De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oei oei

Tedesco: "De keuze voor Witsel was ook omdat ik gewoon niet tevreden was van de jonge spelers"

Op vlak van uitspraken is het toch niet altijd de slimste bondscoach. Zowel voor Witsel als voor de jonge verdedigers is dit niet motiverend.
Ik zie er eigenlijk geen probleem mee? Waarom continu alles willen verbloemen. Het gaat hier trouwens niet over de duiveltjes bij de lokale ploeg maar over professionals. Daar zou je toch zonder te verbloemen gewoon moeten tegen kunnen zeggen "Sorry man, momenteel ben je gewoon nog niet goed genoeg.".

Idd, in plaats van te zeggen "ik neem Witsel mee omwille van zijn bakken ervaring" ofzo.

Want nu klinkt het alsof hij zegt: de jonge spelers waren niet goed genoeg (ouch), dus moeten we het maar doen met Witsel zeker (dubbel ouch).
Tedesco verduidelijkt zijn keuze voor Witsel nog eens. "Hij gaat natuurlijk mee om te spelen, maar ook als hij niet speelt is hij ontzettend belangrijk. Zijn rol voor de jeugd en in de kleedkamer is niet te onderschatten. In de verdediging was ik niet tevreden van de jongere spelers, extra ervaring is welkom achterin."

Daar komt het toch op neer? Ik was niet tevreden over de jonkies en daarom is Witsel zijn ervaring nodig. Toch niet echt een pijnlijke uitspraak naar Witsel toe?

Toekomst die sinds zijn transfer nog geen 5 volledige matchen gespeeld heeft. Je stelt nu spelers op die dit EK moeten renderen, niet op het volgende.
Bij zo een brede selectie kan je wel een gokje wagen met iemand als Vermeeren met gigantisch veel talent zonder matchritme. Is in ieder geval nog heel fris. Bij 25/26 man vind ik Vermeeren wel een logische optie.

Zou wel Vanaken genomen hebben ipv Vranckx door hoogvorm/matchritme/potentieel misschien wel de beste vervanger van KDB.

Bij zo een brede selectie kan je wel een gokje wagen met iemand als Vermeeren met gigantisch veel talent zonder matchritme. Is in ieder geval nog heel fris. Bij 25/26 man vind ik Vermeeren wel een logische optie.

Zou wel Vanaken genomen hebben ipv Vranckx door hoogvorm/matchritme/potentieel misschien wel de beste vervanger van KDB.
Ik mag hopen dat hij als vervanger van De Bruyne nu vooral Tielemans ziet.

Tedesco verduidelijkt zijn keuze voor Witsel nog eens. "Hij gaat natuurlijk mee om te spelen, maar ook als hij niet speelt is hij ontzettend belangrijk. Zijn rol voor de jeugd en in de kleedkamer is niet te onderschatten. In de verdediging was ik niet tevreden van de jongere spelers, extra ervaring is welkom achterin."

Daar komt het toch op neer? Ik was niet tevreden over de jonkies en daarom is Witsel zijn ervaring nodig. Toch niet echt een pijnlijke uitspraak naar Witsel toe?

Ok, sporza maakte er direct iets anders van. In de context valt het idd beter mee :-)

Ik hoor hier veel mensen om Koni De Winter roepen, maar wie heeft die effectief zien spelen? Ik nog nooit eigenlijk.

Een verwachte selectie vanaken zou ook niet slecht zijn om rust te brengen op het middenveld. Hij speelt echt op hoog niveau nu, vermeren zal nog kansen genoeg krijgen en heeft niks van match ritme.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan