De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik moest de match na 50 minuten uitzetten omdat de kinderen naar Paw Patrol wouden kijken, maar heb daardoor dit dus helemaal gemist. Sorry, maar dit is toch absurd? Waarom zou je dat zelfs proberen?

Ja, Onana heeft in theorie de potentie om ook een goeie CV te zijn, maar hij is ook by far de beste centrale/verdedigende middenvelder in je elftal, en samen met De Bruyne de eerste naam op je middenveld. Wat ga je die in de verdediging droppen? En wat voor signaal geef je als trainer met zo'n experiment aan je echte CV's? "Ik heb zo weinig vertrouwen in jullie dat ik liever mijn middenveld opoffer door mijn beste speler daar weg te plukken en als verdediger te laten spelen, ook al kent die speler die positie buiten een matchke of 2 bij de jeugd niet, slechter dan jullie kan het toch niet zijn".

Soit. Naast Tedesco zijn brainfarts is het grootste probleem dat we vandaag gezien hebben dat er geen enkele spelmaker op het veld stond bij de Duivels. En dat is gezien de gebrekkige fysieke paraatheid van De Bruyne echt wel problematisch. Ook met hem in de ploeg trouwens, als alles van hem moet komen gaan we er ook niet geraken.

Misschien dat Onana als CV een zuiver experiment was, voor het geval dat onze echte CVs geblesseerd raken tijdens het EK?
Wat ook vreemd is natuurlijk... in deze selectie heb je Vertonghen, Theate, Debast en Faes.

Of als we in een scenario zitten waarbij we echt moeten scoren, dat je dan een CV er af haalt en tegen Onana zegt dat hij die positie moet innemen bij balverlies, maar in balbezit op het middenveld moet spelen.

Ik weet ook niet wat er in Tedesco zijn hoofd gebeurt natuurlijk :unsure:

Blijkt dus achteraf wel een perfecte verklaring voor te zijn, voor die wissel.

Wat was dan de verklaring?

Ik moest de match na 50 minuten uitzetten omdat de kinderen naar Paw Patrol wouden kijken, maar heb daardoor dit dus helemaal gemist. Sorry, maar dit is toch absurd? Waarom zou je dat zelfs proberen?

Ja, Onana heeft in theorie de potentie om ook een goeie CV te zijn, maar hij is ook by far de beste centrale/verdedigende middenvelder in je elftal, en samen met De Bruyne de eerste naam op je middenveld. Wat ga je die in de verdediging droppen? En wat voor signaal geef je als trainer met zo'n experiment aan je echte CV's? "Ik heb zo weinig vertrouwen in jullie dat ik liever mijn middenveld opoffer door mijn beste speler daar weg te plukken en als verdediger te laten spelen, ook al kent die speler die positie buiten een matchke of 2 bij de jeugd niet, slechter dan jullie kan het toch niet zijn".

Soit. Naast Tedesco zijn brainfarts is het grootste probleem dat we vandaag gezien hebben dat er geen enkele spelmaker op het veld stond bij de Duivels. En dat is gezien de gebrekkige fysieke paraatheid van De Bruyne echt wel problematisch. Ook met hem in de ploeg trouwens, als alles van hem moet komen gaan we er ook niet geraken.

Echt heel erg vreemde beslissingen van Tedesco.

Ok, je kan een beetje gaan experimenteren om te kijken wat werkt en wat niet, maar dit was er echt zo compleet over. Je moet ook nog wel proberen om een wedstrijd, ook al is het een oefenmatch, te winnen. Hoe Tedesco deze wedstrijd heeft aangepakt én zijn doogevoerde wissels zijn één grote brainfart.

Een middenveld met Tielemans, Vermeeren en Vrancx dat totaal niet werkte, maar dan laat hij wel de momenteel 2 minste (Vermeeren en Vranckx) staan. Waarom dan? Om "wedstrijdritme op te doen"? Marc Degryse heeft 100% gelijk wanneer hij zegt dat de nationale ploeg daar niet voor dient. Bij de Rode Duivels moet je de spelers opstellen die op dat moment bij hun club het goed doen.

Onana dan "testen" op de CV, terwijl je nog CV's op de bank hebt én uw middenveld nergens is, wat voor een compleet idiote ingeving was dat. En ja, we vallen in herhaling, maar voor velen was dé reden om Witsel niet op te roepen het feit dat hij geen ervaring heeft als CV met 4 achteraan. Dat argument kan toch ook compleet de vuilbak in, als het al iets of wat valabel was. Maar, je middenveld is nergens, zet dan Onana daar om die balans terug te vinden. Nee, als CV, dat was nu eens echt nodig met Debast, Theate en Vertonghen nog op de bank.

Deman op linksback, wat was dat zeg? Die laat zich daar op een bepaald moment in de 16 kinderlijk opzij zetten, maar echt, bij de u10 van mijn zoontje geraken ze zelfs zo makkelijk een speler niet voorbij. En dit was dan een nog een onbekende Ier, stel je voor dat je daarmee tegen Frankrijk of Engeland staat. Maar ja, die schippert tussen bank en basis bij een middenmoter in Duitsland... op de LM positie. Of soms linksback, maar dan met 5 achteraan. Maar ja, we vallen in herhaling, er loopt ergens een pure linksback rond die Tedesco blijkbaar niet nodig heeft.

Dan de 2de helft met Batshuayi én Openda. 2 blinde paarden die met alle respect evenveel voetbal in hun hele lijf zitten hebben als KDB in de nagel van zijn linkse dikke teen. Wat was daar de gedachte? Die Ieren gaan misschien verrast zijn door hun snelheid, niet wetend wie ze moeten dekken? En dan glipt er misschien eens eentje door?

En op de koop toe nog de keeper wisselen in minuut 83...

Hij was blij dat het gedaan was, onzen Tedesco. Wij allemaal beste Domenico. Alleen, jij had als coach natuurlijk wel tijdens de wedstrijd iets kunnen doen aan deze triestige vertoning.

Echt, ik begin hoe langer hoe meer te denken dat andere landen Tedesco gewoon hebben ingehuurd om ons gewoon te boycotten.

Laatst bewerkt:
Hoe langer hoe meer denk ik dat we beter met een 3-5-2 zouden spelen. Even met de spelers die nu in de selectie zitten: Casteels - Theate, Vertonghen, De Winter - Doku, Onana, Tielemans*, Mangala, Bakayoko** - Trossard, Lukaku

* Of CDK
** Of Castagne, dan kan je in balverlies makkelijk schakelen naar een 4-mans verdediging.

OEFENmatch en mensen flippen hier om de opstelling :)

Een oefening moet ergens toe leiden. Dit? Je kan niets zeggen over individuele prestaties in een ploeg zonder enige automatismen, met verschillende spelers die op een voor hun vreemde positie moeten spelen. Automatismen gaan we hiermee ook niet getraind hebben, want volgende match spelen we weer met allemaal andere spelers. Er zijn nog maar 3 (?) matchen tot het EK hé.

Laatst bewerkt:
Een oefening moet ergens toe leiden. Dit? Je kan niets zeggen over individuele prestaties in een ploeg zonder enige automatismen, met verschillende spelers die op een voor hun vreemde positie moeten spelen. Automatismen gaan we hiermee ook niet getraind hebben, want volgende match spelen we weer met allemaal andere spelers. Er zijn nog maar 3 (?) matchen tot het EK hé.
Je kunt natuurlijk ook iets proberen en eruit concluderen dat het niet werkt. Dat is ook ergens toe leiden. Waarmee ik niet wil zeggen dat elk uitprobeersel logisch is voor mij persoonlijk.

Ik vermoed dat hij tegen Engeland toch met de sterkst mogelijke opstelling gaat spelen? En dat Ierland echt wel een experiment was. Vorige keer hebben we er 2-2 tegen gespeeld met Boyata en Denayer in de verdediging..

Dit zijn oefen wedstrijden voor het EK he, niet voor de zomer wanneer het seizoen begint. Ik snap echt de keuze niet om een oefen wedstrijd zo dicht bij het EK zo aan te pakken. En hij is dan precies ook nog verbaasd dat de spelers het zo aanpakken.

Ik blijf echt met veel vragen zitten met Tedesco als hoofdcoach, toont elke keer dat hij precies nog niet klaar voor is.

Je kunt natuurlijk ook iets proberen en eruit concluderen dat het niet werkt. Dat is ook ergens toe leiden. Waarmee ik niet wil zeggen dat elk uitprobeersel logisch is voor mij persoonlijk.
Maar wat probeerde hij dan? Opnieuw: het heeft geen zin om individuele spelers uit te testen op voor hen vreemde posities als de rest van de ploeg ook helemaal niet op elkaar is ingespeeld. Dan loopt iedereen verloren. Dat moet je niet uitproberen om te concluderen dat dat niet gaat werken, dat kan je zo ook wel weten. Zoals @stungunner ook al zegt, bij de nationale ploeg heb je maar een zeer beperkte voorbereiding en tijd om op elkaar ingespeeld te geraken. Als je dan experimenten gaat doen waarvan je op voorhand al kan weten dat ze nergens toe gaan leiden, is dat pure verspilling.

Martinez verweten we dat hij geen plan B had, van Tedesco heb ik nog altijd niet het gevoel dat hij een plan A heeft.

Dat middenveld was van het zwakste dat we de laatste jaren/10jaar gezien hebben, we zijn er wel in verwend geweest maar dit was toch helemaal niks? Geen creativiteit, geen werklust gewoon wat meelopen en als we het balletje ontvangen het wat naar achteren spelen. Zwak en ik hoop dat ik die tandem nooit meer moet aanzien

Wat was dan de verklaring?

Van uit de persconferentie:

De zesde wissel was dan weer opvallend: Matz Sels maakte plaats voor Thomas Kaminski.
“Het was de wens van onze keeperstrainer om Thomas – als het mogelijk was – die eerste cap te gunnen. Dat verdient hij door zijn prestaties bij Luton. Voor Thomas was het een verrassing, met Matz hadden we dit doorgesproken.”

Van uit de persconferentie:

De zesde wissel was dan weer opvallend: Matz Sels maakte plaats voor Thomas Kaminski.
“Het was de wens van onze keeperstrainer om Thomas – als het mogelijk was – die eerste cap te gunnen. Dat verdient hij door zijn prestaties bij Luton. Voor Thomas was het een verrassing, met Matz hadden we dit doorgesproken.”
Dat is toch geen "perfecte verklaring"? Een perfecte verklaring zou zijn dat Sels plots een blessure had, zijn vrouw net bevallen was en hij er snel naartoe moest of hij dringend naar de WC moest.

Dit is gewoon een compleet ridicule wissel, om een keeper in de 83ste minuut van een oefenwedstrijd tegen Ierland een eerste cap te gunnen? Dat is echt zowat de grootste brainfart die ik bij de Duivels al heb gezien de laatste jaren, zoiets is toch echt ongezien op dat niveau?

Het doet mij meer en meer inzien dat Tedesco echt compleet de verkeerde man voor de job is en geen benul heeft van wat belangrijk is bij interlandvoetbal.

Dat is toch geen "perfecte verklaring"? Een perfecte verklaring zou zijn dat Sels plots een blessure had, zijn vrouw net bevallen was en hij er snel naartoe moest of hij dringend naar de WC moest.

Dit is gewoon een compleet ridicule wissel, om een keeper in de 83ste minuut van een oefenwedstrijd tegen Ierland een eerste cap te gunnen? Dat is echt zowat de grootste brainfart die ik bij de Duivels al heb gezien de laatste jaren, zoiets is toch echt ongezien op dat niveau?

Het doet mij meer en meer inzien dat Tedesco echt compleet de verkeerde man voor de job is en geen benul heeft van wat belangrijk is bij interlandvoetbal.
Als dat is doorgesproken met de betrokken partijen en daar zit een theorie achter, dan zie ik daar niet veel graten in voor de buitenwereld eerlijk gezegd.
Het is duidelijk dat Tedesco bij een deel van het publiek niet in de bovenste schuif ligt. Ik ga, voor wat het waard is, de eindafrekening pas maken na een tornooi. Alles ervoor is de weg ernaartoe, met ups en downs. Deze match was duidelijk een down. We zijn dan ook echt niet meer de wereldploeg van het recente verleden.

Als dat is doorgesproken met de betrokken partijen en daar zit een theorie achter, dan zie ik daar niet veel graten in voor de buitenwereld eerlijk gezegd.
Het is duidelijk dat Tedesco bij een deel van het publiek niet in de bovenste schuif ligt. Ik ga, voor wat het waard is, de eindafrekening pas maken na een tornooi. Alles ervoor is de weg ernaartoe, met ups en downs. Deze match was duidelijk een down. We zijn dan ook echt niet meer de wereldploeg van het recente verleden.
Maar welke theorie? Een keeper snel een cap gunnen? Voor 10 minuten? Dat slaagt toch op niks?

Het is zoals Mulder ook zei, Kaminski kan dan later aan zijn kleinkinderen vertellen dat hij éénmalig Rode Duivel is, in de 83ste minuut tegen Ierland in een oefenwedstrijd mocht hij als keeper invallen omdat ze zo lief waren voor hem.

Dat is toch gewoon beschamend?

En dat Tedesco bij mij alvast ergens in de onderste schuif tussen de vuile onderbroeken en sokken ligt, heeft hij toch vooral aan zichzelf te danken.

Zoals eerder al gezegd. Tedesco gaat (voor sommigen) sowieso falen of hij moet zodanig stunten dat we met een beker het tornooi verlaten.

Maar welke theorie? Een keeper snel een cap gunnen? Voor 10 minuten? Dat slaagt toch op niks?

Het is zoals Mulder ook zei, Kaminski kan dan later aan zijn kleinkinderen vertellen dat hij éénmalig Rode Duivel is, in de 83ste minuut tegen Ierland in een oefenwedstrijd mocht hij als keeper invallen omdat ze zo lief waren voor hem.

Dat is toch gewoon beschamend?

En dat Tedesco bij mij alvast ergens in de onderste schuif tussen de vuile onderbroeken en sokken ligt, heeft hij toch vooral aan zichzelf te danken.
Ja, jij mag uiteraard vinden dat dat op niets slaat. Ik vind echter dat wij als buitenstaander te weinig info hebben, wat logisch is, om daar een correct waardeoordeel over te hebben.

Sels zijn eerste cap was in de 91ste minuut in een oefenmatch tegen Griekenland. Werd er toen ook zo'n trammelant gemaakt?

Zoals al eerder gezegd hier. Tedesco kan voor sommigen niets goed doen, wordt extra duidelijk hier

We zijn dan ook echt niet meer de wereldploeg van het recente verleden.
Alsof wij dat niet weten? Maar qua spelersmateriaal hebben we nog altijd meer dan voldoende kwaliteit in huis om minstens een outsider te zijn voor het EK. De afgelopen 8 EK's zijn 4 keer gewonnen door ploegen die qua individuele kwaliteiten niet hoger scoorden dan onze ploeg nu hoor. Integendeel. Onze kansen zijn geslonken ten opzichte van een jaar of 4 geleden, maar dat wil toch niet zeggen dat we nu maar weer tevreden moeten zijn dat we überhaupt meedoen met een eindronde zoals 20 jaar geleden?

Met een deftige coach en een team dat op elkaar ingespeeld is, maak je nog altijd kans op een titel. Voor mij is onze bondscoach geslaagd als die straks een team op het veld staan heeft dat effectief als outsider kan meedingen voor de prijzen. Met het niveau dat we voorlopig zien, durf ik er zelfs geen geld op zetten dat we de kwartfinales kunnen halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan