De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Gemeend blij voor hem want het is een leuke voetballer, maar qua timing wel vreselijk voor de RD. En je geeft zelf al de reden aan:

Hij gaat namelijk centraal in de midden gezet worden, gelukkig al naast Onana, waardoor hij veel te defensief moet denken en dus binnen de korste keren weer fout gaat lopen, ballen gaat kwijt spelen en zorgen dat het middenveld verzuipt.

Tielemans zou je eigenlijk gewoon moeten meenemen om KDB te vervangen als die een stamp te veel heeft gekregen tegen de zoveelste beenhouwer van een tweede/derderangs land die hem niet kan bijbenen. Of om in te brengen in matchen waar je op minuut 60 al 2-0 voorstaat en alles perfect onder controle hebt zodat Kevin meer rust krijgt.
Maar gezien zijn vorm zal Tedesco hem opstellen uit positie. En daar wordt eigenlijk niemand mee geholpen.
En eigenlijk kan je daar ook een Trossard plaatsen en bakayoko op rechts
 
  • Leuk
Waarderingen: Sond
Tenzij er achter de schermen al heel veel zou gepraat geweest zijn, zie ik niet in hoe Courtois nog mee zou kunnen naar het EK.

Het is ook bijna een garantie op een slechte groepssfeer op dit ogenblik.
 
Het Nieuwsblad heeft blijkbaar de voorselectie van 40 namen kunnen inkijken... en Courtois is erbij! :unsure:

Verder weinig verassends, een paar jonge gasten die het recent goed deden (De Cuyper, Sabbe, Fofana) maar er toch niet zullen bijzijn.
Saelemaekers zou ik (i.t.t. wat de krant verwacht) wel durven meenemen eigenlijk, als een soort joker. Die brengt toch iets 'extra' in de kern.
 
Laatst bewerkt:
Jamaja, ge hebt ook niet gezegd welke statistieken he. Als je niet verduidelijkt, ga ik uit van de algemene statistieken (goals + assists). Anders kunnen we evengoed opnieuw Marvin Ogunjimi in de spits posteren.
In de algemene statistieken horen toch ook gewoon het aantal minuten gespeeld zeker.
 
Ik verslikte me in mijn koffie. Openda would like to have a call.

Wat Tedesco imo nu het best kan doen, is Courtois oproepen in de voorselectie. Zelfs zonder zijn medeweten, als dat mogelijk is. Zo leg je de bal in het kamp van Tiboke Tierlantijn. Accepteert hij het en maakt hij er geen spel van, zijn zowel Tedesco als Courtois nationale helden. Als Courtois weigert, is zijn interlandcarrière definitief voorbij en smijt hij zijn eigen ruiten in.
Indien Courtois effectief in de voorselectie zou zitten (zoals HNB beweert), dan ga ik er wel vanuit dat er achter de schermen in het geheim daarover wel is gecommuniceerd tussen Tedesco en Courtois. Indien niet zou ik dat nogal provocerend vinden zelfs.
 
Indien Courtois effectief in de voorselectie zou zitten (zoals HNB beweert), dan ga ik er wel vanuit dat er achter de schermen in het geheim daarover wel is gecommuniceerd tussen Tedesco en Courtois. Indien niet zou ik dat nogal provocerend vinden zelfs.
Dat zal wel zeker? Het lijkt me wel heel dom en arrogant om hem op de lijst te gooien zonder hem te verwittigen.
Ik sta dan misschien wel eerder aan de Tedesco kant in dit verhaal, hoe goed ik Courtois ook vind, maar dat is idd gewoon provoceren en ervoor zorgen dat hij nooit nog in de goal staat bij de RD zolang Tedesco bondscoach is. En daar mogen ze hem voor mijn part, ja zelfs op deze eigenste moment, gewoon voor ontslaan.
 
In de algemene statistieken horen toch ook gewoon het aantal minuten gespeeld zeker.
Ik was maar aan het lachen he Pol. Al vind ik dat wel een overschatte statistiek, het aantal minuten per goal. Als dat nu om een vaste starter gaat, kan je daar terecht veel waarde aan hangen. Maar als het voor de helft is als bankzitter, vind ik het toch al een pak minder waardevol. In dat laatste geval tellen de goals en assists veel harder door, terwijl een starter vaker het team beter maakt, ook zonder te scoren.
 
Heeft bij Aston Villa echt wel zijn rol gespeeld en zeker sinds maart in een goeie vorm, ook in topwedstrijden met inzet.

Tielemans is voor mij iemand die je niet op de 6 mag plaats want daar heb je een breker nodig. Zet die op de 8 of 10 (maar daar hebben we betere alternatieven voor)

Speelt in clubs op 'zijn' positie (soms) wel echt goed. Maar bij de RDs heeft hij toch ook af en toe een iets aanvallendere positie gekregen, en ook daar valt hij imo meestal toch tegen.
Dat zijn zo van die spelers waar er in het kopke iets in sluipt dat die voor de RDs ineens consistent een stuk slechter spelen.

Witsel is gewoon te snel afgevoerd bij de nationale ploeg o.w.v. een dramatisch WK. O.a. door de fans, mezelf incluis. En inderdaad ook onder het mom van verjonging (terwijl Vertonghen om een of andere reden basisspeler blijft, maar bon).

Die had absoluut een rol kunnen spelen tijdens de voorbereiding en dan ook tijdens het aankomende EK. Al is het maar om hem bijvoorbeeld in te brengen als we eens een voorsprong moeten vasthouden het laatste kwartier ofzo (je brengt dan een hoop ervaring, balvastheid en dus rust in de ploeg, met nu ook nog misschien wat Atleti mentaliteit).

Maar, het zou bijzonder vreemd zijn als Witsel nu plots nog in de uiteindelijke selectie zal zitten. Tenzij er anderen door blessures niet mee kunnen.

Omdat Witsel er eigenlijk hetzelfde bijliep als Eden Hazard: futloos, uitgeblust. Was nog maar een schim van de ooit zo ongelofelijke spelverdeler. Veel mensen dachten dan ook dat voor hem de tijd was gekomen.
Maar is de laatste tijd toch weer terug goed aan het spelen (hetzij wel in een andere positie), dus het is toch de moeite om hem terug aan boord te hijsen voor dit EK. Is ook iemand die goed in de groep ligt, geen haantje de voorste die zich wil opdringen.
 
Speelt in clubs op 'zijn' positie (soms) wel echt goed. Maar bij de RDs heeft hij toch ook af en toe een iets aanvallendere positie gekregen, en ook daar valt hij imo meestal toch tegen.
Dat zijn zo van die spelers waar er in het kopke iets in sluipt dat die voor de RDs ineens consistent een stuk slechter spelen.
1) Tielemans zal een ploeg niet naar een hoger niveau brengen, die verzuipt mee als de ploeg niet functioneert
2) Tielemans moet goed in zijn vel zitten: en volgens de interviews van de laatste weken zit dat volledig goed. Ik denk niet dat dit plots wegvalt als we punt 1 kunnen schrappen.
 
Zeker, en wat er doorsijpelt is, ja, raar:

Ergens ook gewoon vreemd om te kiezen voor verjonging maar da op het toernooi tot va idee veranderen. Terwijl ja, als je stelt dat je tijdens de qualies liever jobgere probeert da oud gediend zonder die laatste uit te sluiten va potentiële deelname aan toernooi, kijkt er dan ook maar iemand raar op. Het is gewoon allemaal zo knullig

Dat is toch niet raar. Witsel heeft DUIDELIJK laten weten dat hij het NIET zag zitten om te functioneren bij de Rode Duivels in de verdediging. Dat hij zich goed genoeg vond als middenvelder en dat hij bij de Rode Duivels dan ook daarvoor wilde gaan.
Hell hij heeft dit zelfs nog gezegd dat hij daarvoor ging vechten bij atlectico. Desondanks is hij bij Altetico daar ook niet terecht gekomen.

En lijkt hij zich ondertussen te hebben neergelegd tgv zijn vele selecties als verdediger.
Dan vind ik het niet echt raar dat nu dit zo overkomt, en door het feit dat zowel theate ALS vertonghen onzeker zijn dat hij terug wordt opgeroepen als zijnde de ervaren kracht in het opzetten van de verdediging bij een EK.

Tedesco heeft geen duidelijke visie daarop he. Moest er duidelijk gesteld worden dat er volop voor de verjonging wordt gekozen, en het EK als voorbereiding zien op het WK, dan is het perfect acceptabel om een Wistel te passeren. Dan is dat logisch. Maar Tedesco houdt tegelijkertijd ook vast aan spelers als Carrasco en Vertonghen als basisspelers, en dat valt dan weer niet te rijmen met een verjongingsverhaal.

Een verjongingsverhaal wil toch niet zeggen dat je niet kan vasthouden aan een paar profielen waar je de ervaring nog als lijm ziet in de opstelling. Maar we gaan toch echt niet zeggen dat Tedesco geen verjonging heeft uitgevoerd met de profielen die hij al geïntegreerd of geprobeerd heeft?

We kunnen toch ook niet verwachten dat hij alle spelers behalven de beloften van 2021 in een ploeg gooit en dan zegt van kijk dit zijn de nieuwe rode duivels ?

Al blijf ik het wel spijtig vinden dat hij altijd een beperkte ploeg heeft opgeroepen terwijl hij meer de mogelijkheid had om nog wat meer van de jongeren in actie te zien.
Aan de andere kant toont dat ook aan dat hij niet gewoon u gaat oproepen om u op te roepen. Op het moment dat je opgeroepen wordt weet je dat je ook effectief een grote kans hebt om te spelen. In tegenstrijd tot wat het bij Martinez was. Daar werd iedereen opgeroepen en wist je defacto dat het quasi dezelfde spelers waren die aan de aftrap begonnen, ongeacht wat.

Witsel is gewoon te snel afgevoerd bij de nationale ploeg o.w.v. een dramatisch WK. O.a. door de fans, mezelf incluis. En inderdaad ook onder het mom van verjonging (terwijl Vertonghen om een of andere reden basisspeler blijft, maar bon).

Die had absoluut een rol kunnen spelen tijdens de voorbereiding en dan ook tijdens het aankomende EK. Al is het maar om hem bijvoorbeeld in te brengen als we eens een voorsprong moeten vasthouden het laatste kwartier ofzo (je brengt dan een hoop ervaring, balvastheid en dus rust in de ploeg, met nu ook nog misschien wat Atleti mentaliteit).

Maar, het zou bijzonder vreemd zijn als Witsel nu plots nog in de uiteindelijke selectie zal zitten. Tenzij er anderen door blessures niet mee kunnen.

Ben ik het niet mee eens. Hij is correct afgevoerd, omdat hij zich vastbeet in zijn positie als middenvelder. En voor mij MOEST op dat punt daar echt wel verandering komen, daar ook nog doordoen met Witsel lijkt mij echt geen goed ding. En ik ben tevreden dat den Tedesco is gaan spreken met Witsel. Dat wil toch ook zeggen dat hij bereid is om bij te sturen indien het lijkt dat dit beter is voor de rode duivels. Als beiden ervoor open staan. Al weet ik niet of het spelsysteem van Atletico toepasbaar is op de wijze van spelen zoals belgië van plan is om te spelen en Witsel tgv traagheid en beperkt positiespel daar niet in past. Nadelen die Vertonghen vooral op het eerste punt toch ook begon te krijgen maar met zijn inzet en ervaring en positiespel toch wel opving of meestal opving.
Al is dat van die traagheid wel nog altijd een beetje mijn vooroordeel over Witsel tgv zijn laterale passing en het feit dat hij regelmatig in matchen op de verkeerde positie stond. Maar kan ook een beetje een verkeerd vooroordeel zijn omdat hij snel werd uitgelicht wanneer het over kritiek ging.

Ik ga er dan ook vanuit dat den Courtois ook nog altijd kan opgeroepen worden, zoals de versie met de voorselectie duidelijk maakt. We zien wel. Al ga ik er ook vanuit dat tedesco ook al is gaan spreken met Courtois of dat nog van plan is nu dat hij effectief terug inzetbaar is. Het feit dat er geen ruchtbaarheid aan gegeven was tot nu hieromtrent voor Witsel spreekt toch in het voordeel van Tedesco hierin. Of had iemand dit ergens verwacht op basis wat er van hem gekend was of rondging dat hij zoiets zou doen?
 

Voor wie nog eens wil genieten van het fantastisch verdedigende werk van Witsel.
Positiespel? Uitstappen alst niet nodig is, happen gelijk een preminiem, wijken wijken wijken.
 
Awel, als je hem aan de lijn hebt en je hebt gedaan met hoesten, vertel hem dan dat Batshuayi dit seizoen een goal per 78 minuten heeft, en hij op 124 minuten. Openda heeft 4 goals en 4 assists meer dan Batshuayi, maar wel met bijna dubbel zoveel speelminuten.
Er is ook wel een groot verschil tussen de Bundesliga en de Turkse competitie natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Geen idee waarom we zoveel praten over Witsel. Kerel heeft mede onze ploeg gegijzeld en waa keer op keer een reden waarom wij niet voorbij de middellijn konden geraken. Steeds de vertragende factor. In de verdediging is hij niet beter dan Vertonghen of eender welke natuurlijke CV die in de selectie komt. Witsel heeft in één opstelling zijn plaats in de ploeg als cv… En het is de bedoeling dat we niet meer zo gaan spelen.
 
Vermeeren heeft nog eens mogen starten in de laatste match van het seizoen..
Ik denk dat die vanaf volgend seizoen wel basisspeler zal zijn bij athletico.
 
Vermeeren heeft nog eens mogen starten in de laatste match van het seizoen..
Ik denk dat die vanaf volgend seizoen wel basisspeler zal zijn bij athletico.
Waarom denk je dat? Op wat is dat gebaseerd?

Zolang Simeone zijn systeem niet aanpast en/of Koke en/of Rodrigo de Paul niet vertrekken, gaat die geen vaste basisplaats bemachtigen bij Atlético. Zelfs moest dat al het geval zijn, betwijfel ik het ook sterk. In de wedstrijden waarin één van de twee afwezig waren kregen Saúl, Marcos Llorente of zelfs Pablo Barrios de voorkeur op Vermeeren.

In totaal heeft Vermeeren dit seizoen in ocharme vijf wedstrijdjes mogen meedoen, waarvan drie keer als invaller als ik het goed heb. Momenteel is die de 6e of zelfs de 7e keuze als centrale middenvelder. Die gaat volgend seizoen niet opeens op miraculeuze wijze een basisplaats krijgen hè.
 
Waarom denk je dat? Op wat is dat gebaseerd?

Zolang Simeone zijn systeem niet aanpast en/of Koke en/of Rodrigo de Paul niet vertrekken, gaat die geen vaste basisplaats bemachtigen bij Atlético. Zelfs moest dat al het geval zijn, betwijfel ik het ook sterk. In de wedstrijden waarin één van de twee afwezig waren kregen Saúl, Marcos Llorente of zelfs Pablo Barrios de voorkeur op Vermeeren.

In totaal heeft Vermeeren dit seizoen in ocharme vijf wedstrijdjes mogen meedoen, waarvan drie keer als invaller als ik het goed heb. Momenteel is die de 6e of zelfs de 7e keuze als centrale middenvelder. Die gaat volgend seizoen niet opeens op miraculeuze wijze een basisplaats krijgen hè.
Miraculeus hoeft dat niet te zijn. Veel leergeld betaald nu. Straks topfit verschijnen op de voorbereiding en vooruitkruipen in de ranking. Atletico speelt veel potten per jaar en Lemar, De Paul en Koke staan nog duidelijk boven hem op de ladder. Maar AM speelt met 3 centrale spelers. Genoeg opportuniteiten dus.

We gaan het snel genoeg weten. Als hij niet wordt gezien als iemand die nu gaat meestrijden voor de basis wordt hij een jaartje uitgeleend vermoedelijk.
 
Terug
Bovenaan