De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Toch wel de selectie die ik min of meer had verwacht.
Vind het goed dat Tedesco de voorkeur heeft gegeven aan (veel) jongere middenvelders (buiten KDB uiteraard) i.p.v. Vanaken. Hans is tenslotte toch ook al 30+, is geen echte hoogvlieger, dus veel toekomst zit daar niet meer in. Dan kan je veel beter jonge internationals à la Vermeeren de kans geven.

Ofja, Vanaken i.p.v. Tielemans (aka Mr. Balverlies) had ik geen traan om gelaten.

Wel jammer voor Batshuayi. Maar goed, heeft bij de RDs nooit consistent gespeeld. Ben niet de grootste fan van De Ketelaere (vooral niet van z'n rare gezichtsvorm :oi22:), maar hem meenemen was bijna een verplichting. Zit toch wel veel toekomst in.

Laatst bewerkt:
Ik zou Onana, Mangala en KDB daar zetten.

Voor mij is Vanaken dat niet. Al helemaal niet als basisspeler en als invaller zie ik hem gewoon niet het verschil maken. Maar dat is mijn mening.
Ik zou ook Onana, Mangala en KDB zetten als basis, maar als imo als je Tielemans zet ipv Mangala kan je daar evengoed Vanaken zetten. Dit kan natuurlijk mijn blauw-zwart hart zijn die spreekt, maar ik heb het gewoon niet voor Tielemans :p

Zijn passing en vista moet niet veel onderdoen voor De Bruyne. En rust aan de bal is ook gewoon top. Hoe die op Anderlecht precies in zijn hof stond te voetballen onder druk. Nogmaals, Vanaken is geen De Bruyne, maar van alle middenvelders is hij wel degene die het meest aanleunt bij KDB zijn kwaliteiten.

En hilarisch hoe Tielemand hier na zijn eerste goeie match voor de RD in jaren opeens de nieuwe god is terwijl hij al 2 jaar lang geen deuk in een pakje boter heeft getrapt bij de RD.
Tielemans is helemaal geen nieuwe God. Hij is gewoon de beste keuze na KDB, als die zou uitvallen. Ja, zelfs beter dan Vanaken.

Ik zou ook Onana, Mangala en KDB zetten als basis, maar als imo als je Tielemans zet ipv Mangala kan je daar evengoed Vanaken zetten. Dit kan natuurlijk mijn blauw-zwart hart zijn die spreekt, maar ik heb het gewoon niet voor Tielemans :p
Maar ik zou Tielemans daar ook niet zetten. Dat is een beetje het punt. Op de 10 heb je KDB en Tielemans daarachter. Dan heb je nog wat opties als zelfs Tielemans uit zou vallen, waardoor Vanaken overbodig is.

Op de selectie zelf kan je niet zoveel aanmerken, alleen dat De Cuyper en Witsel er al langer bij hadden moeten zijn.

Wijzigingen die ik zou doen:
  • De Winter als 26ste speler. Talent, goed seizoen achter de rug bij Bologna. Stelde voor mij ook niet teleur tegen Ierland. Heeft nu een lichte blessure, maar zou zijn EK niet mogen in de weg staan. Geeft je ook de optie om effectief een driemans-verdediging met Witsel te spelen, indien nodig.
  • Sabbe (of Sardella) in plaats van Meunier. Op defensief vlak is Meunier nooit een top back geweest, en hij haalt al lang zijn niveau van weleer niet meer. Hij brengt offensief nog altijd meer dan Castagne, maar viel tegen Ierland en Engeland op defensief vlak echt door de mand. Dan neem ik liever een jong talent mee. Zeker op defensief vlak is een Sabbe niet slechter dan Meunier.
  • Carrasco: duidelijke chouchou van de chef, voor mij passé door in de woestijn te gaan voetballen. Dan had ik hier liever Saelemaekers gezien. Smijt zich wel altijd, doet heel veel meters, maar dat doet een Saelemaekers ook. Zouden sowieso beiden onder de pikorde Trossard, Doku en Bakayoko moeten staan.

Twijfelgevallen:
  • Lukebakio: heeft mede door een lange blessure eigenlijk geen goed seizoen achter de terug. Heeft in de voorbereiding natuurlijk heel erg mooie dingen laten zien, dus ik snap wel dat je hem meepakt. Maar op basis van zijn huidig seizoen vind ik het een moeilijke. Dan valt er misschien wel meer te zeggen over een Saelemaekers, of zelfs een Dries Mertens of Vanaken (al zijn dat weer andere posities). Gaat allicht vooral mee omdat hij Lukebakio als derde spits ziet.
  • Vermeeren: een van de grootste talenten van de volgende generatie, dus ik snap volledig dat je hem meeneemt om al eens te proeven van een groot toernooi. Alleen heeft die door zijn zijn move naar Atletico echt totaal geen matchritme. Kan je die echt inzetten? Ik zou dan misschien toch eerder kijken naar een Sambi Lokonga, die boven water is gekomen bij Luton, of een Senne Lynen die basisspeler is bij Bremen en ook een type die meer op de DM kan spelen dan de mogelijke andere doublures van Onana.
  • Vranckx: ook een talent, ook een chouchou van de chef, maar raakte in de tweede seizoenshelft zijn basisplek bij Wolfsburg alweer kwijt. Tegen het einde van het seizoen terug in de basis gedropt, maar dan geblesseerd geraakt. Ook hier hadden misschien jongens als Lokonga of Lynen beter geweest. Al spreken we hier natuurlijk over de back-ups, laat ons hopen dat de doublures niet te veel moeten opdraven.

Ik verwacht dit als basiselftal bij aanvang:

------------Lukaku
------Doku---------Trossard
--------------KDB
---------Onana---Mangala
Theate-Vertonghen-Witsel-Castagne
-------------Casteels

Als Theate geblesseerd is, dan staat MDC daar. De uitspraken van Tedesco vandaag indachtig denk ik dat Witsel zeker heel wat gaat spelen.

Eerste invallers vooral in het aanvallend compartiment: Lukebakio, CDK, Bakayoko, Openda. Ik vrees dat Tielemans toch geregeld voor Mangala gaat invallen (tenzij KDB kan gaan rusten bij geruststellende voorsprong bv.) en pas later Vranckx of Vermeeren.

Laatst bewerkt:
Tja, Onana en Mangala toch maar aan de saaie kant. Voetbal wil ik zien à la Nederland in 2008 en 2014. :biglaugh:

Wat een grap dat Vanaken niet is opgeroepen zeg :laugh: Dat had ik nu toch echt wel verwacht na deze play-offs?

Tja, Onana en Mangala toch maar aan de saaie kant. Voetbal wil ik zien à la Nederland in 2008 en 2014. :biglaugh:
Nederland 2014? Dat trok toch echt helemaal nergens op qua voetbal.

Laten we een flankspeler slash wingback die op beide kanten kan spelen vergelijken met een centrale middenvelder, juist ja.

Bedankt voor je bijdrage weeral.
O nee hij speelt goei playoffs , als dat de referentie is ok dan .
Alexis heeft ook op het middenveld gespeeld en zelfs als spits
Ge had u beter Pickman genoemd .

Wat een grap dat Vanaken niet is opgeroepen zeg :laugh: Dat had ik nu toch echt wel verwacht na deze play-offs?

Gaat er toch gewoon om dat er al te veel (betere) opties zijn op die positie. Ik begrijp echt niet wat daar een grap aan is. Ge neemt niet gewoon de 26 beste spelers mee.

Ik verwacht dit als basiselftal bij aanvang:

------------Lukaku
------Doku---------Trossard
--------------KDB
---------Onana---Mangala
Theate-Vertonghen-Witsel-Castagne
-------------Casteels

Als Theate geblesseerd is, dan staat MDC daar. De uitspraken van Tedesco vandaag indachtig denk ik dat Witsel zeker heel wat gaat spelen.

Eerste invallers vooral in het aanvallend compartiment: Lukebakio, CDK, Bakayoko, Openda. Ik vrees dat Tielemans toch geregeld voor Mangala gaat invallen (tenzij KDB kan gaan rusten bij geruststellende voorsprong bv.) en pas later Vranckx of Vermeeren.
Het is nu niet dat ik meer vertrouwen heb in Vranckx of Vermeeren dan in Tielemans om Mangala (laat staan Onana) te vervangen. Voor ons middenveld komt dit toernooi echt een jaar of twee te vroeg. Laat ons hopen dat Onana straks een goeie transfer maakt, dat Vermeeren zich tot basisspeler kan knokken (al dan niet bij Atletico of in uitleenbeurt) en dat Lavia zijn blessures achter zich kan laten en zijn plek verovert bij Chelsea. Dat zijn in potentie de drie grote namen voor de komende 10 jaar voor ons centrale middenveld. Het EK is helaas te vroeg gekomen, op het WK gaan we hopelijk wel een mooi middenveld kunnen opstellen.

Ik kan er mee leven dat Vanaken niet meegaat, maar dan moet Tedesco Tielemans wel gebruiken als zuivere doublure voor Kev. En daar vrees ik een beetje voor.

Verder had ik, zoals velen hier, Saelemaekers gekozen boven Carrasco.

Als ik het goed zie, heeft Vanaken maar 1x in de selectie gezeten onder Tedesco (en dan nog zonder speelminuten). Ondanks het feit dat KDB er vaak niet bij was... dan weet je eigenlijk genoeg. Dus geen verrassing dat hij er niet bij is. Jammer voor hem, maar een échte bloeiende RD carrière zal er nooit voor hem ingezeten hebben.

Ook bij Martinez was het eerder een laatste backup die wel af en toe zijn kans eens kreeg in minder belangrijke wedstrijden.

Witsel en MDC hebben ook nog niet gespeeld onder Tedesco, maar dat is een duidelijk ander verhaal. (Al ben ik zelf geen fan van de terugkeer van Witsel)

Het is nu niet dat ik meer vertrouwen heb in Vranckx of Vermeeren dan in Tielemans om Mangala (laat staan Onana) te vervangen. Voor ons middenveld komt dit toernooi echt een jaar of twee te vroeg. Laat ons hopen dat Onana straks een goeie transfer maakt, dat Vermeeren zich tot basisspeler kan knokken (al dan niet bij Atletico of in uitleenbeurt) en dat Lavia zijn blessures achter zich kan laten en zijn plek verovert bij Chelsea. Dat zijn in potentie de drie grote namen voor de komende 10 jaar voor ons centrale middenveld. Het EK is helaas te vroeg gekomen, op het WK gaan we hopelijk wel een mooi middenveld kunnen opstellen.
Eens hoor, maar niet zeker dat Tedesco geen 8 meer ziet in Tielemans. En denk dat die in de pikorde nog iets hoger staat dan Vermeeren of Vranckx.

Ik kan er mee leven dat Vanaken niet meegaat, maar dan moet Tedesco Tielemans wel gebruiken als zuivere doublure voor Kev. En daar vrees ik een beetje voor.

Verder had ik, zoals velen hier, Saelemaekers gekozen boven Carrasco.
Het probleem is dat qua centrale / defensieve middenvelders op dit moment je gewoon geen echt goede keuzes hebt. Onana is een no-brainer, maar zelfs hij was de afgelopen paar maanden geen onbetwiste basisspeler meer. Mangala bij Lyon maar 2 basisplekken de afgelopen 3 maanden. Vranckx zijn basisplek kwijt bij Wolfsburg. Vermeeren nauwelijks gespeeld sinds zijn transfer naar Atletico. Keita lang geblesseerd geweest en verdronken met de rest van Antwerp in de PO's, al zou ik die misschien toch meegepakt hebben. Lavia is een volledig seizoen uit geweest. Je moet al naar een Senne Lynen kijken voor een DM die effectief een seizoen in de basis heeft gespeeld.

Ik zie Tielemans ook (absoluut) niet graag lager op het middenveld, maar kan je echt zeggen dat hij daar op dit moment en met de huidige fitheid en vormpeilen slechter is dan de alternatieven hierboven?

Het probleem is dat qua centrale / defensieve middenvelders op dit moment je gewoon geen echt goede keuzes hebt. Onana is een no-brainer, maar zelfs hij was de afgelopen paar maanden geen onbetwiste basisspeler meer. Mangala bij Lyon maar 2 basisplekken de afgelopen 3 maanden. Vranckx zijn basisplek kwijt bij Wolfsburg. Vermeeren nauwelijks gespeeld sinds zijn transfer naar Atletico. Keita lang geblesseerd geweest en verdronken met de rest van Antwerp in de PO's, al zou ik die misschien toch meegepakt hebben. Lavia is een volledig seizoen uit geweest. Je moet al naar een Senne Lynen kijken voor een DM die effectief een seizoen in de basis heeft gespeeld.

Ik zie Tielemans ook (absoluut) niet graag lager op het middenveld, maar kan je echt zeggen dat hij daar op dit moment en met de huidige fitheid en vormpeilen slechter is dan de alternatieven hierboven?
Je hebt gelijk, maar dan moet je dus Vanaken ook meenemen imo. Als doublure voor De Bruyne.

Ik vind van wel.
Maar dan basseer ik me meer op het feit dat Tielemans écht geen profiel is voor die positie. De rest is dat wel maar ontbreekt matchritme en ervaring. Daar wil ik eerder over kijken dan over de eigenlijke positie.
Hell, ik zou nog liever Witsel daar hebben naast Onana dan Tielemans.

Je hebt wel helemaal gelijk dat tegen het WK we, mits een goeie evolutie van iedereen, een enorm sterk middenveld gaan hebben. Dan is het wel nog de vraag of Kev het tegen dan nog ziet zitten.

Tielemans heeft bij Villa wel al matchen gespeeld als een box-to-box waar hij bal heel vroeg komt vragen om van daaruit verder te voetballen. Natuurlijk staat er een Douglas Luiz en McGinn naast hem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan