De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
De buitenlander die ons leidt liet eveneens zijn ego de bovenhand nemen. Ik denk dat dit soort melodramatische shit wel vaker voorvalt in de topsport, maar zelden zie je een coach zijn beste speler zo publiekelijk afvallen. Dit was de actie van een coach die zich wou bewijzen en zijn eigen ego eveneens belangrijker vond dan het team en de resultaten. En Tedesco heeft ook nog niet de indruk gegeven dat zijn coaching en tactieken ons prijzen gaat opleveren, als er 1 positie is die compleet inwisselbaar is, dan is het op dit moment de zijne wel.

Soit, ik vind Courtois ook een ongelofelijke kwal, die achterlijk reageerde toen en ook in dit interview totaal niet door heeft wat er leeft, maar had Tedesco dit binnenshuis proberen oplossen zoals elke normale coach zou doen in plaats van de volgende ochtend meteen 100% te escaleren naar de pers, dan konden we straks normaal wel rekenen op de beste keeper van de wereld in ons doel.

Het enige punt tegen Courtois en voor Tedesco dat je nog kan geven is dat Courtois bij een deel van de ploeg duidelijk niet goed ligt. Maar dat is volgens mij ook niet bepaald iets nieuws, en op het veld kon je daar nooit iets van merken. En ik denk dat zelfs al vind je een Casteels of een Kaminski een toffere peer dan Courtois, dat je als verdediger op het veld toch liever Courtois in je rug hebt dan een van die twee.
Dat eerst vind ik dus onzin. Een speler die gewoon de groep in de steek laat tegen de instructies van de trainer in, dat valt echt niet zo vaak voor, en zorgt zo goed als altijd voor een hoop drama. In zo'n situatie moet de trainer zich laten gelden, er is gewoon geen andere keuze. De trainer is nummer 1, vanaf die een signaal geeft dat die over zich heen laat lopen is hij eigenlijk de groep kwijt.

Laten we niet vergeten dat het nog altijd Courtois was die het afbolde he. Hij zette Tedesco in een lastig parket, en niemand anders. Tedesco had in feite twee keuzes: de waarheid vertellen of een excuus verzinnen voor Courtois, zoals Martinez dat zou gedaan hebben. Courtois had gewoon z'n staart moeten intrekken, tegen z'n goesting in blijven en daarna z'n ongenoegen uiten aan de bondscoach. Als er daarna geen begrip of respect zou gekomen zijn van Tedesco, dan kan je je vragen beginnen stellen, maar Courtois heeft daar dus anders over beslist.

Beiden hebben het hier dom gespeeld imo.

Courtois was kinderachtig maar Tedesco heeft alles vanuit zijn standpunt op het straat gesmeten. Enerzijds is het leuk dat je niet de standaardantwoorden krijgt. Anderzijds kom je nu uit op een welles nietes spelletje en wij weten eigenlijk niet hoe het écht is gelopen.

Als Tedesco zijnde zou je hier toch wel moeten geschaakt hebben om de huidige situatie te voorkomen. Uiteindelijk ben je effectief een beetje de begeleider van Down The Road als je coach bent van zo een voetbalploeg met alle megalomane en losgeslagen personages die voetballers zijn.

Maar bon, wel geneigd om Tedesco het voordeel van de twijfel te geven in deze zaak.

Het geeft gewoon perfect aan hoe ridicuul die voetbalwereld in elkaar zit. Zolang je maar de juiste clubkleuren draagt/hebt gedragen of goed genoeg bent, kun je je gewoon alles permitteren en is het alleen de schuld van een ander. Het moest eens een Mignolet, Batshuayi of Mertens zijn geweest.

Dat Tedesco, mogelijks door zijn onervarenheid, het anders had moeten aanpakken, akkoord, maar hoe Courtois hier de deur dicht trapt is toch echt wel zijn eigen keuze.

En je denkt dat Mbappé, Ronaldo, Messi, Neymar, Zlatan, Bale, Haaland,... geen ego hebben of hadden? Allemaal de vedetten van hun ploeg, net zoals Courtois.

Pas op, hij heeft verkeerd gereageerd en dat geeft hij ook toe, maar wat ik lees over Tedesco doet mij toch enorm de wenkbrouwen fronsen.
Je mag/moet een ego hebben als topvoetballer, alleen is het probleem dat je bij een landenploeg vasthangt aan je medespelers en dat is (imo) de grootste fout van Courtois. Hij geeft er daar weer een paar een steek onder water, maar je moet er wel nog x aantal jaar mee door. In een clubelftal ga je uiteindelijk wel op je waarde zitten qua ploeg/ploeggenoten, maar binnen een nationaal elftal is sfeer wel heel belangrijk.

Dat het langs beide kanten slecht aangepakt is akkoord, maar voor mij is het grootste probleem gewoon dat quasi elke Rode Duivel gewoon in het kamp Tedesco zit en da's wel veelzeggend over hoe het er achter de schermen aan toegaat.

Grootste voordeel dat we hebben als hij terugkeert is dat hij als keeper niet echt ambetant kan lopen van zijn plaats in de ploeg/zijn rol. Uiteindelijk zet ge die in de goal en klaar. Dat komt dus wel goed.

Dat het langs beide kanten slecht aangepakt is akkoord, maar voor mij is het grootste probleem gewoon dat quasi elke Rode Duivel gewoon in het kamp Tedesco zit en da's wel veelzeggend over hoe het er achter de schermen aan toegaat.

Dit wordt vaak gezegd, maar is dat wel zo? Welk bewijs hebben we daarover gezien of gelezen?

Vertonghen die als kapitein wellicht iets moest zeggen, maar er niet bij was en Courtois niet gehoord had. En dus enkel maar kon herhalen wat hij van Tedesco heeft gehoord.

De rest heeft/had vermoedelijk spreekverbod hierover, net zoals Courtois blijkbaar had.

De enige speler met wie Courtois blijkbaar wel heeft overlegd was Lukaku en die heeft dan ook volgens Courtois correct gereageerd.

Het is dus niet omdat niemand openlijk Courtois steunt of Tedesco aanpakt dat ze daarom allemaal in "kamp Tedesco" zouden zitten. Ik vermoed dat de meesten gewoon het liefste dit snel zien overwaaien.

Laatst bewerkt:
Dit wordt vazk gezegd, maar is dat wel zo? Welk bewijs hebben we daarover gezien of gelezen?

Vertonghen die als kapitein wellicht iets moest zeggen, maar er niet bij was en Courtois niet gehoord had. En dus enkel maar kon herhalen wat hij van Tedesco heeft gehoord.

De rest heeft/had vermoedelijk spreekverbod hierover, net zoals Courtois blijkbaar had.

De enige speler met wie Courtois blijkbaar wel heeft overlegd was Lukaku en die heeft dan ook volgens Courtois correct gereageerd.

Het is dus niet omdat niemand openlijk Courtois steunt of Tedesco aanpakt dat ze daarom allemaal in "kamp Tedesco" zouden zitten. Ik vermoed dat de meesten gewoon het liefste dit snel zien overwaaien.
Carrasco, Meunier en er zijn er toch nog die publiek gezegd hebben dat ze teleurgesteld waren in Courtois? Dat zijn degene die ik rap vind met Google iig.

Dit wordt vazk gezegd, maar is dat wel zo? Welk bewijs hebben we daarover gezien of gelezen?

Of alle spelers in kamp Tedesco zitten, weten we uiteraard niet, maar er zijn er toch genoeg die min of meer hebben laten weten dat ze niet gediend waren van het gedrag van Courtois.

Sorry maar als je het ego van de spelers moet strelen om goed te doen voor hen, nee dank u de gouden generatie noemen ze dat dan. Geef mij maar de ploeg van 1986 hard werken als ploeg en een prachtige resultaat neer zetten een resultaat dat ik toch veel mooier vind dan die derde plaats in Rusland.

De ploeg van 86 blijft de beste nationale ploeg vol Grinta opofferingen echt een ploeg die er voor ging en waar je trots op kan zijn als Belg echte krijgers waar iedereen ter wereld respect toonde, niet dat gedoe met Courtois dat heel de ploeg in een lachertje zet over heel de wereld.

Sorry maar als je het ego van de spelers moet strelen om goed te doen voor hen, nee dank u de gouden generatie noemen ze dat dan. Geef mij maar de ploeg van 1986 hard werken als ploeg en een prachtige resultaat neer zetten een resultaat dat ik toch veel mooier vind dan die derde plaats in Rusland.

De ploeg van 86 blijft de beste nationale ploeg vol Grinta opofferingen echt een ploeg die er voor ging en waar je trots op kan zijn als Belg echte krijgers waar iedereen ter wereld respect toonde, niet dat gedoe met Courtois dat heel de ploeg in een lachertje zet over heel de wereld.
Toen had ge ook problemen. Ik dacht bv. tussen Scifo en Pfaff. Iets van alle tijden.

Carrasco, Meunier en er zijn er toch nog die publiek gezegd hebben dat ze teleurgesteld waren in Courtois? Dat zijn degene die ik rap vind met Google iig.

Of alle spelers in kamp Tedesco zitten, weten we uiteraard niet, maar er zijn er toch genoeg die min of meer hebben laten weten dat ze niet gediend waren van het gedrag van Courtois.

Bwa, Meunier zat/zit niet eens meer bij de Rode Duivels dus dat is allemaal hearsay. Net zoals Vertonghen, Castagne en Carrasco die zelfs duidelijk aangaven dat ze de uitleg enkel van Tedesco gekregen hadden maar voor de rest niks wisten. Als Courtois aanvoelt wat hij nu heeft beschreven en Tedesco doet alsof hij niet weet hoe het komt (ik stelde me meteen vragen bij die gespeelde verontwaardiging in dat eerste interview over de zaak, alsof hij echt niet wist wat het probleem was) dan is het natuurlijk niet moeilijk dat hij een gekleurd verhaal in zijn voordeel vertelt aan de rest van de groep.

Alderweireld daarentegen heeft heel sereen en neutraal gereageerd en Lukaku, de enige die blijkbaar de echte toedracht kende, heeft alles zoals het hoort intern gehouden.

Allesbehalve overtuigend voor mij dat "quasi elke Rode Duivel" in het kamp Tedesco zou zitten dus, integendeel.

Wel grappig dat je dan de ploeg en het WK eruit haalt waar er gewoon constant wrevel was tussen verschillende ego's. (Pfaff, Vandereycken, Vercauteren, Scifo, Van der Elst,...). Het was gewoon één en al conflict toen.

Kijk, voor mij moet een bondscoach dit soort situaties ontmijnen in plaats van net doen ontploffen. Los van het feit dat Courtois zwaar in fout was, is het Tedesco's ingrijpen dat er een Groot Probleem van heeft gemaakt. Ook binnen de ploeg. Met zo'n actie weet je dat je een speler volledig kwijt bent zolang jij aan het roer staat. En als je de beste keeper van de wereld zo bij het grof vuil zet, dan pak je als trainer best straks een prijs. Onze verdediging is al by far onze zwakste schakel, Courtois in doel maakt dan een wereld van verschil. Als ik moet kiezen tussen Courtois in de ploeg of Tedesco op de bank dan kies ik altijd voor Courtois hoor.

Courtois heeft eigenlijk ook gewoon de foute positie gekozen hé. Dat soort ego als doelman, dat is moeilijk. Doelmannen in het algemeen worden traditioneel ondergewaardeerd in het voetbal, je ziet dat hier ook al aan de reacties.

Kijk, voor mij moet een bondscoach dit soort situaties ontmijnen in plaats van net doen ontploffen. Los van het feit dat Courtois zwaar in fout was, is het Tedesco's ingrijpen dat er een Groot Probleem van heeft gemaakt. Ook binnen de ploeg. Met zo'n actie weet je dat je een speler volledig kwijt bent zolang jij aan het roer staat. En als je de beste keeper van de wereld zo bij het grof vuil zet, dan pak je als trainer best straks een prijs. Onze verdediging is al by far onze zwakste schakel, Courtois in doel maakt dan een wereld van verschil. Als ik moet kiezen tussen Courtois in de ploeg of Tedesco op de bank dan kies ik altijd voor Courtois hoor.

Courtois heeft eigenlijk ook gewoon de foute positie gekozen hé. Dat soort ego als doelman, dat is moeilijk. Doelmannen in het algemeen worden traditioneel ondergewaardeerd in het voetbal, je ziet dat hier ook al aan de reacties.
Dat zie je helemaal niet aan de reacties. Je kunt iemand nog altijd een absolute kwal vinden en toch toch zijn kwaliteiten waarderen. Ik zal ook zeker niet zeggen dat ik hem niet meer bij de RD wil zien. Ik hoop nog altijd dat dit goed komt zo snel mogelijk. Alleen zal het op dit moment van Courtois moeten komen.

Ik zie ook niet in waarom Tedesco maar beter een prijs moet pakken. Alsof we favoriet zijn met Courtois erbij. Dat we moeten presteren, akkoord, maar een tornooi staat of valt niet met een prijs. Toch zeker niet wanneer je niet bij de topfavorieten behoort. Dat is de lat nu al onrealistisch hoog leggen om achteraf weer de schuld bij 1 persoon te leggen.

Dat zie je helemaal niet aan de reacties. Je kunt iemand nog altijd een absolute kwal vinden en toch toch zijn kwaliteiten waarderen. Ik zal ook zeker niet zeggen dat ik hem niet meer bij de RD wil zien. Ik hoop nog altijd dat dit goed komt zo snel mogelijk. Alleen zal het op dit moment van Courtois moeten komen.

Ik zie ook niet in waarom Tedesco maar beter een prijs moet pakken. Alsof we favoriet zijn met Courtois erbij. Dat we moeten presteren, akkoord, maar een tornooi staat of valt niet met een prijs. Toch zeker niet wanneer je niet bij de topfavorieten behoort. Dat is de lat nu al onrealistisch hoog leggen om achteraf weer de schuld bij 1 persoon te leggen.
Totaly my point .
Courtois is de beste keeper van de wereld , maar zen ego is nog groter ( en ja als Ronaldo , Messi dit zou doen zeg ik gewoon hetzelfde .)

Dat zijn spitsen.. Die scoren.. Oneindig veel belangrijker dan een keeperke

Een prijs pakken is misschien overdreven, maar als hij nu geen deftig resultaat pakt, nadat hij de beste keeper van de wereld bij het grofvuil heeft gezet, dan hoop ik toch echt dat onze bond hem buiten keilt.

De bond heeft 1 ding duidelijk gemaakt bij de aanstelling van een nieuwe coach, die politiek van Martinez waarbij verschillende spelers privileges kregen moest eruit. Zeker omdat er veel nieuwe spelers ingepast moesten worden. Als je dan nog met die mentaliteit je ploeg managed dan ontstaan er pas problemen. Wel dat is wat Tedesco ook gedaan heeft. Gedaan met die flauwe zever van afhaken voor lastige verplaatsingen. Courtois had de pech dat zijne trouw net dan gepland was en is het eerste slachtoffer hiervan geworden. Gegokt en verloren ...

Ik vind het vreemd dat Courtois nog op zo veel bijval kan rekenen.
Hij loopt altijd te wenen dat hij niet genoeg geapprecieerd wordt. Die heeft echt last van grootheidswaanzin.

Goed, ik ben geen voetbalfan en het kan mij weinig schelen waar België eindigt op het toernooi.

Maar het moge duidelijk zijn dat Courtois een dikke kwal is. En dat is zijn gezicht naar buiten. Ik wil niet weten wat voor etter en huilebalk het is binnenskamers.

Mja, die blessure is voor Tedesco natuurlijk een geluk bij een ongeluk. Hierdoor kan hij hem zelfs niet meepakken, dus kan dat ook niet tegen hem gebruikt worden wanneer het EK zou tegenvallen.

Maar zoals @Sir.Killalot aangeeft, ik vind ook dat Courtois hier serieus ondergewaardeerd wordt, tot hem een "keeperke" noemen toe.

Dat is gewoon de beste Belgische keeper ooit, al een paar jaar de beste ter wereld, in Madrid door velen zelfs als beste doelman van Real ooit beschouwd en als hij op niveau terugkeert en nog wat prijzen pakt met Real mss wel één van de zoniet de beste en meest succesvolle keeper ooit ter wereld.

En wij bekijken hem grofweg als inwisselbaar en "Thibaut de kwal". In pakweg Brazilië, Argentinië of eender welk Oost-Europees land is dat een halve god en nemen ze zijn scherpe kantjes er gewoon bij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan