De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben altijd grote fan geweest van Courtois zijn keeperskwaliteiten, ben zelf ook keeper geweest dus een beetje biased. Hij is sowieso de beste keeper ter wereld, maar een zelfs de beste keeper ter wereld is niet onvervangbaar, itt bv De Bruyne.

Als dit allemaal klopt, dan mag Courtois wegblijven, met Casteels hebben we een topvervanger, die ook heel erg professioneel is. En hopelijk Vandevoordt die zich nog sterk kan ontwikkelen.

Eigenlijk is Kevin de enige echte schuldige hier hé

Door geblesseerd te zijn, idd :p

Los daarvan: eigenlijk zou KDB als aanvoerder nu eens moeten bellen naar de Thibaut, om te babbelen en te vragen wat er gebeurd is.
Maar gezien het verleden tussen die twee weet ik ook niet of dat zo maar gaat gebeuren :unsure:

Terwijl, het gaat dus om een privégesprek tussen Tedesco en Courtois, waar het duidelijk fout gelopen is, waar ze tegenstrijdige verklaringen over geven. Maar louter omdat het Courtois de eikel is, geloven we collectief Tedesco. Met naïeve zaken als "waarom zou Tedecso daarover liegen" erbovenop. Tja.

Mij lijkt het dan eerder dat ik neutraal probeer te kijken naar de zaken en jullie vooral vanuit een afkeer voor Courtois reageren, maar soit.

ja, dat is hier ook een forum hé. En met alle respect, het enige wat jij al tientallen posts herhaalt is "waarom geloven we Tedesco op zijn woord?".

Zo kan je nog paar uur doorgaan hier tot Courtois zelf met een standpunt komt, hetgeen hij nota bene al gedaan heeft en waarin een kans heeft gehad om duidelijkheid te scheppen.

Maar neen. Men doet dat omdat:
  • Courtois een geschiedenis heeft met dit soort eikelgedrag
    • En dan gaat het niet over 1 verhaaltje, maar over vele verhalen waarvan er ook een deel gewoon aangetoond zijn (zijn vertrek bij Chelsea, zijn commentaren over Atletico, ...)
  • Tedesco werkelijk geen enkele reden heeft om over dit te liegen
  • Er nog altijd niets of niemand de versie van Courtois steunt
  • Een hele hoop insiders (die persoonlijk en via hun werkgever Courtois heel vaak ophemelen: het is niet alsof hij al jaren persona non grata is) allemaal hetzelfde zeggen
Enfin, het zijn geruchten, en we zullen wel zien wat er van aan is (als de waarheid al ooit echt naar boven komt) maar als dit allemaal een ongefundeerde heksenjacht is (en dat punt kan je zeker maken) dan zit jij toch aan de andere kant van het spectrum vind ik, waarbij je Courtois wel enorm veel krediet geeft. Dat mag natuurlijk, maar ik vind echt niet dat je volledig neutraal overkomt. Ik ook niet, voor alle duidelijkheid.

- Dat het een eikel is bewijst niks imo. Of gaan we elke eikel bij voorbaat in een discussie als schuldige aanduiden. Louter omdat hij een geschiedenis heeft?
- Dat zeg jij, Tedesco heeft wel degelijk een reden om dit naar zijn hand te draaien. Uiteraard. We zijn toch echt niet zo naïef?
- En ook niemand de versie van Tedesco. Nee, ook Vertonghen niet. Kan ook moeilijk anders, want niemand was erbij, het was een privégesprek tss Courtois en Tedesco.
- Welke insiders dan? De pers?

ja, dat is hier ook een forum hé. En met alle respect, het enige wat jij al tientallen posts herhaalt is "waarom geloven we Tedesco op zijn woord?".

Zo kan je nog paar uur doorgaan hier tot Courtois zelf met een standpunt komt, hetgeen hij nota bene al gedaan heeft en waarin een kans heeft gehad om duidelijkheid te scheppen.

Ja, het is een forum. En ik geef mijn mening. Maar voor je over herhaling van mij spreekt, ten eerste was uw bijdrage behalve wat geestig doen en ook wat veronderstellingen rondstrooien vrij minimaal, ten tweede komt de rest in de discussie ook vooral steeds af met hetzelfde, nl "Courtois is een eikel" en "waarom zou Tedesco liegen".

Soit, ik ga ermee ophouden, want we draaien effectief in cirkeltjes.

@Marsu gaf tenminste een wat meer genuanceerde mening dan "Courtois de eikel, good riddance".

Dit is al jaren aan de gang telkens er een match is die niet belangrijk is of minder moeilijk heeft meneer een pijntje. Op die manier al 16 interlands geskipt .
En waarom zou onze T1 liegen ? voor hem zou het makkelijker zijn dat hij de groep verlaten heeft wegens " blessure "

Door geblesseerd te zijn, idd :p

Los daarvan: eigenlijk zou KDB als aanvoerder nu eens moeten bellen naar de Thibaut, om te babbelen en te vragen wat er gebeurd is.
Maar gezien het verleden tussen die twee weet ik ook niet of dat zo maar gaat gebeuren :unsure:

Eigenlijk nog een reden waarom De Bruyne, Hazard of Courtois nooit kapitein hadden mogen zijn, geen enkele van de drie heeft de persoonlijkheid van een kapitein, jammer genoeg denk ik dat in dat wereldje je ook gewoon één van de beste spelers van je ploeg moet zijn om het respect af te dwingen om kapitein te zijn. De laatste echte kapitein dat Belgie gehad heeft is Kompany en ik zie eerlijk gezegd echt niet iemand die hem snel zal opvolgen of het moet al Onana zijn

een wat meer genuanceerde mening dan "Courtois de eikel, good riddance".
Soms zijn de dingen ook simpel op hun best natuurlijk. Courtois nen eikel die geen plek meer heeft in onze nationale ploeg, twijfel daarover lijkt me niet echt de bedoeling. Good riddance is hetzelfde gezegd maar nog meer tot de essentie gekomen, best knap eigenlijk zelfs.

Mensen halen geregeld terug boven wat er gaande was tussen KDB en TC.
Dat was natuurlijk helemaal niet OK, maar die vrouw speelt al lang geen rol meer in hun leven.
Maar KDB is nu ook al jaren getrouwd met zijn vrouw en kinderen.
TC gaat nu trouwen en heeft ook reeds kinderen.

Zou dat nog altijd een issue zijn? Ik denk dat het vooral het publiek en media zijn die het regelmatig ter sprake brengen, bij duels tussen Manchester City en Real Madrid. Alsof KDB dan 'eindelijk wraak' kan nemen, om er een Griekse tragedie van te maken.

Ik denk dat die verhouding vooral professioneel verloopt, voor zover dat kan, omdat "het een goede keeper blijft" en ze mekaar nog steeds zullen tegenkomen in het nationaal team. Ik moet dan denken aan dé goal tegen Japan, en die opbouw begint met Courtois die de bal gooit naar... KDB nadat die Thibaut geroepen heeft.

Laatst bewerkt:
Er wordt hier vooral gesproken over 'Waarom zou Tedesco liegen?', maar ik vind het belangrijker om te hebben over 'Heeft Tedesco dit wel goed aangepakt?'

Ik vind dat hij hier al iets te makkelijk goede punten voor krijgt. Ik wil hem hier ook nog geen slechte punten voor geven. De komende maanden zullen het uitwijzen.

Maar hij gooit zijn keeper hier wel publiekelijk onder de bus, voor iets dat ook misschien intern verder uitgepraat had kunnen worden. Dat doe je niet zomaar natuurlijk, dat betekent dat je een hard statement wil maken. Tijd zal uitwijzen of dit goed zal uitpakken...

Er wordt hier vooral gesproken over 'Waarom zou Tedesco liegen?', maar ik vind het belangrijker om te hebben over 'Heeft Tedesco dit wel goed aangepakt?'

Ik vind dat hij hier al iets te makkelijk goede punten voor krijgt. Ik wil hem hier ook nog geen slechte punten voor geven. De komende maanden zullen het uitwijzen.

Maar hij gooit zijn keeper hier wel publiekelijk onder de bus, voor iets dat ook misschien intern verder uitgepraat had kunnen worden. Dat doe je niet zomaar natuurlijk, dat betekent dat je een hard statement wil maken. Tijd zal uitwijzen of dit goed zal uitpakken...

Er wordt gezegd (je moet hier tegenwoordig zo praten) dat Courtois vroeg om zijn afwezigheid op een blessure te steken en dat Tedesco hier niet in wou meegaan.

Kan je dat Tedesco kwalijk nemen dat hij de waarheid vertelt (voor zover die uiteraard waar is hé)? Of vind je dat Tedesco had moeten liegen?

Over wat zou die discussie met Courtois allemaal gegaan kunnen zijn vraag ik mij af? Als het niet over het bandje ging, wat dan wel?

Kan je dat Tedesco kwalijk nemen dat hij de waarheid vertelt (voor zover die uiteraard waar is hé)? Of vind je dat Tedesco had moeten liegen?
Beiden zijn een optie hoor. Alsof trainers nooit de waarheid verdraaien of zaken met de mantel der liefde bedekken naar de buitenwereld toe.

Zoals ik zei, hij heeft er voor gekozen om de waarheid te zeggen aan de pers (daar gaan we vanuit). We zullen zien of dit de goede keuze is gebleken.

Beiden zijn een optie hoor. Alsof trainers nooit de waarheid verdraaien of zaken met de mantel der liefde bedekken naar de buitenwereld toe.

Zoals ik zei, hij heeft er voor gekozen om de waarheid te zeggen aan de pers (daar gaan we vanuit). We zullen zien of dit de goede keuze is gebleken.
Tjah Martinez die deed niks anders natuurlijk dan dat soort zaken. En maar rond de pot draaien, tot zelfs vlakaf liegen. Dan heb ik liever zijn tegenpool Tedesco. Maar dit had hij inderdaad iets beter kunnen aanpakken. Ik waardeer eerlijkheid en directheid, maar in de job van bondscoach is dat niet altijd het slimste. Beetje zoals Marsu ook al zei denk ik (best lastig om alles hier bij te lezen zeg :laugh:).

Tis een nieuwe coach natuurlijk die zijn strepen nog wat moet verdienen , we wouden geen peoplemanager meer als Martinez , dan is dit wel een verademing . Je sterren moet je soigneren , maar als die zichzelf onmogelijk maken , wat kan je dan nog doen ?

Ik heb het gevoel dat Courtois zich te goed voelt om zich nog bij deze nieuwe generatie Duivels te mengen. Tis geen Real Madrid , gouden generatie is ten eind , als je daar niet kan mee omgaan , tja .

Er waren ondertussen al een hoop artikels verschenen over onrust binnen de spelersgroep als reactie op het vertrek van Courtois, dat Tedesco eigenlijk moeilijk anders kon dan hierover open te communiceren. Je kan je trouwens wel afvragen wie al de zaken zo vlotjes naar de pers lekt, maar goed, da's weer een andere discussie.

Martinez had natuurlijk ontwijkend en vaag geantwoord, maar waren we dat nu niet net beu? Die gast had totaal geen geloofwaardigheid. Ik hou in elk geval meer van de directe en transparante stijl van Tedesco.

Je kan én open communiceren én een goed people manager zijn. De groep heeft daar ook baat bij omdat men beseft dat je niet met lulkoek moet afkomen of het klein kind uithangen.

Tis een nieuwe coach natuurlijk die zijn strepen nog wat moet verdienen , we wouden geen peoplemanager meer als Martinez , dan is dit wel een verademing . Je sterren moet je soigneren , maar als die zichzelf onmogelijk maken , wat kan je dan nog doen ?

Ik heb het gevoel dat Courtois zich te goed voelt om zich nog bij deze nieuwe generatie Duivels te mengen. Tis geen Real Madrid , gouden generatie is ten eind , als je daar niet kan mee omgaan , tja .
Hoe we wouden 'geen peoplemanager' meer. Ik wil gewoon een coach die resultaten haalt hoor... de rest maakt mij niet uit. What's in a name trouwens, is maar een vaag begrip.

Je laatste alinea is ook maar een pure veronderstelling.

Tjah Martinez die deed niks anders natuurlijk dan dat soort zaken. En maar rond de pot draaien, tot zelfs vlakaf liegen. Dan heb ik liever zijn tegenpool Tedesco. Maar dit had hij inderdaad iets beter kunnen aanpakken. Ik waardeer eerlijkheid en directheid, maar in de job van bondscoach is dat niet altijd het slimste. Beetje zoals Marsu ook al zei denk ik (best lastig om alles hier bij te lezen zeg :laugh:).
Maakt mij weinig uit hoe de coach naar buiten toe communiceert, zolang die de kleedkamer maar op orde heeft/krijgt, zodat alle neuzen in dezelfde richting wijzen.

Andere stijl inderdaad. Niet vergeten dat hij ook Radja naar de exit heeft geleid, onder het mom 'dat hij niet in de tactiek paste' (terwijl we ook goed weten dat er andere redenen waren).

Er waren ondertussen al een hoop artikels verschenen over onrust binnen de spelersgroep als reactie op het vertrek van Courtois, dat Tedesco eigenlijk moeilijk anders kon dan hierover open te communiceren. Je kan je trouwens wel afvragen wie al de zaken zo vlotjes naar de pers lekt, maar goed, da's weer een andere discussie.
Ook dat is nog altijd een keuze hoor.

Tedesco laat nu van in het begin zien dat er met hem niet gesold kan worden. Ook omdat het stilaan moet: het is tijd voor de jonge(re) garde om op te staan, dus vroeg of laat zouden er bij de overdracht conflicten ontstaan. Hij wilt hiermee een duidelijk signaal geven dat niemand boven de groep staat, en dat kan ik alleen maar toejuichen na twee bondscoaches zonder ruggengraat.

:offtopic: "De verhaaltjes van de pers", dat ben ik (niet alleen in het voetbal) al jaren zo beu als kou pap. Het is die mensen hun job van info zo neutraal mogelijk proberen te brengen naar hun lezers dus ik geloof toch nog steeds liever hen dan een individu dat standaard subjectief is. Akkoord dat daar enkele schimmige figuren tussen zitten, maar dat is in elke sector. Want als mensen plots door nieuws van journalisten hun mening bevestigd zien, hoor je hen nooit over de pers klagen.

Je zit natuurlijk nog met 3 vedetten die elk een handleiding nodig hebben , dat je Courtois boven Lukaku in de pikorde zet zou zeker ook te verdedigen zijn , maar Lukaku heeft ook wel eens die steun nodig van een coach . Jammer dat een Courtois daar dan niet kan inkomen , die ziet natuurlijk wat vrienden vertrekken (Hazard/Erwin Lemmens) , de gedachte om nog jaren dan met Kevin te moeten spelen en B-spelers(in zijn ogen) zullen hem ook niet motiveren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan