De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tedesco zei dat hij genoeg spelers heeft, gaat niemand anders oproepen. Maar wie is vervanger van Castagne als die geblesseerd raakt?

Pas op, ik zou het ook wel eens geestig vinden om een match aan te vangen met Carrasco en Saelemaekers als wingbacks, maar misschien niet met Witsel, Faes, Vertonghen, ... als verdedigers.
En dat is dan geen optie bij een achterstand of als je de match moet winnen (Kroatië iemand?)

En ik die dacht dat je spelers kan gebruiken voor tactische flexibiliteit.

Ik zou zo altijd spelen op voorwaarde dat je 2 CDM opstelt. Stel je die flanken voor met Doku en Bakayoko daarvoor..

Deels akkoord, maar als je die nu ziet spelen bij Bologna (linksbuiten of zelfs op de 9) doe je die wel oneer aan om hem mee te nemen als doublure voor de rechtsachter.

Tedesco zei dat hij genoeg spelers heeft, gaat niemand anders oproepen. Maar wie is vervanger van Castagne als die geblesseerd raakt?

Ik begrijp het ook niet helemaal. Als Meunier effectief niet mee kan, dan pak je toch iemand anders mee.

Echt, als straks op het EK zoals je zegt Castagne plots zou uitvallen, dan staan we daar mooi. Dan moet je Carrasco ofzo plots als rechtsback gaan gebruiken of wat. Als dat gebeurt mogen ze van mijn part Tedesco na het toernooi direct buiten gooien.

Pak toch gewoon 26 spelers mee als ge er 26 moogt mee pakken. Waarom moet Tedesco daar nu onnozel over doen...

Dan zet hij daar De Cuyper of Debast, en dan links Theate, vrees ik.

Of toch een 3-mans verdediging zoals gisteren op het einde.

En dat is dan geen optie bij een achterstand of als je de match moet winnen (Kroatië iemand?)

En ik die dacht dat je spelers kan gebruiken voor tactische flexibiliteit.

Ik zou zo altijd spelen op voorwaarde dat je 2 CDM opstelt. Stel je die flanken voor met Doku en Bakayoko daarvoor..
Maar als je zo aanvallend wil spelen zonder oog voor de defensie heb je die opties nu al, daarvoor moet je Saelemaekers niet oproepen.

Dan zet hij daar De Cuyper of Debast, en dan links Theate, vrees ik.

Of toch een 3-mans verdediging zoals gisteren op het einde.

Maar als je zo aanvallend wil spelen zonder oog voor de defensie heb je die opties nu al, daarvoor moet je Saelemaekers niet oproepen.

Ik denk dat Theate sowieso een certitude is op linksback.

Tenzij De Cuyper een kans krijgt en die direct met 2 handen grijpt via een knalprestatie. 1 goeie match tegen een degelijke tegenstander en hij krijgt een basisplaats volgens mij. De voorbije 2 oefenmatchen was hij echt een verademing, maar zoals ik eerder zei is hij nog op geen enkel moment defensief getest (en dat is niet zijn eigen schuld natuurlijk).

Zou leuk zijn als hij zich in de kijker speelt dit toernooi.

Ik begrijp het ook niet helemaal. Als Meunier effectief niet mee kan, dan pak je toch iemand anders mee.

Echt, als straks op het EK zoals je zegt Castagne plots zou uitvallen, dan staan we daar mooi. Dan moet je Carrasco ofzo plots als rechtsback gaan gebruiken of wat. Als dat gebeurt mogen ze van mijn part Tedesco na het toernooi direct buiten gooien.

Pak toch gewoon 26 spelers mee als ge er 26 moogt mee pakken. Waarom moet Tedesco daar nu onnozel over doen...
Castagne is zo op het vorige EK de eerste match uitgevallen met die oogkasbreuk.

Ik lees net dat Meunier voorlopig niet afreist naar Duitsland en dat er nog verder wordt gescand en getest. Tedesco kan daar toch niet op wachten?

Het lijkt me ook niet onbestaande dat Castagne (net als de linksback) tegen al dat wingergeweld op het EK wel eens geel geschorst kan zijn. Dus zou het idd heel dwaas vinden als hij geen extra doublure meeneemt, want verderop in het tornooi kan je dat zuur opbreken.

Ik zou het ook onbegrijpelijk vinden om geen vervanger mee te nemen. Net zoals het onbegrijpelijk is om geen 26ste speler mee te nemen.

Wat is die Tedesco allemaal aan het doen zeg. Geen 26e man meenemen en nu geen verdediger voor Meunier?! Onwaarschijnlijk.

Ik kan dat van die 26e man nog ergens snappen als je een volledig fitte selectie hebt, maar je zat sowieso al met enkele mannen die nog niet 100% fit waren...

Ik las als reden voor 25 spelers: 'Als je 11 tegen 11 op training doet dan heb je iemand over'

We hebben niet eens 22 fitte veldspelers 😂

Ik denk dat er een terugkerend probleem is met Tedesco: als hij een mening heeft gevormd weigert hij die te herzien, zelfs al wijzigen de omstandigheden. Dat zie je bij de Courtois saga, de selectie etc
Je moet je mening en visie durven bewaren maar té halsstarrig zijn is een probleem.

De ideale trainer bestaat niet en de bond kan geen ervaren toppers betalen.

Tedesco begon indrukwekkend aan zijn stint als bondscoach, maar nu heb ik toch serieuze twijfels.
Je moet natuurlijk roeien met de riemen die je hebt. Ik ben benieuwd of België door de eerste ronde geraakt.

Tedesco begon indrukwekkend aan zijn stint als bondscoach, maar nu heb ik toch serieuze twijfels.
Je moet natuurlijk roeien met de riemen die je hebt. Ik ben benieuwd of België door de eerste ronde geraakt.
Je kunt hierboven gaan zoeken ik ben al veel langer kritisch op Tedesco. Vooral zijn selecties en in mindere mate zijn people management laten te wensen over. Maar ik zie positiviteit in de groep en vooral bij KDB en Lukaku. Als die zich goed voelen loodsen die ons wel voorbij deze zeer zwakke groep. Dan krijgen we een 3e plaats en dat zou ook een op papier mindere ploeg moeten zijn. Dan zit je in de QF en zelfs als het daar eindigt is het niet slecht.
Ik verwacht datonze Duitse vriend dan wel andere oorden opzoekt.

De poules overleven we sowieso wel.
Daarna dan waarschijnlijk tegen een mindere ploeg en dan is het QF en Frankrijk en kunnen we inpakken en wegwezen.

Ik moet zeggen dat ik de voorbije toernooien altijd nog wel het gevoel had dat we kans maakten tegen Frankrijk, als wij top waren en zij iets minder. Maar nu zie ik gewoon geen ene mogelijkheid tegen een topland. Onze aanval is indrukwekkend als hij goed draait maar achteraan zie ik toch iets te veel gaten. Het feit dat je dan afzakt naar een groot toernooi met 1 fitte RB helpt ook niet natuurlijk.

We zijn niet zo sterk als in pakweg 2018 (vooral defensief), nee, maar op een goede dag kan heel veel hoor. Kijk maar naar de match tegen Engeland recent. Je hebt met KDB en Doku twee enorme wapens die vanuit het niets een kans kunnen creëren en met Lukaku een spits die meestal met de ogen dicht scoort bij de Duivels.

Uiteraard zullen we dik underdog zijn tegen Frankrijk in een eventuele kwartfinale (in tegenstelling tot in 2018), maar moet nog maar zien of dat een nadeel is.

We zijn niet zo sterk als in pakweg 2018 (vooral defensief), nee, maar op een goede dag kan heel veel hoor. Kijk maar naar de match tegen Engeland recent. Je hebt met KDB en Doku twee enorme wapens die vanuit het niets een kans kunnen creëren en met Lukaku een spits die meestal met de ogen dicht scoort bij de Duivels.

Uiteraard zullen we dik underdog zijn tegen Frankrijk in een eventuele kwartfinale (in tegenstelling tot in 2018), maar moet nog maar zien of dat een nadeel is.
Ik las vorige week een goeie samenvatting: We hebben een kern die tegen elke ploeg kan winnen, maar geen kern die elke wedstrijd kan winnen.

Ik kan u wel vertellen dat als ge als bondcoach zo achterlijk zijt dat ge zelfs niet een volledige selectie meepakt terwijl elk voorgaand tornooi we al problemen hadden door een schorsing en/of blessure op een verkeerd moment, dat de helft van de spelersgroep ook zijn bedenkingen al maakt.

Dat zorgt niet voor vertrouwen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan