De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Situatie met Courtois = gaan we het fijne nooit van weten maar dat ze beiden fouten hebben gemaakt en het ego van beiden overheersen zou wel eens kunnen kloppen.
Situatie met Witsel = denk dat Tedesco toen heeft uitgesproken heeft wat 95% van de supporters toen dacht. Dat Witsel geen plaats meer had in dat middenveld. Niemand had dan ook verwacht dat Witsel dan plots vaste (meer)waarde ging zijn centraal in een 3 mansverdediging bij Atletico.

Sportief ga ik pas kritisch beginnen kijken vanaf de eerste match op het EK. Eerlijk gezegd is mijn betrokkenheid nog nooit zo laag geweest. Ik weet met moeite onze tegenstanders. We gaan een fitte KDB, Lukaku en Doku nodig hebben met daarnaast spelers met voldoende minuten bij hun ploeg. En laat dit nu toch al even een probleem zijn voor de Rode Duivels en dus ook voor Tedesco.

Laatst bewerkt:
Achja, aan alle mooie liedjes komen een einde. Dat de RD's qua niveau serieus gingen terugvallen hoe langer hoe meer mensen uit de 'gouden generatie' stopten, was al jaren geleden te verwachten. Net zoals we het tot een aantal jaren geleden bijna normaal vonden dat we konden winnen van Brazilië, Engeland, etc., zullen we het binnenkort wrs normaal vinden dat we "net" niet kunnen winnen van landjes à la Ierland, Moldavië, etc.

Het EK zal weer een leuke paar weken zijn, maar ik verwacht toch niet dat België iets gaat doen. Als ze al niet geblesseerd zijn, geraken de leftovers van de gouden generatie wel om de 5 seconden gekrenkt in hun eer. En de rest dat op het veld staat staat is van zeer middelmatige kwaliteit.

Hoe langer hoe meer denk ik dat we beter met een 3-5-2 zouden spelen. Even met de spelers die nu in de selectie zitten: Casteels - Theate, Vertonghen, De Winter - Doku, Onana, Tielemans*, Mangala, Bakayoko** - Trossard, Lukaku

* Of CDK
** Of Castagne, dan kan je in balverlies makkelijk schakelen naar een 4-mans verdediging.

Dat is extreem aanvallend, natuurlijk. Want Doku kan niet verdedigen, dus dat is op links dan een probleem bij balverlies. Bakayoko weet ik niet, maar waarschijnlijk hetzelfde verhaal.
Je zou Trossard en Doku kunnen verwisselen, maar eerlijk gezegd vind ik echt dat we Trossard altijd in een aanvallende positie in de basis moeten hebben. Als we kijken naar dit seizoen, dan kan je gewoon niet om Trossard heen.
Eerste namen op het wedstrijdblad zijn voor mij 1. KDB (uiteraard), 2. Lukaku (uiteraard), 3. Trossard (de enige van de rest die zeer consistent presteert en scoort bij een topclub). Doku komt piepen op plaats 4, maar is niet genoeg een 'killer' (specifiek te weinig goals & assists) ondanks zijn kwaliteiten.

Zoals eerder al gezegd. Tedesco gaat (voor sommigen) sowieso falen of hij moet zodanig stunten dat we met een beker het tornooi verlaten.

Voor mij zouden ze toch de kwartfinale moeten kunnen halen.
Alles hangt ook af van blessures: als of KDB of Lukaku geblesseerd raken, dan kunnen we niet van Tedesco verwachten dat hij dat gaat oplossen.

Achja, aan alle mooie liedjes komen een einde. Dat de RD's qua niveau serieus gingen terugvallen hoe langer hoe meer mensen uit de 'gouden generatie' stopten, was al jaren geleden te verwachten. Net zoals we het tot een aantal jaren geleden bijna normaal vonden dat we konden winnen van Brazilië, Engeland, etc., zullen we het binnenkort wrs normaal vinden dat we "net" niet kunnen winnen van landjes à la Ierland, Moldavië, etc.

Het EK zal weer een leuke paar weken zijn, maar ik verwacht toch niet dat België iets gaat doen. Als ze al niet geblesseerd zijn, geraken de leftovers van de gouden generatie wel om de 5 seconden gekrenkt in hun eer. En de rest dat op het veld staat staat is van zeer middelmatige kwaliteit.

Deels akkoord.
- Topfavoriet zijn we niet meer.
- We zijn naar mijn mening dit jaar een 'dark horse', indien KDB en Lukaku fit zijn: als het wat mee zit kunnen we echt ver geraken. Er zijn ook enkele spelers die ergens de potentie hebben om te losgehen op het EK (Doku, Onana, Trossard, Openda, Lukebakio)
- Wanneer KDB en Lukaku er mee stoppen, dan staat er in de toekomst nog steeds een degelijke ploeg op het veld, maar zonder echte wereldspelers. We moeten dan hopen op prestaties in lijn van wat bv. Zwitserland de voorbije jaren laat zien.

Match zaterdag niet gezien, lees veel experimenteren. Maar dat lijkt me toch net goed dat er in zo'n wedstrijd en tegenstander experimenteert wordt? En dan tegen bv Engeland iets meer een vorm van basiselftal en tactiek?

Sowieso verwacht ik niet veel van het EK en vind ik ook dan tenzij we zwaar afgaan Tedesco er moeten op afschieten. Er is verjongen nodig, die heb je niet in 123 doorgevoerd en er werd voorheen te lang mee gewacht naar mijn mening. Waardoor sommige nu echt wel voor de leeuwen gegooid gaan worden.

Niks mis met experimenteren maar door een ploeg te zetten met quasi allemaal jonge gasten, waarvan de helft niet op hun positie, ga je imo niks leren en die jongens niet bepaald vertrouwen geven. Uiteraard had Bobby al moeten beginnen met experimenten qua opstelling en hier en daar een speler droppen in een geoliede machine maar Tedesco slaat dan soms door naar de andere kant.

Soit, er waren best veel jongens uit ook dus dat kan wel als excuus gebruikt worden. We zullen zien wat het wordt tegen Engeland. Tis nog voor het toernooi dus die Engelsen zullen wel goed in de match zitten, kwestie van pas te choken als het erop neer komt, zoals de traditie het voorschrijft.

Bwa ja, ik begrijp ook dat Tedesco de vertrouwde namen wat rust wilt gunnen in deze periode.

De basiself die starten op het EK zullen toch al voor 90% vastliggen nu, dus dat hele concept van 'experimenteren' is ook met een korrel zout te nemen. Ik bedoel maar, stel dat Vranckx tegen Ierland ineens de pannen van het dak speelde, maar dan nog 2 maanden op de bank gaat zitten bij Wolfsburg: ga je die dan in de basis droppen op het EK? Nee toch?

Zelfs qua EK selectie zijn er weinig vraagtekens lijkt me. Dus ja, laat die jongere spelers maar eens een friendly spelen. Als er dan een gevestigde waarde geblesseerd raakt op het EK, dan heeft de jongere vervanger misschien al iets meer vertrouwen.

Bwa, zoveel speelden er toch niet uit positie tegen Ierland? Deman speelt misschien iets hoger en De Winter de meest rechtse stopper in een driemansverdediging bij Genoa en Onana speelt normaliter op de 6 maar bij Lille speelde die ook een paar keer als stopper (en zelfs in de spits volgens Wesley Sonck).

Bwa, zoveel speelden er toch niet uit positie tegen Ierland? Deman speelt misschien iets hoger en De Winter de meest rechtse stopper in een driemansverdediging bij Genoa en Onana speelt normaliter op de 6 maar bij Lille speelde die ook een paar keer als stopper (en zelfs in de spits volgens Wesley Sonck).
De Man, Faes en Onana speelden uit positie. Onana heeft, als we TransferMarkt mogen geloven, 1 keer 30 minuten gespeeld als CV bij Lille.

Als je perse een verdedigende middenvelder wil gebruiken in je verdediging, kan ik je een iets betere naam geven om daar te zetten. Eentje die intussen wél gewoon is van op die positie te spelen en dat wekelijks bij een Europese topclub. En dan hoef je je beste verdedigende middenvelder niet op een positie te zetten die hij niet kent.

En over Deman, die speelt niet 'misschien' iets hoger. Weet je hoeveel minuten die, alweer volgens TransferMarkt, heeft op de LB bij zijn clubs? 1. 1 minuut.
Bwa ja, ik begrijp ook dat Tedesco de vertrouwde namen wat rust wilt gunnen in deze periode.

De basiself die starten op het EK zullen toch al voor 90% vastliggen nu, dus dat hele concept van 'experimenteren' is ook met een korrel zout te nemen. Ik bedoel maar, stel dat Vranckx tegen Ierland ineens de pannen van het dak speelde, maar dan nog 2 maanden op de bank gaat zitten bij Wolfsburg: ga je die dan in de basis droppen op het EK? Nee toch?

Zelfs qua EK selectie zijn er weinig vraagtekens lijkt me. Dus ja, laat die jongere spelers maar eens een friendly spelen. Als er dan een gevestigde waarde geblesseerd raakt op het EK, dan heeft de jongere vervanger misschien al iets meer vertrouwen.
Moest deze ploeg al jaren samen spelen en vertrouwd zijn met het systeem en de tactiek van de coach, zou ik je volgen. Je hebt nu nog maar drie matchen meer om iets of wat automatismen er in te krijgen. Plus, de helft van onze ploeg is op dit moment geen onbetwiste basisspeler, dus zoveel rust hebben die dan ook niet nodig zou ik denken :unsure:

De Man, Faes en Onana speelden uit positie. Onana heeft, als we TransferMarkt mogen geloven, 1 keer 30 minuten gespeeld als CV bij Lille.

Als je perse een verdedigende middenvelder wil gebruiken in je verdediging, kan ik je een iets betere naam geven om daar te zetten. Eentje die intussen wél gewoon is van op die positie te spelen en dat wekelijks bij een Europese topclub. En dan hoef je je beste verdedigende middenvelder niet op een positie te zetten die hij niet kent.

En over Deman, die speelt niet 'misschien' iets hoger. Weet je hoeveel minuten die, alweer volgens TransferMarkt, heeft op de LB bij zijn clubs? 1. 1 minuut.

Moest deze ploeg al jaren samen spelen en vertrouwd zijn met het systeem en de tactiek van de coach, zou ik je volgen. Je hebt nu nog maar drie matchen meer om iets of wat automatismen er in te krijgen. Plus, de helft van onze ploeg is op dit moment geen onbetwiste basisspeler, dus zoveel rust hebben die dan ook niet nodig zou ik denken :unsure:
Faes speelde toch gewoon op zijn plaats?

Wat ik gezien heb op het einde was dat Faes als linker centrale verdediger ging spelen - waar anders Vertonghen staat dus.
Ah oké. Zag ik mijn app dat hij gewoon als rcv is begonnen. Los van het feit dat ik het een beetje overdramatiseren vind om op dat niveau over "uit zijn positie spelen" te spreken op die positie.

Over Deman, die speelt niet 'misschien' iets hoger. Weet je hoeveel minuten die, alweer volgens TransferMarkt, heeft op de LB bij zijn clubs? 1. 1 minuut.
Ik heb de wedstrijd van zaterdag niet gezien, maar stond Deman echt op de linksbackpositie of op de wingback? Want volgens Transfermarkt bevindt een linkermiddenvelder zich nog voor de middenlijn (en op die positie heeft hij net de meeste wedstrijden in zijn carrière gespeeld).

Mja dat is de eeuwige discussie. Ga je automatismen proberen te kweken wanneer een redelijk deel van uw ploeg in de lappenmand ligt. Of probeer je alternatieven uit in het geval dat tijdens het EK er meerdere van uw leden een kaart pakken of in de lappenmand liggen. Met het doel om over te kunnen gaan naar andere plannen dan enkel het plan A van uw basisploeg te zetten zoals dat Bobby het jaar en dag gedaan heeft.

Zodanig dat je zonder lukaku een deuk in een pakje boter kan slaan. Dat je start met een 4 mans defensie waarbij onana er 1 van is om dan als je voelt dat je te weinig volk hebt op dat middenveld hem daarnaar toe te schuiven. En om te proberen om zo meer rust op dat middenveld te kunnen brengen of dat over te nemen ipv uw middenveld te laten overlopen. En laat ons eerlijk zijn, den Alex of den Axel op die positie is exact wat wij niet meer willen. Den Axel is enkel een optie als je een verdediger wilt niet. Maar als je uw verdediging vol met oudjes zet ben je dan aan het bouwen naar de toekomst of niet ?
Mij lijkt dit nu exact hetgeen we mogen verwachten van een bondscoach. Kijken hoe je flexibel kan zijn met uw spelersgroep. Dat hij er dan eens langs zit of ernaast slaat boeit mij dan ook geen sikkepit. Of dat dit verkeerd uitdraait. Iemand die niets doet kan ook niets fout doen. Dat wil daarom niet zeggen dat we een bondscoach willen die enkel niets doet? Of gewoon zijn basisplan uitvoert. Want ons basisplan hebben we al wel beet, kijk gewoon naar hoe we tegen Duitsland speelde in onze eerste match. Dat is ons basisplan.

Nu draait het rond binnen dat basisplan te kunnen bijsturen. En ik dacht wel dat hij in de vorige spelletjes al wel had aangetoond dat hij dat durft en soms ook wel succesvol doet.

Wat niet wil zeggen dat ik soms zijn selectiepolitiek begrijp. Maar ik ben ook geen bondscoach. En dat is ook niet aan mij. Ik geef hem dan ook nog het voordeel van de twijfel. En bekijk dit oefenspel enerzijds zoals hierboven vermeld als een testje om wat andere ideetjes uit te testen tegen een middelmoter. Want laat ons eerlijk zijn, iets uitproberen tegen een topploeg is meestal niet zo'n goed idee. En anderzijds als wat het is, wat extra rust voor de 90% ploeg om volle petrol te gaan volgens een gameplan A, en wat aanpassingen in de match tegen een topland. Of dat hoop ik.
En als ze dan een keeper x minuten gunnen om een cap te halen als dat is doorgesproken. Ook al betekent dat niet echt zeer veel, voor sommige voetballers en dus ook keepers is het hebben van een cap bij de rode duivels nog altijd leuk als appreciatie voor de inzet. Om nog maar te zwijgen over het feit dat Tedesco gerust gezegd heeft tegen de B-listers van toon maar eens dat je het waard bent om gekozen te worden in die 90% groep als starter en neem de ploeg eens op sleeptouw. En met zijn statement na de match van het feit dat het tempo te laag was, lijkt het mij dan ook duidelijk dat ze niet echt veel goede punten hebben gescoord.

Voor de rest trekken jullie allemaal veel te snel conclusies. Laat die even doen. Als den Courteois niet meer wil komen... dat moet hij weten. Maar tedesco heeft van mij wel het voordeel van de twijfel gekregen met zijn eerste match en het feit dat een paar broodnodige wijzigingen effectief zijn doorgevoerd. We zien wel.

Faes speelde op zijn positie en Witsel zit in Madrid. De anderen speelden niet op hun vertrouwde posities maar om nu te zeggen dat het voor hen compleet ongewoon is, kan je nu toch niet zeggen?

Ah oké. Zag ik mijn app dat hij gewoon als rcv is begonnen. Los van het feit dat ik het een beetje overdramatiseren vind om op dat niveau over "uit zijn positie spelen" te spreken op die positie.
In een selectie waar je 3 natuurlijke LCV's in je selectie hebt, en in een topic waar er continue geschermd wordt met 'maar Witsel speelt niet in een 2-mans-defensie' als excuus om hem niet uit te testen, vind ik het niet overdramatiseren om er op te wijzen wanneer je dan een RCV uitspeelt als LCV.

Ik heb de wedstrijd van zaterdag niet gezien, maar stond Deman echt op de linksbackpositie of op de wingback? Want volgens Transfermarkt bevindt een linkermiddenvelder zich nog voor de middenlijn (en op die positie heeft hij net de meeste wedstrijden in zijn carrière gespeeld).
Stond op de linksback.

Mja dat is de eeuwige discussie. Ga je automatismen proberen te kweken wanneer een redelijk deel van uw ploeg in de lappenmand ligt. Of probeer je alternatieven uit in het geval dat tijdens het EK er meerdere van uw leden een kaart pakken of in de lappenmand liggen. Met het doel om over te kunnen gaan naar andere plannen dan enkel het plan A van uw basisploeg te zetten zoals dat Bobby het jaar en dag gedaan heeft.
Er liggen maar twee basisspelers in de lappenmand hé. OK, het zijn je twee belangrijkste, maar dat wil niet zeggen dat je de rest van de ploeg niet al enige automatismen kan proberen aanleren. Dit was nog maar Tedesco's 10de match aan het roer van de Duivels hé.

Zodanig dat je zonder lukaku een deuk in een pakje boter kan slaan. Dat je start met een 4 mans defensie waarbij onana er 1 van is om dan als je voelt dat je te weinig volk hebt op dat middenveld hem daarnaar toe te schuiven. En om te proberen om zo meer rust op dat middenveld te kunnen brengen of dat over te nemen ipv uw middenveld te laten overlopen. En laat ons eerlijk zijn, den Alex of den Axel op die positie is exact wat wij niet meer willen. Den Axel is enkel een optie als je een verdediger wilt niet. Maar als je uw verdediging vol met oudjes zet ben je dan aan het bouwen naar de toekomst of niet ?
Maar serieus, je moet niet naar de trainersschool gegaan hebben om te weten dat je noch je defensie noch je middenveld helpt door je beste middenvelder in de defensie te droppen, zeker wanneer hij die positie niet kent en de alternatieven op het middenveld allesbehalve op zijn niveau zitten. Waar jij naar doelt is dat in balbezit een verdediger opschuift naar het middenveld ter ondersteuning, en dat kan zeker werken, maar zoiets doe je meestal met een 3-mans verdediging (hey, Witsel!). Ik heb van de tweede helft niet veel gezien, dus weet niet in hoeverre Onana opschoof naar het middenveld in balbezit, maar dat zou dan willen zeggen dat je in balbezit een 3-mans verdediging met 2 backs ipv CV's zou hebben. Opnieuw, niet onmogelijk, maar dan wel liefst met jongens die dat enigszins gewoon zijn ...

Dat argument van bouwen naar de toekomst, ook al meermaals herhaald: dan moet je o.a. Vertonghen (2 jaar ouder dan Witsel) ook thuislaten. Ik zou helemaal geen problemen hebben met het thuislaten van Witsel als je als coach en bond duidelijk de keuze maakt voor verjonging en dit toernooi als leermoment en opstap naar het WK gebruikt. Maar dan speel je in de defensie met jongens als Theate, De Winter, Debast en De Cuyper, en neem je een Vertonghen enkel mee als ouderdomsdeken in de kleedkamer. En als het de bedoeling is om een gooi te doen naar de prijzen, dan zorg je er voor dat je de sterkst mogelijke ploeg opstelt.

Faes speelde op zijn positie en Witsel zit in Madrid. De anderen speelden niet op hun vertrouwde posities maar om nu te zeggen dat het voor hen compleet ongewoon is, kan je nu toch niet zeggen?
Faes speelde voor Onana er in kwam op de LCV, dat is niet zijn vertrouwde plek. En ik kwalificeer 1 minuut speeltijd op een positie in het geval als Deman absoluut als compleet ongewoon ja. Die 30 minuten bij Lille als CV en die paar matchen bij de junioren bij Onana maken het ook niet minder zo dat die positie voor Onana absoluut niet vertrouwd is. Als Lukaku geblesseerd is, gaan we Onana toch ook niet als een valabele piste beschouwen omdat hij bij de junioren ook eens een match daar gespeeld heeft (en gescoord heeft!)?

Er liggen maar twee basisspelers in de lappenmand hé. OK, het zijn je twee belangrijkste, maar dat wil niet zeggen dat je de rest van de ploeg niet al enige automatismen kan proberen aanleren. Dit was nog maar Tedesco's 10de match aan het roer van de Duivels hé.
Maar er wordt al meerdere jaren gediscussieerd over het feit dat onze verdediging het zwakke broertje is. Het basisidee is dat ons middenveld onana, mangala en de bruyne wordt. Mij leek dat plannetje van onana dan in de defensie te zetten om te zien of hij op die manier weg zou kunnen geraken met mangala, tielemans/vermeeren/trossard en debruyne om dan als dat echt nodig is den onana bij in het middenveld te steken. Zodanig dat er toch die 2 brommerkes spelen. Al had het beter geweest hadden we een 3de brommerke gehad ;p.

Opnieuw dat Tedesco probeert vind ik goed. Dat het misgaat in een oefenmatch, i don't care.

Maar serieus, je moet niet naar de trainersschool gegaan hebben om te weten dat je noch je defensie noch je middenveld helpt door je beste middenvelder in de defensie te droppen, zeker wanneer hij die positie niet kent en de alternatieven op het middenveld allesbehalve op zijn niveau zitten. Waar jij naar doelt is dat in balbezit een verdediger opschuift naar het middenveld ter ondersteuning, en dat kan zeker werken, maar zoiets doe je meestal met een 3-mans verdediging (hey, Witsel!). Ik heb van de tweede helft niet veel gezien, dus weet niet in hoeverre Onana opschoof naar het middenveld in balbezit, maar dat zou dan willen zeggen dat je in balbezit een 3-mans verdediging met 2 backs ipv CV's zou hebben. Opnieuw, niet onmogelijk, maar dan wel liefst met jongens die dat enigszins gewoon zijn ...
Daarom oefen je natuurlijk ook. En als je enkel doet wat uw jongens gewoon zijn, dan is het al wat moeilijker om met een ingreep te verrassen.
Voor mij is dat juist de creativiteit van een trainer. Wat verkeerd kan uitpakken. Maar als je het niet uitprobeert weet je het niet. Noch weet je welke terugkoppeling er op basis hiervan gebeurd tijdens de trainingen. Of dat het kadert in het bijsturen van onana in zijn taken op het middenveld om op die manier de defensie beter te ondersteunen. Door te zien van wat die andere middenvelders verkeerd doen waardoor onze verdediging onder druk staat. Soms moet je mensen die iets niet verstaan gewoon confronteren ermee en snappen ze het wel.

Allez, niet alles moet direct renderen.

Dat argument van bouwen naar de toekomst, ook al meermaals herhaald: dan moet je o.a. Vertonghen (2 jaar ouder dan Witsel) ook thuislaten. Ik zou helemaal geen problemen hebben met het thuislaten van Witsel als je als coach en bond duidelijk de keuze maakt voor verjonging en dit toernooi als leermoment en opstap naar het WK gebruikt. Maar dan speel je in de defensie met jongens als Theate, De Winter, Debast en De Cuyper, en neem je een Vertonghen enkel mee als ouderdomsdeken in de kleedkamer. En als het de bedoeling is om een gooi te doen naar de prijzen, dan zorg je er voor dat je de sterkst mogelijke ploeg opstelt.

Witsel heeft duidelijk gezegd dat hij het NIET zag zitten om naar de verdediging te gaan. Dat hij ging vechten bij AM om op het middelveld gepositioneerd te worden en dat hij dat bij de RD niet zag zitten. Dat herinner ik mij over het geheel. Kan mogelijks zijn dat Tedesco Witsel door er te kort op ingegaan Witsel zo heeft buitengeduwd... maar dat is wat ik mij herinner. Alderweireld heeft, waarschijnlijk indachtig de heisa rond verdediging is te oud, ervoor geopteerd om niet meer bij de RD te zijn als de rots in de branding om met zijn ervaring ervoor te zorgen dat de verdediging sterk staat terwijl hij tot aan het EK wat jonge gasten er probeert in te integreren. Hij heeft gekozen voor een grotere thuisbalans, wat zijn goed recht is. En vertonghen heeft zich in mijn ogen dan ook eerder weggecijferd om dat te realiseren. Verjongen met vertonghen !!!! Nu bon, verjongen wil niet zeggen dat je er gewoon enkel jonge gastjes zet. Dat hoeft allemaal niet. Noch dat je dat ouderdomsdeken enkel voorziet voor de kleedkamer. Het wil echter wel zeggen dat je in alle linies jongeren integreert. En dat heeft Tedesco gedaan en doet hij nog altijd (doku, bakayoke, faes, konings, deman,etc etc etc).
Wat niet wil zeggen dat ik een Witsel of Alderweireld niet zou toevoegen als back-up optie. Maar gaan die personen bankzitten kunnen appreciëren ? Gaan die het verkroppen om gedelegeerd te worden tot niets meer te zeggen te hebben maar waarbij men de jongeren wat meer een stem laat hebben ?

Allez ik weet het niet hé. Maar wij weten niet alles. Desondanks zijn we wel zeker dat we het beter weten. Zoals je zelf zegt, Tedesco is pas 10 matchen bezig, voor mij is het gewoon nog te vroeg om hem al helemaal af te vallen. Maar dat is mijn mening. En het is perfect aanvaardbaar om een andere mening te hebben.

In een selectie waar je 3 natuurlijke LCV's in je selectie hebt, en in een topic waar er continue geschermd wordt met 'maar Witsel speelt niet in een 2-mans-defensie' als excuus om hem niet uit te testen, vind ik het niet overdramatiseren om er op te wijzen wanneer je dan een RCV uitspeelt als LCV.
Mijn excuus om hem niet te testen is dat hij op pensioen is bij de RD. Dat is nog steeds de situatie, tenzij hij anders heeft laten weten aan de coach. Mijn enige bedenking is of Witsel rendeert in een ander systeem, omdat hij nog maar "net" op die positie, in een bepaald systeem en met vrij goede verdedigers naast hem speelt. Los van de andere spelstijl die Simeone hanteert. Daar zit wel het verschil met een centrale verdediger die nog steeds centraal staat, maar aan de andere kant. Bij Ajax worden wel vaker spelers op een andere flank gezet (wat veel ingrijpender is). Dat is absoluut niks geks. Voor mij mag hij Witsel zeker testen, mits hij zich duidelijk en klaar weer beschikbaar stelt. Dat moet niet aan ons, maar aan de coach.

Een speler terug halen die emotioneel al eens afscheid heeft genomen, is geen goed idee.

Voor alle duidelijkheid, ik ben het ook niet met alles eens want Tedesco doet, zoals een deftige linksback selecteren, Saelemaekers thuis laten, Vranckx oproepen ..

Wie verwachten jullie morgen dan? Ik denk: Casteels - Thaete - Faes - Vertonghen - Meunier - Onana - Mangala - Tielemans - Doku - Lukaku - Trossard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan