De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Ga je dan met 4 achteraan blijven spelen?
Wie gaat eruit voor hem? Ik zou persoonlijk Vertongen dan op de bank zetten. Afgelopen maanden is duidelijk geworden dat Jan echt wel te traag is geworden voor dit niveau en met Witsel heb je ook een ervaren man om naast een jongere verdediger te zetten.
Terechte vraag. Ik zou het ook niet weten. Vertonghen en Witsel centraal lijkt me niks. Beiden veel te traag. Vertonghen zie ik wel meer als leider voor de andere jonge gasten. Witsel is dat absoluut niet. Witsel zal dan wel weer een hoger niveau halen qua spel (gok ik).
 
Vertonghen kunt ge mss nog meenemen als invloed in de kleedkamer, maar op internationaal topniveau is die toch echt gewoon passé. Nee, hopelijk geraakt Theate nog fit, dan zou ik toch echt voor Theate/Witsel gaan centraal.

Als je de alternatieven bekijkt, Debast heeft mij eerlijk gezegd de laatste weken in de playoffs toch ook niet overtuigd. Faes is dan wel kampioen geworden met Leicester, maar dat blijft natuurlijk Championship en ik ben echt geen fan van hem. Koni De Winter doet het blijkbaar goed bij Genoa maar ik heb die niet echt gevolgd dus geen idee hoe goed die is, idem eigenlijk voor Bornauw bij Wolfsburg. Al-Dakhil is geblesseerd maar ook gewoon te licht imo, en Vanheusden is ook geen optie door blessure.

Is er mss ergens een wit konijn nog uit een hoed te toveren?

Voordeel voor Theate is dat hij linksvoetig is, buiten Vertonghen is al de rest rechtsvoetig. Dan zou ik Witsel op LCV durven zetten met naast hem een rechtsvoetige, gezien zijn duidelijke polyvalentie.

Dus liefst Theate/Witsel, en de logische andere gegadigden zijn dan Faes/Bornauw/De Winter/Debast. Geen idee welke van die 4 ik zou nemen, maar stel je voor dat Theate én Vertonghen geblesseerd zijn en Tedesco het vertikt om Witsel op te roepen (of Witsel bedankt vriendelijk), dan zit het CV duo dus wel tussen die 4. :S
 
Theate, Witsel, De Winter, Castagne als Theate fit is, en rekening houdende met Tedesco zijn voorkeur om Theate op de LB te zetten. Vertonghen en Witsel samen lijkt me moeilijk, tenzij misschien in een 3-mans verdediging ...

Misschien toch gewoon schakelen naar die 3-mans verdediging? :p De Winter speelt bij Genoa ook in dat systeem (en Bornauw bij Wolfsburg ook). Casteels - Theate, Witsel, De Winter - Onana, Mangala - Doku, De Bruyne, Tielemans, Trossard - Lukaku
 
Op papier is dat misschien echt geen slecht idee gezien ons compleet gebrek aan echt backs.
Het is wel heel laat om nu nog te gaan omschakelen van systeem natuurlijk 😅
 
Op papier is dat misschien echt geen slecht idee gezien ons compleet gebrek aan echt backs.
Het is wel heel laat om nu nog te gaan omschakelen van systeem natuurlijk 😅
Tegen Janneke en Mieke dan toch, want denk tegen een land met enige kwaliteit en tactisch vermogen, gaan we met zo'n aanvallend systeem sterretjes zien denk ik.
 
Tegen Janneke en Mieke dan toch, want denk tegen een land met enige kwaliteit en tactisch vermogen, gaan we met zo'n aanvallend systeem sterretjes zien denk ik.
Met deze kern gaan we tegen eender welk deftig land kletsen krijgen dus mss beter 5 goals maken tegen de mindere goden en roemloos ten onder tegen een sterke ploeg dan er evengoed uit na 3 keer matig te winnen toch :oi22:
 
Onze kern is niet zo slecht hoor, de juiste coach kan hier competitief mee zijn tegen elk land met een beetje meeval. We hebben toppers in elke linie, behalve de verdediging, en mits inzet en goede organisatie vang je dat ook redelijk op.

Ik heb enkel geen hoge pet op van Tedesco.
 
De discussie over de verdediging hier is nutteloos.

Vertonghen gaat altijd in de basis staan, of we dat nu willen of niet. En we gaan daardoor een aantal goals slikken, ja.
 
Alderweireld, Witsel en De Cuyper in voorselectie voor het EK

 
Theate, Witsel, De Winter, Castagne als Theate fit is, en rekening houdende met Tedesco zijn voorkeur om Theate op de LB te zetten. Vertonghen en Witsel samen lijkt me moeilijk, tenzij misschien in een 3-mans verdediging ...

Misschien toch gewoon schakelen naar die 3-mans verdediging? :p De Winter speelt bij Genoa ook in dat systeem (en Bornauw bij Wolfsburg ook). Casteels - Theate, Witsel, De Winter - Onana, Mangala - Doku, De Bruyne, Tielemans, Trossard - Lukaku
Dit lijkt mij het meest valabele als je Witsel en Vertonghen meeneemt. Beiden zijn inwisselbaar op de libero en aan weerszijden twee mandekkers. Dan heb je drie man die de boel op slot houden.
 
Met deze kern gaan we tegen eender welk deftig land kletsen krijgen dus mss beter 5 goals maken tegen de mindere goden en roemloos ten onder tegen een sterke ploeg dan er evengoed uit na 3 keer matig te winnen toch :oi22:
Ik bedoelde niet de toonlanden, maar daaronder al he. Ge kunt toch niet zonder flanken gaan spelen.
 
Als ze willen, zou ik Alderweireld en (zeker) Witsel uiteraard meenemen. Is in potentie zelfs wellicht onze sterkste CV-achterlijn. Beter dan Vertonghen ook.
 
Ik bedoelde niet de toonlanden, maar daaronder al he. Ge kunt toch niet zonder flanken gaan spelen.
Je kan natuurlijk Tielemans opofferen voor De Cuyper en dan met een 5-4-1/3-5-2 gaan spelen, dan heb je flanken. Jammer dat ik op rechts niet meteen op iemand kom die hetzelfde zou kunnen. Zoals die nu evolueren kunnen binnen 2 jaar Sardella en Sabbe dat wel, maar daar zijn we nu natuurlijk vet mee.
 
Je kan natuurlijk Tielemans opofferen voor De Cuyper en dan met een 5-4-1/3-5-2 gaan spelen, dan heb je flanken. Jammer dat ik op rechts niet meteen op iemand kom die hetzelfde zou kunnen. Zoals die nu evolueren kunnen binnen 2 jaar Sardella en Sabbe dat wel, maar daar zijn we nu natuurlijk vet mee.
Ik zou Castagne ook wel gewoon opstellen. Heeft toch een goed seizoen achter de rug en is een zuivere RB.
 
Ik zou Castagne ook wel gewoon opstellen. Heeft toch een goed seizoen achter de rug en is een zuivere RB.
Ik heb die eerlijk gezegd gewoon niet gevolged dit seizoen, enkel zijn matchen bij de RD en daar vond ik hem niet echt overtuigen maar het is idd weeral een extra speler op zijn zuiver positie.

Tzal er nooit van komen met Tedesco vrees ik maar ik denk wel dat het mogelijk is... Je hebt meer defensieve mogelijkheden, u middenveld wordt evengoed ni overlopen en vooraan hebben we wel een aantal spelers lopen die met 3 man evengoed voor best veel gevaar kunnen zorgen.
 
Ik zou Castagne ook wel gewoon opstellen. Heeft toch een goed seizoen achter de rug en is een zuivere RB.

Ik heb die eerlijk gezegd gewoon niet gevolged dit seizoen, enkel zijn matchen bij de RD en daar vond ik hem niet echt overtuigen maar het is idd weeral een extra speler op zijn zuiver positie.

Tzal er nooit van komen met Tedesco vrees ik maar ik denk wel dat het mogelijk is... Je hebt meer defensieve mogelijkheden, u middenveld wordt evengoed ni overlopen en vooraan hebben we wel een aantal spelers lopen die met 3 man evengoed voor best veel gevaar kunnen zorgen.
Die heeft best een goed seizoen gedraaid bij Fulham en zich terug in de ploeg gespeeld.
 
Als ze willen, zou ik Alderweireld en (zeker) Witsel uiteraard meenemen. Is in potentie zelfs wellicht onze sterkste CV-achterlijn. Beter dan Vertonghen ook.
Ik heb Alderweireld anders dit seizoen echt wel meer dan teveel verdedigende fouten zien maken

Ga je dan met 4 achteraan blijven spelen?
Wie gaat eruit voor hem? Ik zou persoonlijk Vertongen dan op de bank zetten. Afgelopen maanden is duidelijk geworden dat Jan echt wel te traag is geworden voor dit niveau en met Witsel heb je ook een ervaren man om naast een jongere verdediger te zetten.
Tis dat Witsel zo'n spurtbom is natuurlijk.
Tegen Dortmund verdedigen als in provinciale.. 😊

We gaan nog lachen met die 2 vanachter (groen lachen wss maar toch)
 
Terug
Bovenaan