De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Alderweireld, Witsel en De Cuyper in voorselectie voor het EK

Interessanter is de vraag als Courtois in de voorselectie zit?
Of gaat niemand daar nog achter vragen hoe het zit tussen die 2?

Interessanter is de vraag als Courtois in de voorselectie zit?
Of gaat niemand daar nog achter vragen hoe het zit tussen die 2?

Dat komt niet meer goed, denk ik. En nu moet het ook niet meer imo. Laat Selsje maar in de goal staan.
Courtois denkt van zichzelf dat 'em het warm water heeft gevonden. Qua hautain gedrag toch echt wel de meest omhooggevallen zak die er onder de Belgen ooit heeft rondgelopen. Die brengt alleen maar een slechte sfeer in de groep.

Het is een gemis, maar nu onoverkomelijk is dat nu ook weer niet. Dan zijn Kevin en Lukaku toch van véél groter belang. Laat Thibaut maar rondflaneren in Spanje met z'n Israëlische.

Zonder KDB en zeker zonder Lukaku moet je op een andere manier spelen, dat is waar. Zonder Courtois kan je nog altijd op dezelfde manier spelen. Maar qua niveau zit er toch nog altijd een torenhoog verschil hoor. En zeker met onze wankele verdediging is Courtois wel degelijk een gamechanger voor deze selectie.

En los van wat ze van hem persoonlijk vinden, gaan onze verdedigers ook met meer vertrouwen spelen als Courtois in doel staat dan wanneer daar Casteels, Sels of Kaminski staat.

Dat komt niet meer goed, denk ik. En nu moet het ook niet meer imo. Laat Selsje maar in de goal staan.
Courtois denkt van zichzelf dat 'em het warm water heeft gevonden. Qua hautain gedrag toch echt wel de meest omhooggevallen zak die er onder de Belgen ooit heeft rondgelopen. Die brengt alleen maar een slechte sfeer in de groep.
Ik vind het ook een zakje maar zou toch leuk zijn om wat commotie te creëren: wat gaat hij vertellen als hij opgeroepen wordt? Tot op heden heeft die vraag zich niet gesteld omdat hij geblesseerd raakte voordat er een selectie gemaakt werd na dat captain iglo verhaal vorige zomer.

Het is een gemis, maar nu onoverkomelijk is dat nu ook weer niet. Dan zijn Kevin en Lukaku toch van véél groter belang. Laat Thibaut maar rondflaneren in Spanje met z'n Israëlische.
Hebt gij Courtois eigenlijk ooit al zien keepen?

Hebt gij Courtois eigenlijk ooit al zien keepen?

😂 🥱🥱

Dus ze moeten kruipen en smeken zodat koning Thibaut terug wil komen? Dat is toch helemaal de omgekeerde wereld.

Onze verdediging is zwak, ja, maar ben er toch niet zo zeker van dat Courtois zo'n gamechanger meer zal zijn. Dan ben je misschien veel beter af met iemand die zich dubbel en dik inzet (maar wel een paar gradaties minder getalenteerd is) dan met iemand die wel een absolute topper is maar zich bij alles wat iedereen zegt of doet direct in z'n gigantisch egootje gekrenkt voelt en zo de groepssfeer verpest. Tijdens het EK heb je maar één kans, en als er dan zo'n egotripper rondloopt die denkt dat het Courtois & co is, tja.

Als je Kaminski ziet keepen. Die heeft bij momenten in een schietkraam gestaan en echt heel veel ballen gepakt. Die kan evengoed onder de lat staan, net als Sels (paar jaar geleden keeper van het jaar in de Ligue 1).

Ik denk dat onder Tedesco de deur voorlopig dicht blijft. Wellicht wil hij het niet riskeren om de sfeer negatief te beïnvloeden moest Courtois er terug bij zijn. Je blijft toch een maand lang op elkaar aangewezen.

Tis dat Witsel zo'n spurtbom is natuurlijk.
Tegen Dortmund verdedigen als in provinciale.. 😊

We gaan nog lachen met die 2 vanachter (groen lachen wss maar toch)
Vandaar dat ik ze ook niet samen wil vanachter he... Tis 1 vd 2, naast een jongere speler met meer snelheid. En dan zou ik kiezen voor Witsel.
Excuses dat ik een CV van Atletico Madrid hoger inschat dan iemand die bij Anderlecht speelt, met alle respect voor Vertongen trouwens.

Wel benieuwd wie dan de nummer 1 wordt, Casteels of Sels. Die eerste draagt de voorkeur voor Tedesco, maar door allerhande blessures heeft Sels het merendeel van Tedesco zijn wedstrijden gespeeld en het ook heel goed gedaan, niet?

Moet toegeven dat ik Alderweireld dit jaar niet veel heb bezig gezien (itt tot vorig jaar) dus kan best zijn dat die ook al passé is.

Witsel tja, als je bijna alles speelt als CV bij Atleti zal je vast niet zo slecht zijn toch. Heb hem zelden bezig gezien dus kan er zelf niet over oordelen. Is in ieder geval wendbaarder dan Vertonghen of Alderweireld.

😂 🥱🥱

Dus ze moeten kruipen en smeken zodat koning Thibaut terug wil komen? Dat is toch helemaal de omgekeerde wereld.

Wie zegt dat?

Onze verdediging is zwak, ja, maar ben er toch niet zo zeker van dat Courtois zo'n gamechanger meer zal zijn. Dan ben je misschien veel beter af met iemand die zich dubbel en dik inzet (maar wel een paar gradaties minder getalenteerd is) dan met iemand die wel een absolute topper is maar zich bij alles wat iedereen zegt of doet direct in z'n gigantisch egootje gekrenkt voelt en zo de groepssfeer verpest. Tijdens het EK heb je maar één kans, en als er dan zo'n egotripper rondloopt die denkt dat het Courtois & co is, tja.

Allé komaan zeg.

Dus jij denkt echt dat de keeper van Real Madrid, de beste keeper ter wereld, die quasi eigenhandig Real een Champions League finale heeft doen winnen, met daarnaast nog onder andere 4 La Liga titels, 2 Premier League titels, 1 FA cup, 2 Copa Del Rey's en een Europa League (en binnenkort mss een 2de CL-titel) op zijn palmares staan, een keeper die dus al veelvuldig heeft bewezen er te staan op de grote momenten op het absolute hoogste niveau bij Europese topclubs, dat die keeper thuis laten en vervangen door de keeper van Nottingham Forest, Wolfsburg of godbetert Luton Town, keepers die daar op hun met alle respect topniveau zitten, dat zoiets geen kwaliteitsverlies is? Omdat Courtois een ego heeft? Dat ego heeft er hem alleszins niet van weerhouden om dergelijk palmares bij topclubs bijeen te keepen.

Dergelijke mentaliteit zorgt ervoor dat wij nooit iets gaan winnen. Liever brave ja-knikkers meenemen omdat die mss beter passen in de groep, ook al zijn die een pak minder goed, dan de freaking beste keeper ter wereld, want "stel je voor dat zijn ego opspeelt en hij de groepssfeer verpest".

Achteraf heeft hij het bij Chelsea en Atletico verkorven (door zijn manier van vertrekken bij Chelsea en omdat hij nu voor Real keept tov Atletico), maar op het moment dat hij daar zat en met die clubs al die prijzen heeft gepakt, heb ik toch niemand horen klagen over zijn ego en het "verpesten van de groepssfeer". En ook nu niet bij Real, integendeel.

Laatst bewerkt:
Als je Kaminski ziet keepen. Die heeft bij momenten in een schietkraam gestaan en echt heel veel ballen gepakt. Die kan evengoed onder de lat staan, net als Sels (paar jaar geleden keeper van het jaar in de Ligue 1).
Batshuayi heeft dit seizoen veruit de beste statistieken van onze aanvallers, we verkiezen toch allemaal Lukaku. Courtois wordt hier toch door sommigen echt verschrikkelijk onderschat, al komt dat volgens mij ook deels omdat de positie van keepers in het algemeen nog altijd door velen wordt onderschat.

Wij gooien met de Duivels toch echt te vaak onze eigen ruiten in, omdat we niet om kunnen met spelers met sterke of afwijkende karakters. Leekens moest Eden Hazard niet hebben, Martinez Nainggolan, en nu werkt Tedesco Courtois buiten. En een Lukaku wordt dan weer door een groot deel van de supporters continue in twijfel gesteld wegens zijn persoonlijkheid (of huidskleur), waardoor die ook al een paar keer aan stoppen heeft gedacht.

Batshuayi heeft dit seizoen veruit de beste statistieken van onze aanvallers, we verkiezen toch allemaal Lukaku. Courtois wordt hier toch door sommigen echt verschrikkelijk onderschat, al komt dat volgens mij ook deels omdat de positie van keepers in het algemeen nog altijd door velen wordt onderschat.

Wij gooien met de Duivels toch echt te vaak onze eigen ruiten in, omdat we niet om kunnen met spelers met sterke of afwijkende karakters. Leekens moest Eden Hazard niet hebben, Martinez Nainggolan, en nu werkt Tedesco Courtois buiten. En een Lukaku wordt dan weer door een groot deel van de supporters continue in twijfel gesteld wegens zijn persoonlijkheid (of huidskleur), waardoor die ook al een paar keer aan stoppen heeft gedacht.
Maar dat geldt alleen voor de spelers en niet voor de trainers? Dat we maar moeten om kunnen gaan met sterke karakters? Want dat is wel een beetje ironisch.

Ik denk ook niet dat iemand Sels of Kaminski boven Courtois kiest tbh.

Wie zegt dat?

Allé komaan zeg.

Dus jij denkt echt dat de keeper van Real Madrid, de beste keeper ter wereld, die quasi eigenhandig Real een Champions League finale heeft doen winnen, met daarnaast nog onder andere 4 La Liga titels, 2 Premier League titels, 1 FA cup, 2 Copa Del Rey's en een Europa League (en binnenkort mss een 2de CL-titel) op zijn palmares staan, een keeper die dus al veelvuldig heeft bewezen er te staan op de grote momenten op het absolute hoogste niveau bij Europese topclubs, dat die keeper thuis laten en vervangen door de keeper van Nottingham Forest, Wolfsburg of godbetert Luton Town, keepers die daar op hun met alle respect topniveau zitten, dat zoiets geen kwaliteitsverlies is? Omdat Courtois een ego heeft? Dat ego heeft er hem alleszins niet van weerhouden om dergelijk palmares bij topclubs bijeen te keepen.

Dergelijk mentaliteit zorgt ervoor dat wij nooit iets gaan winnen. Liever brave ja-knikkers meenemen omdat die mss beter passen in de groep, ook al zijn die een pak minder goed, dan de freaking beste keeper ter wereld, want "stel je voor dat zijn ego opspeelt en hij de groepssfeer verpest".

Achteraf heeft hij het bij Chelsea en Atletico verkorven (door zijn manier van vertrekken bij Chelsea en omdat hij nu voor Real keept tov Atletico), maar op het moment dat hij daar zat en met die clubs al die prijzen heeft gepakt, heb ik toch niemand horen klagen over zijn ego en het "verpesten van de groepssfeer". En ook nu niet bij Real, integendeel.

In z'n clubs heeft hij niet de mentaliteit van te denken dat het Courtois & co is, bij de Rode Duivels wel. Je moet geen ja-knikker zijn, maar er is nog wel een heel grote grijze ruimte tussen dat en een ongelofelijk omhooggevallen zak te zijn. Kon je vroeger even goed Nainggolan meenemen, die was tenminste nog sympathiek.
Zeg wat je wil, maar ik ga er niet rouwig om zijn dat Thiboke niet mee gaat.

En de reden dat we nooit iets hebben gewonnen is juist omdat het te lang een optelsom van individuele toptalenten is geweest die niet/te weinig op elkaar inspelen i.p.v. een echte ploeg. Het is juist omdat Tedesco i.t.t. Bobby (mr. "twas a good game") veel meer focust op samenspel dat dat zo clasht met Courtois.

Argentinië heeft WK gewonnen met ne pipo in de goal, kunnen wij net zo goed EK winnen met een 2derangskeeperke. Maar nog altijd basisplek heeft in top 5 league hé. Niet jupkesniveau ofzo😅

Maar dat geldt alleen voor de spelers en niet voor de trainers? Dat we maar moeten om kunnen gaan met sterke karakters? Want dat is wel een beetje ironisch.
Kan Courtois zijn ego en karakter koppelen aan sterke prestaties? Ja. Kan Lukaku dat? Ja. Kon Nainggolan dat op zijn hoogtepunt? Ja. Kon Hazard dat met zijn laconiek gedrag? Ja. Kan Tedesco dat? Geen palmares om op terug te vallen, en buiten hier en daar wat 'moedige' beslissingen durven nemen qua selectie kan je nu toch echt niet zeggen dat hij van de Duivels het afgelopen jaar terug een ploeg heeft gemaakt? Laat staan een machine die met vertrouwen richting het EK kan trekken?

Er is helemaal niets ironisch aan wat ik schrijf. Als een Van Gaal een Courtois zou buitenflikkeren is dat een heel ander verhaal. Er is geen probleem met ego's en sterke karakters, als je het vervolgens kan waarmaken. Van Courtois wéét je dat hij dat kan. Van Tedesco? Alle signalen wijzen op dit moment eerder op het tegendeel.

Argentinië heeft WK gewonnen met ne pipo in de goal, kunnen wij net zo goed EK winnen met een 2derangskeeperke. Maar nog altijd basisplek heeft in top 5 league hé. Niet jupkesniveau ofzo😅
Die pipo heeft wel de redding van het toernooi gemaakt waardoor Frankrijk geen wereldkampioen werd in extremis.

En dan in de penaltyserie nog in de hoofden van enkele Fransen gekropen waardoor ze wonnen, hoewel ze wellicht sowieso wonnen want Argentinië mocht nog 100 penalty's trappen, Lloris ging er toch gene gepakt hebben. :unsure:

Kan Courtois zijn ego en karakter koppelen aan sterke prestaties? Ja. Kan Lukaku dat? Ja. Kon Nainggolan dat op zijn hoogtepunt? Ja. Kon Hazard dat met zijn laconiek gedrag? Ja. Kan Tedesco dat? Geen palmares om op terug te vallen, en buiten hier en daar wat 'moedige' beslissingen durven nemen qua selectie kan je nu toch echt niet zeggen dat hij van de Duivels het afgelopen jaar terug een ploeg heeft gemaakt? Laat staan een machine die met vertrouwen richting het EK kan trekken?

Er is helemaal niets ironisch aan wat ik schrijf. Als een Van Gaal een Courtois zou buitenflikkeren is dat een heel ander verhaal. Er is geen probleem met ego's en sterke karakters, als je het vervolgens kan waarmaken. Van Courtois wéét je dat hij dat kan. Van Tedesco? Alle signalen wijzen op dit moment eerder op het tegendeel.
Welke signalen dan? Want voorlopig heeft die nog geen groot tornooi gecoacht en zich nog niet kunnen bewijzen. Pas op, Courtois is een groot gemis, helemaal mee eens, maar Tedesco krijgt wel echt geen kans he. Wat gaat ook goed genoeg zijn? Een beker, een finale?

Martinez heeft uiteindelijk ook geen ongelijk gekregen wat betreft Radja. Allemaal leuk en wel, maar Radja ging echt niet het verschil maken tussen 3de of wereldkampioen worden.

Edit: en welk palmares? We zijn België he. We gaan geen trainer met fantastisch palmares krijgen. Tenzij het een Belg zelf is. Het ging tussen Tedesco en Bosz en die hebben beiden geen palmares.

Welke signalen dan? Want voorlopig heeft die nog geen groot tornooi gecoacht en zich nog niet kunnen bewijzen. Pas op, Courtois is een groot gemis, helemaal mee eens, maar Tedesco krijgt wel echt geen kans he. Wat gaat ook goed genoeg zijn? Een beker, een finale?

Martinez heeft uiteindelijk ook geen ongelijk gekregen wat betreft Radja. Allemaal leuk en wel, maar Radja ging echt niet het verschil maken tussen 3de of wereldkampioen worden.
Ik zeg het toch net? Hij is een jaar aan de slag, heeft hij in die tijd een ploeg op het veld gekregen die vertrouwen inboezemt? Neen toch?

En de match tegen Frankrijk was voor mij net de match waar Martinez wel degelijk ongelijk gekregen heeft wat betreft Nainggolan. Ik ga niet zeggen dat we die match gewonnen zouden hebben met hem, maar ik ben er wel zeker van dat hij daar een positief verschil had gemaakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan