De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Courtois is een rotte appel in het team. Heel goed dat hij dat nu ook aan iedereen expliciet laat weten in een interview.

KDB gaat straks 2 keer meer zijn best doen nu da keeperke er niet bij zal zijn.

De "degradanten" 3x zoveel.

Hopelijk voor Domenico volgen de resultaten.
KDB zit dan nog redelijk onder zijn niveau als je naar zijn "best doen" kijkt op het vorige WK...

Courtois vergeet volledig dat de aanvoerder niet persé de beste speler is, of de speler met de meeste caps.

De aanvoerder is iemand die van nature people skills heeft en zijn ploeg kan aanjagen en meetrekken. En dat zie ik niet in Courtois, die man heeft die capaciteiten niet.
Neen, jij vergeet dat bij onze nationale ploeg sinds het vertrek van Kompany de (vaste) aanvoerdersband altijd gegaan is naar de speler met het meeste status / de beste speler. Moest jouw definitie van toepassing zijn bij de Rode Duivels, dan was Vertonghen kapitein. Maar die zit zelfs niet in de top 3 van Tedesco's kapiteinpikorde.

Maar los daarvan gaat het (volgens wat Courtois zegt) niet om de aanvoerdersband an sich. Hij verwachtte als vice-kapitein de band te mogen dragen op de match waar hij gehuldigd werd, dat wel. En ik denk nu ook niet dat dat zo vreemd is? Maar waarover hij viel was dat Tedesco hem dat maar vlak voor de match meedeelde, terwijl ze al een week samen waren en nadat hij zich blijkbaar al die hele week tekortgedaan voelde omdat Tedesco niet met hem kwam praten. Dat blijft kinderachtig hé, begrijp me niet verkeerd. Maar daarom moeten er geen zaken bij verzonnen worden.

Neen, jij vergeet dat bij onze nationale ploeg sinds het vertrek van Kompany de (vaste) aanvoerdersband altijd gegaan is naar de speler met het meeste status / de beste speler. Moest jouw definitie van toepassing zijn bij de Rode Duivels, dan was Vertonghen kapitein. Maar die zit zelfs niet in de top 3 van Tedesco's kapiteinpikorde.

Maar los daarvan gaat het (volgens wat Courtois zegt) niet om de aanvoerdersband an sich. Hij verwachtte als vice-kapitein de band te mogen dragen op de match waar hij gehuldigd werd, dat wel. En ik denk nu ook niet dat dat zo vreemd is? Maar waarover hij viel was dat Tedesco hem dat maar vlak voor de match meedeelde, terwijl ze al een week samen waren en nadat hij zich blijkbaar al die hele week tekortgedaan voelde omdat Tedesco niet met hem kwam praten. Dat blijft kinderachtig hé, begrijp me niet verkeerd. Maar daarom moeten er geen zaken bij verzonnen worden.
Beiden hebben het niet slim aangepakt, zeker en vast maar Courtois kon ook eerder zijn mond open doen als het zo belangrijk voor hem was.
Maar om dat dan direct te kaderen als een gebrek aan respect, vind ik wat vergezocht.
Als de band trouwens geen issue is, dan laat je uw zus er ook niet voor alle camera’s mee paraderen op uw trouwfeest. Beetje zielig. Want dan reduceer je het precies tot dat.

Kom, bij Courtois speelt dit toch al veel langer dan puur bij de Rode Duivels. Er was toch al onder andere dit geval (https://www.hln.be/voetbal/courtois... Thibaut,haalden het prestigieuze lijstje wel.) en er zijn er nog wel zo een paar geweest. Sportman van het jaar was dat ook niet iets?

Dit was gewoon voor hem de druppel van een hele reeks aan gebreken aan respect voor hem. Dat het frustrerend moet zijn, snap ik. Maar je laat wel de complete ploeg in de steek en dan ben je ook geen kapitein waardig, ongeacht van de definitie die je eraan wil geven. Tedesco heeft dat ook niet ingezien of toch slecht aangepakt ook en was gewoon weer de zoveelste die hem niet naar waarde schat en het is ontploft.

Het is een trendbreuk. Directe communicatie. Dat is moeilijk als je altijd al het andere gewend geweest bent.
Maar neen ik vind niet dat Tedesco iets verkeerd gedaan heeft. Als Courtois niet als een klein kind was vertrokken dan had tedesco die directe communicatie niet moeten toepassen. En was dat akkefietje volledig in huis gehouden.
Die directe communicatie is dan ook meteen gestopt na het geschil met Courtois toch?

Maar dat "gebrek aan respect" is toch iets dat continue terugkomt in zijn carrière. Vertrok in Genk met slaande deuren omdat hij niet genoeg respect kreeg. Wou niet terug naar Chelsea omdat hij niet genoeg respect kreeg want Cech was daar doelman. Wou weg bij Chelsea omdat hij niet genoeg gewaardeerd werd in Engeland... Waar zou dan de gemene deler zitten als het overal terugkomt? Of ligt het probleem bij alle clubs, trainers, Technisch directeurs uit zijn verleden?

Uiteindelijk is dit toch gewoon te herleiden naar de combinatie van een keeper met een te groot ego en de mentaliteit van een kleuter en een bondscoach met veel te weinig ervaring in het werken met grote namen? Beiden hebben imo schuld hieraan.

Het enige dat ik onthou is dat we nu naar het EK mogen met onze 2e keeper ipv met iemand die top 3 vd wereld is op zijn positie. En, wiens schuld dat ook is, dat is gewoon jammer. En met alle respect voor Casteels, Ik hoop gemeend dat we niet te veel "Courtois had die waarschijnlijk gehad" moeten zeggen komende zomer.

Een niet 100% fitte Courtois is niet d'office beter dan een topfitte Casteels. Zelfs op het vorige WK heeft Courtois steken laten vallen (vrije trap tegen Marokko bvb). We gaan het moeten doen met de spelers die beschikbaar en feit zijn. De rest speelt imo geen rol.

Akkoord dat zowel Tedesco als Courtois beiden fouten hebben gemaakt. Maar je kan er toch niet onderuit dat Thibaut hier als slechtste persoon uitkomt?

Tedesco heeft heel die persco net moeten doen omdat Courtois vroegtijdig was opgestapt. Sindsdien hebben we heel die farce van zijn 'blessure' op socials gehad, die aanvoerdersband die zijn zus aanhad en nu dit interview waarin hij weer de calimero uithangt.

Terwijl Tedesco sindsdien niets meer van zich heeft laten horen in de kwestie. Zegt toch ook veel over wie dit debacle het meest intern wil oplossen. Ontzettend jammer trouwens dat Courtois zijn ego niet even opzij kan zetten en een klasse-move kan doen. Want als hij nu het tevenovergestelde zou doen en Tedesco de hand zou reiken, zou hij de nieuwe held kunnen zijn. Deze man heeft ons quasi eigenhandig voorbij Brazilië gebracht op het WK 2018 dus hij is wel degelijk van goudwaarde. Nu goed, ik gun het Casteels zeker ook wel maar die is zeer goed en geen topkeeper zoals Courtois wel is.

Maar dat "gebrek aan respect" is toch iets dat continue terugkomt in zijn carrière. Vertrok in Genk met slaande deuren omdat hij niet genoeg respect kreeg. Wou niet terug naar Chelsea omdat hij niet genoeg respect kreeg want Cech was daar doelman. Wou weg bij Chelsea omdat hij niet genoeg gewaardeerd werd in Engeland... Waar zou dan de gemene deler zitten als het overal terugkomt? Of ligt het probleem bij alle clubs, trainers, Technisch directeurs uit zijn verleden?
Hier heb je de gemene deler:

Courtois zijn pa is toch een beetje in hetzelfde bedje ziek? Ook een redelijke blaas die graag alle aandacht krijgt. Zal wel in de genen zitten.

Ik heb wel vertrouwen in Casteels. Die gaat niet het niveau van een Courtois halen, maar is echt wel een degelijke keeper die voor een transfer gaat spelen in zijn huidig woonland. Ik denk dat die nog altijd wel hetzelfde niveau aantikt of zelfs beter is dan de gemiddelde keeper op zo'n EK eerlijk gezegd.

Even kaderen: Dit heeft Dirk Degraen volledig op zijn kap. Courtois wilde bijtekenen, maar Dirk Degraen EISTE dat hij zijn tekenpremie liet vallen. Toen heeft Courtois gezegd: "Fuck you".

Voor de rest is Courtois niet mijn favoriete ex-speler ondanks dat hij de beste keeper is die wij ooit gehad hebben in Genk en hij voor eeuwig in de keepers-annalen van de geschiedenis gaat staan. Het lijkt echt geen prettig mannetje. Maar toch sta ik eerder aan de kant van een Sir Killalot. Courtois is een kindje. Net zoals zoveel topvoetballers. En als coach is één van de steeds belangrijker wordende taken in het moderne voetbal player management en ook dat is iets waar hij in faalt. Dit is voor mij geen "of" verhaal qua schuld, maar een duidelijk "en" verhaal. Maar dat velen Courtois nu afmaken en echt tegen hem staan, is dan wel een gevolg van zijn eigen houding doorheen de jaren. Maar echt objectief vind ik dit niet.

Ik denk trouwens dat we zijn slechte invloed/rotte appel gehalte/ongeliefdheid binnen de kern niet moeten overschatten. Zijn prestaties waren altijd voldoende om te zorgen dat die in elke groep uiteindelijk zijn plaats had. En ook hier denk ik echt niet dat die enige negatieve invloed heeft op de effectieve sfeer binnen de kern.

Courtois zijn pa is toch een beetje in hetzelfde bedje ziek? Ook een redelijke blaas die graag alle aandacht krijgt. Zal wel in de genen zitten.
Ze hebben die ooit eens gevolgd voor een programma, de naam ontglipt me, maar die kon zo hard zijn voor de teamgenoten omdat Thibaut geen clean sheet had. De Duivels wonnen bijvoorbeeld met 5-1, maar dan was die toch aan het zagen dat ze een goal hadden binnengekregen door slap verdedigen.
Elke voetballer is bezig met zijn stats, maar dat mag m.i. niet primeren op de teamprestatie, want voetbal blijft nu eenmaal een teamsport. Bij de clan Courtois lijkt mij dit iets te veel door te slaan naar die stats en clean sheets.

Opnieuw, het is au fond correct van Tedesco om voor de groep te kiezen, want het is met een groep van 23 man dat je naar een tornooi moet gaan, u afzonderen, voorbereiden en (hopelijk) goed presteren.

Ik ben er zeker van dat zelfs als Courtois de band had gekregen in de eerste match tegen Oostenrijk, hij net zo goed verstek had laten gaan in Estland voor de tweede match, want hij had toch al een tijdje last van een "ontsteking" in de knie, niet? (zie instagram foto van vrouwlief)
Dan zou je hetzelfde verhaal in de pers hebben gehad: "Courtois niet aanwezig bij de Duivels: Doelman slaat de match tegen Estland over."

Bij Martinez meldde Courtois zich meerdere keren af voor de tweede match en misschien vond de groep dat niet zo prettig... die voorkeursbehandeling. Misschien heeft Tedesco van de bond de opdracht gekregen om weer wat "strenger" te zijn vanwege de verslechterde groepsmentaliteit na het afgelopen WK?

Kortom, met of zonder band ging je problemen hebben tussen Tedesco en Courtois.

Ik ben er zeker van dat zelfs als Courtois de band had gekregen in de eerste match tegen Oostenrijk, hij net zo goed verstek had laten gaan in Estland voor de tweede match, want hij had toch al een tijdje last van een "ontsteking" in de knie, niet? (zie instagram foto van vrouwlief)
Dan zou je hetzelfde verhaal in de pers hebben gehad: "Courtois niet aanwezig bij de Duivels: Doelman slaat de match tegen Estland over."

Bij Martinez meldde Courtois zich meerdere keren af voor de tweede match en misschien vond de groep dat niet zo prettig... die voorkeursbehandeling. Misschien heeft Tedesco van de bond de opdracht gekregen om weer wat "strenger" te zijn vanwege de verslechterde groepsmentaliteit na het afgelopen WK?

Kortom, met of zonder band ging je problemen hebben tussen Tedesco en Courtois.
Dat van de knie toe ontkracht hij nu zelf in dat interview..

Dat eerste (Genk) en derde (Chelsea) klopt niet volledig. Starspike heeft dat van Genk al ontkracht en Courtois wou weg bij Chelsea in eerste instantie om terug full time naar zijn kinderen te gaan.

Dat eerste (Genk) en derde (Chelsea) klopt niet volledig. Starspike heeft dat van Genk al ontkracht en Courtois wou weg bij Chelsea in eerste instantie om terug full time naar zijn kinderen te gaan.
Courtois wou weg bij Chelsea omdat hij openlijk zijn interesse in een transfer naar Real Madrid heeft laten blijken (Real had toen net voor de 4e maal op rij de CL gewonnen). Sportief kan ik hem daar geen ongelijk in geven, maar in de media probeert hij het te verdoezelen met een emotioneel verhaal dat hij de kinderen mist en laat blijken dat dat de enige reden is. Maar vanbinnen voelt hij te weinig waardering en dan knapt er iets in hem. Dan maak je van een gevoel een verhaal waar je gewoon niet meer achter staat en zoek je een uitweg. Ik denk dat hij Tedesco onderschatte toen die dreigde het laatste voorval in de pers te lekken. Anderzijds heeft Tedesco het niet slim aangepakt : Ik had hem laten vertrekken en de volgende keer gewoon opgeroepen en op de bank gezet een paar keer ofzo. Dan toon je ook wie de baas is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan