De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik blijf de hoofdschuldige Tedesco vinden hoor. Hij had het licht gezien om een beurtrol te nemen voor Vice. Terwijl elke coach weet dat duidelijkheid een key point is binnen een ploeg. Zie je ook met die coaches die het goed vinden om penalties door spelers zelf te laten beslissen. Dat werkt gewoon nooit.

En dan die hele afhandeling ervan door Tedesco omdat hij hem ff wilt stellen. Wel het is duidelijk nu we zijn 1 van de beste keepers kwijt en we hebben mediocre coach er bij met een Napoleon complex.

Hopelijk buiten na het EK, voor mij mocht al maanden geleden zelfs
Maanden geleden? Na zijn eerste match of wat?

Na heel die hetze, je kan niet de oorzaak zijn en dan het zo afhandelen. Voor mij lag hij dan al buiten. Toont gewoon dat hij te onervaren is en miscast
Misschien kijkt de bond, met alle informatie, er toch anders tegenaan? Lijkt mij ook iets te impulsief om direct uw nieuwe coach daarvoor buiten te gooien. Echt een goede indruk geef je daar niet mee naar potentiële nieuwe kandidaten. Los van dat het financieel een pijnlijke zaak zou zijn.

Ik blijf de hoofdschuldige Tedesco vinden hoor. Hij had het licht gezien om een beurtrol te nemen voor Vice. Terwijl elke coach weet dat duidelijkheid een key point is binnen een ploeg. Zie je ook met die coaches die het goed vinden om penalties door spelers zelf te laten beslissen. Dat werkt gewoon nooit.

En dan die hele afhandeling ervan door Tedesco omdat hij hem ff wilt stellen. Wel het is duidelijk nu we zijn 1 van de beste keepers kwijt en we hebben mediocre coach er bij met een Napoleon complex.

Hopelijk buiten na het EK, voor mij mocht al maanden geleden zelfs
Denk je nu echt dat een coach als Tedesco zomaar even Courtois uit de ploeg gaat smijten om "zich even te stellen"? Wat Tedesco gedaan heeft, kan hij alleen maar doen als hij weet dat de helft van de ploeg Courtois liever ziet komen dan gaan. En dat is duidelijk het geval, zie gewoon naar de reacties van de andere spelers. Het is al jaren dat het compleet foutloopt in de kleedkamer bij de Rode Duivels, mede dankzij sloef Roberto Martinez. Dat is ook exact de reden waarom België al jaren niks noemenswaardig bereikt heeft, en in het buitenland de verloren generatie genoemd wordt (terwijl wij nog bezig zijn over de gouden generatie).

Een kleedkamer managen met ego's zoals KDB, Courtois en Lukaku, is niet simpel. Ze altijd paaien en gelijk geven is exact wat Martinez jaren gedaan heeft, en zie waar het ons gebracht heeft. Hij mag dan nog de beste keeper ter wereld zijn, als je zo een element in de kleedkamers hebt lopen die ervoor zorgt dat de sfeer compleet verkeerd zit, dan geraak je nergens.

Het is al jaren dat het compleet foutloopt in de kleedkamer bij de Rode Duivels
Kan je hier specifieke voorbeelden van geven?

Hij mag dan nog de beste keeper ter wereld zijn, als je zo een element in de kleedkamers hebt lopen die ervoor zorgt dat de sfeer compleet verkeerd zit, dan geraak je nergens.
Courtois heeft nochtans tal van prijzen gewonnen bij verschillende clubs. Was dit dan ondanks de problemen die hij bij elke club heeft veroorzaakt?

Ik ben het ermee eens dat Courtois geen gemakkelijke persoonlijkheid heeft, maar naar mijn mening overschrijf je hier schromelijk. Op clubniveau heeft dit voor zover ik weet toch nog nooit een dergelijk incident veroorzaakt.

Deze minus heeft 14minuten gekregen als het eerste item in het 19u journaal van gisteren.

Ongelooflijk.

Witsel die zegt dat de honger niet meer groot genoeg was bij de spelers, Lukaku die zegt dat Martinez hen niet genoeg met de neus op de feiten drukte (met de implicatie dat hij dat niet deed uit schrik voor de reactie van de spelers), het hele gedoe met Courtois nu alweer, de reacties van KDB na de uitschakeling op het EK, het gedoe op het afgelopen WK geweest, de ruzie tussen Courtois en Mignolet (Courtois zaagde tien jaar geleden al over een gebrek aan respect), de ruzie tussen Courtois en KDB,...

De manier waarop we telkens uitgeschakeld worden op de grote toernooien, je ziet ook gewoon aan de manier van spelen en communicatie op het veld, dat er geen goeie sfeer in die groep zit. Daar moet je niet flauw over doen. Zodra het wat tegenzit, beginnen ze op elkaar te sakkeren, gaan de kopjes naar beneden, en zinkt het schip.

Laatst bewerkt:
Wat had Tedesco dan op de persconferentie moeten doen, liegen ? En dan de dag erna naar buiten komen dat er wat anders aan de hand is ?
Je zegt daar helemaal niets over zodat je achteraf nog de brokken kan lijmen. Dat is je taak als bondscoach he. ‘T is niet dat Tedesco Courtois kan verkopen en vervangen.

Sowieso hang je de vuile was niet buiten als coach. Dom dom dom. Zeker niet met iemand als Courtois. Met een Lukaku weet je ook dat je dat niet moet flikken.

Courtois heeft nochtans tal van prijzen gewonnen bij verschillende clubs. Was dit dan ondanks de problemen die hij bij elke club heeft veroorzaakt?

Ik ben het ermee eens dat Courtois geen gemakkelijke persoonlijkheid heeft, maar naar mijn mening overschrijf je hier schromelijk. Op clubniveau heeft dit voor zover ik weet toch nog nooit een dergelijk incident veroorzaakt.
Bij Real Madrid is hij ook de grote ster, dus daar voelt hij zich goed, en daar zijn ze gewend van met sterren om te gaan. Als je dan bij de Rode Duivels komt, de andere keepers in de ploeg zit te beledigen (en dat dateert al van tien jaar geleden), er ruzie mee maakt op training, je negatief uitlaat over de spelers die bij kleinere ploegen spelen, de hele tijd loopt te janken over een gebrek aan respect,... En dat tien jaar aan een stuk. Tja.

Het feit dat Tedesco het aandurft om Courtois op die manier aan te pakken, is het duidelijkste bewijs van hoe "goed" Courtois in de ploeg ligt. Hoeveel spelers zijn er na dit gedoe oprecht voor hem opgekomen? Als je zoiets laat escaleren, wat onder Martinez jarenlang gebeurd is, dan krijg je een ploeg die zich vooroverbuigt na iedere kleine tegenslag. Er worden al genoeg watten gelegd onder pipo's zoals Courtois. Dan ga ik liever onderuit met een ploeg die iets minder kwaliteit heeft, maar er wel samen voor gaat, dan met een bende arrogante vedetten die wat gaat bekvechten over wie het meeste waardering verdient.

Een nationale ploeg is geen clubploeg. De motivatie is anders, het geld is anders, de niveauverschillen zijn anders, de belangen zijn anders,... Dat vergt een compleet andere aanpak.

Laatst bewerkt:
Denk je nu echt dat een coach als Tedesco zomaar even Courtois uit de ploeg gaat smijten om "zich even te stellen"? Wat Tedesco gedaan heeft, kan hij alleen maar doen als hij weet dat de helft van de ploeg Courtois liever ziet komen dan gaan. En dat is duidelijk het geval, zie gewoon naar de reacties van de andere spespelers
Hij is ocharme 6j coach en nooit langer dan 2j ergens gebleven waar 2x ervan ontslaan. We spreken hier niet over een top coach he. Zal hij ook nooit worden. Zijn niveau als coach geraakt nog niet aan de enkels van het niveau waar een KDB of Courtois aan geraken aan spelers.

Als land kan je trouwens geen spelers kopen he, het is niet aan Tedesco om 1 van uw top spelers als voorbeeld te willen stellen voor iets dat hij zelf heeft voor gezorgd.

Ik zou trouwens helemaal anders reageren mocht Tedesco niet de eerste zijn die in de fout gaat.

Hij is ocharme 6j coach en nooit langer dan 2j ergens gebleven waar 2x ervan ontslaan. We spreken hier niet over een top coach he. Zal hij ook nooit worden. Zijn niveau als coach geraakt nog niet aan de enkels van het niveau waar een KDB of Courtois aan geraken aan spelers.

Als land kan je trouwens geen spelers kopen he, het is niet aan Tedesco om 1 van uw top spelers als voorbeeld te willen stellen voor iets dat hij zelf heeft voor gezorgd.

Ik zou trouwens helemaal anders reageren mocht Tedesco niet de eerste zijn die in de fout gaat.
Waar zeg ik dat Tedesco een topcoach is? Als ik zeg "een coach als Tedesco", bedoel ik net een coach die nog niet zoveel bewezen heeft. Soit, dat heeft hier helemaal niks mee te maken. Mochten de spelers een probleem hebben met "dictator Tedesco", dan was er al zeker iets gelekt, wees gerust.

Het is door iedereen geweten wat er zich afgespeeld heeft tussen Courtois en De Bruyne trouwens. En KDB is ook een zwaar gewicht in de kleedkamers. Het is toch heel duidelijk dat zoiets voor verdeeldheid gaat zorgen. Je kan geen normale kleedkamer hebben met zo een geschiedenis tussen twee spelers, zeker als het net de twee belangrijkste zijn. KDB zal zijn mening wel gedeeld hebben met Tedesco.

Laatst bewerkt:
Of KDB kan misschien dat al geplaatst hebben en move on met zijn leven. Is niet dat dit nu zo recent was he, heeft al jaren een kroost met iemand anders. Dus na al die jaren zou Courtois geslachtofferd moeten worden, doe eens niet dwaas. Maar al uw posts in het verleden hebben al aangetoond dat je bepaalt iets hebt tegen Courtois en Real.

Dat is géén overdrijving, en daaruit blijkt ook niet dat maar 1 iemand in de fout is gegaan. Courtois heeft een grote professionele fout begaan, Tedesco heeft er voor gekozen om te escaleren op een manier waarop je weet dat verzoening de facto onmogelijk is. Dat vind ik wel degelijk bij het huisvuil zetten.
Verzoening is wel mogelijk.
Courtois moet zijn ego aan de kant schuiven. Dan gaat dat. Als hij dat niet kan, dat toont dit ook perfect aan dat hij nooit een kapiteinsband verdient of zou moeten krijgen.
Daarnaast denk ik wel dat die escalatie nodig was, juist voor het goede van de groep en voor het rechttrekken van de frustraties die er in het verleden waren. Het stellen van een duidelijke lijn dat niemand boven het team staat.
En daar denk ik dat het voor hem schort. In zijn ogen krijgt hij hierdoor niet het respect dat er voor hem gekoppeld is aan zijn status als beste keeper bij Madrid. In mijn ogen vindt hij dat hij zaken moet kunnen doen die normaal niet door de beugel kunnen. Ergo niet spelen op de 20ste zo vlak voor zijn bruiloft, maar op zijn gemak naar huis mogen om dat te doen.
In team zit geen ik.

Lukaku kende ook de ware toedracht en wat deed die? Alles binnenskamers houden, zoals het hoort.

Ze hebben duidelijk gevraagd aan Thibaut om niet in de pers erover te spreken, maar de bondscoach lekt dan meteen zelf bepaalde, gekleurde inhoud over dat gesprek? Dat is toch gewoon dom en not done?

Met die gespeelde verontwaardiging is Tedesco bij mij toen al veel krediet verloren en door de mand gevallen. Hij deed alsof hij niet wist waarom Courtois zo kwaad was, behalve dat hij die band niet kreeg. Dat was het verhaal en het beeld dat hij ophing naar buiten toe en die de publieke opinie meteen tegen Courtois deed keren. Terwijl hij zelf goed genoeg wist dat er meer speelde dan dat, dat heeft Courtois volgens zijn verklaringen nu heel duidelijk gemaakt aan zowel hem, Vercauteren en Lukaku.

Dat Courtois fout reageerde is duidelijk, maar dat er hier zovelen Tedesco verdedigen alsof die niks fout heeft gedaan en zelfs goed heeft gereageerd, ik snap dat echt niet.

Het is een trendbreuk. Directe communicatie. Dat is moeilijk als je altijd al het andere gewend geweest bent.
Maar neen ik vind niet dat Tedesco iets verkeerd gedaan heeft. Als Courtois niet als een klein kind was vertrokken dan had tedesco die directe communicatie niet moeten toepassen. En was dat akkefietje volledig in huis gehouden.

Even iets anders. Ik vraag me wel af waarom Courtois in godsnaam vice/derde kapitein is in een ploeg waar nog iemand als Vertonghen zit bijvoorbeeld. Courtois is toch totaal niet de persoon om kapitein te zijn. Los van het feit dat ik een keeper sowieso al niet de beste optie vind voor zo'n band.

Ik denk dat dit toch een onderdeel was van het paaien van de ego's. Alsook dat er mogelijks wat twijfel was hoelang Vertonghen nog zou doorgaan. Als die 4 jaar jonger was geweest (zekerheid van nog mee te gaan naar WK) en dezelfde adelbrieven had denk ik niet dat we spraken over Courtois als vice kapitein.

Witsel die zegt dat de honger niet meer groot genoeg was bij de spelers, Lukaku die zegt dat Martinez hen niet genoeg met de neus op de feiten drukte (met de implicatie dat hij dat niet deed uit schrik voor de reactie van de spelers), het hele gedoe met Courtois nu alweer, de reacties van KDB na de uitschakeling op het EK, het gedoe op het afgelopen WK geweest, de ruzie tussen Courtois en Mignolet (Courtois zaagde tien jaar geleden al over een gebrek aan respect), de ruzie tussen Courtois en KDB,...

De manier waarop we telkens uitgeschakeld worden op de grote toernooien, je ziet ook gewoon aan de manier van spelen en communicatie op het veld, dat er geen goeie sfeer in die groep zit. Daar moet je niet flauw over doen. Zodra het wat tegenzit, beginnen ze op elkaar te sakkeren, gaan de kopjes naar beneden, en zinkt het schip.
Fair enough, maar dat zijn niet allemaal punten die Courtois zelf heeft veroorzaakt. Martinez was inderdaad ook niet het beste voorbeeld op vlak van coaching (zie Nainggolan), maar dat wil niet zeggen dat de volgende bondscoach volledig het andere uiterste moet gaan toepassen natuurlijk. Het managen van bepaalde topspelers en/of moeilijke karakters blijft een kunst op zich. En zowel Martinez en nu dus ook Tedesco blijken daar niet de besten in te zijn.

Of KDB kan misschien dat al geplaatst hebben en move on met zijn leven. Is niet dat dit nu zo recent was he, heeft al jaren een kroost met iemand anders. Dus na al die jaren zou Courtois geslachtofferd moeten worden, doe eens niet dwaas. Maar al uw posts in het verleden hebben al aangetoond dat je bepaalt iets hebt tegen Courtois en Real.
Mannekes toch. Toen Courtois bij Real Madrid arriveerde, kreeg hij vernietigend veel kritiek en fluitconcerten van de fans, die razend waren omdat hij Keylor Navas uit de ploeg had gezet. Ik zei toen meermaals dat Courtois hopelijk nog zijn kans zou krijgen vooraleer hij geslachtofferd werd, omdat Real Madrid en Spaans voetbal de perfecte ploeg en competitie voor hem zijn, en hij een van de beste keepers ter wereld is. En toen vond ik hem ook al een arrogante kwal.

Mijn mening is puur gebaseerd op wat ik zie, en wat ik zie is dat er bij de Rode Duivels niemand rouwig om is dat Courtois niet meer in die ploeg zit. Dat is zo duidelijk als iets. Je kan niet iedereen over je heen laten lopen als coach, dan krijg je gewoon een Martinez 2.0. Als je die continuïteit wilt, had je Bobby gewoon kunnen laten zitten.

Fair enough, maar dat zijn niet allemaal punten die Courtois zelf heeft veroorzaakt. Martinez was inderdaad ook niet het beste voorbeeld op vlak van coaching (zie Nainggolan), maar dat wil niet zeggen dat de volgende bondscoach volledig het andere uiterste moet gaan toepassen natuurlijk. Het managen van bepaalde topspelers en/of moeilijke karakters blijft een kunst op zich. En zowel Martinez en nu dus ook Tedesco blijken daar niet de besten in te zijn.
Over Tedesco kunnen we dat oordeel nog helemaal niet vellen. Die mens heeft nog geen groot toernooi achter de rug. Het feit dat Courtois zo snel en zo makkelijk voor de leeuwen werd gegooid, toont gewoon dat Tedesco binnen de ploeg genoeg steun zal gekregen hebben voor deze beslissing.

Over de tactische kwaliteiten van Tedesco kan ik geen oordeel vellen, want ik heb hem daarvoor veel te weinig aan het werk gezien. Het enige dat ik weet is dat we moesten afstappen van de aanpak van Martinez, en dan vind ik deze beslissing een heel goed begin. Het is niet dat hij Courtois uit de ploeg geknikkerd heeft hé. Courtois is zélf opgestapt door zijn buitenproportioneel ego. En in plaats van het te bedekken met de mantel der liefde, werd de vuile was eindelijk eens buitengehangen. Soms is dat nu eenmaal eens nodig.

Niet alle problemen kan je ook oplossen. Zo simpel is het niet. Als het zo simpel was, dan was Balotelli nu een legendarische spits en een rolmodel voor iedereen geweest. Het is geen videospelletje waarbij je de juiste keuze moet aanklikken en je daarmee iedereen tevreden stelt.

Laatst bewerkt:
Mag ik de vergelijking met Radja onterecht vinden? Radja had gewoon de mentaliteit niet die Martinez nodig vond. Wat ik Martinez zijn goed recht vind en zeker omdat Radja "echt" wou blijven. Dat ging niet per se over een miscommunicatie of waardering. Gewoon een verschil in karakter/mentaliteit/professionaliteit.

Mag ik de vergelijking met Radja onterecht vinden? Radja had gewoon de mentaliteit niet die Martinez nodig vond. Wat ik Martinez zijn goed recht vind en zeker omdat Radja "echt" wou blijven. Dat ging niet per se over een miscommunicatie of waardering. Gewoon een verschil in karakter/mentaliteit/professionaliteit.
Begin je mij nu ook al woorden in de mond te leggen? :tongue:

Ik maak geen vergelijking tussen Courtois en Naiggolan hè. Het is Martinez zijn goed recht als hij vindt dat Naiggolan niet in zijn plannen paste of wat dan ook, maar hij heeft dit ook gewoon verkeerd aangepakt door rond de pot te draaien en niet rechtuit te zijn geweest.

Begin je mij nu ook al woorden in de mond te leggen? :tongue:

Ik maak geen vergelijking tussen Courtois en Naiggolan hè. Het is Martinez zijn goed recht als hij vindt dat Naiggolan niet in zijn plannen paste of wat dan ook, maar hij heeft dit ook gewoon verkeerd aangepakt door rond de pot te draaien en niet rechtuit te zijn geweest.
Bedoelde eerder de situaties :unsure: .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan