De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat eerste (Genk) en derde (Chelsea) klopt niet volledig. Starspike heeft dat van Genk al ontkracht en Courtois wou weg bij Chelsea in eerste instantie om terug full time naar zijn kinderen te gaan.
En toch klaagt ie na een gewonnen CL finale dat hij te weinig respect kreeg in Engeland. Ook ging ie in de clinch met de keepertrainer bij Chelsea omdat hij anders wou trainen.
Dat het een gecompliceerd verhaal was bij Genk klopt idd maar hij is het wel die weigerde te spelen, wegbleef bij een vandaag,... Ook was het Courtois die niet meer wou trainen bij Chelsea, niet meer wou spelen. Dus als hij zijn gedacht niet krijgt dan bolt ie het gewoon af en hij is er steeds mee weggekomen. Nu krijgt ie (eindelijk) eens de wind van voor en is dat gewoon terecht.

Trouwens een mooi artikel hierover:

“Na de titel zijn we naar Genk gestapt, hopend op een beetje erkenning. Om eerlijk te zijn: die was er niet”, aldus Courtois in Sport/Voetbalmagazine.
Veel fans noemen hem sindsdien The Snake (de slang) vanwege het verraad, maar het is wel een prestigieuze transfer, opnieuw voor een stukje ingegeven door een gebrek aan waardering. “Ik vind dat mijn zoon van in het begin verkeerd beoordeeld werd in Engeland”, zegt vader Thierry in Sport/Voetbalmagazine. Vier jaar later zou Thibaut hetzelfde verklaren na de Champions League-eindzege met Real: “Ik moest deze finale winnen om meer respect te krijgen. Vooral in Engeland, want daar heb ik veel kritiek gekregen en werd er gezegd dat ik niet goed genoeg was.”

Courtois wou weg bij Chelsea omdat hij openlijk zijn interesse in een transfer naar Real Madrid heeft laten blijken (Real had toen net voor de 4e maal op rij de CL gewonnen). Sportief kan ik hem daar geen ongelijk in geven, maar in de media probeert hij het te verdoezelen met een emotioneel verhaal dat hij de kinderen mist en laat blijken dat dat de enige reden is. Maar vanbinnen voelt hij te weinig waardering en dan knapt er iets in hem. Dan maak je van een gevoel een verhaal waar je gewoon niet meer achter staat en zoek je een uitweg. Ik denk dat hij Tedesco onderschatte toen die dreigde het laatste voorval in de pers te lekken. Anderzijds heeft Tedesco het niet slim aangepakt : Ik had hem laten vertrekken en de volgende keer gewoon opgeroepen en op de bank gezet een paar keer ofzo. Dan toon je ook wie de baas is.
Dat mag je dan toch eens staven aan de hand van bronmateriaal, want voor zover ik weet heeft Courtois - en dit heeft hij zelfs meermaals gezegd - pas meegedeeld aan de club dat hij naar Real wou pas nádat Real een bod had gedaan.

En sorry maar verdoezelen? :laugh: Dat kan ik niet serieus nemen. Als je kan kiezen tussen twee topclubs, waarbij de tweede speelt in de stad waar uw kinderen wonen, gaan we dat dan serieus niet geloven als het vooral daar om te doen is? We hoeven niet naïef te zijn, maar er zijn wel grenzen he. Courtois was overigens gewoon tevreden bij Chelsea, maar als Real komt aankloppen én als je daardoor terug bij uw kinderen kunt zijn, zou ik ook willen vertrekken. Dat heeft werkelijk niks met verdoezelen te maken. Sorry hoor.

En toch klaagt ie na een gewonnen CL finale dat hij te weinig respect kreeg in Engeland. Ook ging ie in de clinch met de keepertrainer bij Chelsea omdat hij anders wou trainen.
Dat het een gecompliceerd verhaal was bij Genk klopt idd maar hij is het wel die weigerde te spelen, wegbleef bij een vandaag,... Ook was het Courtois die niet meer wou trainen bij Chelsea, niet meer wou spelen. Dus als hij zijn gedacht niet krijgt dan bolt ie het gewoon af en hij is er steeds mee weggekomen. Nu krijgt ie (eindelijk) eens de wind van voor en is dat gewoon terecht.

Trouwens een mooi artikel hierover:

Datgene van te weinig respect heb ik dan ook nergens ontkend hè. Dat hij zijn kat naar de training stuurde is inderdaad waar en ideaal is dat zeker niet, maar het is niet dat dat iets typisch Courtois is. Er zijn genoeg voetballers die dat al gedaan hebben om proberen hun transfer te forceren. Ben ik daar mee akkoord? Niet helemaal, maar ik vind het in sommige gevallen niet onlogisch.

Nog even over dat gebrek aan respect: ik kan mij nog heel goed herinneren hoeveel kritiek die kreeg in de Engelse pers toen Chelsea verloor van Barcelona nadat Messi hem vloerde tussen de benen. Oké, dat ziet er knullig uit, maar die kritiek was gewoon overdreven. Dan kan ik wel begrijpen dat Courtois zijn gram wou halen met het winnen van die CL-finale in 2022. Sommige voetballers willen nu eenmaal meer respect en waardering krijgen dan andere, dat is niets abnormaals. Het zijn tenslotte ook gewoon mensen zoals jij en ik.

Artikel is trouwens betalend, dus ik kan het niet volledig lezen.

Toch straf hoe moeiteloos mensen hier in de gedachten en ziel van Courtois kunnen kijken zonder ook nog maar één woord met hem gesproken te hebben. :’)

Datgene van te weinig respect heb ik dan ook nergens ontkend hè. Dat hij zijn kat naar de training stuurde is inderdaad waar en ideaal is dat zeker niet, maar het is niet dat dat iets typisch Courtois is. Er zijn genoeg voetballers die dat al gedaan hebben om proberen hun transfer te forceren. Ben ik daar mee akkoord? Niet helemaal, maar ik vind het in sommige gevallen niet onlogisch.

Nog even over dat gebrek aan respect: ik kan mij nog heel goed herinneren hoeveel kritiek die kreeg in de Engelse pers toen Chelsea verloor van Barcelona nadat Messi hem vloerde tussen de benen. Oké, dat ziet er knullig uit, maar die kritiek was gewoon overdreven. Dan kan ik wel begrijpen dat Courtois zijn gram wou halen met het winnen van die CL-finale in 2022. Sommige voetballers willen nu eenmaal meer respect en waardering krijgen dan andere, dat is niets abnormaals. Het zijn tenslotte ook gewoon mensen zoals jij en ik.

Artikel is trouwens betalend, dus ik kan het niet volledig lezen.
Net wel typisch Courtois. Hoeveel transfers heeft hij gedaan en hoeveel maal is ie met ambras weggegaan? Dit is gewoon een constante bij hem. Hij krijgt niet wat ie wil en dan gaat ie maar boel zoeken/afbollen zodat hij wel krijgt wat hij wil. En deze keer heeft dan niet gepakt bij Tedesco.

En kritiek krijgen is niet hetzelfde als geen respect krijgen. Je kan toch perfect kritiek geven op iemand maar toch respect hebben voor diezelfde persoon? Bvb ik heb veel kritiek op de manier van doen van Courtois maar ik heb enorm veel respect voor zijn prestaties op het veld want die zijn van wereldklasse

Net wel typisch Courtois. Hoeveel transfers heeft hij gedaan en hoeveel maal is ie met ambras weggegaan? Dit is gewoon een constante bij hem. Hij krijgt niet wat ie wil en dan gaat ie maar boel zoeken/afbollen zodat hij wel krijgt wat hij wil. En deze keer heeft dan niet gepakt bij Tedesco.

En kritiek krijgen is niet hetzelfde als geen respect krijgen. Je kan toch perfect kritiek geven op iemand maar toch respect hebben voor diezelfde persoon? Bvb ik heb veel kritiek op de manier van doen van Courtois maar ik heb enorm veel respect voor zijn prestaties op het veld want die zijn van wereldklasse
Ik bedoelde dus dat Courtois zeker niet de enige speler op de planeet is die zijn kat stuurt ivm transferperikelen. Hoe het juist zat bij Genk weet ik het fijne niet van, dus daar kan ik niet over oordelen, maar bij Chelsea is die inderdaad niet op een mooie manier vertrokken. Maar om nu te zeggen ambras? Vind ik overdreven.

Kritiek krijgen en geen respect krijgen, dat gaat in vele gevallen wel bijna hand in hand. Als je constant goed keept en je hoort daar amper iets over, maar als je dan één fout (wat tegen Barcelona imo nog niet eens een fout was maar bon) maakt waar de volgende dag alle krantenkoppen mee vol staan, kan ik wel begrijpen dat je een gebrek aan waardering voelt imo.

Je voorbeeld vind ik dan ook niet op zijn plaats. Je kan perfect kritiek hebben op iemands persoonlijkheid, terwijl je wel respect hebt voor zijn kwaliteiten op het veld. Maar je kan niet tegelijkertijd kritiek hebben op iemands prestaties om er vervolgens wel respect voor te hebben?

Ik bedoelde dus dat Courtois zeker niet de enige speler op de planeet is die zijn kat stuurt ivm transferperikelen. Hoe het juist zat bij Genk weet ik het fijne niet van, dus daar kan ik niet over oordelen, maar bij Chelsea is die inderdaad niet op een mooie manier vertrokken. Maar om nu te zeggen ambras? Vind ik overdreven.

Kritiek krijgen en geen respect krijgen, dat gaat in vele gevallen wel bijna hand in hand. Als je constant goed keept en je hoort daar amper iets over, maar als je dan één fout (wat tegen Barcelona imo nog niet eens een fout was maar bon) maakt waar de volgende dag alle krantenkoppen mee vol staan, kan ik wel begrijpen dat je een gebrek aan waardering voelt imo.

Je voorbeeld vind ik dan ook niet op zijn plaats. Je kan perfect kritiek hebben op iemands persoonlijkheid, terwijl je wel respect hebt voor zijn kwaliteiten op het veld. Maar je kan niet tegelijkertijd kritiek hebben op iemands prestaties om er vervolgens wel respect voor te hebben?
Je vertrek afdwingen en dat je dan op eigen houtje beslist dat je niet meer wil spelen/trainen voor de club is toch een voorbeeld voor vertrekken met ambras. Daartegenover heb je dan bvb Nielsen die ook wou vertrekken bij Union maar wel in samenspraak besliste dat hij geen oefenmatchen meer ging meespelen. Maar zoals je zegt is hij idd niet de enige die dit doet maar het is wel al iedere keer zo geweest bij hem.

Tuurlijk kan je kritiek hebben opdat hij bvb een blunder maakt (wat niet het geval was bij Courtois) maar wel respect voor zijn prestaties in het algemeen. Messi kan kritiek krijgen omdat hij een penalty mist maar dat wil niet zeggen dat zijn prestaties niet gerespecteerd worden? Courtois wordt overal aanzien als 1 van de beste keepers ter wereld dus daar krijg je gewoon al respect van iedereen.

Courtois is gewoon dat iedereen uiteindelijk plooit naar zijn goesting en Tedesco heeft dat niet gedaan. En dan is hij daar opnieuw meteen met zijn klassiek riedeltje dat hij niet gerespecteerd/gewaardeerd wordt (zoals hij dus bij al zijn transfers heeft ingeroepen)

Dat mag je dan toch eens staven aan de hand van bronmateriaal, want voor zover ik weet heeft Courtois - en dit heeft hij zelfs meermaals gezegd - pas meegedeeld aan de club dat hij naar Real wou pas nádat Real een bod had gedaan.

Courtois en Real hadden (waarschijnlijk??) een mondelinge overeenkomst nog voor het officiële bod na het WK in 2018 maar dat is nooit echt uitgekomen, dusja? :)
En de situatie met de kinderen zal echt wel waar zijn geweest en heeft het process kunnen versnellen. Maar die bocht naar Madrid is er niet toevallig gekomen denk ik.
Maar hey ... zo gaat het er gewoon aan toe in het moderne voetbal.
Als ik ergens niet tevreden ben zoek ik iets anders en ben ik weg ... spelers zitten soms vast aan eeuwige contracten en dan moet je inventief zijn ;)
Courtois is onze beste keeper, heeft een sterke persoonlijkheid, maar helaas botst dat karakter van hem af en toe met alles en iedereen. En nadien tovert em 27 reddingen uit zijn lijf en wint em de CL. Tis ne straffe die Thibault!

Courtois en Real hadden (waarschijnlijk??) een mondelinge overeenkomst nog voor het officiële bod na het WK in 2018 maar dat is nooit echt uitgekomen, dusja? :)
En de situatie met de kinderen zal echt wel waar zijn geweest en heeft het process kunnen versnellen. Maar die bocht naar Madrid is er niet toevallig gekomen denk ik.
Maar hey ... zo gaat het er gewoon aan toe in het moderne voetbal.
Als ik ergens niet tevreden ben zoek ik iets anders en ben ik weg ... spelers zitten soms vast aan eeuwige contracten en dan moet je inventief zijn ;)
Courtois is onze beste keeper, heeft een sterke persoonlijkheid, maar helaas botst dat karakter van hem af en toe met alles en iedereen. En nadien tovert em 27 reddingen uit zijn lijf en wint em de CL. Tis ne straffe die Thibault!
Ze zitten vast aan een contract omdat ze het zeer bewust ondertekenen en er ook rijkelijk voor beloond worden.

Niet trainen om een transfer te forceren is op geen enkele manier goed te praten.

Laatst bewerkt:
Het feit dat je niet komt opdagen op een fandag om zo een transfer te forceren toont aan dat je geen ruk geeft om de club of haar supporters maar enkel aan jezelf denkt. Is dat dan geen gebrek aan respect?

Letterlijk ene grote mens maar een klein persoon is de samenvatting.

Laat het nu maar gaan over spelers die wel voor hun land willen spelen ipv voor zichzelf.

Tja, wat is dat ook voor belachelijke. Courtois is toch 10x groter dan Mignolet. En dat is niet om Mignolet te kleineren. Ook een geweldige doelman, maar totaal niet te vergelijken met Courtois.
Het is dan ook een artificiële lijst, niet enkel sportgerelateerd, waar nummer 4 vb Acid is. Waar de uitleg zelf dan ook nog eens over Romelu gaat.

Gaan we daar nu echt veel waarde aan hechten ? Echt ?

Tja, wat is dat ook voor belachelijke. Courtois is toch 10x groter dan Mignolet. En dat is niet om Mignolet te kleineren. Ook een geweldige doelman, maar totaal niet te vergelijken met Courtois.
Volgens mij moet dat Lukaku dan zijn ofwel verkeerde uitleg bij Courtois.

Ik blijf het ergens ook vreemd vinden, die roep naar oude rotten. Zo'n Witsel en Alderweireld werden eerst te oud en te traag bevonden en nu opeens willen velen ze er opnieuw bij. Met alle respect, maar ooit moet je doorgaan met de groep die je hebt en het kan zijn dat je inderdaad kwaliteit daarvoor moet inleveren.
Dat is toch helemaal niet zo vreemd? Witsel kon niet meer mee op het middenveld, en al zeker niet op de 6 waar Martinez hem steeds uitspeelde. In die rol verdiende Witsel geen plek meer in de selectie. Maar intussen is die omgeschoold naar een CV / libero, en speelt die daarin op een veel hoger niveau dan al onze andere verdedigers. Dan is het toch echt niet onlogisch dat er aan hem gedacht wordt.

Alderweireld haalt ook een veel hoger niveau dan nog van hem verwacht werd. Daarenboven zien we dat Vertonghen wel nog elke match opgesteld wordt. Niet alleen is Alderweireld op dit moment de betere speler, Vertonghen duwt ook Theate naar de LB. Ik verkies nu Theate en Alderweireld centraal boven Vertonghen - Faes by far. Sterker, en evengoed een mix van jong en oud.

Daarnaast is het gewoon ook zo dat de nieuwe garde trager stappen zet dan we zouden willen, of kampt met blessures, terwijl die oude rotten toch nog een hoog niveau halen en stukken fitter zijn.
Ik zie Onana gewoon verzuipen op dat middenveld, of KDB komt niet meer aan ballen toe omdat hij mee de ruimtes moet toelopen. Witsel is done, we hebben niet de spelers om hem te facilitere nen hij is ook niet goed genoeg om te faciliteren. Wij hebben een ijzersterk centraal middenveld nodig om de druk op de verdediging op te lossen. Door een middenvelder naar de verdediging te slepen gaan we een schietkraam krijgen met onze spelers.
Da's waar, maar of je nu zo speelt of met een 3-mans middenveld met Tielemans er bij, dat gaat qua verzuipen weinig verschil maken.

Ik zou ook opteren voor 4 vanachter en een middenveld met twee defensieve middenvelders, maar ik zou Witsel wel meenemen om meer opties te hebben.

Gewoon blijven spelen met de kern/spelers die wouden meespelen tijdens de kwalificatie. Alsof we met een Witsel/Alderweireld plots Europees kampioen gaan spelen? Ze wouden meer thuis zijn of geen zin meer in matchen tegen Estland of whatever dan moeten ze ook niet plots terug in de selectie komen ten koste van spelers die wel deze match wouden spelen. Ander en beter (mssn niet perse beter maar wel gemotiveerd om altijd voor hun land te spelen).

Gewoon blijven spelen met de kern/spelers die wouden meespelen tijdens de kwalificatie. Alsof we met een Witsel/Alderweireld plots Europees kampioen gaan spelen? Ze wouden meer thuis zijn of geen zin meer in matchen tegen Estland of whatever dan moeten ze ook niet plots terug in de selectie komen ten koste van spelers die wel deze match wouden spelen. Ander en beter (mssn niet perse beter maar wel gemotiveerd om altijd voor hun land te spelen).
Witsel werd niet geselecteerd door Tedesco en trok uiteindelijk zijn conclusies, beetje gek om hem een gebrek aan motivatie aan te wrijven. Voor Alderweireld kan je dat al meer zeggen, die had zelf de stekker er uit getrokken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan