Ik denk dat we twee dingen kunnen afleiden hier :
1. Courtois is een cringelord ****
2. Dit soort zaken mag je nooit in de pers bespreken
Ik denk dat de waarheid niet in het midden ligt, maar wel meer naar de kant van Tedesco. Courtois zal niet enkel en alleen vanwege die kapiteinskwestie zijn opgestapt en het kan haast niet anders dat er meer achter zit dan dat hij in Oostenrijk al kapitein wou zijn. Dat kan haast niet anders. Hij wist de regeling op voorhand en stemde er mee in. Er moet iets bijkomend zijn. Misschien heeft hij aangegeven dat hij nog maar één match in hem had zitten, misschien is zijn verloofde beginnen memmen, misschien is hij bang dat hij na komend weekend niet meer ongestraft heel vrouwelijk Limburg kan vragen om eens af te komen , ...
Ik denk dat
@stungunner gelijk heeft als hij bijvoorbeeld zegt dat Vertonghen het verhaal bevestigd hoorde door de bondscoach, niet door Courtois zelf. En ja, Tedesco kan het niet maken om een speler zomaar te kakken te zetten als er niets van aan is. Maar misschien is zijn verhaal ongeveer correct, maar tegelijk onvolledig. Misschien is er tussen coach en speler iets verloren gegaan op vlak van communicatie.
Dat gezegd zijnde is het vermoedelijk wel Courtois die in de fout is gegaan. En hij moet zijn vader een paar kletsen geven met de boodschap om zijn muil te houden in de pers.
Heel dat voorval is echter gaan overkoken omdat Tedesco het in de pers heeft gegooid. Ik vermoed dat hij dacht dat het eigenlijk niet zo erg was, maar dit moet je gewoon afschermen van de pers : "Courtois heeft last van een blessure, hij gaat al naar huis." Meer hoef je niet te zeggen. Van zodra dat in de pers komt wordt het groter. Want hoe je het ook draait of keert, Courtois is de beste keeper ter wereld en met hem in doel heb je al één gemaakte goal vermeden op voorhand. Dus Tedesco zal wel toenadering moeten zoeken op een bepaald moment. Ook nu nog zal hij de brokken moeten lijmen, maar dat is allemaal wat gevoeliger nu natuurlijk. Je communiceert dit niet, of je communiceert dit gezamenlijk na overleg.
Jullie kunnen dit verfrissend noemen, maar hier heeft niemand wat aan, toch? Deel van de job van bondscoach is kleuterleider spelen. En je moet je troep in de hand houden. Je neemt de bliksem op jezelf, in kader van het resultaat. En alle interne keuken regel je achter gesloten deuren. Roddels laat je voor het boek achteraf, van de hand van een speler in geldnood of een betweterige journalist die het kan vertellen met een shitface grin op zijn gezicht (PVDB). Courtois heeft dit inderdaad nog nooit meegemaakt, dus die schrok zich vermoedelijk ook een hoedje. En heel de groep is hier nu meer dan ooit mee bezig. Want niet alleen gaat het vuurtje rond in de groep, elke vraag gaat hier nu over gaan. Iedereen krijgt berichten van buitenaf over Courtois. Dat had gewoon ook nooit hoeven gebeuren.