foket, Sabbe, Sardella of De Winter bellen.

Castro montes dan toch.
Dit. Die jongen wordt zo hard steevast over het hoofd gezien. Hoewel ik meer fan ben van Alexis als speler op zich, heb ik op de rechtsback ook liever eentje die ook kan verdedigen want anders zijn we terug deels Bobby ball aan het spelen met aanvallende wingers op de wingback te posteren.

Die wordt niet over het hoofd gezien, die speelt gewoon niet op de juiste positie. Al valt er bij hem al veel meer over te zeggen dan Saelemaekers. Maar Tedesco speelt zelden met een 3-mans verdediging, en het type dat hij gisteren even speelde is ook niet wat Castro-Montes kent.

Foket is op dit moment gewoon de meest logische vervanger. Is zijn basisplek op het einde van het seizoen bij Reims wel kwijtgeraakt, maar dan nog.

Ik vrees echter dat Tedesco niemand gaat oproepen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan