Blijkt dus achteraf wel een perfecte verklaring voor te zijn, voor die wissel.
Wat was dan de verklaring?
Ik moest de match na 50 minuten uitzetten omdat de kinderen naar Paw Patrol wouden kijken, maar heb daardoor dit dus helemaal gemist. Sorry, maar dit is toch absurd? Waarom zou je dat zelfs proberen?
Ja, Onana heeft in theorie de potentie om ook een goeie CV te zijn, maar hij is ook by far de beste centrale/verdedigende middenvelder in je elftal, en samen met De Bruyne de eerste naam op je middenveld. Wat ga je die in de verdediging droppen? En wat voor signaal geef je als trainer met zo'n experiment aan je echte CV's? "Ik heb zo weinig vertrouwen in jullie dat ik liever mijn middenveld opoffer door mijn beste speler daar weg te plukken en als verdediger te laten spelen, ook al kent die speler die positie buiten een matchke of 2 bij de jeugd niet, slechter dan jullie kan het toch niet zijn".
Soit. Naast Tedesco zijn brainfarts is het grootste probleem dat we vandaag gezien hebben dat er geen enkele spelmaker op het veld stond bij de Duivels. En dat is gezien de gebrekkige fysieke paraatheid van De Bruyne echt wel problematisch. Ook met hem in de ploeg trouwens, als alles van hem moet komen gaan we er ook niet geraken.
Echt heel erg vreemde beslissingen van Tedesco.
Ok, je kan een beetje gaan experimenteren om te kijken wat werkt en wat niet, maar dit was er echt zo compleet over. Je moet ook nog wel proberen om een wedstrijd, ook al is het een oefenmatch, te winnen. Hoe Tedesco deze wedstrijd heeft aangepakt én zijn doogevoerde wissels zijn één grote brainfart.
Een middenveld met Tielemans, Vermeeren en Vrancx dat totaal niet werkte, maar dan laat hij wel de momenteel 2 minste (Vermeeren en Vranckx) staan. Waarom dan? Om "wedstrijdritme op te doen"? Marc Degryse heeft 100% gelijk wanneer hij zegt dat de nationale ploeg daar niet voor dient. Bij de Rode Duivels moet je de spelers opstellen die op dat moment bij hun club het goed doen.
Onana dan "testen" op de CV, terwijl je nog CV's op de bank hebt én uw middenveld nergens is, wat voor een compleet idiote ingeving was dat. En ja, we vallen in herhaling, maar voor velen was dé reden om Witsel niet op te roepen het feit dat hij geen ervaring heeft als CV met 4 achteraan. Dat argument kan toch ook compleet de vuilbak in, als het al iets of wat valabel was. Maar, je middenveld is nergens, zet dan Onana daar om die balans terug te vinden. Nee, als CV, dat was nu eens echt nodig met Debast, Theate en Vertonghen nog op de bank.
Deman op linksback, wat was dat zeg? Die laat zich daar op een bepaald moment in de 16 kinderlijk opzij zetten, maar echt, bij de u10 van mijn zoontje geraken ze zelfs zo makkelijk een speler niet voorbij. En dit was dan een nog een onbekende Ier, stel je voor dat je daarmee tegen Frankrijk of Engeland staat. Maar ja, die schippert tussen bank en basis bij een middenmoter in Duitsland... op de LM positie. Of soms linksback, maar dan met 5 achteraan. Maar ja, we vallen in herhaling, er loopt ergens een pure linksback rond die Tedesco blijkbaar niet nodig heeft.
Dan de 2de helft met Batshuayi én Openda. 2 blinde paarden die met alle respect evenveel voetbal in hun hele lijf zitten hebben als KDB in de nagel van zijn linkse dikke teen. Wat was daar de gedachte? Die Ieren gaan misschien verrast zijn door hun snelheid, niet wetend wie ze moeten dekken? En dan glipt er misschien eens eentje door?
En op de koop toe nog de keeper wisselen in minuut 83...
Hij was blij dat het gedaan was, onzen Tedesco. Wij allemaal beste Domenico. Alleen, jij had als coach natuurlijk wel tijdens de wedstrijd iets kunnen doen aan deze triestige vertoning.
Echt, ik begin hoe langer hoe meer te denken dat andere landen Tedesco gewoon hebben ingehuurd om ons gewoon te boycotten.