De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vrees dat we De Cuyper ten vroegste pas na het EK gaan zien. Als hij hem nu nog niet selecteert, gaat hij hem voor het EK ook niet selecteren. Tenzij uit 'noodzaak' als er veel blessures zijn.
Dat denk ik ook. En als hij zijn basisplek niet opnieuw verovert, gaat die kans sowieso quasi 0 zijn. En ergens begrijpelijk dan.

Ik vind het een slecht argument. Er is niks mis met basisspeler te zijn bij de 12de in de Bundesliga. Wat niet wilt zeggen dat De Cuyper geen betere optie kan zijn.
Uiteraard is daar niks mis mee.

Maar ik heb het gevoel dat Tedesco Deman oproept/kansen geeft enkel omdat die in de Bundesliga speelt en dat op zich vind ik gewoon fout. Net hetzelfde als pakweg een Mangala of Lavia enkel en alleen omdat die in Engeland spelen de voorkeur zouden krijgen op een Vermeeren. Terwijl de ene bij een degradatiekandidaat speelt en de andere bij een middenmoter 3de keus is op het middenveld (nu wel geblesseerd). Idem wanneer pakweg een Vranckx die bij Wolfsburg speelt de voorkeur zou krijgen.

Veel spelers in het buitenland zijn echt niet beter dan wat in België rondloopt, maar toch lijkt het dat louter daar spelen voor een (buitenlandse) bondscoach toch een plus is.

Maar ik heb het gevoel dat Tedesco Deman oproept/kansen geeft enkel omdat die in de Bundesliga speelt en dat op zich vind ik gewoon fout. Net hetzelfde als pakweg een Mangala of Lavia enkel en alleen omdat die in Engeland spelen de voorkeur zouden krijgen op een Vermeeren. Terwijl de ene bij een degradatiekandidaat speelt en de andere bij een middenmoter 3de keus is op het middenveld (nu wel geblesseerd). Idem wanneer pakweg een Vranckx die bij Wolfsburg speelt de voorkeur zou krijgen.

Veel spelers in het buitenland zijn echt niet beter dan wat in België rondloopt, maar toch lijkt het dat louter daar spelen voor een (buitenlandse) bondscoach toch een plus is.
We weten natuurlijk niet wat de redenen zijn om bepaalde spelers wel of niet te selecteren. Dus kan zijn dat hij een voorkeur heeft voor spelers in een sterkere competitie. Alleen is de vraag dan waarom hij een Zinho selecteert en niet bijvoorbeeld een De Winter (die toch ook redelijk wat speelt bij Genoa).

Ik denk dat trainers ook meer naar profielen kijken (een Mangala en Vermeeren zijn gewoon totaal andere type spelers bijvoorbeeld). Dan kan wel eens iemand die misschien iets minder is de voorkeur krijgen vanwege zijn profiel. Bij jonge spelers, die nog uitkomen voor de u21, wordt misschien ook de afweging gemaakt tussen belangrijk zijn bij de u21 en bankzitter (met weinig perspectief op minuten) bij de eerste ploeg.

Ik wil nogmaals niet zeggen dat ik alle begrijp, noch dat de kritiek onterecht is, maar zoals ik eerder al eens zei, trainers hebben vaak een andere kijk op voetbal dan ons als supporter. Wat niet wilt zeggen dat ze het altijd juist hebben.

Dat zal inderdaad mee spelen.

Ik begrijp nog wel dat hij - algemeen gesproken - Bundesliga spelers hoger inschat dan JPL spelers. Probleem bij Deman is dat die bij Bremen niet lijkt te spelen op de linksback positie. Dus als je die wil gebruiken moet je eigenlijk je hele systeem veranderen (m.a.w. geen achterlinie van 4 maar eerder van 5 - met 3 CV's dus). Of je moet hem gewoon als flankaanvaller beschouwen, maar daar hebben we al genoeg spelers lopen.

Je andere punten zijn inderdaad ook voor discussie vatbaar: de afweging tussen een speler bij een JPL topclub versus een speler bij een (bv.) Bundesliga degradatiekandidaat, of een JPL speler die elke week speelt versus een PL speler die vooral op de bank zit.

Dat is altijd een moeilijke balans natuurlijk. Tedesco geeft, net als de meeste coaches voor hem, de voorkeur aan spelers in buitenlandse competities (in zijn geval met een bias naar de Bundesliga).

da's vaak federale politie ook he, die zouden ze dan gewoon van Brussel naar Leuven kunnen verplaatsen.
Politiezones en zomaar over de regiolijn gaan? No-go.

Reëel voorbeeld: jongen van 14 vermist na nachtje uit, zoekactie met de ouder in de combi. Bij een boerenweg binnendoor stopt de combi "hier stopt onze regio". Jongen 4u later teruggevonden 200m in het andere dorp, in de berm.

Maar dat terzijde.

Dat is een lokale politie-actie, die is gebonden aan de politiezone.
voor de federale politie is die "politiezone" het federale grondgebied.

Boeiend experiment, anderzijds is dit dan misschien weer overdreven? Een onuitgegeven 4-mans defensie die in balbezit naar een 3-mans defensie moet vloeien, en met voor hen ook een onuitgegeven middenveld. Dat is wel heel veel vragen van spelers die nog nooit hebben samengespeeld.

Als dat niet zo goed loopt, of bepaalde spelers halen geen goed niveau ... leer je daar dan veel uit?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan