Is bij Villa eigenlijk vrij polyvalent dacht ik, speelt zowat van bijna 2de spits tot CAM tot CM.
Ik was echt grote fan van Tielemans en ben echt teleurgesteld/verwonderd dat het er (nog) niet helemaal is uitgekomen bij hem. Maar op dit moment zie ik een middenveld met Onana en Mangala niet echt goedkomen.
Als we zeggen dat pakweg Vermeeren of Vranckx geen basis mogen zijn omdat ze niet tot weinig spelen bij hun club en we dus bij de Duivels spelers moeten opstellen die het goed doen bij hun club, dan moeten we nu eigenlijk gewoon Tielemans gebruiken, die is basisspeler bij de nr 4 uit Engeland.
Dit he. Vorig seizoen zei ik zelf nog dat op DAT moment Tielemans niks te zoeken had op het middenveld van de Duivels, maar hij speelt dit seizoen bij terug op een veel hoger niveau en dat bij een Villa dat het gewoon héél goed doet in de Premier League. Dan verdient hij het gewoon om die kansen te krijgen.
Mee eens hé, maar dan moet je hem wel gebruiken op een manier dat hij het best rendeert. Tielemans in een meer verdedigende rol op het middenveld is een type speler dat het moet hebben van zijn positiespel. Daarom dat een middenveld Witsel - Tielemans indertijd totaal niet werkte, want dat zijn twee lakens van dezelfde broek. Een combinatie met Onana heeft meer potentieel, maar dan moet Onana imo echt als 6 gebruikt worden. En naar mijn gevoel gebruikt Tedesco die eerder als 8, en dan pakt de mayonaise met Tielemans voor mij minder. Want dan redt hij het defensief niet met zijn positiespel en offer je tegelijk zijn offensieve kwaliteiten te veel op.