De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Castagne gaat altijd eerste keuze zijn op de RB, maar Debast mag ook wel eens ipv Faes spelen. En dan Deman op LB. Tegen een betere tegenstander dan als oefenmatch.

Hoe je iemand als Debast laat starten op RB terwijl die daar (nog?) nooit heeft gespeeld is toch compleet onbegrijpelijk. Zet die dan gewoon centraal en roep een echte rechtsachter op om daar uit te spelen. Wat heb je daar nu in hemelsnaam aan?

Hoe je iemand als Debast laat starten op RB terwijl die daar (nog?) nooit heeft gespeeld is toch compleet onbegrijpelijk. Zet die dan gewoon centraal en roep een echte rechtsachter op om daar uit te spelen. Wat heb je daar nu in hemelsnaam aan?
Dat was toch puur om Deman in balbezit over Carrasco te kunnen laten gaan? Zodat je met 3 verdedigers bleef staan.

Zeker maar dan snap ik weer niet waarom je De Cuyper niet test.

Ik ben het gewoon eens met Eddy Snelders. We komen goed weg met die ballen op het doelhout. En Openda had altijd moeten scoren.

Ik verwacht zoals Filip Joos dat we op het EK Alderweireld/Vertonghen gaan zien. Theate LB en Castagne RB

Match kon mijn aandacht niet vasthouden.

Debast redde zich redelijk goed op de RB, maar is wel een noodoplossing. Die zijn evolutie zit wel snor zo te zien, ook al was het een makke match. Maar vermoedelijk toch nog net te licht op internationaal niveau.

Deman was niet slecht, maar de voorzetten waren dramatisch voor een LM. Echt afschuwelijk.

Openda was snel... En daarmee is alweer alles gezegd. Ik zie die toch zelden echt lekker afwerken. Het is vaak een hobbelbal die haast per toeval binnendwarrelt en dat gevoel blijft wel terugkeren. Zeker bij de Rode Duivels. Het is ook wel een extreem moeiijke positie, wat Lukaku zijn prestaties des te indrukwekkender maakt. Er zit potentieel, maar hij moet toch het Doku-stapje nog zetten om écht top te worden.

Blij dat ik niet opgebleven ben om die match te kijken. Ik krijg meer en meer zware Martinez-vibes bij de selectiepolitiek en positie-invulling.
Dit is toch echt compleet anders dan Martinez? Ik begrijp in de verste verte de vergelijking niet. Tenzij je puur bedoelt dat hij spelers wel of niet selecteert die wij anders wel of niet zouden meenemen.

Openda is zo een beetje het tegenovergestelde van wat Lukaku was op die leeftijd.

Lukaku was van nature een echte afwerker. Openda blijkbaar niet.
Lukaku zijn looplijnen waren (vroeger) redelijk slecht. Daar is Openda wel een pak beter in.
Lukaku zijn balcontroles lieten (vroeger) vaak te wensen over. Dat is geen issue bij Openda.
Beiden wel snel natuurlijk.

Lukaku heeft zich naargelang hij ouder werd serieus ontwikkeld wat betreft die zwakkere punten.

We mogen toch hopen dat Openda nog een paar stappen zet tegen dat Lukaku op pensioen gaat, want ik zie niemand anders die rol overnemen. In het slechtste geval zet je misschien Trossard als spits :unsure:
Maar bon, het zit er bij Openda wel nog in vind ik, hij is echt wel sterk bezig in Duitsland, en als hij gisteren 1 goal gemaakt had uit zijn 3-tal kansen dan spraken we er nu misschien niet over.

Zeker maar dan snap ik weer niet waarom je De Cuyper niet test.

Ik ben het gewoon eens met Eddy Snelders. We komen goed weg met die ballen op het doelhout. En Openda had altijd moeten scoren.
Ik zei het vooraf ook al, met zo'n volledig nieuwe achterhoede en middenveld kan je die jongens individueel niet beoordelen. Ook het systeem kan je dan moeilijk beoordelen, want iedere speler staat nog zoekende op het veld. Desondanks vond ik dat de organisatie wel redelijk goed zat, al kwam dat natuurlijk ook omdat Servië nauwelijks druk zette. Ik zag vooral een probleem op de rechterflank, waar eerst Bakayoko en dan Lukebakio op een eiland stonden omdat Debast altijd achteraan bleef. Ik denk dat het de bedoeling was dat Vermeeren in balbezit dan wat meer de rechterflank moest opzoeken in steun van Bakayoko/Lukebakio, maar dat kwam er toch minder goed uit. Dus op dat vlak vind ik wel dat het systeem niet geslaagd was.

De enige speler waar je wel een individueel oordeel over kan vellen is Openda. Zoals hierboven al door anderen gezegd waren zijn positiespel, zijn balaannames en zijn samenspel wel in orde, maar zijn afwerking was toch echt ondermaats. Had hij 1 of 2 van die goals gemaakt hadden we gezegd dat hij een heel goede match heeft gespeeld.

Voor de rest blijven de conclusies zoals ze hiervoor al waren.

Ik denk dat je geen enkele trainer gaat vinden die de 26 namen gaat selecteren die wij logisch vinden :unsure: .

logisch vinden =/= zelfde namen selecteren die wij willen.

Batshuayi? De Cuyper? Vranckx? Vanheusden? Spilleers?

Allez, dat is geen kwestie meer van "goh, ik zie ze niet graag spelen maar ik snap de selectie wel". Er zijn echt geen objectieve criteria te vinden die niet enkel de selectie maar ook de speelminuten legitimiseren voor die spelers.
Bij Tielemans, Carrasco en Deman ga ik niet akkoord met de selectie of speelminuten, maar ik begrijp wel waarom ze opgeroepen worden of kansen krijgen.

Zo'n Vermeeren, nog geen maand geleden werd die enkel last minute opgeroepen en zei Tedesco eerst dat hij dat profiel niet nodig had en nu begint die aan de match. Terwijl de situatie weinig tot niets veranderd is. Wederom een voorbeeld van de ondoorgrondelijke beweegredenen van deze Tedesco inzake selectiepolitiek.

Ik heb gisterenavond een fijne wandeling gemaakt. Toen ik thuis kwam was de match al meer dan een halfuur bezig. Daarna ook gewoon wat anders gekeken. Dat is toch niet om aan te zien deze vriendenmatch zonder fans.

logisch vinden =/= zelfde namen selecteren die wij willen.

Batshuayi? De Cuyper? Vranckx? Vanheusden? Spilleers?

Allez, dat is geen kwestie meer van "goh, ik zie ze niet graag spelen maar ik snap de selectie wel". Er zijn echt geen objectieve criteria te vinden die niet enkel de selectie maar ook de speelminuten legitimiseren voor die spelers.
Bij Tielemans, Carrasco en Deman ga ik niet akkoord met de selectie of speelminuten, maar ik begrijp wel waarom ze opgeroepen worden of kansen krijgen.

Zo'n Vermeeren, nog geen maand geleden werd die enkel last minute opgeroepen en zei Tedesco eerst dat hij dat profiel niet nodig had en nu begint die aan de match. Terwijl de situatie weinig tot niets veranderd is. Wederom een voorbeeld van de ondoorgrondelijke beweegredenen van deze Tedesco inzake selectiepolitiek.
Waarom niet akkoord met Deman? Ik heb die geen minuut zien spelen bij Bremen, dus zou wel willen weten waarom hij wel of niet een selectie of minuten zou verdienen.

Ik begrijp als supporter ook niet waarom Batshuayi, Vranckx en Vanheusden erbij zitten. De alternatieven zijn dan Cuypers, Heynen en De Winter zeker? Dan zitten we met het type speler waar Tedesco waarschijnlijk rekening mee houdt gok ik. En uiteindelijk is het opvulsel, dat normaal geen 30 minuten gaat spelen op een groot tornooi (Tenzij Vranckx in de winterstop weggaat bij Wolfsburg en in vorm geraakt). We hebben het over de laatste in het rijtje aanvallers, middenvelders en verdedigers. Niet een Witsel, die duidelijk niet meer rendeerde en toch als eerste op het wedstrijdblad stond.

Spileers is er puur bijgekomen omdat hij bij de u21 zat en Vanheusden een dag voor de match uitviel. Dat is nu toch echt geen issue lijkt me. Die gaat waarschijnlijk geen minuut spelen, net als Vanheusden waarschijnlijk, als die fit was gebleven.

De Cuyper had ik ook graag gezien, maar nogmaals, die is bankzitter bij een ploeg dat niet draait in België. We moeten hem ook niet overschatten om die per se in de basis van de RD te willen hebben (op dit moment).

Ik vind de vergelijking met Martinez echt onbegrijpelijk imo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan