De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hij blijft natuurlijk wel de eindverantwoordelijke.
Als hij vindt dat er geen 26e man mee moet zal die er ook niet bij zijn zeker?

Toch allemaal berichten die mij geen goed gevoel geven ivm deze trainer. Gelukkig heeft onze bond hem al een contract gegeven tot na het volgend toernooi, voor hij ook maar iets bewezen heeft.

Vreemde keuze inderdaad.

Je kan het natuurlijk in 2 richtingen bekijken. Wat maakt die 26e man uit, vroeger mochten ze ook maar 23 spelers meenemen, en dat gaf zelden of nooit problemen. Dus onze kansen gaan niet plots veranderen met die ene extra speler.

Anderzijds, je mag er nu 26 meenemen, waarom niet doen dan? Wat voor verschil gaan 25 of 26 spelers qua sfeer nu geven? Met die mentaliteit zou hij er eigenlijk maar 23 moeten selecteren zoals vroeger -> elke positie dubbel bezet + extra doelman. Geen 2 of 3 extra spelers.

Neem gewoon een extra middenvelder mee voor de 6 of de 8. Zo dik bezet zijn we daar niet met spelers in goede vorm. Neem een jonge speler met geen al te hoge verwachtingen op speelkansen.

Onlangs zeer toevallig wat informatie gekregen over het conflict Courtois vanuit een bron die heel dicht bij de ploeg staat/stond en het werd bevestigd door een andere. Mind you, ze waren alletwee pro Courtois dus het was wat tussen de lijnen lezen.

Basically het is zo dat Courtois effectief een reusachtig ego heeft en hij voelde zich misnoegd door enkele zaken die hij heeft aangekaart naar de bondscoach toe. Of die terecht/opzettelijk zijn gebeurd was op dat moment geen twistpunt. Daarna gebeurde het foefje met de band en toen is Courtois vertrokken. Op dat moment waren de meubelen nog steeds gemakkelijk te redden naar verluid. Gewoon een kwestie van even af te zakken naar Courtois of samen te zitten bij de volgende selectie. Echter, toen zijn er bepaalde personen binnen de bond heel snel vanalles beginnen lekken/verzinnen en uiteindelijk heeft Tedesco zelf zijn tell-all interview gegeven dat niet geheel correct was. Dat laatste heeft de relatie dus echt wel opgeblazen.

Verschillende mensen in de bond hebben geen hoge pet op van Tedesco. Geen slechte tacticus, wel een slechte manager. Het ego had moeten gemanaged worden. Courtois speelt nu blufpoker met Tedesco, want net zoals er lekken waren over Courtois zijn er ook sympathisanten die Tedesco willen buitensmijten omdat Courtois top speelt maar niet meer mag/kan meedoen. Dat weet het kamp Courtois maar al te goed. Courtois CL finale gewonnen, geen EK-selectie en straks misschien stranden op een anonieme plek, eventueel na een keeperflater? Zware druk op Tedesco.

Niet ver verwijderd van hoe volgens de meesten hier de vork in de steel zat dus.

Side note : beide mensen waren niet onder de indruk van Tedesco maar niet geheel ontoevallig hebben beide onlangs slecht/minder goed nieuws vernomen van de bondscoach.

Take it as you will, niets van wat ik heb gehoord kan ik confirmen.
Als Courtois het nodig vind om te vertrekken na zijn foefjes met de land (en de flauwe belachelijke foto van zijn geblesseerde knie)
Dan is het aan Courtois om terug te komen

Ge zijt international en 1e-2e-3e kapitein
Dan moet je geen blufpoker gaan spelen, doe gewoon normaal.
Het grote probleem begint en stopt met zijn veel te grote ego

Grote keeper, kleine mens

Hij blijft natuurlijk wel de eindverantwoordelijke.
Als hij vindt dat er geen 26e man mee moet zal die er ook niet bij zijn zeker?

Toch allemaal berichten die mij geen goed gevoel geven ivm deze trainer. Gelukkig heeft onze bond hem al een contract gegeven tot na het volgend toernooi, voor hij ook maar iets bewezen heeft.
Ge blijft u afvragen waarom de bond zichzelf steeds schaakmat blijft zetten door steeds contracten te geven tot na een tornooi zonder optie tot verlenging. Begrijp ik niks van. Is dit bij andere landen ook zo?

Het is alsof ze telkens denken dat verlengen na een goed resultaat hun veel meer geld gaat kosten. En dat is waarschijnlijk ook zo he, maar dit is nu wel de zoveelste keer dat ze die gok wagen terwijl het dus ook veel geld kan kosten als dit EK compleet tegenslaat en je na 4 matchen al terug thuis staat.

En hell, met Martinez wil ik nog geloven dat ze puur op basis van resultaten die gok willen wagen. Het is perfect mogelijk dat ze daar geen ruk tactisch inzicht hebben en puur aan scorebordjournalistiek doen. Uiteindelijk heeft de man ons wel naar de #1 vd wereld gebracht, ook al stelt dat hele klassement geen sikkepit voor.
Maar je zit nu met een coach die ook qua resultaten nog 0,0 bewezen heeft en die qua communicatie en people management, zelfs los van het Courtois verhaal, toch ook geen topper lijkt te zijn.
Geef die man toch gewoon een contract nà het EK. Who fucking cares dat je hem dan een paar €1000 meer per maand moet geven als hij ons onverwachts naar een (halve) finale leidt? Dat is zo terug verdiend aan merch en andere randzaken als dit toernooi goed uitdraait?

Begrijp me niet verkeerd, ik hoop dat deze keer de gok goed uitdraait he. Maar ik blijf het gek vinden dat ze die gok steeds doen. Tenzij de budgetten daar echt veel lager liggen dan wij allemaal denken en een coach die ook maar iets neerzet op een EK plots onbetaalbaar wordt.

Is het ook niet uit lijfsbehoud van de bond. Recent kwam toch in de pers dat de bond in dieprode cijfers zit? Dus zoals Sond zegt, kan je nu goedkoper verlengen dan na een - gebeurlijk - goed EK. Daartegenover staat m.i. dat je wel altijd een deftige coach gaat vinden die aan de slag wil met de nationale ploeg?

Ik blijf het vreemd vinden om geen 26ste speler mee te nemen. Zolang er duidelijke communicatie is en de speler zich kan neerleggen bij eventueel 0 minuten speeltijd, moet dit toch geen probleem zijn?
Dit is ronduit achterlijk gewoon.

Laatste twee-drie tornooien telkens problemen gehad door blessures en schorsingen...

Ik begin toch te denken dat Tedesco van plan is om Witsel effectief in een 2-mans defensie op te stellen, als basisspeler dus.

Potentieel zien we hier dus de basiself voor het EK :unsure:
Qua middenveld en aanval: prima voor mij... maar de verdediging blijft maar veranderen. Meunier vs Castagne vind ik toch ook geen evidente keuze.

Ik begin toch te denken dat Tedesco van plan is om Witsel effectief in een 2-mans defensie op te stellen, als basisspeler dus.

Potentieel zien we hier dus de basiself voor het EK :unsure:
Qua middenveld en aanval: prima voor mij... maar de verdediging blijft maar veranderen. Meunier vs Castagne vind ik toch ook geen evidente keuze.
Is dat niet omdat Vertonghen eruit ligt? Denk en hoop dat die toch de voorkeur op Witsel krijgt indien fit. En begrijp niet dat Faes de voorkeur op Debast krijgt.

En Tielemans is niet 100 procent fit want die komt toch op de 8 ipv Mangala denk ik.
Ik vind ook dat Debast de voorkeur mag krijgen op Faes, Castagne ipv Meunier en MDC op links.

En Tielemans is niet 100 procent fit want die komt toch op de 8 ipv Mangala denk ik.
Ik vind ook dat Debast de voorkeur mag krijgen op Faes, Castagne ipv Meunier en MDC op links.
Ben niet overtuigd dat Tielemans daar gaat staan. Mangala speelde toch de meeste matchen naast Onana onder Tedesco.

Heeft er iemand al ooit gehoord van één van die Luxemburgse spelers? 😂

Allee, ben eens curieus wat ze gaan tonen tegen dit FC De Kampioenen. Ze zouden toch makkelijk enkele goals moeten maken, kwestie van wat zelfvertrouwen tanken voor wanneer het echte werk begint.

Allee, ben eens curieus wat ze gaan tonen tegen dit FC De Kampioenen. Ze zouden toch makkelijk enkele goals moeten maken, kwestie van wat zelfvertrouwen tanken voor wanneer het echte werk begint.
Het grote Frankrijk stond woensdag tot de 70e minuut ook maar 1-0 voor tegen dit Luxemburg... Maar een vlotte 3-0 zou je toch inderdaad op zijn minst verwachten vandaag.

Morris was toch doelman van Union ?

keeper speelt bij Union, dat is de enige die ik ken

Moris keeper van Union en Jans en Chanot hebben ook jaren in België gespeeld. Soit, hebben geen topspelers maar hun resultaten zijn gewoon heel goed hoor. 17/30 in hun EK kwalificatie met oa 6/6 tegen Bosnië en 4/6 tegen IJsland

Moris keeper van Union en Jans en Chanot hebben ook jaren in België gespeeld. Soit, hebben geen topspelers maar hun resultaten zijn gewoon heel goed hoor. 17/30 in hun EK kwalificatie met oa 6/6 tegen Bosnië en 4/6 tegen IJsland
Ja dit is niet het oude Luxemburg dat op Andorra niveau zat. Dit is imo vergelijkbaar met Montenegro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan