De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is bij Villa eigenlijk vrij polyvalent dacht ik, speelt zowat van bijna 2de spits tot CAM tot CM.

Ik was echt grote fan van Tielemans en ben echt teleurgesteld/verwonderd dat het er (nog) niet helemaal is uitgekomen bij hem. Maar op dit moment zie ik een middenveld met Onana en Mangala niet echt goedkomen.

Als we zeggen dat pakweg Vermeeren of Vranckx geen basis mogen zijn omdat ze niet tot weinig spelen bij hun club en we dus bij de Duivels spelers moeten opstellen die het goed doen bij hun club, dan moeten we nu eigenlijk gewoon Tielemans gebruiken, die is basisspeler bij de nr 4 uit Engeland.

Dit he. Vorig seizoen zei ik zelf nog dat op DAT moment Tielemans niks te zoeken had op het middenveld van de Duivels, maar hij speelt dit seizoen bij terug op een veel hoger niveau en dat bij een Villa dat het gewoon héél goed doet in de Premier League. Dan verdient hij het gewoon om die kansen te krijgen.

Mee eens hé, maar dan moet je hem wel gebruiken op een manier dat hij het best rendeert. Tielemans in een meer verdedigende rol op het middenveld is een type speler dat het moet hebben van zijn positiespel. Daarom dat een middenveld Witsel - Tielemans indertijd totaal niet werkte, want dat zijn twee lakens van dezelfde broek. Een combinatie met Onana heeft meer potentieel, maar dan moet Onana imo echt als 6 gebruikt worden. En naar mijn gevoel gebruikt Tedesco die eerder als 8, en dan pakt de mayonaise met Tielemans voor mij minder. Want dan redt hij het defensief niet met zijn positiespel en offer je tegelijk zijn offensieve kwaliteiten te veel op.

Je moet gewoon met 2 verdedigende middenvelders + vrije rol (KDB of CDK) spelen.
Dat is ook mijn gevoel, zeker gezien het niveau van onze verdediging. Probleem is natuurlijk dat we op dit moment een grote poule aan spelers met groot potentieel hebben op die positie van verdedigende middenvelder, maar dat het voor veel van die jongens nog veel te vroeg is. We spreken heel veel over Onana, maar de realiteit is dat die ook echt nog heel wat boterhammen te eten heeft. Lavia ligt al een heel seizoen in de lappenmand, Vermeeren geraakt (niet onlogisch) niet van de bank bij Atletico, Vranckx moet opnieuw genoegen nemen met een rol als invaller bij Wolfsburg, Keïta is geblesseerd, Matazo is net terug uit blessure en heeft geen matchrimte, ... Kijk je dan naar de al wat oudere spelers, dan heb je Mangala, maar die lijkt niet de juiste keuze gemaakt hebben door naar Lyon te gaan, en Dendoncker die alweer een seizoen als bankzitter gaat doorbrengen.

Dan snap ik wel dat naar Tielemans wordt gekeken.

Net zoals je niet moet wisselen om te wisselen, moet je ook niet vasthouden aan bepaalde patronen als het gewenste resultaat uitblijft.

Faes heeft zich helaas niet zo ontwikkeld als we allemaal gehoopt hadden. In dat opzicht is het dan niet slecht als we een ander centraal duo proberen dat wegens bepaalde voordelen (automatismes bij de club) geen nadelen zal ondervinden uit het beperkt aantal resterende oefenmatchen voor het EK start.

"Faes heeft zich helaas niet zo ontwikkeld als we allemaal gehoopt hadden."
--> Dat vind ik al een dubieus uitgangspunt. Ik ben ook niet de grootste fan van Faes, maar zeg je dit dan omdat hij gedegradeerd is met Leicester? Want volgend seizoen staan die hoogstwaarschijnlijk gewoon terug in de PL natuurlijk.

Heeft Debast zich dan wel al ontwikkeld ineens?

Ik vrees gewoon dat Debast nog niet klaar is, en dat die zich door de eerste de beste middelmatige spits gaat laten aftroeven.
Je kan hem natuurlijk vanavond eens opstellen tegen een degelijk tegenstander. Kane is er helaas niet bij, maar je hebt met Bellingham, Rashford, Foden etc. wel genoeg topspelers van een kaliber dat Debast in de JPL nog nooit is tegengekomen.

--> Dat vind ik al een dubieus uitgangspunt. Ik ben ook niet de grootste fan van Faes, maar zeg je dit dan omdat hij gedegradeerd is met Leicester? Want volgend seizoen staan die hoogstwaarschijnlijk gewoon terug in de PL natuurlijk.

Ik vrees gewoon dat Debast nog niet klaar is, en dat die zich door de eerste de beste middelmatige spits gaat laten aftroeven.
Je kan hem natuurlijk vanavond eens opstellen tegen een degelijk tegenstander. Kane is er helaas niet bij, maar je hebt met Bellingham, Rashford, Foden etc. wel genoeg topspelers van een kaliber dat Debast in de JPL nog nooit is tegengekomen.
Vindt gij dat Faes het dan goed doet bij de RD? Want ik vind hem praktisch altijd bij de zwakste van de groep horen.

Vindt gij dat Faes het dan goed doet bij de RD? Want ik vind hem praktisch altijd bij de zwakste van de groep horen.

Ik zie grotere problemen eerlijk gezegd, maar dat is het punt niet. We hebben gewoon niks beters momenteel - en Debast (qua potentieel wel beter) is nu nog een groot risico wegens gebrek aan ervaring op een hoger niveau.

Ik zou niet liever hebben dan dat hij het tegendeel bewijst natuurlijk.

Ik vind dat Faes zich exact ontwikkeld heeft zoals ik heb gedacht. Ik zag daar nl van bij het begin helemaal niks in.

Dan zie ik in Debast toch een groter talent om verder te geraken eerlijk gezegd.

Denk dat dat vooral te maken heeft met het feit dat Faes er wel elke wedstrijd bij de Rode Duivels in slaat om (verschillende) momenten te hebben waar hij enorm de mist in gaat en waar je dankbaar mag zijn dat je maar tegen een land als Ierland aan het spelen bent. Zal je dat hebben met Debast? Waarschijnlijk, maar je hebt het sowieso met Faes.

Ik zie grotere problemen eerlijk gezegd, maar dat is het punt niet. We hebben gewoon niks beters momenteel - en Debast (qua potentieel wel beter) is nu nog een groot risico wegens gebrek aan ervaring op een hoger niveau.
Ben je nu niet aan het doordrammen omdat je gewoon geen Debast wil zien?
Je geeft zelf toe dat Faes niet is wat het moet zijn en we spreken ook over een oefenmatch. Waarom dan eens niet proberen met het duo van Anderlecht? Debast gaat heus niet slechter zijn dan Faes en je hebt het voordeel dat er al automatismen bestaan tussen de 2.

Uiteindelijk ga je, tenzij ik anderen over het hoofd zie, toch evolueren naar Theate-Debast centraal achterin dus waarom niet he. Moest Faes goed genoeg zijn had ik hier ook niet geopperd om een extra jonge gast te droppen gewoon omdat hij automatismen heeft hoor. Maar nu denk ik dat het op zich geen slecht idee is om eens te proberen.

Los van Debast, Faes, Theate, ... Verdedigend ziet het er gewoon niet goed uit en gaan we voor de toekomst toch echt moeten hopen op een geschifte ontwikkeling van één van die mannen of van iemand die nog "op komst" is.

Faes is gewoon een matige verdediger. En die gast is ondertussen ook al 25 jaar. Ik moet @stungunner bijtreden dat ik daar eigenlijk nooit wat in gezien heb.

Dan zet ik liever Debast centraal achterin. Is die op dit moment beter dan Faes? Moeilijk te zeggen, wellicht nog niet, maar laat hem dan maar wat leergeld betalen naar de toekomst toe.

Ik vind zelfs dat een Koni De Winter dan objectief gezien minstens evenveel aanspraak maakt op een basisplek als Debast. Automatismen met Vertonghen zijn leuk, maar nutteloos wanneer het gaat over duels winnen en individuele fouten enz.

En het gaat mij niet over 'geef hem eens een kans in een oefenmatch' he, het gaat mij over 'wie staat straks aan de aftrap op het EK' wanneer het om de knikkers gaat.

Ik heb echt niks tegen Debast. Ik begrijp gewoon niet waarom sommigen hier zo fel pro-Debast zijn. Objectief gezien is dat een 20-jarige snotneus die in de JPL speelt en dus geen sterke tegenstanders gewend is. Ik herinner me ook nog wat er de vorige keer gebeurde toen Debast zijn kans kreeg. Dat is anderhalf jaar geleden ondertussen, dat wel (vs. Wales en vs. NL), dus hopelijk heeft hij progressie gemaakt.

Vind het gewoon raar dat men als oplossing voor een onzekerheid (Faes) voorstelt om een nog grotere onzekerheid (Debast) in te brengen.

Ik vind zelfs dat een Koni De Winter dan objectief gezien minstens evenveel aanspraak maakt op een basisplek als Debast. Automatismen met Vertonghen zijn leuk, maar nutteloos wanneer het gaat over duels winnen en individuele fouten enz.

En het gaat mij niet over 'geef hem eens een kans in een oefenmatch' he, het gaat mij over 'wie staat straks aan de aftrap op het EK' wanneer het om de knikkers gaat.

Dat er meer om Debast dan om De Winter wordt geroepen ter vervanging van Faes, vind ik ook wat bevreemdend. De Belgische competitie is in de hoofden van velen precies toch wat hoger aangeschreven dan een aantal jaar geleden. Je ziet ook dat er meer mensen om Alderweireld roepen dan om Witsel bijvoorbeeld, terwijl de ene bij Antwerp speelt en de andere bij Atletico.

Debast is een talent, maar De Winter is dat ook en speelt in de Serie A toch op een aanzienlijk hoger niveau dan de JPL. Maar tegelijk denk ik niet dat een van beide op dit moment echt al beter is dan Faes, waarvan ik nu ook niet vind dat hij het zo slecht doet bij de Duivels als sommigen hier laten uitschijnen. Onze hele verdediging heeft imo nog altijd last van het feit dat ook Tedesco nog geen juiste balans op het middenveld heeft gevonden, waardoor we de strijd daar vaak verliezen en er heel veel druk op de verdediging komt te liggen.

Ik heb echt niks tegen Debast. Ik begrijp gewoon niet waarom sommigen hier zo fel pro-Debast zijn. Objectief gezien is dat een 20-jarige snotneus die in de JPL speelt en dus geen sterke tegenstanders gewend is. Ik herinner me ook nog wat er de vorige keer gebeurde toen Debast zijn kans kreeg. Dat is anderhalf jaar geleden ondertussen, dat wel (vs. Wales en vs. NL), dus hopelijk heeft hij progressie gemaakt.

Dat vind ik nu wel dat je hem niet kan aanwrijven. Dat was toen gewoon een fout van Martinez om die op dat moment al voor de leeuwen te gooien, die had hoogstens mee mogen gaan om al eens te proeven van de trainingen met de grote jongens toen. Die had toen nog maar een match of 10 op het hoogste niveau achter de rug, dat was veel te vroeg.

Laatst bewerkt:
Ik begrijp gewoon niet waarom sommigen hier zo fel pro-Debast zijn.
Omdat Debast een vast duo vormt met Vertongen bij Anderlecht. En ja, dat is écht niet zo nutteloos hoor, die automatismen. Zeker op die positie, en in een nationale ploeg waar je weinig tijd hebt om dat er in te slepen.

Los daarvan heb ik ook geen specifieke voorkeur hoor, daarvoor heb ik die spelers (Faes, Debast, Dewinter) te weinig zien spelen. Ik probeer gewoon je vraag te beantwoorden.

Vind het gewoon raar dat men als oplossing voor een onzekerheid (Faes) voorstelt om een nog grotere onzekerheid (Debast) in te brengen.
Ik ben vooral pro Faes eruit halen. Is voor mij steeds één van de zwakste schakels. Of dan Debast of De Winter daar komen te staan hangt af wie de betere blijkt te zijn. Theate zou ook nog kunnen, maar dan moet iemand anders LB staan. Dat kan idd De Cuyper worden, al wordt dat ook niet de reddende engel.

Dat vind ik nu wel dat je hem niet kan aanwrijven. Dat was toen gewoon een fout van Tedesco om die op dat moment al voor de leeuwen te gooien, die had hoogstens mee mogen gaan om al eens te proeven van de trainingen met de grote jongens toen. Die had toen nog maar een match of 10 op het hoogste niveau achter de rug, dat was veel te vroeg.

Ik had het in mijn hoofd dat Bobby hem al geïntroduceerd had in het verleden. Tedesco had in mijn ogen grotendeels de keuze gemaakt voor faes en theate.

Als ik Deman zag spelen afgelopen weekend dan heb ik daar ook liever Castro-Montes of De Cuyper staan, ook al zouden het beide backup opties zijn voor de LB. Als je CV's minder worden dan kies ik liever voor wat meer zekerheid met Theate.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan