De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Weinig verrassend hé, hier stond een ploeg op het veld die nog nooit heeft samengespeeld en dat zag je. Geen idee welke lessen Tedesco hieruit dacht te trekken, buiten een paar jongens matchritme op te doen.

Ik quote gewoon mezelf:
Dat worden weer vriendschappelijke wedstrijden om te vergeten dus...

Tegelijk vraag ik me af wat we met Batshuayi van zin zijn :unsure:
Openda is nr. 2 voor de spits hopelijk? Of beter nog: Openda samen met Trossard. Maar ik zie dus niet in welk scenario we Batsman nog gaan inzetten.

Ik heb enkel het laatste half uur gezien.
- Ik herhaal de vraag: wat zijn we in godsnaam met Batshuayi. Die moet gewoon niet mee naar het EK, je hebt er helemaal niks aan. Hij gaat niet in duel, is niet sterk in de lucht, kan de bal niet bijhouden, maakt geen slimme loopacties enz. enz. Misschien is zijn gat heel warm, leuk voor op de bank. Openda werkt zich tenminste nog kapot (doorjagen, proberen gaten in te spurten).
- Fascinerend dat Onana plots als centrale verdediger werd ingebracht. Gezien zijn kwaliteiten is het niet helemaal van de pot gerukt, maar het zou alleen kunnen indien we genoeg kwaliteit hadden op het middenveld, wat niet het geval is.
- Ik zag vooral spelers die nog veel te groen zijn. Het was natuurlijk ook tegen Ierland natuurlijk :unsure:

Goed, misschien dat ik dinsdag wel kijk tegen Engeland. Ik neem aan dat Tedesco daar met de A ploeg (min KDB) wil starten.

- Ik herhaal de vraag: wat zijn we in godsnaam met Batshuayi. Die moet gewoon niet mee naar het EK, je hebt er helemaal niks aan. Hij gaat niet in duel, is niet sterk in de lucht, kan de bal niet bijhouden, maakt geen slimme loopacties enz. enz. Misschien is zijn gat heel warm, leuk voor op de bank. Openda werkt zich tenminste nog kapot (doorjagen, proberen gaten in te spurten).
Simpel, maakt belachelijk veel goals. Waarschijnlijk zelfs meer per minuut dan Lukaku.

Weinig verrassend hé, hier stond een ploeg op het veld die nog nooit heeft samengespeeld en dat zag je. Geen idee welke lessen Tedesco hieruit dacht te trekken, buiten een paar jongens matchritme op te doen.
Ik vermoed dat hij hen nu minuten geeft als blijk van vertrouwen en de boodschap dat ze niet zuiver de meelopers of kernvulling zijn.
Onder Bobby had je een strikte voorrangsregeling, zelfs bij oefenmatchen. Sels is ooit gedebuteerd onder Bobby door in minuut 90 in te vallen hè.

Ik quote gewoon mezelf:

Ik heb enkel het laatste half uur gezien.
- Fascinerend dat Onana plots als centrale verdediger werd ingebracht. Gezien zijn kwaliteiten is het niet helemaal van de pot gerukt, maar het zou alleen kunnen indien we genoeg kwaliteit hadden op het middenveld, wat niet het geval is.
- Ik zag vooral spelers die nog veel te groen zijn. Het was natuurlijk ook tegen Ierland natuurlijk :unsure:

Goed, misschien dat ik dinsdag wel kijk tegen Engeland. Ik neem aan dat Tedesco daar met de A ploeg (min KDB) wil starten.
Ik moest de match na 50 minuten uitzetten omdat de kinderen naar Paw Patrol wouden kijken, maar heb daardoor dit dus helemaal gemist. Sorry, maar dit is toch absurd? Waarom zou je dat zelfs proberen?

Ja, Onana heeft in theorie de potentie om ook een goeie CV te zijn, maar hij is ook by far de beste centrale/verdedigende middenvelder in je elftal, en samen met De Bruyne de eerste naam op je middenveld. Wat ga je die in de verdediging droppen? En wat voor signaal geef je als trainer met zo'n experiment aan je echte CV's? "Ik heb zo weinig vertrouwen in jullie dat ik liever mijn middenveld opoffer door mijn beste speler daar weg te plukken en als verdediger te laten spelen, ook al kent die speler die positie buiten een matchke of 2 bij de jeugd niet, slechter dan jullie kan het toch niet zijn".

Soit. Naast Tedesco zijn brainfarts is het grootste probleem dat we vandaag gezien hebben dat er geen enkele spelmaker op het veld stond bij de Duivels. En dat is gezien de gebrekkige fysieke paraatheid van De Bruyne echt wel problematisch. Ook met hem in de ploeg trouwens, als alles van hem moet komen gaan we er ook niet geraken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan