De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vanaken is toch ook al een speler die op leeftijd is + hij speelt in de BE league.
Terwijl Vermeeren nog jong is, een speler voor de toekomst is en in Spanje speelt.
Dat zijn toch non argumenten voor Vermeeren?
Pak hem dan naar aanloop van het volgende grote tornooi mee ipv Vanaken, wat gezien zijn talent sowieso zal gebeuren.

Nu het zal vermoedelijk toch een discussie in de marge zijn, aangezien beide heel weinig of zelfs geen speelminuten zouden hebben op het EK.

En ze spelen beiden op een andere positie. Vanaken wordt meer gezien op de 10 (ipv KDB) en Vermeeren een rij lager. De eerste is druk bezet, de andere een pak minder. De uitleg over een ervaring voor Vermeeren slaat nergens op, maar puur op positie is er wat van te zeggen.
Ik ben het daar niet mee akkoord eigenlijk. Hans is degene die qua speelstijl het dichtst aanleunt bij KDB en ook de enige buiten al de rest die heel vaak - nagenoeg altijd zelfs - op de tien speelt. Dat is ook gewoon zijn natuurlijke positie, wat niet kan gezegd worden over de rest. En ja voor alle duidelijkheid, Tielemans is voor mij nog altijd een 8 en geen 10.

Je zou eigenlijk perfect kunnen spelen zoals Brugge in de play-offs gespeeld hebben. Onana als '6', Tielemans als '8' en Vanaken als nummer tien dus. En ja, dat is natuurlijk in de veronderstelling dat we even KDB buiten beschouwing laten.

Ik ben het daar niet mee akkoord eigenlijk. Hans is degene die qua speelstijl het dichtst aanleunt bij KDB en ook de enige buiten al de rest die heel vaak - nagenoeg altijd zelfs - op de tien speelt. Dat is ook gewoon zijn natuurlijke positie, wat niet kan gezegd worden over de rest. En ja voor alle duidelijkheid, Tielemans is voor mij nog altijd een 8 en geen 10.

Je zou eigenlijk perfect kunnen spelen zoals Brugge in de play-offs gespeeld hebben. Onana als '6', Tielemans als '8' en Vanaken als nummer tien dus. En ja, dat is natuurlijk in de veronderstelling dat we even KDB buiten beschouwing laten.
Ik begrijp niet hoe je Tielemans nog als een 8 ziet na al die jaren dat hij daar zeer matig heeft gespeeld bij de RD. Het is misschien geen zuivere 10, maar rendeert toch veel beter op die plek.

Vanaken mag de meest zuivere 10 zijn, toch is hij niet de betere. En dat bedoel ik met alle respect. Was hij wat eerder geboren, was hij mogelijks kapitein geweest bij de RD. In deze lichting zit hij tussen thuisblijven of meegaan en in de tribune/bank zitten. Het is een topspeler voor de JPL en Brugge, maar daar ligt ook gewoon zijn plafond. Daar is niks mis mee, maar er zijn gewoon betere spelers op die positie, meerdere.

Ik begrijp niet hoe je Tielemans nog als een 8 ziet na al die jaren dat hij daar zeer matig heeft gespeeld bij de RD. Het is misschien geen zuivere 10, maar rendeert toch veel beter op die plek.
Ligt dat dan aan de Rode Duivels of aan hemzelf? Bij Aston Villa staat die toch doorgaans als acht te voetballen naast Douglas Luiz als ik mij niet vergis? Daar speelt hij toch ook niet als zuivere tien?

Hij heeft nu onlangs een zeer sterke wedstrijd gespeeld tegen de Britten (toevallig?) op de meest aanvallende positie op het middenveld met twee brekers in zijn rug. Geen idee of dat iets eenmalig is of niet.

Alle respect voor de speler Tielemans trouwens, maar die heeft mij in grote lijnen toch nooit kunnen overtuigen bij de Rode Duivels.

Vanaken mag de meest zuivere 10 zijn, toch is hij niet de betere. En dat bedoel ik met alle respect. Was hij wat eerder geboren, was hij mogelijks kapitein geweest bij de RD. In deze lichting zit hij tussen thuisblijven of meegaan en in de tribune/bank zitten. Het is een topspeler voor de JPL en Brugge, maar daar ligt ook gewoon zijn plafond. Daar is niks mis mee, maar er zijn gewoon betere spelers op die positie, meerdere.
Dan ben ik wel eens benieuwd welke spelers de betere zijn op die positie? KDB sowieso, voor de rest?

Ligt dat dan aan de Rode Duivels of aan hemzelf? Bij Aston Villa staat die toch doorgaans als acht te voetballen naast Douglas Luiz als ik mij niet vergis? Daar speelt hij toch ook niet als zuivere tien?

Hij heeft nu onlangs een zeer sterke wedstrijd gespeeld tegen de Britten (toevallig?) op de meest aanvallende positie op het middenveld met twee brekers in zijn rug. Geen idee of dat iets eenmalig is of niet.

Alle respect voor de speler Tielemans trouwens, maar die heeft mij in grote lijnen toch nooit kunnen overtuigen bij de Rode Duivels.

Dan ben ik wel eens benieuwd welke spelers de betere zijn op die positie? KDB sowieso, voor de rest?
Tielemans in die positie zoals tegen Engeland. En als die ook nog uitvalt heb je nog steeds een CDK of Trossard eventueel. Moest Tielemans niet fit zijn, zou hij uiteraard wel Vanaken als reserve moeten oproepen.

En idd Tielemans heeft nog niet veel kunnen overtuigen op die positie waar jij hem ziet. Wanneer hij zoals tegen Engeland aanvallender speelt, gaat het wel beter. Uiteraard kan die nog altijd tegenvallen, want we spreken over 1 match, maar Tielemans heeft natuurlijk genoeg kwaliteiten en heeft een topseizoen gedraaid, ondanks zijn moeilijke start.

Maar goed, uiteindelijk hebben we het over iemand die waarschijnlijk nauwelijks minuten ging maken en er zullen altijd wel namen volgens de ene erbij moeten zitten of net niet.

Ik las hier iemand als centraal verdedigingsduo Vertonghen-Witsel opperen. Euhm, een spits met een beetje snelheid loopt deze twee diesels er toch los af?

Ik ben heel blij met de selectie van De Cuyper, want zo kan Theate misschien nog naar het centrum verschuiven. Misschien wel met Debast en Vertonghen? En dan De Cuyper linker wingback en Castagne rechter wingback? Al zal dit wel zo kort tegen het tornooi geen goed plan zijn om een nieuwe tactiek in te passen maar in wedstrijden waar je meer onder druk staat of een voorsprong moet verdedigen, kan dit eventueel wel een optie/plan B zijn.

Het heeft geen zin om Vermeeren en Vanaken in de weegschaal te leggen. Vermeeren is doublure voor de CM/DM (Onana, Mangala, Vranckx, Tielemans) Vanaken voor de AM (De Bruyne, Tielemans, CDK, Trossard). Zolang KDB fit is, kan Vanaken niet op zijn beste positie spelen. En dat er als 2de keuze eerst naar Tielemans wordt gekeken, is gezien diens seizoen ook maar normaal. Vanaken is beter als spelverdeler dan CDK en Trossard, maar die zijn op andere vlakken duidelijk beter en polyvalenter. En je kan Carrasco en Lukebakio ook nog op zijn plek kwijt.

Vanaken heeft vooral de pech dat wij de afgelopen 10 jaar geweldig goed voorzien zijn geweest van aanvallende middenvelders.

De concurrentie op Vermeeren zijn positie is veel minder. Zoals gezegd heeft zelfs Onana een moeilijk seizoen gekend bij Everton. In een selectie met 26 spelers zou ik Vermeeren ook altijd meenemen, want zijn potentieel is gewoon zo groot. Die eerste ervaring nu kan bepalend zijn richting het WK toe. Ik zou eerder Vranckx passeren voor een DM die wel basisspeler is, maar bon, zo hebben we er dus ook niet veel van enig niveau.

Vranckx lijkt inderdaad toch wel een favorietje te zijn van Tedesco. Ik vind zijn selectie ook dubieus.

Qua fysiek misschien wel een interessant profiel voor het middenveld bij deze selectie.

Als ik dat laatste stuk lees, interpreteer ik het toch dat ie effectief met 25 spelers gaat afzakken naar Duitsland, en dat er nu gewoon nog twee spelers van de U21 gaan aansluiten voor de voorbereiding.

Als ik dat laatste stuk lees, interpreteer ik het toch dat ie effectief met 25 spelers gaat afzakken naar Duitsland, en dat er nu gewoon nog twee spelers van de U21 gaan aansluiten voor de voorbereiding.

Dat zou echt nergens op slaan natuurlijk.

Ik mis wel nog een 4e keeper naar goede oude gewoonte :unsure:

Ik las hier iemand als centraal verdedigingsduo Vertonghen-Witsel opperen. Euhm, een spits met een beetje snelheid loopt deze twee diesels er toch los af?

Ik ben heel blij met de selectie van De Cuyper, want zo kan Theate misschien nog naar het centrum verschuiven. Misschien wel met Debast en Vertonghen? En dan De Cuyper linker wingback en Castagne rechter wingback? Al zal dit wel zo kort tegen het tornooi geen goed plan zijn om een nieuwe tactiek in te passen maar in wedstrijden waar je meer onder druk staat of een voorsprong moet verdedigen, kan dit eventueel wel een optie/plan B zijn.
Debast in de basis bij de RD?????
Die flaterde er nog vrolijk op los bij Anderlecht. Die heeft niks te zoeken bij de RD momenteel, ookal is het armoe troef in de defensie daar.

Zo had ik die woorden van Tedesco ook begrepen tijdens de persconferentie. Vandaar mijn vraag toen hier op het forum.

Maar heb het begin niet gezien, en nadien stond op sporza dan dat het er toch 26 gingen zijn uiteindelijk.

Ik zou eerder Vranckx passeren voor een DM die wel basisspeler is, maar bon, zo hebben we er dus ook niet veel van enig niveau.
Keita was er de laatste 2, 3 wedstrijden terug aan het doorkomen na zijn enkelblessure op het einde van het reguliere seizoen. Ik ben natuurlijk nogal biased maar ik vind Keita beter dan Vranckx.

Keita was er de laatste 2, 3 wedstrijden terug aan het doorkomen na zijn enkelblessure op het einde van het reguliere seizoen. Ik ben natuurlijk nogal biased maar ik vind Keita beter dan Vranckx.
Je zou die zeker als 26ste nog meegenomen kunnen hebben.

Zijn passing en vista moet niet veel onderdoen voor De Bruyne. En rust aan de bal is ook gewoon top. Hoe die op Anderlecht precies in zijn hof stond te voetballen onder druk. Nogmaals, Vanaken is geen De Bruyne, maar van alle middenvelders is hij wel degene die het meest aanleunt bij KDB zijn kwaliteiten.

En hilarisch hoe Tielemand hier na zijn eerste goeie match voor de RD in jaren opeens de nieuwe god is terwijl hij al 2 jaar lang geen deuk in een pakje boter heeft getrapt bij de RD.
Sorry maar ik denk da ge uwe blauwzwarte bril dringend moet afzetten. We hebben zondag gezien hoe Vanaken presteert als het er echt om gaat. En dat gaat bij de RD net hetzelfde zijn.

Dat zijn toch non argumenten voor Vermeeren?
Pak hem dan naar aanloop van het volgende grote tornooi mee ipv Vanaken, wat gezien zijn talent sowieso zal gebeuren.

Nu het zal vermoedelijk toch een discussie in de marge zijn, aangezien beide heel weinig of zelfs geen speelminuten zouden hebben op het EK.
Eigenlijk wou Tedesco er maar 23 meepakken, hij heeft dat ook zo gezegd. dus hij heeft 2(uiteindelijk zullen het er 3 zijn) plaatsen gevuld met jonge spelers die wss niet gaan spelen, maar wel de groepsdynamiek niet gaan verstoren als ze nooit meedoen.. Zo heb ik het verstaan. En dan is het logisch dat ge Vermeeren pakt ipv Vanaken, want Vermeeren zal zich gewoon schikken, terwijl ge daar bij Vanaken niet zeker van zijt.
Vranckx lijkt inderdaad toch wel een favorietje te zijn van Tedesco. Ik vind zijn selectie ook dubieus.

Qua fysiek misschien wel een interessant profiel voor het middenveld bij deze selectie.
De reden die hij gegeven heeft versta ik anders wel. Buiten Onana is er niemand die een op de 6 als "holding 6" kan spelen. Dat zijn letterlijk zijn woorden, er is schaarste op die positie dus hij heeft een fysiek sterke 6 nodig en dan ziet hij Vranckx als enig alternatief. Het had Lavia moeten zijn maar die lijkt een eeuwige belofte te worden.

Ik heb de persconferentie van begin tot einde gezien en ik vond hem heel helder antwoorden en duidelijk de redenen geven waarom er bepaalde keuzes gemaakt zijn.

Ge gaat toch niet ineens 3-4-3 of 3-5-2 spelen als ge de voorbije 2j in een 4-3-3 gespeeld hebt onder Tedesco? Of zou hij zo shtoem zijn?

Los van het feit dat in deze ploeg Tielemans àltijd door het ijs zakt op de 8 en, mits 2 brekers in de rug, wel floreert op de 10 is het probleem voor Vanaken net het feit dat hij een zuivere 10 is imo.
Hans ga je niet op de flank of op de 6 zetten want dat is ook zijn spel niet. Dus je kan die eigenlijk enkel op de 10 uitspelen en daar is er dus gewoon een hoop concurrentie die ofwel beter (KDB, Tielemans) ofwel polyvalenter (CDK, Trossard) zijn.
Puur op basis van zijn seizoen had hij een plaatsje verdiend maar als je eerlijk bent weet je dat hij niet van de bank zou komen. En dan vraag ik me af of hij het zelf wel als cadeau zou zien om 4 weken minder vakantie met het gezin te hebben zonder een minuut te spelen. Dan kan je idd beter een jonge gast meepakken om eens te laten proeven. Die gaan dat wel écht als een geschenk aanpakken, zelfs al spelen ze enkel de laatste 2 minuten van een nutteloze 3e groepsmatch.

Mocht Tielemans gekwetst zijn had ik zeer zeker mee geroepen achter Hans, en dan zou hij normaal gezien ook gewoon mee geweest zijn. Maar nu boeit het eigenlijk niet wie er daar in Duitsland 4-5 matchen de bank gaat verwarmen he.

Ge gaat toch niet ineens 3-4-3 of 3-5-2 spelen als ge de voorbije 2j in een 4-3-3 gespeeld hebt onder Tedesco? Of zou hij zo shtoem zijn?
Hij zal waarschijnlijk wel zo shtoem zijn om vanachter met Theate - Jan - Witsel - Meunier te spelen... spitsen met ook maar iets van een versnelling over heel Europa wrijven zich nu al in de handen...

Hij zal waarschijnlijk wel zo shtoem zijn om vanachter met Theate - Jan - Witsel - Meunier te spelen... spitsen met ook maar iets van een versnelling over heel Europa wrijven zich nu al in de handen...
Castagne zal wel de voorkeur hebben op Meunier, mag ik hopen :o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan