De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is gewoon de beste Belgische keeper ooit, al een paar jaar de beste ter wereld, in Madrid door velen zelfs als beste doelman van Real ooit beschouwd en als hij op niveau terugkeert en nog wat prijzen pakt met Real mss wel één van de zoniet de beste en meest succesvolle keeper ooit ter wereld.
Ist daar al zo warm dat men een zonnesteek heeft? 😅

Het lijkt mij enorm sterk dat we Courtois nog onder Tedesco gaan zien. Uiteraard zegt hij dat niet letterlijk, maar dat natrappen zegt genoeg imo.
Goh, natrappen, je kan het zo interpreteren natuurlijk, maar uiteindelijk doet Courtois voor het eerst zijn verhaal en vertelt hij wat er precies gebeurd is in zijn ogen. Moeten we dat dan meteen catalogeren als natrappen? Dat vind ik een moeilijke. Ik ga daar niet direct in mee.

Ik denk dat beide heren na het EK gewoon eens goed met elkaar moeten babbelen als Tedesco nog bondscoach is en dan heb ik er wel nog vertrouwen in dat het nog goed komt.

Geen idee waarvan je dit haalt? Courtois heeft letterlijk gezegd dat de deur zeker niet dicht is wat hem betreft.
Mja, to be fair, met dit interview en zijn uitspraken over Tedesco lijkt mij het wel heel moeilijk om die brokken weer te lijmen.

Maar ik begrijp wel perfect waarom hij dit interview heeft gegeven.

Lukaku is nu ook niet de aangewezen persoon die moet gaan uitleggen waarom een speler vertrokken is. Het zijn de leugens van Thibauke die ervoor zorgden dat Tedesco voor blok stond want hij kan niet zwart op wit bewijzen dat Courtois zich in 100 bochten heeft gewrongen om maar niet mee te hoeven gaan naar Estland.

Dat zijn gewoon aannames die nergens op zijn gebaseerd, ik kan daar echt niet in mee.

En ik weet dat dit geen Pol en Actua is, maar kunnen we aub ophouden met die koosnaampjes als Thibauke, keeperke, mijneerke,...?

My god wat een kleuter.
Coach is de baas en als er geen hiërarchie is dan is elke keuze een goeie keuze.
Hij heeft geen verantwoording af te leggen waarom Romelu de 1e match en Courtois de 2e.

Je kan zelfs zeggen dat hij hem een cadeau deed door hem 2x in de spotlight te zetten. 1 match met huldiging en 1 met de band.

Gebrek aan respect? Als ge fit zijt is uw naam de 1e op het bord en speelt ge altijd. Hoeveel meer erkenning moet ge eigenlijk nog hebben?

Tedesco in de fout met die persconferentie? Maybe, maar misschien ook de enige kans om zijn verhaal uit te leggen. De clan Courtois maakt overal ruzie waar ze komen en vertrekken en het is altijd ieders fout (behalve de zijne). Tedesco zijn baas (Vercauteren) kent Courtois ook al sinds hij tiener was.

Niemand aan Courtois gevraagd of hij dan wou spelen met Alderweireld, Bataille, Vanderheyden en Mechele voor zich? Want dat zijn spelers die weten wat winnen is en voor een titel strijden 😅

"Ik ben 12e in lijn om aanvoerder te zijn bij Real, maar IK zat er wel ipv jongens met een ballon d'or of 5CL winsten"

Dat ge zo'n zever zelfs aanhaalt en statiek gaat bijhouden hoeveelste in rang ge zijt

Het is nie omdat ge een groot bakkes hebt en veel zegt, dat ge ook iets zinnigs zegt natuurlijk

My god wat een kleuter.
Coach is de baas en als er geen hiërarchie is dan is elke keuze een goeie keuze.
Hij heeft geen verantwoording af te leggen waarom Romelu de 1e match en Courtois de 2e.

Je kan zelfs zeggen dat hij hem een cadeau deed door hem 2x in de spotlight te zetten. 1 match met huldiging en 1 met de band.

Gebrek aan respect? Als ge fit zijt is uw naam de 1e op het bord en speelt ge altijd. Hoeveel meer erkenning moet ge eigenlijk nog hebben?

Tedesco in de fout met die persconferentie? Maybe, maar misschien ook de enige kans om zijn verhaal uit te leggen. De clan Courtois maakt overal ruzie waar ze komen en vertrekken en het is altijd ieders fout (behalve de zijne). Tedesco zijn baas (Vercauteren) kent Courtois ook al sinds hij tiener was.

Niemand aan Courtois gevraagd of hij dan wou spelen met Alderweireld, Bataille, Vanderheyden en Mechele voor zich? Want dat zijn spelers die weten wat winnen is en voor een titel strijden 😅
Daar gaat het niet over hé. Heb je dat interview wel tegoei beluisterd als ik mag vragen? Courtois is daar als enige (vice-)kapitein sinds het begin van de week en Tedesco heeft geen enkele keer met hem deftig gepraat. Vervolgens krijgt Courtois pas vlak voor de wedstrijd de keuze te horen in verband met de kapiteinsband. Waarom zolang wachten? Je hebt een hele week de tijd gehad daarvoor.

Daar gaat het niet over hé. Heb je dat interview wel tegoei beluisterd als ik mag vragen? Courtois is daar als enige (vice-)kapitein sinds het begin van de week en Tedesco heeft geen enkele keer met hem deftig gepraat. Vervolgens krijgt Courtois pas vlak voor de wedstrijd de keuze te horen in verband met de kapiteinsband. Waarom zolang wachten? Je hebt een hele week de tijd gehad daarvoor.
Als het voor Courtois zo belangrijk was dat hij die match de aanvoerdersband mocht dragen, had hij natuurlijk ook zelf naar Tedesco kunnen stappen om dat te vragen.

Dat zijn gewoon aannames die nergens op zijn gebaseerd, ik kan daar echt niet in mee.

En ik weet dat dit geen Pol en Actua is, maar kunnen we aub ophouden met die koosnaampjes als Thibauke, keeperke, mijneerke,...?
Deze zin in het interview zegt gewoon alles: “Ik had bij de coach aangegeven dat ik mentaal een beetje op was, dat ik het moeilijk had om dinsdag tegen Estland te spelen. Daar is heel de heisa mee begonnen. Tedesco doorzag dit en voelde gewoon aan dat ie er vanonder wou muizen.

Het enige wat Tedesco daar had moeten doen is zeggen, awel das goed, dan mag je dinsdag op de bank plaats nemen.
Maar heel waarschijnlijk minimaliseert Thibaut het en zal het wel iets geweest zijn van: Ik had bij de coach aangegeven dat ik mentaal een beetje op was, dat ik het moeilijk had om dinsdag naar Estland af te reizen. En dat snap ik best he. 20 mei match, 25 mei trouw. Dat is krap. Maar pech dat bij het plannen Martinez nog aan het roer zat. Iets waar de wedding planner geen rekening mee heeft gehouden.

Laatst bewerkt:
Ik veronderstel (en hoop) dat er in die voorbereidingen wel belangrijkere zaken te bespreken en te trainen zijn dan wie die band mag dragen?

Misschien wou hij wachten tot Romelu er ook was om zoiets te beslissen?
- die kan nog gekwetst uitvallen
- kan een winning goal maken in de CL finale
- gezien die zijn ego wil je ook niet de dag erna in de krant "Courtois belangrijker dan Lukaku? Courtois is nu de vice kapitein van de RD"

Wat noemen we trouwens deftig gepraat? Allè waar moet dat dan overgaan zo'n gesprek? En moet hij dat met elke speler doen of enkel met de vice-kapitein?

Goh, natrappen, je kan het zo interpreteren natuurlijk, maar uiteindelijk doet Courtois voor het eerst zijn verhaal en vertelt hij wat er precies gebeurd is in zijn ogen. Moeten we dat dan meteen catalogeren als natrappen? Dat vind ik een moeilijke. Ik ga daar niet direct in mee.

Ik denk dat beide heren na het EK gewoon eens goed met elkaar moeten babbelen als Tedesco nog bondscoach is en dan heb ik er wel nog vertrouwen in dat het nog goed komt.
Ik hoop met u mee, maar betwijfel het ten zeerste.

My god wat een kleuter.

"Ik ben 12e in lijn om aanvoerder te zijn bij Real, maar IK zat er wel ipv jongens met een ballon d'or of 5CL winsten"

Dat ge zo'n zever zelfs aanhaalt en statiek gaat bijhouden hoeveelste in rang ge zijt

Het is nie omdat ge een groot bakkes hebt en veel zegt, dat ge ook iets zinnigs zegt natuurlijk
Ik denk dat je wel wat minimaliseert wat voor een instituut Real Madrid is.
Moest ik 2.564ste in lijn zijn om aanvoerder te zijn bij Real Madrid, heel mijn omgeving zou het 100x op een week moeten aanhoren.

De persoon Courtois vind ik zelf ook niet even leuk, maar hij doet wel wat hij moet doen.
Puntenpakker en speelt bij een van de beste clubs in de wereld. Mag het dan even dat je wel fier bent? Of zelfs een groot bakkes hebt.

Als je op dat niveau niet mag spreken over het team en dat je je vragen stelt over het niveau van je medespelers, dan ben je er niet voor in de wieg gelegd.

Los daarvan wel gewoon oerdom om te vertrekken na Oostenrijk, zeker voor die reden. Maar Tedesco had ook wel gewoon die aanvoerdersband aan hem kunnen geven (zelfs al was hij nog vertrokken na Oostenrijk). Dan voed je dat diva-gehalte wat :D

Ik veronderstel (en hoop) dat er in die voorbereidingen wel belangrijkere zaken te bespreken en te trainen zijn dan wie die band mag dragen?

Misschien wou hij wachten tot Romelu er ook was om zoiets te beslissen?
- die kan nog gekwetst uitvallen
- kan een winning goal maken in de CL finale
- gezien die zijn ego wil je ook niet de dag erna in de krant "Courtois belangrijker dan Lukaku? Courtois is nu de vice kapitein van de RD"

Wat noemen we trouwens deftig gepraat? Allè waar moet dat dan overgaan zo'n gesprek? En moet hij dat met elke speler doen of enkel met de vice-kapitein?
Ik mag toch hopen dat Tedesco niet vlak voor de wedstrijd pas beslist wie hij kapitein gaat maken. :laugh: Zoiets heb je toch echt wel al op voorhand al besloten als coach.

De CL-finale was toen al voorbij trouwens, dus die eerste twee dingen ivm Lukaku slaan nergens op. Je kan in het begin van het seizoen ook uw kapitein bekend maken bij eender welke club/land om vervolgens de dag erna die speler te zien uitvallen voor de rest van het seizoen, als we al rekening moeten gaan houden met dergelijke mogelijkheden... Als beide heren dat gesprek binnenskamers houden, wat je toch zou mogen verwachten, komt dat ook helemaal niet in de gazet.

Punt is gewoon dat Tedesco op dat vlak beter had moeten communiceren. Ik ga het nog eens zeggen: laat dit voor hem ook gewoon een levensles zijn. Hij is nog een jonge coach, dus ik kan absoluut begrijpen dat je dan nog bepaalde kwesties fout aanpakt of verkeerd aanvoelt.

Even iets anders. Ik vraag me wel af waarom Courtois in godsnaam vice/derde kapitein is in een ploeg waar nog iemand als Vertonghen zit bijvoorbeeld. Courtois is toch totaal niet de persoon om kapitein te zijn. Los van het feit dat ik een keeper sowieso al niet de beste optie vind voor zo'n band.

Even iets anders. Ik vraag me wel af waarom Courtois in godsnaam vice/derde kapitein is in een ploeg waar nog iemand als Vertonghen zit bijvoorbeeld. Courtois is toch totaal niet de persoon om kapitein te zijn. Los van het feit dat ik een keeper sowieso al niet de beste optie vind voor zo'n band.
Ik ben ook gewoon van mening dat Vertonghen (of eventueel Lukaku) gewoon de eerste kapitein zou moeten zijn. Een keeper is inderdaad geen ideale optie en in De Bruyne zie ik geen kapitein, net zoals ik dat in Hazard nooit heb gezien.

Maar sowieso moet daar altijd een duidelijke hiërarchie zijn van in het begin van het seizoen en niet: jij mag deze interland kapitein zijn en jij de volgende. Dat kan enkel en alleen maar voor onnodige miserie zorgen zoals nu.

De Bruyne is ook niet de juiste persoon om kapitein te zijn, Hazard was dat ook niet. Na Kompany is die armband puur een manier om de persoon met de grootste status te eren geworden bij de Duivels, niet de persoon met het beste leiderschap.

Nu schuif je gewoon de foute aanpak van Tedesco in de schoenen van Courtois hé.
In dat geval vind ik niet dat Tedesco het fout heeft aangepakt. Courtois en Lukaku zijn de vicekapiteins (zonder hiërarchie) en zouden die speeldag allebei één wedstrijd de aanvoerdersband krijgen. Als Courtois dan gepikeerd is dat het niet de wedstrijd is die hij het liefste wou, dan kan je dat Tedesco niet aanwrijven vind ik.

Ik denk dat je wel wat minimaliseert wat voor een instituut Real Madrid is.
Moest ik 2.564ste in lijn zijn om aanvoerder te zijn bij Real Madrid, heel mijn omgeving zou het 100x op een week moeten aanhoren.

De persoon Courtois vind ik zelf ook niet even leuk, maar hij doet wel wat hij moet doen.
Puntenpakker en speelt bij een van de beste clubs in de wereld. Mag het dan even dat je wel fier bent? Of zelfs een groot bakkes hebt.

Als je op dat niveau niet mag spreken over het team en dat je je vragen stelt over het niveau van je medespelers, dan ben je er niet voor in de wieg gelegd.

Los daarvan wel gewoon oerdom om te vertrekken na Oostenrijk, zeker voor die reden. Maar Tedesco had ook wel gewoon die aanvoerdersband aan hem kunnen geven (zelfs al was hij nog vertrokken na Oostenrijk). Dan voed je dat diva-gehalte wat :D
Ik minimaliseer absoluut het instituut Real Madrid niet hoor.
Ik vind die uitspraak gewoon weinig tot geen meerwaarde hebben.

Uiteraard mag hij fier zijn, uiteraard mag je ook een groot bakkes hebben. Maar van zodra je in Tubize aankomt ben je 1 schakel in het team. Een belangrijke schakel weliswaar en dat respect krijg je ook want je bent incontournable op jou positie.

Je kan geen transfers doen op landenniveau dus je moet het doen met de gasten die naast en voor u staan en hopelijk ze nog iets bijleren.
Je kan ze nog iets bijleren door dingen die je zelf oppikt op training. Of zullen we hem anders ook meteen de selectie laten bepalen?

Mja ga je Courtois de band al beloven voor Lukaku er is?
Zoals ik al zei, wat als er dan een artikel in de krant komt?
Dan is Romelu in zen gat gebeten. Je kan dan nog proberen nuances aan te brengen maar daar gaat het publiek nog Courtois niet meer naar luisteren hoor en die rollen dan nog omkeren is gegarandeerd miserie

Tedesco zal ook wel boter op zijn hoofd hebben, maar zo plots vertrekken is zeer kinderachtig hè. Had Tedesco hem op dinsdag al gezegd dat hij kapitein mocht zijn, zou hij dan anders reageren?

De Bruyne is ook niet de juiste persoon om kapitein te zijn, Hazard was dat ook niet. Na Kompany is die armband puur een manier om de persoon met de grootste status te eren geworden bij de Duivels, niet de persoon met het beste leiderschap.
Tgoh, de Bruyne is ook vice kapitein onder Guardiola. Dus zo gek vind ik het niet, maar een Vertonghen of Lukaku zijn echt wel de beste opties. Want die 2 zijn naast het veld misschien wel het belangrijkste voor de ploeg.

Ik blijf de hoofdschuldige Tedesco vinden hoor. Hij had het licht gezien om een beurtrol te nemen voor Vice. Terwijl elke coach weet dat duidelijkheid een key point is binnen een ploeg. Zie je ook met die coaches die het goed vinden om penalties door spelers zelf te laten beslissen. Dat werkt gewoon nooit.

En dan die hele afhandeling ervan door Tedesco omdat hij hem ff wilt stellen. Wel het is duidelijk nu we zijn 1 van de beste keepers kwijt en we hebben mediocre coach er bij met een Napoleon complex.

Hopelijk buiten na het EK, voor mij mocht al maanden geleden zelfs

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan